Gå til innhold

"Helt flat" etter at den store forelskelsen ikke ønsket et forhold.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden dette skjedde og jeg har siden da vært ganske "flat" når det kommer til energi og humør. Jeg har gått ut med andre som jeg har følt var min type, men jeg har ikke helt klart å skape den gnisten og kjemien med dem som jeg før dette skjedde, ikke hadde noe problemer med å gjøre. Jeg føler jeg mangler livsglede, gnist og motivasjon samtidig som jeg ikke føler meg deppet heller. Jeg er bare helt flat energimessig og er noe likegyldig til ting. Skulle ønske gleden kunne komme tilbake for da hadde ting gått på skinner for meg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få motivasjonen og gnisten tilbake, men jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjort.

Noen som har opplevd det samme? og hva var det som fikk motivasjonen/gleden/gnisten til å komme tilbake?



Anonymous poster hash: ff250...018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på samme måte. Hvor lenge er det siden det ble slutt? 3 uker her. Selv om jeg gikk rundt med en vond klump i magen ganske lenge, gjør det fryktelig vondt. Jeg prøver å leve livet mitt videre. Har gode venner som drar meg mye med på trening/fjellturer. Jeg orker ikke tanken på å bli kjent med en ny mann og kjenner jeg meg selv så tar det tid før det skjer. Desverre dveler jeg nok litt for lenge med fortide/følelser, men jobber med meg selv og prøver å fokusere på det negative med eksen. Enklere sagt enn gjort.

Enkelte dager er jeg helt tom og utslitt. Tomhetsfølelse etter tape av en mann jeg elsker er stort. Heldigvis leger tiden alle sår.

Anonymous poster hash: 29a1f...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig å bli følelsesmessig tom, når man trudde noe skulle bli så bra. Illusjonen og drømmen er knust og man føler at livet aldri vil bli det samme. Men det gjør det. Og det blir ofte enda bedre. Men velger man å bli værende i tomheten og sørge skjer det ikke noe.



Anonymous poster hash: cddc0...099
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det hjulpet å rett å slett være litt overfladisk en liten periode. Fokusere på utseende, for det kan jeg på et vis ta "kontroll" over. Rydder leiligheten, planlegger, lager lister og ser på serier. Samtidig prøver jeg å skrive ned det jeg tenker for å få et utløp for det.



Anonymous poster hash: d547f...416
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ikke fokuser på manglende motivasjon eller gnist. Bare gjør ting og fokuser på tingen du gjør. Uten at du merker det er du plutselig tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det på akkurat samme måten som TS. Her ble det heller aldri noe forhold, og jeg fikk egentlig aldri helt svar på hva han ville... Det har gått et par år, og jeg har prøvd å date andre. Jeg har bla. datet menn som jeg oppriktig tror jeg ville vært skikkelig interessert i før jeg traff han det skar seg med. Men jeg klarer bare ikke å få opp interessen. Det verste er at jeg kjenner jo ikke han det skar seg med godt nok til å vite om han egentlig kunne blitt en bra kjæreste for meg. Men det hele tok liksom helt piffen ut av meg... Tror jeg bare skal kutte ut alt med menn og dating en god stund.



Anonymous poster hash: 310af...11a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som hjelper er å ta en dag om gangen og prøve å tenke at det er en god grunn for at det er slutt. Jeg skulle ønske min eks ville gi oss en sjangse, men jeg vet at denne gangen tørr han ikke komme tilbake selv om følelsene er der for meg.

Anonymous poster hash: 29a1f...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne.. Håper noen har noen sitter på noen magiske triks for å komme tilbake til normalen.

Jeg er midt oppi samme greia selv akkurat nå. Det er kjempevanskelig. Sliter med å finne glede i hverdagen. Våkner opp om morgenen med den samme tomme følelsen. Er ikke egentlig lei meg, men føler meg bare helt flat.



Anonymous poster hash: 9ce6b...048
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også helt flat, men samtidig en tomhetsfølelse og innimellom ganske trist. Klarer ikke kjenne glede over noe. Prøver å gjøre det beste ut av hver dag, men det eneste jeg ser frem til er å kunne legge meg til å sove når kvelden kommer. Da slipper jeg å føle og kjenne på sorgen og følelsene for eksen min. Det går i perioder, men når jeg tror at det er lettere innhenter de minere gode følelsene meg like fort.

Vet at det går over, men denne gangen elsker jeg virkelig en mann ekstremt høyt og derfor ekstra sårt å måtte gå videre..

Anonymous poster hash: 29a1f...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Som nevnt over. I løpet av hverdagen, fokuser på andre ting. Ikke tenk på den flate følelsen. Joda, en får tilbakefall, men ofte føler jeg at folk lider unødig lenge fordi de er redde for å gi slipp. Gi slipp! Virkelig! erkjenn at alt er over, for alltid. Først da kommer en seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...