LilleCa Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Jeg har startet på lavkarbo, og tenkte at jeg skulle holde meg til sunt fett. Men har aldri brukt avokado før, noen som har tips til hvordan den smaker godt? Prøvde litt i omelett, men smaker jo ingenting?
Gjest Nori Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Jeg lager guacamole, burker det i smoothies, i salater, som pålegg. Smaker godt med litt salt og pepper på.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Avokado skal ikke varmebehandles! Du kan bruke den i salat, eller purere med stavmikser og ha som tilbehør til feks fisk eller skalldyr. Det er viktig å ha nok syre på/sammen med avokadoen for å balansere alt fettet den består av. Lime eller sitron er godt. Frisk chili er også nydelig til avokado, og frisk koriander. Anonymous poster hash: 0b9c5...7d4 3
LilleCa Skrevet 8. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2014 Den ble ikke akkurat varmebehandlet, la den i omeletten da jeg brettet den Har bare smakt sånn ferdig guacamole, ikke mye god! Kan tenke meg at det er bedre med hjemmelaget Takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Jeg moser den med urtesalt, det demper den kraftige avokadosmaken. Virkelig godt! Anonymous poster hash: 26f90...e6f 1
Britt Banditt Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Jeg moser den med urtesalt, det demper den kraftige avokadosmaken. Virkelig godt! Anonymous poster hash: 26f90...e6f Kraftig avokadosmak, really? 17
missdior Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Jeg spiser enten avokado med litt salt og pepper på, eller kliner den utover ei rista brødskive. Ellers er avokado knallgodt på grillen! Ha litt olje på, og legg den med "kjøttsiden" ned, og la grilles i noen minutter. Omnomnom! 2
Surriball Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Jeg tar ut steinen, strør over litt pepper og spiser den ut av skallet med skje. Nam! Selv liker jeg ikke guacamole, synes det ødelegger avocadosmaken 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Jeg moser den og spiser den på knekkebrød eller brød med et kokt egg oppå. Anonymous poster hash: f2109...694
Gjest Avoo Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Kraftig avokadosmak, really? Hehe ja, jeg synes den er litt kvalmende uten noe godt salt/pepper/sitron til. 1
Rumle Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Spiser den som oftest slik den er, eller gjerne med litt sesamfrø og havsalt på. Også veldig glad i å ha den i gresk salat
Løvefrøken Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Sitronpepper og reker kan du legge i "hullet" etter steinen. Det er en typisk forrett-rett
Gjest Nori Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Den ble ikke akkurat varmebehandlet, la den i omeletten da jeg brettet den Har bare smakt sånn ferdig guacamole, ikke mye god! Kan tenke meg at det er bedre med hjemmelaget Takk for tips! Jeg trodde jeg ikke likte guacamole helt til jeg smakte hjemmelaget. Er uansett verdt et forsøk.
Pysa Skrevet 8. august 2014 #14 Skrevet 8. august 2014 Knekkebrød med philadelphia smøreost, spekeskinke og avokado - nesten like godt som sjokolade,. 4
Vulpes Skrevet 8. august 2014 #15 Skrevet 8. august 2014 Jeg elsker avokado, men det er viktig at den er ordentlig myk og moden. Da smaker den best og er enklest å hanskes med. Tips til hvordan spise avokado: Spis den bar, med salt og pepper på Stavmikset sammen med kakaopulver og litt søtning (litt sært for noen kanskje) På brødskive, f.eks. sammen med andre grønnsaker, eller ost, eller på kjøttpålegg I salater I smoothies Oppå ovnsbakte halve auberginer I kuber oppi frokostblanding sammen med bær I kuber sammen med frukt som en slags fruktskål Slik jeg ser det kan man bruke avokado til det meste. Elsker smaken, og det er en fin måte å få i seg fett på
ohdeergod Skrevet 8. august 2014 #16 Skrevet 8. august 2014 Jeg spiser den som oftes som den er. Avokado er faktisk noe jeg sikkert kan leve på! Er SÅ godt Ellers bruker jeg den i salater, eller i taco. Nam nam 1
Rumle Skrevet 8. august 2014 #17 Skrevet 8. august 2014 Jeg spiser den som oftes som den er. Avokado er faktisk noe jeg sikkert kan leve på! Er SÅ godt Ellers bruker jeg den i salater, eller i taco. Nam nam Det glemte jeg helt, jeg bruker den ofte som en slags erstatning (mer tilbehør egentlig) for taco-skjell eller lefser når jeg lager taco Veldig godt, har faktisk aldri savnet gammeldags taco!
Snabeltann Skrevet 8. august 2014 #18 Skrevet 8. august 2014 Moser sammen med fetaost og har løk, sitron, og basilikum +salt/pepper. Nyyyydelig til kyllingsalat eller taco..mmmmm!
Mynona Skrevet 8. august 2014 #19 Skrevet 8. august 2014 Den ble ikke akkurat varmebehandlet, la den i omeletten da jeg brettet den Har bare smakt sånn ferdig guacamole, ikke mye god! Kan tenke meg at det er bedre med hjemmelaget Takk for tips! I sånn guacamole du kjøper i butikken er det ikke noe avokado en gang, og du har rett - den er ikke mye god. Blæ! Men ordentlig guacamole, det er godt det. Jeg bruker det i stedenfor saus f.eks til kjøtt, kylling. Og avokado spiser jeg rett fra skallet med salt og pepper på. Eller tar på brødskiva under skinke/kyllingskinke, i salat, taco Og når jeg ikker orker å lage middag tar jeg å skjærer opp slamalaks i tynne skiver, deler en avokado i firkanter og paprika og tomat, tar på salt og pepper og olje og balsamico. Tar ca 3 minutter å "lage" og er kjempegodt. Noen ganger steker jeg laksen først også hvis du ikke liker rå laks.
Gjest Lille-pus Skrevet 8. august 2014 #20 Skrevet 8. august 2014 Jeg spiser den rett ut av skallet, bruker den i biter i salater, eller tar 1/2 avocado og skjærer passelige biter som jeg legger på brød/knekkebrød gjerne med røket skinke over. Og så lager jeg guacamole. Smører den gjerne på kjeks, eller spiser den som den er (jeg er veldig glad i nylaget guacamole og synes det er lørdagsdigg som lite annet)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå