Gå til innhold

Har du støket i matte-eksamen noen gang?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi er jo kvinner for det meste her. :P Matte skal visst være forbeholdt mennene :roll:

Men jeg er ikke helt med på det 8)

Jeg har sett mange jenter klare matte på 5`er nivå. Men jeg selv er ingen matte geni :oops:

Så derfor spør jeg: er du flink i matte?

Eller har du strøket, hvorfor strøk du(hvis du vet)

Hvis det er noen menn her :o så hadde det vært artig med innspill. :lol:

Jeg tenker på matte 1mx (grunnkurset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ha ha. matte er det eneste faget der guttene gjør det like bra som jentene. ellers er vi (i snitt, selvfølgelig) best i alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Vil ikke si at jeg er så veldig flink i matte, men fikset da en 5 i standpunkt i matte når jeg nå er ferdig med grunnkurset! Tok MY varianten, ettersom den var litt snillere og mer tilrettelagt for meg som har dyskalkuli. Men jeg kunne aldri tatt matte på høyere nivå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk i matte (for nesten "100" år siden...).

a) fordi jeg ikke gadd å gjøre skolearbeid

B) fordi lærer'n var en "dust"

men ok, skal være ærlig - mest p.g.a. punkt A..... med litt mer innsats så kunne jeg hvertfall fått en stå-karakter. (men lærer'n var ikke noen god lærer heller da.....MÅ bare få sagt det).

Men - jeg gikk rett fra stryk-karakter i matte jeg - til jobb i bank. :)

Det er ikke "verdens undergang" å stryke i et fag. :-?

(AHHH - nå vet jeg hvorfor kontoen min bestanding er overtrukket, basis-kunnskapene i matte er ikke tilstede. Puhh - godt å få oppklart dette da...... :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matte har alltid vært et av yndlingsfagene mine, så jeg har alltid hatt god karakter i faget. Jeg har også hatt matematikk på høyskolenivå, da jeg studerte ønonomi. Det er utrolig hvor mye jeg har glemt nå som jeg ikke sitter med matematikk til vanlig. Men sånn er det vel med alt.

Det jeg ikke skjønner er at da jeg studerte økonomi, var det mange folk der som sa de hatet matte. Hvorfor i all verden begynner de på et økonomistudium da? Det er jo ikke noe annet enn tall og formler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk matteeksamen glatt jeg uten problem :oops: :oops: Jeg hadde ikke noe problem med matte i begynnelsen av 1-2 klasse,men så hadde jeg en dritt til lærer som kjefta på meg støtt i mattetimene.Til slutt kobla jeg matte ut og fikk ei "sperre" i hodet mitt,så nå kan jeg ikke en eneste gangetabell.Kanskje 2 gangen da :)

Måtte jo ta eksamen om igjen men tror jaggu det var så vidt jeg stod på den også :) :oops:

Men når det er sagt så er resten av karakterene mine ekselente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte å få 2 på matte-eksamen på videregående helt uten hjelp av dårlige mattelærere jeg! :D Prestasjon.

Han var faktisk en av Norges aller mest dyktige mattelærere.

Min innstilling er nok ikke helt det store. Eksamensoppgavene handlet blant annet om "hvordan rette opp en skeiv vegg i det nye huset ditt" - og den naturlige tanken som falt ned i mitt ringe hode var selvsagt at jeg da hadde tatt en lettere anstrengt telefon til den pokkers snekkeren og bedt ham raske seg hit med en eneste gang og rette opp blunderen.

... slikt blir det ikke gode karakterer av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg valgte å fagene 2MX og 3MX på videregående, og jeg må si at det holdt på å stoppe opp for meg på 3MX'en. Der gikk grensa for hva jeg fikk inn i hodet. Klarte å berge meg karakteren 2 i standpunkt og på eksamen.

På høgskolen (økonomi) gikk matteeksamen helt greit.

Får vel legge til at jeg aldri har vært den som har jobba mest med leksene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er en av de som trives best hvis faget inneholder en del tall. Matte er helt klart et fag hvor jeg ikke føler meg forbigått av gutta. Geografi og sånn derimot... Buh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøk i matte under høgskolestudium i IT. Klarte det greit da jeg tok det opp semesteret etterpå. Det KAN jo ha noe med at jeg konsa og regnet en del eksamensoppgaver før eksamen nr 2. Jeg har forsåvidt aldri vært noen kløpper i matte, men kom meg gjennom 2ms og 3ms på vgs, 5 vekttall på lærerskolen og 3 vekttall på IT.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matte er mitt yndlings-fagområde!! Likar meg best når ein begynner å gå vekk ifrå tal, og brukar meir og meir bokstavar og abstrakt språk. Eg går på universitet og skal verta dataingeniør, men tek mykje matte i lag med mattestudentane og. Fekk 6 i matte på vgs (1MA, 2MX, 3MX).

Matte é live'! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da jeg gikk på VGS var matematikk yndlingsfaget mitt!

Jeg har alltid likt å sette meg ned, tenke og løse oppgaver. Synes det er kjempe mosomt og spennende :D

Standpunkts karakteren min i matematikk er 3, derimot :roll: :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...