AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #1 Skrevet 7. august 2014 Sitter her dagen etter og er helt sjokkert. Min to gutter på 9 og 12 år var ute i gata (bilfri gangvei) og tegnet med kritt på asfalten. Da kommer det en nabo ut og brøler til dem og spyler de ned med en høytrykksspyler. De kommer løpende inn klissvåte og sjelvende.Naboen kom etter og sa til meg at mine to sønner var noen "rasistiske nazijævler" og burde vært tatt hånd om av politiet. Jeg er litt i tvil om hva de skal gjøre- ingen av guttene vil si hva som skjedde.Noen forslag/ideer til hva jeg skal gjøre? Anonymous poster hash: cd0dc...cf3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #2 Skrevet 7. august 2014 Du bør jo gå til naboen å be om forklaring - på en ikke konfronterende måte. Det vil være den voksne måten å håntere dette på. Anonymous poster hash: e3924...a7d 22
Gjest Magdalene Skrevet 7. august 2014 #3 Skrevet 7. august 2014 Om de ikke vil si hva som skjedde, så har de jo tydeligvis gjort noe galt. Ta turen over til naboen med en gang og be om en forklaring. 10
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #4 Skrevet 7. august 2014 Kommer vel helt an på hva de skrev? Hvis de ikke vil si det til deg så er det jo ikke et bra tegn. Anonymous poster hash: a761c...ee4 10
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #5 Skrevet 7. august 2014 At de ikke vil si hva som skjedde er ihvertfall ikke et tegn på uskyld. Tviler sterkt de hadde tenkt å hopep paradis.. Anonymous poster hash: 75b8b...f7c 16
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Ta en tur bort til naboen og spør hva det var de skrev. Men...høytrykkspyler? Sikker på det ikke var en vanlig hageslange? Anonymous poster hash: e9f2a...3dd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #7 Skrevet 7. august 2014 Kan høres ut som om det gikk i hakekors da? Anonymous poster hash: 7a4cd...8a4 12
Alice123 Skrevet 7. august 2014 #8 Skrevet 7. august 2014 Du må jo finne ut hva de skrev med kritt, og ta det derifra. Høres mer ut som det er ungene dine son plager naboen, ikke motsatt. "Rasistiske nazijævler" har jeg aldri hørt noen bruke om barn før. 8
Gjest Coolaid Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Først forstår jeg ikke overskriften din. Kan ikke se at noen er terrorisert her. Så har du allerede hatt kontakt med naboen men du har ikke funnet ut hva han mener de har gjort ? I tillegg vil ikke ungene dine som er store, 9 og 12 ! ? forteller deg hva som har skjedd. Her er det både ugler og andre dyr i mosen. Hva er det du ikke forstår ? At ungene dine har skrevet nazistiske symboler eller tekst på gaten og fikk seg en kraftig lærepenge ?
Gjest Snuttepi Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Tegnet de hakekors? Høres sånn ut, men det forsvarer ikke naboens språkbruk i det hele tatt. Gå til naboen og spør hva som egentlig skjedde, og hva det var han reagerte så sterkt på. 6
strawberry Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 De har garantert skrevet/tegnet noe stygt. Ta en tur bort til naboen og snakk voksent om det. 5
minister-mio Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 Unger i den alderen syntes ofte tabuer er spennende, tegnet de hakekors er de nok ikke rasister eller nazister. Voldsom til reagering på den naboen. Han burde sagt til deg hva de hadde gjort eller bedt de fjerne det. Høytrykkspyler er farlig. Barna burde forsvarlig også kunne svare på hva som skjedde 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #13 Skrevet 7. august 2014 uff, men uansett hva barna skrev så spiller ikke det noen rolle. Gå til naboen og spør hva var det som fikk han til å reagere på den måten og uansett hva som skulle skje i framtiden så skal han komme til deg og ikke konfronter ungene dine. naboen din minner meg veldig på naboen jeg hadde da jeg var liten han pleide å skrike jævla negerunger hver gang ungen hans datt på fotballbanen. ingen av oss var mørkhuda.Det fins mange ustabile mennesker de ute. Anonymous poster hash: 2a11c...ffc 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #14 Skrevet 7. august 2014 Hvorfor tenker dere automatisk på hakekors? Kan jo være at naboen er f.eks fra Pakistan og guttene har skrevet pakiss.. osv... Anonymous poster hash: c3454...985 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 Hvorfor tenker dere automatisk på hakekors? Kan jo være at naboen er f.eks fra Pakistan og guttene har skrevet pakiss.. osv... Anonymous poster hash: c3454...985 Muligens fordi han kalte dem nazijævler.Anonymous poster hash: 23d86...285 19
Gjest Silverstream Skrevet 7. august 2014 #16 Skrevet 7. august 2014 Som de andre over skriver, barna har nok skrevet eller tegnet noe naboen reagerte på. Kan ikke tro han spylte på dem bare fordi de tegnet med kritt. Jeg og søsknene mine ble ikke det, og vi tegnet ned hele gata med kritt.
Vindmølle Skrevet 7. august 2014 #17 Skrevet 7. august 2014 Hvis han faktisk spylte på dem med høytrykkspyler så er jeg enig i at dette er drøyt. Men det høres jo helt vanvittig ut. Sikker på at det ikke var en vanlig slange? Med skikkelig trykk kan det da ikke ha vært? Ordbruken er også unødvendig. Men, guttene dine er store nok til å forstår hva de tegner/skriver. En slik reaksjon fra naboen kombinert med at de ikke vil si noe forteller ganske klart at de har tegner eller skrevet noe skikkelig stygt. Jeg tror jeg hadde krevd en forklaring fra guttene, og deretter tatt en prat med naboen. Terror er dette uansett ikke. 7
LatersBaby Skrevet 7. august 2014 #18 Skrevet 7. august 2014 Du er nødt til å snakke med naboen å finne ut av hva som ble skrevet som utløste den reaksjonen, men har vanskeligheter for å tro at det var noe helt uskyldig - med mindre naboen din er ustabil. Og for å være helt ærlig, hadde det vært mine unger som hadde tegnet/skrevet rasistiske ting hadde de fortjent en runde med høytrykkspyleren altså.. (Iallfall en real runde med haveslangen og en drøss med andre konsekvenser) 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #19 Skrevet 7. august 2014 Om jeg sto med høytrykkspyler og noen unger hadde skrevet noe skikkelig stygted krutt kunne jeg faktisk funnet på å spyle på de og si noe som det der. De hadde blitt våte, gjennombløte- men jeg hadde stått langt nok unna til at de ikke skadet seg. Og unger på 9 og 12 takler å høre at verden ikke er fiolrød.. For det er den ikke. Mennesker reagerer. Grunnen til at jeg tenker som jeg gjør nå, er at de ikke vil si hva som skjedde. De er 9 og 12 år, de klarer fint å forstå sammenhengen.. Sitter her dagen etter og er helt sjokkert. Min to gutter på 9 og 12 år var ute i gata (bilfri gangvei) og tegnet med kritt på asfalten. Da kommer det en nabo ut og brøler til dem og spyler de ned med en høytrykksspyler. De kommer løpende inn klissvåte og sjelvende. Naboen kom etter og sa til meg at mine to sønner var noen "rasistiske nazijævler" og burde vært tatt hånd om av politiet. Jeg er litt i tvil om hva de skal gjøre- ingen av guttene vil si hva som skjedde. Noen forslag/ideer til hva jeg skal gjøre? Anonymous poster hash: cd0dc...cf3 Anonymous poster hash: 3ada2...603 8
El Duderino Skrevet 7. august 2014 #20 Skrevet 7. august 2014 Høyttrykksspyler er ikke synonymt med «trykk så høyt en kan drepe folk». Høyttrykkspylere kan som regel justeres ganske mye opp og ned, fra dusj og pissestråle til mosefjernende blæster. Uansett feil av naboen å gjøre det slikt, men tydeligvis har noe skjedd som gjorde han temmelig forbannet. Gå bort og spør ham hva som skjedde, og nevn at ungene dine ikke våger å si hva det var. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå