Gå til innhold

privat utredning i Oslo området


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og mannen ønsker å bli utredet for barnløshet. Jeg sliter med å aldri få positiv el test og ustabile sykluser. Har sterk mistanke om at jeg ikke har el:(

Er blitt henvist til riksen, men kan tenke meg at det er lang ventetid før vi får time for samtale.

SÅ vi har bestemt oss for å få litt fortgang i sakene. Jeg fyller 31 i år og mannen er 38. Vil ikke kaste bort tid på å vente i offentlig kø og plutselig bli for gammel :(

Har noen anbefalinger på privat klinikker /gynekologer som er flinke på utredning? Jeg har vært bort i altfor mange gynekologer tidligere som ikke har tatt meg seriøst. Kan noen anbefale en dyktig gynekolog?

Takk for hjelpen..setter pris på svarene deres :)



Anonymous poster hash: e589a...15b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bump...håper på noen anbefalinger..



Anonymous poster hash: e589a...15b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg ikke. For seks år siden ble vi henvist, da til gynekolog som foretok utredning, <blant annet på ullevål), SÅ ble vi henvist til prøverør på riksen, der samtale kom ganske med én gang, mens det gikk noen måneder før første forsøk (i mens prøvde vi inseminasjon). Den som har henvist deg/dere, sa de ingen ting om ventetid?

Men kan anbefale Marit Garberg Andvig, veldig bra og tar slikt seriøst.

Anonymous poster hash: 35526...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke så mye om barnløshet, men går til smestadgynekologene. Kjempefornøyd med vanlige gybekolog-tjenester ihvertfall, og mange av vennene mine går også der og er veldig fornøyd! Jeg har fått henvisning til vanlig gynekolog der, det var ikke lang ventetid. Ta en telefon til de i morgen og hør på ventetid for utredning, kanskje legen deres kan sende en henvisning dit istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her.tusen takk for svar. Legen som henviste oss visste ikke helt hvor lang ventetid det var. Dessuten er vi henvist for utredning og vurdering av fertiliteten siden jeg går på en del medisiner og har en kronisk sykdom. Ikke sikkert det blir forsøk på oss, må utredes først.

Jeg var til gyn på ahus men følte ikke at jeg ble tatt så seriøst. Fikk bare beskjed om siden jeg har uregelmessige sykluser kan det være vanskeligere å treffe på el hos meg :( prøvde å be om at hun kunne ta noen blodprøver og sjekke om hormonene var ok, men neida. Tok også celleprøve fra livmorhalsen som viste seg å ha mild grad av celleforandringer. Fikk beskjed om å ta en ny om 6 mnd. Fikk beskjed om å komme tilbake over sommeren hvis jeg ikke ble gravid. Ringte dit nå og de kunne ikke tilby noe time før i okt -nov:( Derfor vurderer jeg nå og bare gå privat og få unna utredningen med prøve av mannen og alt som skal gjøres på meg. Hvis det viser seg at vi må ha hjelp så kan vi kanskje komme i gang raskere på riksen :(



Anonymous poster hash: e589a...15b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en telefon til smestadgynekologene i morgen tidlig. De har mulighet for både privat avtale og med egenandel, men med lengre ventetid på sistnevnte. Jeg kom som sagt relativt kjapt inn bare for en standard gynekologisk undersøkelse, tror jeg ventet en måned eller noe. Går jo da enda kjappere om man betaler selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv akkurat blitt hendvist til riksen, for noe annet vell og merke. Jeg husker ikke helt hvor jeg leste det, enten på rikshospitalet sine hjemmesider eller helfo sine hjemmesider, der sto det hvor mange uker (max) du må vente på å få time. Dette er regler som de må holde seg til :)



Anonymous poster hash: f7e85...812
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...