Gå til innhold

Kjøp av Smartphone


Organic

Anbefalte innlegg

Mobilen min er 7-8 år gammel, så jeg har ingen peiling på alt dette touch-app-whatever-greiene. Men jeg skal i hvert fall ha Kik, Insta, og Tinder.

Noen råd på en kult designet mobil med høy strømvarighet?

Endret av Organic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo nye mobiler hver uke nesten, da. Vil jeg kunne ha Tinder, Insta, Snap, Kik og whatever der? Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner er jo apper du bare kan laste ned fra android/apple/windowsbutikken. Da er det i såfall nesten et fett hvilken mobil du velger. :P De aller fleste mobiler idag har ikke samme strømkvalitet som de gamle mobilene, så hvis du forventer å kunne bruke mye tid på mobilen må du regne med å lade den opp hver dag.

Anonymous poster hash: 85bb6...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja...7-8 år er ikke særlig lenge egentlig. :P Snakker vi 10-15 år derimot.



Anonymous poster hash: 85bb6...e5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er fortsatt sånn ''taste-telefon'', har ingen apper, og har ingen touch-skjerm.

Dere ler vel når jeg spør om ALLE dagens telefoner har dette, men tenk dere en som reiser fram i tid, han kan jo ingenting, fordi han vet jo ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna Nokia hvis du vil ha de samme appene som vennene dine. Nokia bruker Windows som operativsystem, og har ekstremt lite tilgjengelig hvis du sammenligner med Android(HTC, Samsung, Sony etc) og Ios(Apple).

Samsung S5 kom for ikke så altfor lenge siden og er en super mobiltelefon med god størrelse! Hvis du vil ha noe litt mindre som vil ligne på størrelsen du(mest sannsynlig) har hatt før har den en mini-versjon, men butikken jeg jobber i har i hvert fall ikke fått dem inn enda.

Sony Z2 og HTC One M8 er også veldig gode telefoner, selv synes jeg M8 ser kjempedigg ut og har vurdert å skaffe meg den selv. Det er ikke spesielt merkbare forskjeller mellom mobilene, spesielt ikke ettersom du ikke er vant med touchtelefoner.

Eller så har vi alles go-to alternativ, Iphone. Med god grunn! Den har helt utrolig brukervennlighet og scorer høyest på det området på alle tester. Den er fort anbefalt for folk som skal ha sin første smarttelefon fordi den er så utrolig enkel å navigere. Den neste versjonen, Iphone 6, kommer til høsten/tidlig vinter.

Det er ikke sikkert du trenger en av de nyeste versjonene, så disse modellenes respektive forgjengere er Samsung S4, Sony Z1, HTC One og Iphone 5/5s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg likevel blir påspandert kan jeg velge den nyeste og dyreste.

Da står det mellom Sony Z2 og HTC One M8, da.

Er ikke iPhone så vanlig? Nesten for ''gammelt''?

Er det ikke en ny Samsung som heter noe med Galaxy 5 eller noe slikt?

Bedre å starte komplisert enn enkelt når jeg likevel må starte fra bunnen.

Er det mulig for meg å fortsatt ha den gamle telefonen min, eller blir SIM-kortet flyttet?

Tenker å bruke den ''moderne'' telefonen i enkelte anledninger, mens å la den gamle telefonen lommetyver bare vil kaste, la den være igjen i gym-garderoben, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den eneste i samfunnet uten moderne telefon, det vil si det er 4,9 millioner som kan svare på hvilken jeg bør ha. Hvorfor bare en siden med svar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt om S5 ble besvart av Chanchan da hun skrev at Samsung sin nyeste telefon het S5 og er en bra telefon.

Du må betale for tvilling dersom du ønsker å ha to telefoner aktive på samme nummer. Det er ikke alle operatører som tilbyr dette, blant annet Tele 2. Hvis du har en steinaldertelefon må du nok få deg et microsimkort, da jeg antar at det ikke er det du har fra før av.

Hvis du svarer på et par spørsmål, så kan jeg si deg hvilken telefon du skal kjøpe og svare på oppfølgingsspørsmål du evt har.

Hva skal du bruke telefonen til, hvor skal du bruke telefonen (les: er du mye ute, går tur, hører på musikk utendørs), har du tanker om fysisk størrelse (les: har du vært i en butikk og kjent på hvor stor telefonene faktisk er nå til dags?), hva er viktig for deg i en telefon? Hva skal fungere? Hva forventer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal være mindre enn de vanlige telefonene, den skal være på størrelse med sånn steinalder-telefon du beskriver.

Den skal ha apper som Tinder, Insta, Kik, osv.

Tenkte jo å bruke den moderne telefonen til moderne ting, og den gamle telefonen min til å ha på skolen så jeg føler ingen har stjålet noe, egentlig, hvis jeg frastjeles den i gymmen, tenkte også å bruke den gamle telefonen til å lagre kontakter på. Skal ikke ha to telefoner med samme nummer, men to forskjellige telefoner med to forskjellige nummer, og det går vel, da mitt kort på telefonen er utdatert i forhold til nye telefoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan du ha to forskjellige nummer på to forskjellige telefoner. Svarer nærmere på telefonvalg i morgen, holder nemlig på å sovne. Det kommer dog ikke til å være så veldig mye å velge mellom dersom du skal ha en telefon på størrelsen med noe a la knappetelefoner fra Nokia. Så vet du det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Sony Z2 og er kjempe fornøyd...men jeg liker å ta bilder da ^^
Alt av apper og slike ting driver jeg ikke særlig mye med.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den skal være mindre enn de vanlige telefonene, den skal være på størrelse med sånn steinalder-telefon du beskriver.

Den skal ha apper som Tinder, Insta, Kik, osv.

Tenkte jo å bruke den moderne telefonen til moderne ting, og den gamle telefonen min til å ha på skolen så jeg føler ingen har stjålet noe, egentlig, hvis jeg frastjeles den i gymmen, tenkte også å bruke den gamle telefonen til å lagre kontakter på. Skal ikke ha to telefoner med samme nummer, men to forskjellige telefoner med to forskjellige nummer, og det går vel, da mitt kort på telefonen er utdatert i forhold til nye telefoner?

Skjermstørrelse er viktig! En liten skjerm er mer knotete en en litt større. Ikke at du nødvendigvis skal gå for de største... Husker første gang jeg fikk telefon med større skjerm, en Nokia ett eller annet. Jeg syntes den var DIGER, men etter en uke eller to føltes den helt fin. :-)

Hvis du planlegger å bruke både den gamle og en ny telefon om hverandre vil jeg absolutt anbefale samme nummer på begge telefonene. I motsatt fall må jo de som skal ringe deg prøve to forskjellige nr, og det er tungvint... Hvorfor ønsker du forskjellig nr på telefonene?

Så vidt jeg har forstått er der bare noen operatører der tekstmeldinger blir sendt til både hovedkort og tvillingkort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bruke den gamle telefonen til kontakt med folk, og den nye til apper.

Da kan du vel like godt bare kjøpe deg en ipod touch eller nettbrett? Begge deler er billigere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...