Gå til innhold

Valpetråden - gleder og frustrasjon


Gjest Pink.Pearls

Anbefalte innlegg

Jihu! Jeg tror vi har fått en valp som nå endelig sover hele natta igjennom! Gud så deilig og ikke måtte stå opp om natta fordi han skal ut for å tisse.

Og så utrolig glad han er på morgenen når han har sovet hele natta! Tror jeg aldri har sett han så glad som de siste morgenene.

Håper bare det er noe som varer nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pink.Pearls

Jeg er så hjertens enig med deg. Beklager å si det men jeg visste at det var MYE jobb med valp, men hadde jeg visst at det var SÅ MYE hadde jeg aldri anskaffet meg hund. Er kjempeglad i han og vil ha han hos oss, men du hellige jul det går til tider utover familien. Man blir irritert når hunden IKKE hører i det hele tatt og da blir i hvert fall jeg irritert på de rundt meg. En utrolig dårlig spiral..... Nå er hunden vår (labrador/golden blanding) 7 mnd og jeg aner ikke hvor lenge han skal være tullerusk, men gleder meg til den dagen han roer seg. Jeg har hørt at det kan ta frem til hunden er både 1 og 2 år......jadda.

Bare til info så har han både vært på valpekurs og går nå på videregående dressurkurs. Der er han kjempeflink og får mye skryt, men det er bare tider han glemmer ALT og skal utfordre ALLE. Han er spesielt ille med å nappe i hender og bukser. Det gjør vondt og vi overser han, men det er ikke alltid lett å overse når det er vondt. Ja, da fikk jeg ut den frustrasjonen. Takker for det ;-)

Anonymous poster hash: e73ad...e4d

Huff, godt jeg ikke er alene. Hehe. Jeg har et tips til deg ang. biting i klær og armer/ben. Når han biter i deg si ´´aauu´´ høyt. Hunder skjønner at de har bitt for hardt og ´´skadet´´ deg. Min har nesten sluttet å bite hardt, biter bare forsiktig. Har dog. ikke sluttet å bite i alle klærna mine! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et litt grettent innlegg om valpen min her om dagen, og i dag trekker jeg alt tilbake. Han er så god! Han sover hele natten gjennom (våkner i 7-8 tiden og vil ut), bjeffer når han må på do, gjør triks mens han venter på maten sin (jeg har lært han å "danse", så han tar en liten svingom når han ser jeg driver på med matskåla hans), og har såvidt begynt å skjønne at man ikke skal bite på mor og far (bank i bordet).

I dag har jeg vært omtrent sengeliggende, for jeg har hatt så vondt i kroppen, og lille vennen har ligget tålmodig ved siden av sengen min. Ingen raptuser eller noe. Han har bjeffet litt etter kos et par ganger, men det har jo bare vært hyggelig. Åååå bisken min :rodmer: Har jo sikkert vært litt kjedelig for han i dag da, så jeg har litt dårlig samvittighet. Men det kan jo ikke skje ting hver dag. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et litt grettent innlegg om valpen min her om dagen, og i dag trekker jeg alt tilbake. Han er så god! Han sover hele natten gjennom (våkner i 7-8 tiden og vil ut), bjeffer når han må på do, gjør triks mens han venter på maten sin (jeg har lært han å "danse", så han tar en liten svingom når han ser jeg driver på med matskåla hans), og har såvidt begynt å skjønne at man ikke skal bite på mor og far (bank i bordet).

I dag har jeg vært omtrent sengeliggende, for jeg har hatt så vondt i kroppen, og lille vennen har ligget tålmodig ved siden av sengen min. Ingen raptuser eller noe. Han har bjeffet litt etter kos et par ganger, men det har jo bare vært hyggelig. Åååå bisken min :rodmer: Har jo sikkert vært litt kjedelig for han i dag da, så jeg har litt dårlig samvittighet. Men det kan jo ikke skje ting hver dag. :)

Så bra å lese :rodmer: alt går seg til som regel :Nikke: Men er lov å bli litt lei og sliten når de er på sitt verste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et litt grettent innlegg om valpen min her om dagen, og i dag trekker jeg alt tilbake. Han er så god! Han sover hele natten gjennom (våkner i 7-8 tiden og vil ut), bjeffer når han må på do, gjør triks mens han venter på maten sin (jeg har lært han å "danse", så han tar en liten svingom når han ser jeg driver på med matskåla hans), og har såvidt begynt å skjønne at man ikke skal bite på mor og far (bank i bordet).

I dag har jeg vært omtrent sengeliggende, for jeg har hatt så vondt i kroppen, og lille vennen har ligget tålmodig ved siden av sengen min. Ingen raptuser eller noe. Han har bjeffet litt etter kos et par ganger, men det har jo bare vært hyggelig. Åååå bisken min :rodmer: Har jo sikkert vært litt kjedelig for han i dag da, så jeg har litt dårlig samvittighet. Men det kan jo ikke skje ting hver dag. :)

Så herlig :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan sitter deres valper?

Jeg har begynt å bekymre meg litt for HD på valpen vår. Han er fire måneder nå, og sitter så og si aldri "pent". Han sitter enten bakpå rompa med bena fremover/litt ut mot siden eller på den ene skinka. Jeg vet ikke om dette er et tegn på HD, eller om det er så enkelt at han syns det er behagelig å sitte på den måten eller ikke er sterk nok i bakbeina enda, men det hadde vært fint å høre hvordan deres valper sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er visst vanlig å sitte sånn for store raser, de bare liker det best. Vår har i alle fall gjort det lenge. Han klarer å sitte vanlig også, men liker å sitte sånn best. Han er 16 mnd og ingen valp (derimot en unghund som ikke hører det ene øyeblikket og er lydigheten sjøl det neste, men nevner det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da kan jeg kanskje slappe av litt :) skal på røntgen når han blir ett år, men har tenkt litt på denne rare sittestillingen i det siste. Bekymret hønemor, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg får så dårlig samvittighet iblant. Valpen min har en tendens til å bite etter sokker og skolisser, men bommer ofte og setter tennene rett i ankelen min. Jeg skvetter da ofte til, og i et forsøk på å få bort foten fra smerten (ja, det gjør dritvondt iblant), så klarer jeg altså å sparke han! Dette har skjedd kanskje 5 ganger, han må jo tro at jeg hater han stakkars :(

Men over til noe annet, han lærer utrolig fort! Hittil har han lært:

- Sitt

- Dekk

- Danse (bare snurre rundt i ring egentlig)

- Gi labb (det lærte han i dag, han er så søt når han bare klasker til meg med poten)

- Bli

- Vent (på mat, godbiter osv)

- Værsågod (Hallo i sted la jeg en godbit på hver pote OG på snuten hans, og han ventet! Herremin)

- Stopp, sitt, bli (hvis han drar i båndet på tur)

- Kom igjen (hvis han henger litt etter på tur)

- Nei (eller, han er ikke så god på nei ennå, men jeg lager en skarp lyd som gjør at han fjerner seg fra det han ikke får lov til)

- Plukk opp (bare løfter ting med munnen uten å tygge på dem)

Dessuten har han blitt flinkere til å ikke bite, han har begynt å skjønne at han ikke får lov til å bite meg når han er oppe i sengen med meg (snakk om å misbruke privilegiene jeg gir han liksom), og i stedet for å umiddelbart kaste seg over avføringen sin og spise den (ja han hadde en tendens til det), så går han nå en meter bort fra den og står fint og venter mens jeg plukker det opp. Han kan også gå ned (har en tendens til å klatre på de som sitter og spiser), han vet hva han heter, og han har begynt å komme på innkalling (med mindre det er noe annet som er fryktelig spennende i nærheten).

Skryt skryt skryt, hehe :D :danse:

Ok kan hende han ikke egentlig er så flink, i motsetning til folk som tar valpene med på kjempemasse kurs og sånne ting, men jeg syns hvertfall han er det. Lurer iblant på om han er tilbakestående, men så er han flink, også tenker jeg at han kanskje er litt smart likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du det var mye du har lært valpen din bippo!!

Vår kan:

- sitt

- ligg

- kom (funker ikke alltid. Hvis det er noe mer spennende enn oss og godbitene, så trumfer det oss).

- nei

- sitt og bli

- gå pent (det funker i 50 meter, så må han snuse litt)

Vi skal melde oss på nytt kurs nå. Innkalling og gå pent i bånd trening. Det syns vi er viktig ettersom vi bor midt i byen og han tidvis er litt døv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine valper har sovet i sengen med meg i starten (det har vært enklest i forhold til renslighetstrening og sånt), og så flyttet på gulvet etterhvert. Først på soverommet og så ut av soverommet. Det har vært helt ukomplisert, men det er lurt å være forberedt på at de kan pipe litt - og det er det bare å overse.

Jeg synes ikke man skal kastrere hannhunden uten at det er et behov for det. Kastrering kan ha endel negative effekter, og de fleste hannhunder blir helt fine, lydige hunder uten kastrering. Dersom dere føler et behov for å kastrere han av konkrete årsaker etterhvert er det selvsagt en annen ting, men å kastrere bare for å gjøre det har ingenting for seg etter mitt syn.

Lille-frosk: Hva mener du med at det er enklest å ha valpen i senga pga renslighet? Jeg har en 8,5 uke gammel valp, hun har sovet på gulvet på rommet mitt, men får ikke komme opp i senga til tross for at hun prøver. Problemet er at hun sover lite, det har jo ikke vært så mange netter ennå, men jeg har opplevd at hun har vekt meg ca annenhver time, synser litt nå, men virker som om hun er stressa fordi hun ikke kan se meg, klynker litt og prøver å komme opp i senga. en natt tok jeg ned hånda når hun klynka og da roa hun seg litt, natten etter klynka hun ikke, men i natt gjorde hun det igjen. Men da tok jeg ikke ned hånda for hun var så hyper at hun hadde nok prøvd å leke med den. I tillegg tisser hun MYE om natta, føler ikke hun gjør det om dagen, da er det bare litt smådrypp ute og noen uhell inne selvfølgelig. Det virker som om det er litt tryggere å tisse inne, i hvert fall på morningen og kvelden, vet ikke om det er mørket eller kulda eller rushet på morningen til tider (da blir til og med hagen skummel).

Jeg har lest et sted at de å holde hunden våken på ettermiddagen gjør henne trøtt slik at hun sover lengre? Gjelder det da hele dagen, eller kan hun sove på morningen? Gjelder det også for en valp under 9 uker? Og er det ikke da fare for at hun blir mer hyper senere? Det er en border collie, så aktiv er hun jo og det er jo en av grunnene til at jeg har valgt den rasen, men hun må klare å være rolig i perioder også, for eksempel hvis jeg er syk eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg får så dårlig samvittighet iblant. Valpen min har en tendens til å bite etter sokker og skolisser, men bommer ofte og setter tennene rett i ankelen min. Jeg skvetter da ofte til, og i et forsøk på å få bort foten fra smerten (ja, det gjør dritvondt iblant), så klarer jeg altså å sparke han! Dette har skjedd kanskje 5 ganger, han må jo tro at jeg hater han stakkars :(

Men over til noe annet, han lærer utrolig fort! Hittil har han lært:

- Sitt

- Dekk

- Danse (bare snurre rundt i ring egentlig)

- Gi labb (det lærte han i dag, han er så søt når han bare klasker til meg med poten)

- Bli

- Vent (på mat, godbiter osv)

- Værsågod (Hallo i sted la jeg en godbit på hver pote OG på snuten hans, og han ventet! Herremin)

- Stopp, sitt, bli (hvis han drar i båndet på tur)

- Kom igjen (hvis han henger litt etter på tur)

- Nei (eller, han er ikke så god på nei ennå, men jeg lager en skarp lyd som gjør at han fjerner seg fra det han ikke får lov til)

- Plukk opp (bare løfter ting med munnen uten å tygge på dem)

Dessuten har han blitt flinkere til å ikke bite, han har begynt å skjønne at han ikke får lov til å bite meg når han er oppe i sengen med meg (snakk om å misbruke privilegiene jeg gir han liksom), og i stedet for å umiddelbart kaste seg over avføringen sin og spise den (ja han hadde en tendens til det), så går han nå en meter bort fra den og står fint og venter mens jeg plukker det opp. Han kan også gå ned (har en tendens til å klatre på de som sitter og spiser), han vet hva han heter, og han har begynt å komme på innkalling (med mindre det er noe annet som er fryktelig spennende i nærheten).

Skryt skryt skryt, hehe :D :danse:

Ok kan hende han ikke egentlig er så flink, i motsetning til folk som tar valpene med på kjempemasse kurs og sånne ting, men jeg syns hvertfall han er det. Lurer iblant på om han er tilbakestående, men så er han flink, også tenker jeg at han kanskje er litt smart likevel.

Synes du har fått til kjempemye jeg :) Hvor gammel er han? Jenta mi er 8.5 uker og vi øver på sitt og ligg, og hun skjønner at jeg ønsker at hun ska gjøre noe, men hun har ikke helt klart å skille mellom lydene ennå virker det som, hun gjør bare det hun tror jeg vil, så hun legger seg ned på sitt av og til og sitter på ligg, men får vel bare forstette å øve.

men jeg lurte litt på dette med biting på bein og sånn, for hun synes det er kjempefestlig å leke med beina mine, skoene, buksa osv, og blir superivrig.. Jeg sier nei og at hun skal gi seg osv, men synes det bare er enda mer festlig at jeg får henne til å slippe, da går hun etter hendene mine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjør for å få henne til å slippe og er redd for at hun skal legge til seg denne vanen. Noen tips?? Er det dette din valp driver med også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du har fått til kjempemye jeg :) Hvor gammel er han? Jenta mi er 8.5 uker og vi øver på sitt og ligg, og hun skjønner at jeg ønsker at hun ska gjøre noe, men hun har ikke helt klart å skille mellom lydene ennå virker det som, hun gjør bare det hun tror jeg vil, så hun legger seg ned på sitt av og til og sitter på ligg, men får vel bare forstette å øve.

men jeg lurte litt på dette med biting på bein og sånn, for hun synes det er kjempefestlig å leke med beina mine, skoene, buksa osv, og blir superivrig.. Jeg sier nei og at hun skal gi seg osv, men synes det bare er enda mer festlig at jeg får henne til å slippe, da går hun etter hendene mine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjør for å få henne til å slippe og er redd for at hun skal legge til seg denne vanen. Noen tips?? Er det dette din valp driver med også?

På vår valp gikk bitinga over da han var rundt 12-13 uker. Vi trakk til oss hånda og tok en liten time out fra lek hvis han bet oss. Mulig vi var veldig heldig når det gjelder biting, men kan jo være at deres også gir seg når han blir litt større? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har fått til kjempemye jeg :) Hvor gammel er han? Jenta mi er 8.5 uker og vi øver på sitt og ligg, og hun skjønner at jeg ønsker at hun ska gjøre noe, men hun har ikke helt klart å skille mellom lydene ennå virker det som, hun gjør bare det hun tror jeg vil, så hun legger seg ned på sitt av og til og sitter på ligg, men får vel bare forstette å øve.

men jeg lurte litt på dette med biting på bein og sånn, for hun synes det er kjempefestlig å leke med beina mine, skoene, buksa osv, og blir superivrig.. Jeg sier nei og at hun skal gi seg osv, men synes det bare er enda mer festlig at jeg får henne til å slippe, da går hun etter hendene mine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjør for å få henne til å slippe og er redd for at hun skal legge til seg denne vanen. Noen tips?? Er det dette din valp driver med også?

Han er 3 mnd :) Man må bare repetere, repetere, repetere, og passe på å gi seg mens det fremdeles er morsomt :)

Det hjelper ofte at jeg bare står helt stille og gjør meg så kjedelig som mulig. Jeg gir han null oppmerksomhet når han holder på sånn, og går ofte inn på kjøkkenet (med valpen hengende fast i buksebeinet) og begynner å lage lyd med kopper og tallerkener osv, for da skjønner han at han ikke får oppmerksomhet på den måten, og gir seg. Jeg gir han masse oppmerksomhet når han er snill, så han har nå begynt å bli bedre på dette med biting, og gjør det kun når han er gira. Blir nok verre igjen rundt tannfelling, men da vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre, dessuten går han nok rundt og er litt tannløs i noen uker, så da gjør det forhåpentligvis ikke like vondt å bli bitt, hehe :P

Angående det at valpen din er urolig når hun skal sove,har du prøvd å synge for henne? Jeg har fra dag en sunget til Bobby når vi skal ha rolig-stund, og om han bråker og sutrer litt når det er natta nå, så synger jeg litt, og så sovner han. Kanskje et tips for deg :) Dessuten har jeg en kosebamse jeg kjøpte til han litt før jeg fikk han, som jeg har sovet med i et par uker, han fikk den og han ELSKER DEN. Leker med den, sover med den, og det virker som om den er trygg for han. Så den passer jeg på å legge ved siden av han når han skal sove.

Dette er hvertfall ting som har funket bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh! Var ute og luftet valpen i sted, og plutselig fikk han en raptus og hoppet rundt som en gal mens han bjeffet. Så klarte han å vikle båndet rundt seg på en rar måte, så han falt sidelengs (på asfalt) mens han var i lufta, og landet da på høyre side. Så begynte han umiddelbart å pipe kraftig og gikk hvileløst rundt i ring med halen mellom beina. Jeg koste med han, har kjent på beina hans, studert bevegelsene hans, og han virker ikke skadet, men jeg er likevel redd for at han skal ha slått seg. Han roet seg jo med en gang han fikk litt kos. Det er ikke noen sjans for at han har skadet seg ordentlig, tror dere? Blir så redd, det virket jo som han hadde det så vondt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er 3 mnd :) Man må bare repetere, repetere, repetere, og passe på å gi seg mens det fremdeles er morsomt :)

Det hjelper ofte at jeg bare står helt stille og gjør meg så kjedelig som mulig. Jeg gir han null oppmerksomhet når han holder på sånn, og går ofte inn på kjøkkenet (med valpen hengende fast i buksebeinet) og begynner å lage lyd med kopper og tallerkener osv, for da skjønner han at han ikke får oppmerksomhet på den måten, og gir seg. Jeg gir han masse oppmerksomhet når han er snill, så han har nå begynt å bli bedre på dette med biting, og gjør det kun når han er gira. Blir nok verre igjen rundt tannfelling, men da vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre, dessuten går han nok rundt og er litt tannløs i noen uker, så da gjør det forhåpentligvis ikke like vondt å bli bitt, hehe :P

Angående det at valpen din er urolig når hun skal sove,har du prøvd å synge for henne? Jeg har fra dag en sunget til Bobby når vi skal ha rolig-stund, og om han bråker og sutrer litt når det er natta nå, så synger jeg litt, og så sovner han. Kanskje et tips for deg :) Dessuten har jeg en kosebamse jeg kjøpte til han litt før jeg fikk han, som jeg har sovet med i et par uker, han fikk den og han ELSKER DEN. Leker med den, sover med den, og det virker som om den er trygg for han. Så den passer jeg på å legge ved siden av han når han skal sove.

Dette er hvertfall ting som har funket bra for meg :)

Takk :) skal prøve det å bare stå der, evn si nei eller gå inn på kjøkkenet. Problemet når jeg går inn på kjøkkenet er at hun går etter sofaen eller bordet for hun vet at hun ikke får tygge på de og at jeg da må komme inn igjen.. I dag tidlig endte jeg med å ha henne med meg inn på kjøkkenet, bar på henne, og hun begynte å pipe noe forferdelig for hun liker virkelig ikke kjøkkenet. Følte meg litt slem, men kjøkkenet ble litt mindre skummelt etterpå så sånnsett kanskje ikke så dumt.. men skal prøve det å stå helt stille, takk :)

Og hun elsker forresten den genseren jeg hadde på meg de første dagene jeg fikk henne, er en sånn stor hårete flisgenser, så kanskje hun skal få den i hvert fall en periode fremover. Men det er egentlig min mor sin, og nå deler vel egentlig hun, søsteren min og jeg på den genseren så vet ikke om de blir så glade. Menmen et par uker skader ikke :) Hun sov i et bur i natt, og da var hun faktisk mye roligere, ville ut på do i 2 tida og så opp kl 5, da var det ikke sjans å få henne til å roe seg igjen.. Må nok trene endel på at hun skal blir roligere, kan prøve litt på synging, men det spørs vel litt på syngeevne XP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår valp gikk bitinga over da han var rundt 12-13 uker. Vi trakk til oss hånda og tok en liten time out fra lek hvis han bet oss. Mulig vi var veldig heldig når det gjelder biting, men kan jo være at deres også gir seg når han blir litt større? :)

Æh! Var ute og luftet valpen i sted, og plutselig fikk han en raptus og hoppet rundt som en gal mens han bjeffet. Så klarte han å vikle båndet rundt seg på en rar måte, så han falt sidelengs (på asfalt) mens han var i lufta, og landet da på høyre side. Så begynte han umiddelbart å pipe kraftig og gikk hvileløst rundt i ring med halen mellom beina. Jeg koste med han, har kjent på beina hans, studert bevegelsene hans, og han virker ikke skadet, men jeg er likevel redd for at han skal ha slått seg. Han roet seg jo med en gang han fikk litt kos. Det er ikke noen sjans for at han har skadet seg ordentlig, tror dere? Blir så redd, det virket jo som han hadde det så vondt! :(

Jeg kan ikke si at jeg har kjempegod erfaring med dette, men jeg ville sett på om det virker som om han har vondt når han går, om han skjermer en del av kroppen, prøve å ta på han å høre om du får noe klynk. Får du ikke det er han nok helt fin. men selv om han reagerer kan det være ufarlig egentlig.., det er jo skapt for å endel knall og fall. Valpen min gikk under bordet og da hun skulle hilse på moren min som satt i sofaen hoppa hun litt for ivrig og slo hodet så det smalt i bordplata, men hun reagerte ikke noe mer enn at hun har vært litt mer forsiktig under det bordet. og ja, seff, nå kjente jeg at jeg ble engslig for hodet hennes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh! Var ute og luftet valpen i sted, og plutselig fikk han en raptus og hoppet rundt som en gal mens han bjeffet. Så klarte han å vikle båndet rundt seg på en rar måte, så han falt sidelengs (på asfalt) mens han var i lufta, og landet da på høyre side. Så begynte han umiddelbart å pipe kraftig og gikk hvileløst rundt i ring med halen mellom beina. Jeg koste med han, har kjent på beina hans, studert bevegelsene hans, og han virker ikke skadet, men jeg er likevel redd for at han skal ha slått seg. Han roet seg jo med en gang han fikk litt kos. Det er ikke noen sjans for at han har skadet seg ordentlig, tror dere? Blir så redd, det virket jo som han hadde det så vondt! :(

Se det an et par dager, er han ikke da bedre så ville jeg absolutt tatt en sjekk hos vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har kjempegod erfaring med dette, men jeg ville sett på om det virker som om han har vondt når han går, om han skjermer en del av kroppen, prøve å ta på han å høre om du får noe klynk. Får du ikke det er han nok helt fin. men selv om han reagerer kan det være ufarlig egentlig.., det er jo skapt for å endel knall og fall. Valpen min gikk under bordet og da hun skulle hilse på moren min som satt i sofaen hoppa hun litt for ivrig og slo hodet så det smalt i bordplata, men hun reagerte ikke noe mer enn at hun har vært litt mer forsiktig under det bordet. og ja, seff, nå kjente jeg at jeg ble engslig for hodet hennes..

Se det an et par dager, er han ikke da bedre så ville jeg absolutt tatt en sjekk hos vet

Han virket fin nesten med en gang, og han beveger seg som normalt. Når han vil klappes, passer jeg på å klappe litt ekstra mye på den siden som ble slått, og det virker som om det går helt greit. Han vil bite, men det vil han uansett,så det er litt vanskelig å finne ut om det er "Au" biting eller bare "jeg klør i tennene" biting. Jeg tror hvertfall at jeg konkluderer med at han har det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...