Gå til innhold

Valpetråden - gleder og frustrasjon


Gjest Pink.Pearls

Anbefalte innlegg

Prøver å ta han med ut i bakgården, men det er så mye glasskår og annet dritt der, så jeg syns det er litt skummelt å ta han med ut dit. Fant ut i dag at han mer enn gjerne SPISER glasskår, så ja. Stappa hele hånda inn i kjeften hans for å fiske det ut, hadde hjertet LITT i halsen da, for å si det sånn.

Såpass ja! Ja det er litt skummelt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg ikke. Men jeg må nevne at min var veldig sen med å blir stueren han også, selv om vi var ute så og si hele tiden. Tok han nesten 6 mnd å bli 100% stueren.

Godt å høre at det ikke bare er vi som er trege! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ta han med ut i bakgården, men det er så mye glasskår og annet dritt der, så jeg syns det er litt skummelt å ta han med ut dit. Fant ut i dag at han mer enn gjerne SPISER glasskår, så ja. Stappa hele hånda inn i kjeften hans for å fiske det ut, hadde hjertet LITT i halsen da, for å si det sånn.

Nei, for min del høres alle pip og voff ganske like ut ennå. Også syns han det er digg å ligge i gangen og chille, så jeg er liksom aldri sikker på om han er der fordi han vil ut, eller fordi han bare vil sove der akkurat nå. Hmf.

Jeg har også merket det, jeg blir litt (mer) menneskehater nå, fordi folk er så sinnsykt ufine. Det løp en polsk turist etter meg i sted og dro tak i meg mens jeg holdt bikkja, fordi han ville ta bilde av den. Hva i h. Tenk om jeg hadde mistet hunden da! Ååååaarg!

Oi det kan kanskje stemme. Men Bobby har skjønt "Skal vi hjem?", så løper han så fort han kan til døra, så han vet at utgangsdøra er hjemme hvertfall, men med en gang vi har gått inn den kan han fint legge seg for å sove. Selv om vi da har gang, heis, og gang igjen før vi er inne. Skulle gitt mye for å ha en hage akkurat nå altså.

Høres jo ut som folk er litt gale der du bor :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja! Ja det er litt skummelt :/

Mhm. Men det virker som han har begynt å holde seg unna ting jeg må fysisk plukke ut av munnen hans, håper det er noe som stemmer, og ikke bare noe jeg innbiller meg :P Det diggeste er jo å spise bæsj da. Helst sin egen. Gjelder å være rask med posen her i gården, for å si det sånn. Men tørrfôret? Nei det er gørrkjedelig! :P

Høres jo ut som folk er litt gale der du bor :sjokkert:

Bor midt i Bergen sentrum, så det er veldig mye turister her for tiden. Det roer seg sikkert når det blir litt mer høst, men for øyeblikket er det jævla irriterende. Dette skjedde da vi var på vei ut fra dyrebutikken på kjøpesenteret her, så jeg burde kanskje forventet noen klin gærne mennesker, men ikke så lenge jeg holdt han liksom... Folk ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Men det virker som han har begynt å holde seg unna ting jeg må fysisk plukke ut av munnen hans, håper det er noe som stemmer, og ikke bare noe jeg innbiller meg :P Det diggeste er jo å spise bæsj da. Helst sin egen. Gjelder å være rask med posen her i gården, for å si det sånn. Men tørrfôret? Nei det er gørrkjedelig! :P

Bor midt i Bergen sentrum, så det er veldig mye turister her for tiden. Det roer seg sikkert når det blir litt mer høst, men for øyeblikket er det jævla irriterende. Dette skjedde da vi var på vei ut fra dyrebutikken på kjøpesenteret her, så jeg burde kanskje forventet noen klin gærne mennesker, men ikke så lenge jeg holdt han liksom... Folk ass.

Åh ja, den tiden ja! Den går over den og når de oppdager at kattebæsj er bedre :hoho:

Jeg ble også stoppet av turister før, når jeg hadde gamle hunden.. De ville ta bilder av han :fnise: Greit han var fin altså men hallo :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, den tiden ja! Den går over den og når de oppdager at kattebæsj er bedre :hoho:

Jeg ble også stoppet av turister før, når jeg hadde gamle hunden.. De ville ta bilder av han :fnise: Greit han var fin altså men hallo :P

Jeg har helt gitt opp å få han til å slutte å slikke ren bakken etter egen bæsj, men jeg har litt ekstra glede av å sende han bort til frekkasene som sitter og lokker på han med knips og smattelyder. De syns jo det er sååå kos å bli slikket i ansiktet av en liten valp :fnise:

Jeg merker at det er noen av turistene som kommer fra land der det er vanlig å håndtere dyrene litt røffere, og det må jeg si at jeg ikke helt setter pris på. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å fortelle dem at de må være litt forsiktigere med han, når de såvidt forstår engelsk. :vetikke:

Endret av bippo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har helt gitt opp å få han til å slutte å slikke ren bakken etter egen bæsj, men jeg har litt ekstra glede av å sende han bort til frekkasene som sitter og lokker på han med knips og smattelyder. De syns jo det er sååå kos å bli slikket i ansiktet av en liten valp :fnise:

Jeg merker at det er noen av turistene som kommer fra land der det er vanlig å håndtere dyrene litt røffere, og det må jeg si at jeg ikke helt setter pris på. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å fortelle dem at de må være litt forsiktigere med han, når de såvidt forstår engelsk. :vetikke:

Hahaha! Ææææsj! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Ææææsj! :fnise:

Om de skal være så frekke at de avbryter gå-pent-i-bånd treningen min, så får de ha det så godt! :P Det er veldig vanskelig å holde oppmerksomheten hans når folk knipser og plystrer og smatter i hytt og gevær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Hunden min er garantert under-trent! Fatter ikke at folk klarer å trene hundene sine til halvparten av det der :o

Oi herregud, det er sykt hva folk får til! Bobby klarer ikke sitt ennå engang, han. Han vet han må sitte for å få godbit, men det virker ikke som han hører kommandoen når han setter seg, så han skjønner liksom ikke sammenhengen. :P

Du, en ting jeg lurer litt på. Er det vanlig at disse guttehundene vasker seg veldig mye på tissen? Bobby gjør det hele tiden, og jeg blir nesten litt bekymret for at han kanskje har uvi eller noe. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi herregud, det er sykt hva folk får til! Bobby klarer ikke sitt ennå engang, han. Han vet han må sitte for å få godbit, men det virker ikke som han hører kommandoen når han setter seg, så han skjønner liksom ikke sammenhengen. :P

Du, en ting jeg lurer litt på. Er det vanlig at disse guttehundene vasker seg veldig mye på tissen? Bobby gjør det hele tiden, og jeg blir nesten litt bekymret for at han kanskje har uvi eller noe. Hmmm.

Haha jaa :P Kan hende han får sånn grønn utflod ting også om det blir for mye :P men bruk salt vann evt kok opp selv, vent til det blir kjølig også inn i en sprøyte å sprøyt opp inn i "forhuden" :P Eller kjøp forhudsrens på dyrebutikk / hos vet / apotek (litt usikker på hvor de selger det) om du tror det hjelper.. Selv går jeg for saltvann for har hørt så mye negativt om forhudsrens :P Ellers kan du kjøpe klorhexidin :D

Hva med dette da?! Herlighet!

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jaa :P Kan hende han får sånn grønn utflod ting også om det blir for mye :P men bruk salt vann evt kok opp selv, vent til det blir kjølig også inn i en sprøyte å sprøyt opp inn i "forhuden" :P Eller kjøp forhudsrens på dyrebutikk / hos vet / apotek (litt usikker på hvor de selger det) om du tror det hjelper.. Selv går jeg for saltvann for har hørt så mye negativt om forhudsrens :P Ellers kan du kjøpe klorhexidin :D

Hva med dette da?! Herlighet!

Oi ew, grønn utflod? Ok jeg får studere litt når han ligger på ryggen og sover engang, så slipper jeg å ta noe særlig på den. Hvis ikke får jeg bare ta det opp ved 12ukers vaksinasjonen.

WHAT har de trent katten også? Jeg har hørt at det går an, men har liksom aldri sett det in action. Sinnsykt imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ew, grønn utflod? Ok jeg får studere litt når han ligger på ryggen og sover engang, så slipper jeg å ta noe særlig på den. Hvis ikke får jeg bare ta det opp ved 12ukers vaksinasjonen.

WHAT har de trent katten også? Jeg har hørt at det går an, men har liksom aldri sett det in action. Sinnsykt imponerende!

Hehe ja, det heter vel forhudbetennelse, her har det kommet å gått uten at jeg har gjort noe særlig med det egentlig :)

Ja, de har vist det.. At de har tålmodighet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe ja, det heter vel forhudbetennelse, her har det kommet å gått uten at jeg har gjort noe særlig med det egentlig :)

Ja, de har vist det.. At de har tålmodighet! :P

Åjaa.. Æsj, stakkars da! Håper han venter med sånt til etter at jeg har fått forsikret han :bond:

Ja herregud! Men de må vel nesten ha det som mer enn en hobby, når de er så flinke? At de er trenere eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaa.. Æsj, stakkars da! Håper han venter med sånt til etter at jeg har fått forsikret han :bond:

Ja herregud! Men de må vel nesten ha det som mer enn en hobby, når de er så flinke? At de er trenere eller noe sånt?

Vet ikke :P Mange som er flinke med sånt som bare er "hobby trenere" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Hunden min er garantert under-trent! Fatter ikke at folk klarer å trene hundene sine til halvparten av det der :o

Vi så den videon før vi fikk valp. Da fant vi ut av vi skulle starte med klikketrening. Han er ikke like god enda, men om en stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi så den videon før vi fikk valp. Da fant vi ut av vi skulle starte med klikketrening. Han er ikke like god enda, men om en stund ;)

Nesten så jeg finner frem klikkerten selv :fnise:

Endret av Frk.K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde min kunne mye som 10 ukers.. Jaggu tok jeg feil. Virker som at klikkert er tingen, at de skjønner det kjappere da, eller er det bare meg? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg finner frem klikkerten selv :fnise:

Ja, du det er ikke dumt altså! Han tar det farlig fort. Men konsentrasjonen er det vel så som så med. Vi kan gå type 50 meter helt fint i bånd nå, også kommer det en han kjenner og vips er det han som gjelder :) Men, valpen er 13 uker. Skal ikke klage formye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde min kunne mye som 10 ukers.. Jaggu tok jeg feil. Virker som at klikkert er tingen, at de skjønner det kjappere da, eller er det bare meg? :klo:

Jeg vet ikke hvor mye man egentlig bør trene de når de er så små? Hvor mye som er formye?

Den valpen her så jo velig lykkelig og fin ut, men så en annen video på youtube av en på ca 10 uker, og han så bare sliten og trist ut. Men, min valp ser jo også konstant trist ut, så skal kanskje ikke legge formye i det.

Vi trener en halvtime med klikketrening hver dag. Også øver vi på å gå i bånd hver gang vi er ute, men ikke mer en type 5-10 minutter sammenlagt på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...