Kattugla Skrevet 9. august 2014 #61 Skrevet 9. august 2014 Hva med å heller snakke med de og forklare de hva de har gjort? Fortelle om konsentrasjonsleire, lese Anne Franks dagbok, se en film som passer til alderen deres om temaet? Når de har skjønt alvoret kan de gå til naboen og beklage, spesielt hvis naboen har noen tilknytning til eller har mistet noen under krigen. Kanskje naboen også kan forklare de noe? Ser ikke helt at husarrest vil hjelpe her... Anonymous poster hash: 3aa4d...fe0 Gutten i den stripete pyjamasen av John Boyne er også veldig gripende. Jeg tror den ble filmatisert også.
Snakkis Skrevet 9. august 2014 #62 Skrevet 9. august 2014 Det erange tegn i dag som har en stygg betydning som tenåringer bruker men ikke helt forstår betydningen. Det er liksom "kult" å alle andre gjør det. Ring naboen din å spør hva de skrev med kritt.
Adhara Skrevet 9. august 2014 #63 Skrevet 9. august 2014 Ryddet for spekulasjoner, samt svar. Irrlys, mod.
ToveM Skrevet 9. august 2014 #64 Skrevet 9. august 2014 (endret) Gutten i den stripete pyjamasen av John Boyne er også veldig gripende. Jeg tror den ble filmatisert også. Filmen Sara's nøkkel, er og en fantastisk film, og kan virkelig lære dagens barn en del. Datteren min så denne på skolen, og den satte faktisk spor. (I tillegg heter hun Sara selv) Endret 9. august 2014 av ToveM 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #65 Skrevet 9. august 2014 Ikke for noe slikt. Han kunne ha kommet og sagt fra på en skikkelig måte så skulle jeg sørget for og få det fjernet og tatt en samtale med barna om at slikt ikke er greit. Og spyle på dem med høytrykkspyler er bare og be om juling. Uff, for en holdning.Anonymous poster hash: eb36a...fd8 1
Gjest Malanthor Skrevet 9. august 2014 #66 Skrevet 9. august 2014 Uff, for en holdning.Anonymous poster hash: eb36a...fd8 Jeg hadde selfølgelig ikke fysisk slått han for noe slikt. Det er bare standard internet overdrivelse for og få fram et poeng. Hehe. Men og ta han i kragen og riste han litt hadde nok fort skjedd.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2014 #67 Skrevet 9. august 2014 Jeg hadde selfølgelig ikke fysisk slått han for noe slikt. Det er bare standard internet overdrivelse for og få fram et poeng. Hehe. Men og ta han i kragen og riste han litt hadde nok fort skjedd. Det er sånne som deg som får/har drittunger som bare lager trøbbel og gjerne er klassens terrorister. For det eneste de lærer av dine holdning er at INGEN andre får lov å irettesette DEM og de ikke trenger å høre på andre enn foreldrene... Og foreldrene hører de heller ikke på uansett.. Ts' unger lærte noe viktig. Ikke bare at det er stygt og uakseptabelt å tegne hakekors på gata, men også at handlingene deres faktisk har ringvirkninger og at andre reagerer på dem! Forbausende mange unger blir så "skjermet" av sine foreldre at de rekker å flytte hjemmefra før de oppdager at verden ikke roterer rundt dem og de går på en smell. Anonymous poster hash: 75b8b...f7c 6
Gjest Malanthor Skrevet 9. august 2014 #68 Skrevet 9. august 2014 Det er sånne som deg som får/har drittunger som bare lager trøbbel og gjerne er klassens terrorister. For det eneste de lærer av dine holdning er at INGEN andre får lov å irettesette DEM og de ikke trenger å høre på andre enn foreldrene... Og foreldrene hører de heller ikke på uansett.. Ts' unger lærte noe viktig. Ikke bare at det er stygt og uakseptabelt å tegne hakekors på gata, men også at handlingene deres faktisk har ringvirkninger og at andre reagerer på dem! Forbausende mange unger blir så "skjermet" av sine foreldre at de rekker å flytte hjemmefra før de oppdager at verden ikke roterer rundt dem og de går på en smell. Anonymous poster hash: 75b8b...f7c Hvis du ikke har noe mer fornuftig og komme med enn en masse anntagelser og fornærmelser kan du like godt holde munn. Selfølgelig får andre lov til og irettesette dem, han kunne fint ha snakket til dem og sagt at slikt ikke var akseptabelt, men og sprute på dem med høytrykkspyler; nei det godtar jeg ikke for noe slikt. Reaksjonen må være proporsjonal i forhold til handlingen og det er den ikke i dette tilfellet. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 10. august 2014 #69 Skrevet 10. august 2014 Jeg synes egentlig ungene fikk som fortjent. Ingen dør av å bli spylt med vann. Tviler sterkt på at de gjør det om igjen.Anonymous poster hash: 8cf80...709 det var en høytrykkspyler. Ikke en vanlig vannslange. En høytrykkspyler kan gjøre skade 1
michaeline__07 Skrevet 10. august 2014 #70 Skrevet 10. august 2014 Hvordan gikk det egentlig med barna dine etter han han spylte de med noe som kan ha et såpass trykk i seg? 1
Gjest Magdalene Skrevet 10. august 2014 #71 Skrevet 10. august 2014 det var en høytrykkspyler. Ikke en vanlig vannslange. En høytrykkspyler kan gjøre skade Om man ikke står helt inntil så gjør den absolutt ingen skade. Har spylt på ungene mine hundre ganger når jeg har vasket bil 😉 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #72 Skrevet 10. august 2014 Om man ikke står helt inntil så gjør den absolutt ingen skade. Har spylt på ungene mine hundre ganger når jeg har vasket bil Det er det jeg også tenker. Jeg tror de som akker og oier seg over at det var en høytrykksspyler ikke selv har erfaring med å bruke en. Jeg kan fint finne på å vanne småplantene mine med en høytrykksspyler dersom jeg tilfeldigvis står i nærheten og spyler. Anonymous poster hash: e9f2a...3dd 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #73 Skrevet 10. august 2014 Syns barn i dag generelt har dårlig oppdragelse og få eller ingen grenser. De har ofte ikke respekt for andre mennesker. Dette er selvfølgelig ikke barnas feil. Men foreldrene tør jo ikke lenger å være foreldre og stå for en støyt. Anonymous poster hash: bbc7f...646 1
Gjest BettyBoop Skrevet 10. august 2014 #74 Skrevet 10. august 2014 Om man ikke står helt inntil så gjør den absolutt ingen skade. Har spylt på ungene mine hundre ganger når jeg har vasket bil 😉står ingenting om hvor nært han sto
Gjest Magdalene Skrevet 10. august 2014 #75 Skrevet 10. august 2014 står ingenting om hvor nært han sto Nei, men hun skriver ikke at de ble skadet av dette da, annet enn at stoltheten kanskje fikk en ripe.. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 10. august 2014 #76 Skrevet 10. august 2014 Muligens fordi han kalte dem nazijævler.Anonymous poster hash: 23d86...285 Rart det der gitt.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #77 Skrevet 10. august 2014 Hvis du ikke har noe mer fornuftig og komme med enn en masse anntagelser og fornærmelser kan du like godt holde munn. Selfølgelig får andre lov til og irettesette dem, han kunne fint ha snakket til dem og sagt at slikt ikke var akseptabelt, men og sprute på dem med høytrykkspyler; nei det godtar jeg ikke for noe slikt. Reaksjonen må være proporsjonal i forhold til handlingen og det er den ikke i dette tilfellet. Helt enig og jeg kan ikke fatte at andre forsvarer denne måten å reagere på. Å skrike/brøle og sprute vann med høytrykkspyler mot barn er helt uakseptabelt. Hadde noen gjort det mot mine barn eller på annen måte gått til fysisk angrep mot barna mine så hadde jeg drept han. Anonymous poster hash: e92cc...27d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #78 Skrevet 10. august 2014 Jeg synes egentlig ungene fikk som fortjent. Ingen dør av å bli spylt med vann. Tviler sterkt på at de gjør det om igjen. Anonymous poster hash: 8cf80...709 Avhengig av hva slags høytrykkspyler det er så kan det potensielt gjøre skade. Om man har en av de kraftigere modellene (de er dyre men man får kjøpt det også til hjemmebruk) kan det føre til skader. Og selv om det ikke gjør det er det ikke greit. Barn i dag kan ha utstyr på seg som mobiltelefoner etc. som kan bli ødelagte. Fortjener et barn på 9-12 år virkelig å få ødelagt det han eier fordi han er ubetenksom? Den rette måten å reagerer på er å gå bort, være bestemt og si at det å tegne hakekors ikke er greit og at de skal ta det bort, ikke ved å sprute vann på dem eller fly på dem fysisk på annen måte. Om jeg som far ser at du gjør slikt mot ungene mine så blir det månelyst og du får værsågod å ta all den fysiske avstraffelsen du får i etterkant. Jeg går svært langt i å forsvare ungene mine mot angrep om jeg så skal bli drapsmann. Anonymous poster hash: e92cc...27d
Gjest Magdalene Skrevet 10. august 2014 #79 Skrevet 10. august 2014 Om jeg som far ser at du gjør slikt mot ungene mine så blir det månelyst og du får værsågod å ta all den fysiske avstraffelsen du får i etterkant. Jeg går svært langt i å forsvare ungene mine mot angrep om jeg så skal bli drapsmann. Anonymous poster hash: e92cc...27d Drapsmann pga noen spyler vann på ungene dine? Hjelpes! Du høres ut som en tikkende bombe, og burde absolutt legges inn. 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #80 Skrevet 10. august 2014 Drapsmann pga noen spyler vann på ungene dine? Hjelpes! Du høres ut som en tikkende bombe, og burde absolutt legges inn. Når får du lese hva jeg skriver da. Om noen fysisk sett går på ungene mine så går jeg fysisk til verks tilbake ja, hvor hardt det er avhenger av hva angriperen gjør. Jeg tar jo selvsagt ikke livet av noen som "bare" spruter vann, men vedkommende må regne med at jeg dytter han unna for å skape avstand mellom han og barna mine. Men om det virkelig er en konflikt og barna mine er i større fare så ja, da innrømmer jeg glatt at da blir det ekstremt stygt. Heller han (angriperen) enn barna mine for å si det sånn. Anonymous poster hash: e92cc...27d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå