Gå til innhold

Søke jobb en flyreise unna. Jobbintervju?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sakt opp en jobb. Gikk fra studier til en jobb jeg selv valgte å ikke søke om forlengelse av og fikk direkte tilbud om en annen jobb (hvor de kjente meg etter vikarjobbing) i samme by. Så jeg har strengt tatt aldri søkt en jobb. Eller sakt opp en jobb.

Nå skal jeg søke ny jobb i en annen by. Fristen på en stilling jeg har lyst på er i morra (oppdaga den akkurat). Jeg har liten mulighet til å ta fri fra jobben min akkurat denne tida på året for å dra på interjvju (om jeg blir innkalt), men det må jeg jo få til på en måte. Men hvis den er utlyst med frist i morra (statlig stilling), hvor lang tid tar det før de forventer at den som får jobben kan starte? Jeg har jo 3 mnd oppsigelsestid i jobben min, har en leilighet og selge og må finne meg ett sted å bo. Jeg kan derfor ikke være på plass på nye stedet før om over 3 mnd.

Hvordan funker det når man søker jobber andre steder i landet? Er det noen som kan dele litt erfaringer?



Anonymous poster hash: 5412d...c8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreslå intervju over skype. Ellers må du bare ta deg fri - dersom arbeidsgiver er interessert er de fleksibel på dag. At du har tre måneders oppsigelsestid er helt vanlig. Vi skal ansette nå i høst, og selv om prosessen begynner til neste uke, regner vi ikke med å ha ansatte på jobb før nærmere jul dersom prosessen går veldig fort.



Anonymous poster hash: d6527...9ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jobbintervju på skype kan jeg foreslå ja. Det var ett godt forslag, selv om jeg er forberedt på å måtte reise. Dyrt og bortkasta om jeg ikke får jobben, men man må satse for å vinne :) Godt å høre at det er helt vanlig at ting tar så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dekket kostnader ved å reise på intervju.

Det er ikke så veldig vanlig, nei, med mindre det er NAV som har skaffet deg intervjuet.

Anonymous poster hash: d6527...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppesjura

Jo, det er vel ganske så vanlig. Har fått tilbud om det på alle mine intervjuer. Du får med deg et reiseregningsskjema når du går, som du kan sende inn i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var jobbsøker i vår og søkte mange jobber andre steder i landet enn der jeg bodde. Var på flere intervjuer og de foregikk enten via telefon, Skype eller ved personlig oppmøte (og da fikk jeg dekker reisen - var ikke gjennom NAV)

Jobben jeg fikk hadde jeg kun telefonintervju på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Oj, det visste jeg ikke at man kan. Da tar jeg det som en bonus om jeg får det. Nå må jeg sende søknaden og bli innkalt på intervju først da, men vil tro jeg har ganske gode sjangser for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått dekket alle kostnader på jobbintervju langt unna bosted, så obs at det ikke er en selvfølge.



Anonymous poster hash: fc62d...ffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...