Gå til innhold

Får ikke til den trådlåse internetten!


-Fisken-

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på besøk hos Mylian, og har tatt med meg min bærbare data med trådløs internett.

Det har også Mylian. Jeg er tilkoblet internett på dataen min, men den bare sender signaler, mottar ingen. (kommer altså ikke inn på nettet.)'

Noen forslag til hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Devil's Spawn

Hmm..hvor skal vi starte.. Sjekk først om du har fått en ip-adresse. Gå på start - kjør. Skriv cmd. Inne i kommandovinuet skriver du ipconfig. Hva slags ip-adresse har du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Okey, det er en IP-adresse du får fra windows hvis du ikke får IP-adresse fra routeren eller internettleverandøren.

Jeg hadde det samme problemet nå nettopp på en av PC'ene. Jeg satte til statisk IP i stede for automatisk, men det krever at man vet hva slags IP og DNS man skal ha. Jeg prøvde før det å skrive ipconfig /release og ipconfig /renew. Det ville seg ikke da heller i det tilfellet...Hmm prøv noe så dumt som å ta ut og inn nettverkskortet igjen, hvis ikke det funker så restart PC'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd alt det, ingenting funker :-(

Når jeg skrev inn ipconfig/release, kom den samme ip-adressen opp, og når jeg skrev inn ipconfig/renew, skjedde det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Hmm..vet dere hva slags ipadresse routeren deres har? Altså den dere bruker når dere skal konfigurere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
:). Litt vanskelig siden eneste mulighet jeg kan se er at man sett IP'en statisk..Men hva slags IP har Myllian?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille iingvild

:) Håper dere fikk løst prøblemet, sender evt en liten trøsteklem om det ikke gikk.

Hilsen ei som gjerne blir med på kino en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke fått det til nei, men det var noe galt med ip-adressen.

Nå har vi fått låne nettverkskortet til Mylians kjæreste, og det funker. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra å høre at det virker! Jeg strevet virkelig med "trådløsboksen" min i Trondheim. Vet ennå ikke helt hva som var galt, siden boksen er programmert på lik måte som den her hjemme i oslo og datan er den samme. :S Ja ja, håper det virker til høsten når den skal brukes igjen!!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...