Gå til innhold

Trenger litt forklaring :-)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg litt dum som må forhøre meg angående dette, men skitt'au!

Jeg kastet mitt brett med cerazette i begynnelsen av juli. 10ende eller noe. Sluttet på pillen midt i en mensenperiode, og startet prøvingen en dag etter siste blødedag, den 12 juli.

Nå er det en uke siden jeg forventet mensen igjen, men det er ingen tegn til den. Har testet flere ganger, men alle er negative. Det jeg lurer på, er om man har EL etter pilleslutt, selv om mensen ikke kommer. Har jo forstått at noen ikke får mensen på en god stund etter at pillebrettet er kastet. Betyr dette også at EL ikke er tilstede, eller kan vi starte prøvingen selv om jeg ikke har mens?

Jeg har hatt regelmessig, og uregelmessig mens i de årene jeg har brukt cerazette, men har aldri mistet den helt. Så jeg håper jo at jeg er gravid nå, og eventuelt er en som får utslag sent, men jeg tviler..

Må vi vente til jeg har fått menstruasjon igjen, eller kan jeg ha EL selv om mensen ikke har kommet enda? :)

Håper noen kan gi meg forklarende svar rundt dette, selv om jeg føler meg litt dum.

Anonymous poster hash: 9916a...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antageligvis er ikke syklusen din i gjenge etter p-pille slutt.

Det er ikke alltid så enkelt som å begynne å telle syklus fra p-pillemens(som den mensen du hadde var)

Eggløsning kommer alltid før mens. Har du ikke mens så har du nok ikke hatt eggløsning heller, om du da ikke får mens fordi du er gravid.

Lurer du på om du er gravid så tar du en test. Er den negativ, så er det ikke annet å gjøre enn å vente på at syklusen skal stabilisere seg

Har man jevnlig sex(ca annenhver dag) er sjansen for gravidiet alltid til stede.



Anonymous poster hash: e8da5...200
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...