Gå til innhold

Celleforandringer og svart blod fra skjeden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ca 3,5 år siden var jeg hos legen for å ta celleprøve. Denne viste noen forandringer, å jeg skulle ta ny om 6mnd.

Dette glemte jeg helt av.

Nå etter fødsel tok jeg celleprøve igjen. Fikk svar om at den viste forandringer, så måtte ta ny om 6mnd.

Tingen er at jeg skiftet lege mellom første og andre celleprøve, så min nye lege vet ikke at jeg hadde forandringer tidligere også.

Det er ca 2mnd til jeg skal ta den nye prøven, men nå siste mnd har jeg hatt så mye svart/gammelt blod fra skjeden.

Hatt noen få dager der det ikke har kommet noe. Kan dette være tegn på at noe er galt? Har ingen smerter..

En annen ting er at jeg har gått ned 17kg på en særs usunn måte de siste mnd.(spiseforstyrrelse), og lurer litt på om det kan ha satt hormonene mine litt ut av spill. Så mulig det er derfor?

Jeg er ikke den som springer ned dørene hos legen min, men er dette noe jeg burde sjekke ut nå? Eller skal jeg bare se det ann, å vente 2mnd til jeg allikevell skal tilbake?

Anonymous poster hash: b41b9...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter denne litt for å se om jeg får noen svar..:)

Anonymous poster hash: b41b9...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et direkte svar på det du lurer på men mer en undring! Hvis du får beskjed om celleforandringer også GLEMMER du det av og bryr deg lite om det, ja da begynner jeg å lure... Hvordan kan du klare å glemme noe så viktig? .

Syns det er rotete og tullete av deg å ta ting så useriøst, når du klarer å glemme av at du har celleforandringer. Det kan fort bli alvorlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tar kontakt med legen å forklarer det som du har gjort her.



Anonymous poster hash: 6b832...e8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et direkte svar på det du lurer på men mer en undring! Hvis du får beskjed om celleforandringer også GLEMMER du det av og bryr deg lite om det, ja da begynner jeg å lure... Hvordan kan du klare å glemme noe så viktig? .

Syns det er rotete og tullete av deg å ta ting så useriøst, når du klarer å glemme av at du har celleforandringer. Det kan fort bli alvorlig.

Ja, jeg vet.. Var en veldig vanskelig periode i livet mitt, mye som skjedde..

Skal ringe legen i morgen.

Anonymous poster hash: b41b9...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til..

De dagene jeg ikke merker noe blod. Viss jeg har avføring da, så kommer det mer svart blod når jeg trykker.. Fra skjeden altså!

Har ganske fast avf. så må presse litt..

Beklager for ekkel info!!

Anonymous poster hash: b41b9...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blødninger utenom mensen skal alltid undersøkes av lege. Celleforandringer KAN som du vet utvikle seg til livmorhalskreft om det går lang nok tid. sikkert ingen fare for din del etter som det fremdeles var på stadiet "celleforandringer" for bare noen måneder siden. Men det betyr bare at du må ta det på alvor og få sjekket dette veldig regelmessig. Gå til lege så raskt som mulig og fortell alt du vet.

Du må opplyse legen om hvor lenge det er siden du hadde dette første gang. Jeg sev opplevde å ha celleforandringer av og på i løpet av flere år, og at det ble verre i et svangerskap for så å gå tilbake igjen, så jeg ble konisert- dvs legen fjernet ytterste del av livmorhalsen der forandringene sitter vha laser. lokalbedøvelse, gikk helt fint. Når endringene først har stått så lenge betyr det at kroppen ikke klarer å fjerne det helt på egen hånd så da er det greit å konisere og få det bort.



Anonymous poster hash: 2aa90...b56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...