Gå til innhold

Lånekassen, søke om lån. Hva skal jeg skrive på dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal søke om lån fra lånekassen.no. Det er et spørsmål som er følgende:

Før opp avslutningsmåned og -år for graden/utdanningen du er i gang med, eller planlegger

Skal jeg skrive for alle årene jeg skal på skole her (studiet er over 4 år) eller skal jeg bare skrive det første året opp?



Anonymous poster hash: 5acd7...955
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der skal du skrive når du er ferdig med alt. altså, er du ferdig i 2017, er det det du skal skrive :)

Ok, tusen takk for svar! :)

Men gjelder alle disse punktene for denne perioden? Siden det er over 4 år, er det (mest sannsynlig) mulig jeg blir samboer i løpet av perioden. Men nå krysset jeg at jeg bor hjemme hos foreldre. Man vet jo aldri, er også mulig jeg blir gravid/får barn innen 4 år. Dette er ikke planlagt, men man vet jo aldri hva som skjer i løpet av disse årene.

Er 21 år, og skal gå deltid på høyskole. Har det noe å si at jeg går delitd m.t.p lån? :)

Anonymous poster hash: 38f8f...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må søke på nytt hvert år uansett, og da fyller du bare ut endringen. Du kan også endre i løpet av skoleåret, f.eks. om du flytter hjemmefra.

Når du er deltid får du mindre penger.



Anonymous poster hash: ef64b...7bd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar! :)

Men gjelder alle disse punktene for denne perioden? Siden det er over 4 år, er det (mest sannsynlig) mulig jeg blir samboer i løpet av perioden. Men nå krysset jeg at jeg bor hjemme hos foreldre. Man vet jo aldri, er også mulig jeg blir gravid/får barn innen 4 år. Dette er ikke planlagt, men man vet jo aldri hva som skjer i løpet av disse årene.

Er 21 år, og skal gå deltid på høyskole. Har det noe å si at jeg går delitd m.t.p lån? :)

Anonymous poster hash: 38f8f...50a

Nei det gjelder ikke alle punktene. Så hvis du blir samboer i løpet av dette året kan du ringe eller sende mail om endringen, skjer det for eksempel til neste sommer, så setter du det bare inn når du søker neste høst. Lånet du får nå gjelder bare for dette året og du må derfor søke på nytt neste år.

Tror det skal komme som et spm at du skal krysse av for heltid/deltid. Jeg er usikker på hvordan dette påvirker lånet, men regner med at du får mindre i lån enn om du går heltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...