Gå til innhold

Illuminati - bare tull?


Gjest Pink.Pearls

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er treig, men hva har det denne hippien sier med saken å gjøre? Grådighet er en menneskelig svakhet som enkelt kan forklares uten at hemmelige verdensomspennede organisasjoner på død og liv må være involvert.

Sorry, men jeg har ikke fått med meg at noen her har påstått at noe "på død og liv må" være noe som helst. Selvsagt kan det hele forklares med noen slags "samfunnsmessig kaosteori" styrt av hva som er menneskets natur, som typisk vil være den foretrukne forklaringsmodellen hos intellektuelle snobber. Men med tanke på at mennesker alltid har organisert seg i diverse hierarkier, syns jeg det blir litt trangsynt å blankt skulle avvise at det eksisterer maktstrukturer i samfunnet bestående av mennesker vi aldri hører noe særlig om, eller at "politikk" og "folkestyre" like gjerne kan være en illusjon ment for å opprettholde et hierarki som strekker seg langt tilbake i tid (på samme måte som religion har hatt - og fortsatt har - den rollen). "Control icons" finner man så uhorvelig mange eksempler på i menneskets historie, at man nesten bør gå ut ifra at våre tanker og meninger til enhver tid blir kontrollert, og at man ikke er i stand til å se det klart i "nuet", i det øyeblikket man står midt oppi det. Finn f.eks. fram et hvilket som helst gammelt Filmavisen-klipp, og fortell meg at du ikke gjenkjenner det som total propaganda den dag i dag. Vel, mennesker på den tiden gjorde stort sett ikke det. Og akkurat sånn kan det være for oss også, her og nå.

Med det i tankene er det heller ikke spesielt utenkelig at f.eks. pop-kultur - og pop-ikoner - skulle kunne fungere som noen slags bevisst fordummende faktor ment til å distrahere mennesker fra det som virkelig betyr noe. Poenget i videoen, som du ikke fikk med deg, er at menneskenaturen ikke nødvendigvis behøver å sees i det negative lyset man liksom er nødt til å se den i for å kunne oppfattes som "intellektuell", "utdannet" og "intelligent". Du vet, det grunnleggende "menneskehatet" som folk som typisk oppfatter seg som "intellektuelle" går og bærer på. Mennesker er mye mer enn bare kaotiske og egoistiske. Spør du f.eks. mannen i gata hva som er viktig for ham, hvor som helst i verden, så er det å kunne leve i fred og fordragelighet. Så det å forklare hvorfor verden ser ut som den gjør kun med at det ligger i menneskets natur at den skal være sånn, det er like mye en forutintatt antagelse som det det er å blindt støtte seg til en eller annen konspirasjonsteori. Forklaringen kan like godt være som McKenna sier her, at "we are lead by the least among us".

For meg er det for mange gjennomgående dårlige verdier blant de menneskene som influerer oss (politikere, massemedia, big business) som er helt "out of touch" med det som egentlig rører seg hos alminnelige mennesker, til at jeg skal kunne blankt avvise noe slags verdensomspennende hierarki som en forklaringsmodell. "Kultur" spiller således en viktig rolle i det å pådytte alminnelige mennesker holdninger de i utgangspunktet ikke hadde, men som når de først blir imprentet med dem gjør det mulig for "makteliten" å ta avgjørelser alminnelige mennesker normalt ikke ville kunne stå for, og samtidig kunne innbille seg at man har noe som helst man skulle ha sagt. Etter godt og vel 14.000 år med menneskelig sivilisation og kultur nå, som alltid har vært organisert i hierarkier, bør man på ingen måte være fremmed for at særdeles sofistikerte metoder for å kunne bevare et hierarki har blitt utviklet, og at man derfor til en hver tid kan risikere at alt man tror om verden og virkeligheten er fullstendig feil.

Edit: Sorry for evt. feil og dårlig språk. Er litt full nå...

Endret av evnukken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du vet ikke hvilken kunnskap jeg har - f. eks. fra innsiden av frimureriet....

Jeg har sett hundre tusen spinnville påstander fra kilder som ved første øyekast virker troverdige, og som klapper sammen som korthus når man begynner å se litt nærmere.

Men du får gjerne leve lykkelig i paranoiaen din, altså.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Du tror du får vite alt i systemet når du er medlem i den norske frimurerlosjen? Du kommer jo ikke engang halvveis av alle gradene... Om du tror du får vite hva som skjer høyere opp i systemet, så tar du feil. I tillegg utgir dere brødre om å være gudfryktige menn, men dersom du følger litt med på ritualene som foregår, så burde det fjerne enhver tvil om at dere tilber den bibelske Gud.

Du får gjerne leve lykkelig i gutteklubben din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Så hver kvinne, mann og hvert barn i USA er slaver? Til hva/hvem og hvorfor?

Du kødder nå?

Folk, i sær amerikanere er i stor grad slaver av pop-kulturen. Hvem? De med makt og penger. Hvorfor? Fordi det er en dog eat dog world.

Jeg vil si Kennedy, dersom sitatet er korrekt, hadde rett. Vi dog ikke endt opp i det 1984 totalitære samfunnet som Orwell fryktet, men om du ser bort i fra den TOTALE overvåkningen av verdens befolkning, som han hadde rett i, så var det Aldous Huxley som fikk rett med sin "brave new world".

Var du en av de som lo av "konspirasjonsteoretikere" som påstod at junniten og NSA og gåvvermenten overvåket alle sammen for noen år siden? Vel..looks like they did! Google Snowden..

Kimdotcom fikk spørsmålet i en Vice-dokumentar; "How did you know about the surveillance long before the Snowden-scandal"?

Kimdotcom; "Haha. I knew.."

Moral er; Alle med litt vett i skallen visste dette. På samme måte som at alle med litt vett i skallen vet at det ikke finnes noe Illuminati-scheme. På samme måte som at alle med litt vett i skallen også vet at mennesker alltid har bygget maktstrukturer og de eksisterer den dag i dag. Illuminati, skulls and bones, bilderberger osv har dog ingenting med det å gjøre. De eksisterer alle sammen, men de er ubetydelige distraksjoner som bevisst holdes ved like, eller i det minste ikke ønskes bort, da de tar vekk oppmerksomheten fra de virkelige skurkene.

Så, hvem er de virkelige skurkene? Banksters? Myndigheter? Noen elite-rikinger så rike at de ikke dukker opp på Forbes liste en gang? Hvem vet. Og hvorfor er det egentlig umulig? Om du ser på historien så har de ekstremt rike (les, rockefeller, Rotchilds osv) gang på gang gjennom historien manipulert, startet kriger, profittert og til og med styrt regjeringer i grøfta om de ville.

At multinasjonale selskaper i dag har så mye makt grunnet deres fravær av nasjonale forpliktelser er jo et faktum. De kan presse politikere til omtrent hva de ønsker.

Selv er jeg vel "illuminati" da. Jeg heier fram de som profitterer og tjener på de dumme sauene. Its a dog eat dog world. Det har det alltid vært. De idiotiske amerikanske (og også norske/vestlige) massene som ser på Nytt på nytt og sparer penger i banken må gjerne råtne med sine dyre lån, kjedelige jobber som tar knekken på dem og meningsløse shopping og interiøsoppgraderinger. De fortjener ikke annet.

Tenk på det, dersom du har lest brave new world revisited (noe alle burde ha gjort minst en gang)..Der er verden delt inn i den rike delen og "savages". Hvem er dagens savages som ikke har noen rettigheter, hvor vi kan gjøre hva vil vil, og som utgjør en "trussel" for vårt perfekte samfunn? Jemen? Midtøsten? Somalia? Alle land hvor vi sender inn droner, kriger, dreper barn, alt for noen få menneskers profitt, samtidig som vi føres bak lyset gang på gang. "Weapons of mass destruction", væpning og trening av terrorgrupper for seinere å dolke dem i ryggen og bombe dem. Det er alt et spill.

Men det er klart illuminati osv er noe som appelerer mest til "ghetto" folk med lav utdannelse. Klart de må finne noen å legge skylda på. Og de forstår ingenting av verden, så da er det greit med noe far out.

Men ta også f.eks occupy bevegelsen, som stort sett var velutdannede studenter og unge såkalt opplyste mennesker. De skjønte heller ingenting. Blastet ut mot kapitalister når det er myndighetene de burde være sinna på. Akuratt som om det er folk som gir deg jobb som er å skylde på...Folk er dumme.

Så skal vi være forsiktige med å latterliggjøre konspirasjonsteorier, fordi de gang på gang har vist seg å være sannere enn vi har trodd. Den totale overvåkningen av verden er det beste eksempelet. Gud som folk lo av "gæerne" hippier på 90-tallet som trodde på at det kunne bli en realitet en dag :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror du får vite alt i systemet når du er medlem i den norske frimurerlosjen? Du kommer jo ikke engang halvveis av alle gradene... Om du tror du får vite hva som skjer høyere opp i systemet, så tar du feil. I tillegg utgir dere brødre om å være gudfryktige menn, men dersom du følger litt med på ritualene som foregår, så burde det fjerne enhver tvil om at dere tilber den bibelske Gud.

Du får gjerne leve lykkelig i gutteklubben din.

Du viser bare at du ikke aner hva frimureriet er.

Det finnes ingen overnasjonal instans i frimureriet, og det er ikke slik at man "ikke kommer halvveis i gradene en gang" i det norske frimureriet, fordi det er forskjellige systemer, og innholdet er ikke en gang identisk i de ulike frimurersystemene.

Du aner dessuten ikke hvilken grad jeg har, eller om jeg har noe embete i losjen.

Det eneste du viser med innlegget ditt, er at du er kunnskapsløs og ikke sjekker kildene dine godt nok.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror du får vite alt i systemet når du er medlem i den norske frimurerlosjen? Du kommer jo ikke engang halvveis av alle gradene... Om du tror du får vite hva som skjer høyere opp i systemet, så tar du feil.

Bare for å gjøre det helt klart:

De 12 gradene i det norske frimureriet tilsvarer de 33 i det amerikanske. Det er IKKE slik at det er 21 grader som norske frimurere ikke kan få. I gamle dager fantes det bare tre grader.

Om du har alle gradene i den norske losjen, er du like høyt oppe som de som har 33. grad i en utenlandsk losje.

Det er ikke slik at avstander i england er lengre enn i norge fordi de måler i yards, som er lengre enn meter....

Logikken din avslører bare at du ikke aner hva du snakker om.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du viser bare at du ikke aner hva frimureriet er.

Det finnes ingen overnasjonal instans i frimureriet, og det er ikke slik at man "ikke kommer halvveis i gradene en gang" i det norske frimureriet, fordi det er forskjellige systemer, og innholdet er ikke en gang identisk i de ulike frimurersystemene.

Du aner dessuten ikke hvilken grad jeg har, eller om jeg har noe embete i losjen.

Det eneste du viser med innlegget ditt, er at du er kunnskapsløs og ikke sjekker kildene dine godt nok.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

I et brev datert 22. januar 1870, Mazzini skrev til Pike (jeg antar at du i det minste hvet hvem Pike er.) hvor han henviste til Pike's "New and Reformed Palladian Rite":

"We must allow all of the federations to continue just as they are, with their systems, their central authorities and diverse modes of correspondence between high grades of the same rite, organized as they are at present, but we must create a super rite, which will remain unknown, to which we will call those Masons of high degree whom we shall select. With regard to our brothers in Masonry, these men must be pledged to the strictest secrecy. Through this supreme rite, we will govern all Freemasonry wich will become the one International Center, the more powerful because it's direction will be unknown".

Håper for din del at du ikke er medlem, for da vet du ikke særlig mye. Og skulle du være det, så tro ikke at du får vite alt, det er å være vel litt for naiv.

Kan være jeg er kunnskapsløs i dine øyne, men jeg tør i det minste å ikke gjemme meg bak en anonym bruker. Skulle tro du var redd for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et brev datert 22. januar 1870, Mazzini skrev til Pike (jeg antar at du i det minste hvet hvem Pike er.) hvor han henviste til Pike's "New and Reformed Palladian Rite":

"We must allow all of the federations to continue just as they are, with their systems, their central authorities and diverse modes of correspondence between high grades of the same rite, organized as they are at present, but we must create a super rite, which will remain unknown, to which we will call those Masons of high degree whom we shall select. With regard to our brothers in Masonry, these men must be pledged to the strictest secrecy. Through this supreme rite, we will govern all Freemasonry wich will become the one International Center, the more powerful because it's direction will be unknown".

Håper for din del at du ikke er medlem, for da vet du ikke særlig mye. Og skulle du være det, så tro ikke at du får vite alt, det er å være vel litt for naiv.

Kan være jeg er kunnskapsløs i dine øyne, men jeg tør i det minste å ikke gjemme meg bak en anonym bruker. Skulle tro du var redd for noe.

Det er interessant at du henviser til skrifter som ikke er i bruk i norsk frimureri, og som er noe av det mest misforståtte i hele frimureriet.

Du mistet din troverdighet allerede i det du mente at frimurere i norge kun kan oppnå halvparten av gradene.

Saken er at du ikke vet noen ting om frimureri utover det du har plukket opp fra kilder som er upålitelige og vinklede. Det er som å bruke nyhetsspeilet for å forstå verdenshistorien.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

Om illuminati slik denne organisasjonen blir fremstilt i pop media eksisterer, tror jeg ikke.

Men er overbevist om at det foregår store ting som angår oss alle hvor det er involvert mektige bakmenn eller såkalte "puppet masters".

Når det kommer til konspirasjonsteorier så må man ta det med en klype salt. Man skal ikke gå ut ifra at det meste er sant, men noe av det er nok ikke langt unna sannheten.

Er ikke så naiv å tror at alle ønsker menneskeheten godt, men ikke så paranoid at jeg tror at Obama ble grodd frem på ett laboratoriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for din del at du ikke er medlem, for da vet du ikke særlig mye. Og skulle du være det, så tro ikke at du får vite alt, det er å være vel litt for naiv.

Kan være jeg er kunnskapsløs i dine øyne, men jeg tør i det minste å ikke gjemme meg bak en anonym bruker. Skulle tro du var redd for noe.

Men de som står utenfor vet selvsagt alt! For et tulleargument.

Jeg er ikke redd for noe som helst.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Illuminati eksisterer bare for å nettop tiltrekke seg oppmerksomhet. Så ikke de a om virkelig styrer skal bli avslørt? Men ved å legge fokus på den type organisasjoner åpnes det jo også for at det finnes noe mer?

Det var en som skrev her at h*n hadde kilder til at det fantes . Kan du poste de?

Anonymous poster hash: 4fd5d...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foresten hvor passer pentagon inn i dette?

Anonymous poster hash: 4fd5d...094

Det er hovedkvarteret hvor de sender ut tankestråler fra som hjernevasker de som ikke benytter seg av aluminiumshatter.

Anonymous poster hash: f19cf...637

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er hovedkvarteret hvor de sender ut tankestråler fra som hjernevasker de som ikke benytter seg av aluminiumshatter. Anonymous poster hash: f19cf...637

Åja, skjønner. Jaja enda godt jeg striper håret såpass ofte at jeg som regel har folie på hue!

Anonymous poster hash: 4fd5d...094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten :P de kan jo ikke være særlig gode på å hjernevaske folk når det finnes så mye konspirasjonsteorier :D

Anonymous poster hash: 4fd5d...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminati eksisterer bare for å nettop tiltrekke seg oppmerksomhet. Så ikke de a om virkelig styrer skal bli avslørt? Men ved å legge fokus på den type organisasjoner åpnes det jo også for at det finnes noe mer?

Det var en som skrev her at h*n hadde kilder til at det fantes . Kan du poste de?Anonymous poster hash: 4fd5d...094

Det kan han ikke, for Illuminati har ikke eksistert siden 1780-tallet.

At vedmmende TROR han har slike kilder er en annen sak.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...