j86 Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #721 Del Skrevet 24. juli 2015 Så gøy å se fine magebilder! Minner meg på at jeg må prøve å få tatt litt flere bilder av meg selv nå før det er for sent. Er så lett å tenke 'tar det senere/i morgen' Tusen takk! Ja, du må definitivt tatt bilder, plutselig er magen bortevekk og da er det altfor sent! Har vært ganske flittig til å ta bilder underveis, både selfies men også fine bilder som mannen og søsteren min har tatt. Skal også ha en siste runde med bilde-taking utendørs ganske snart, for nå nærmer jo magen seg et absolutt maksimum Gidder ikke å gå til fotograf eller noe slik da, men det har vi bestilt til lille når han kommer ut, da blir det nyfødtfotografering Det samme gjorde jeg Endte med å ta magebilde-selfie i baderomsspeilet mellom riene rett før vi dro til sykehuset Haha! Så du har ivertfall 1 bilde?! Håper du har tatt en del flere underveis, er jo så gøy å se hvordan magen utvikler seg :-) For en flott mage Tusen takk blomst12 Åååå for en fin mage du har! :D Jeg har alltid syns at gravidmager er så flotte! :D Bare 23 dager igjen! Tusen hjertelig Har alltid likt gravidmager jeg også, men er jo utrolig merkelig når den henger fast i en selv. Er stadig overrasket når jeg kikker ned eller ser meg i speilet _____________________ Fikk kjøpt inn et nydelig babyalbum med hvite sider og silkepapir mellom i går, i tillegg til fine fargetusjer, lim og diverse pyntedekorasjoner, så planen for i dag / helgen er å gå i gang med albumet :-) Har en del ultralydbilder som jeg vil lime inn + skrive inn tippelista til fødselen. Og så vil jeg gå gjennom en del av magebildene som er tatt av meg, bilder med mannen og fra babyshoweren slik at jeg kan fremkalle disse. Tenker det er lurt å fremkalle ganske regelmessig i starten når han er født, ettersom de vokser så fort. Har slått meg litt til ro med permisjonstilværelsen også. 3 dagen nå uten å være på jobb, og i natt har jeg hatt den beste sovenatten på lange tider. Sovnet rundt 12 og våknet bare 2 ganger for tissetur. Sto opp kl 10 og føler meg faktisk helt uthvilt til en forandring! Legger meg jo i spenning hver kveld, for plutselig er det denne natta det skjer! Har hatt de samme mensmurringene siden tirsdag, så varmeflaska er en god venn om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 24. juli 2015 #722 Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg vil også være med på tippelisten forresten! Jeg tror 19.aug! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #723 Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg vil også være med på tippelisten forresten! Jeg tror 19.aug! :D Helt topp, da har jeg oppdatert deg inn i lista ______________ Herlig latskapshelg med mannen her. Vi har vært ute og gått tur på både fredag og i går, men i dag får vi se hva det blir til Får så enormt med kynnere og synes det er litt vanskelig å gå på slutten, kjenner at 3-4 km er max for hva jeg får til. I går var vi på ei helt nydelig strand og vandret, koselig å ha litt alenetid med bare oss to og gode samtaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 26. juli 2015 #724 Del Skrevet 26. juli 2015 Så nydelig mage du har Jeg synes ikke du er stor i det hele tatt. Pørfekt derimot Jeg vil også tippe. 16 august Jeg har aldri klart å tippe riktig, så bommer vel nå også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #725 Del Skrevet 26. juli 2015 Så nydelig mage du har Jeg synes ikke du er stor i det hele tatt. Pørfekt derimot Jeg vil også tippe. 16 august Jeg har aldri klart å tippe riktig, så bommer vel nå også Åhh tusen takk for det snille du Veldig kjekk oppmuntring å høre at magen er fin når man føler seg som en flodhest. Mannen sammenlignet med med ei skilpadde som var havna på skallet i går når jeg forsøkte å komme meg opp fra en behagelig sofastilling uten å få hjelp Tippedato høres helt super ut, 2 dager etter termin hadde ikke vært meg i mot! Oppdaterer lista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 27. juli 2015 #726 Del Skrevet 27. juli 2015 Hahahaha, en skilpadde! Jeg lo faktisk høyt av den. Veldig god sammenligning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 27. juli 2015 #727 Del Skrevet 27. juli 2015 Skilpadde Følte meg som en strandet hval på slutten. Du er jo snart i mål jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter #728 Del Skrevet 28. juli 2015 Hahahaha, en skilpadde! Jeg lo faktisk høyt av den. Veldig god sammenligning. Haha! Padlende med armene for å forsøke å få meg opp, så forstår godt sammenligningen hans Godt at det ikke er så lenge igjen med denne svære magen nå! Skilpadde Følte meg som en strandet hval på slutten. Du er jo snart i mål jo! Strandet hval ja, skal ikke si meg uenig i den sammenligningen!! Må være hardt å ha all denne vekten på permanent basis, tenker ofte på det når jeg skal inn og ut av bilen eller andre litt "tricky" ting. Er glad for at det bare er midlertidig og at jeg får kroppen min tilbake igjen etterpå! Ja vet du, nå er det snart i mål 17 dager til termin!! _______________________________ Sjekka NAV sine sider i dag. Er snart 6 uker siden jeg søkte, og nå sto det at søknaden var ferdigbehandlet. Ikke noe mer. Vet dere om det betyr at den er ferdigbehandlet og godkjent? Eller kan den være ferdigbehandlet og ikke blitt godkjent? Det hadde jo vært litt rart da.. Var også på 38 ukers kontroll hos legen i dag og alt står heldigvis helt supert til! Både vekta mi og SM, blodtrykk og urinprøve er helt der det skal :-) Dessverre har han ikke hodet festet enda, og til det sa legen at jeg må legge meg ned og ringe føden dersom vannet plutselig skulle gå. Hadde virkelig håpet han skulle feste hodet nå etter hvert, men det er vel fint lite jeg kan gjøre med det. Er det noen av dere som leser her inne som har erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. juli 2015 #729 Del Skrevet 28. juli 2015 Hodet var ikke festet hos meg heller. Jeg fikk beskjed av jordmor om at det sikkert gikk helt fint om jeg var oppe og gikk selv om vannet gikk, hun anbefalte faktisk å være oppe og gå. Legen min derimot, har opplevd at en pasient mistet barnet fordi navlestrengen kom i klem. Han sa at man ikke skal risikere noe, og at jeg måtte legge meg ned hvis vannet gikk, for så å ringe føden og spørre om råd. På føden sa de at de ville ha meg inn til sjekk med en gang jeg kjente at jeg var i fødsel, nettopp for å sjekke om hodet da var festet. De sa at ambulanse blir sendt til de som opplever vannavgang hvis hodet ikke er festet. Hos de fleste fester hodet seg i det vannet går, for da faller hodet ned i bekkenet. Det er stort sett ikke noe problem, det høres verre ut enn det er, og de fleste fødsler starter med rier. Hos meg gikk vannet på 6 cm, i fødesenga, så det var ikke noe problem. Jeg hørte et knepp, kjente noe snodig der inne og så fosset det. Det fosset flere ganger, og jordmor vasket golvet og skiftet klær flere ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 28. juli 2015 #730 Del Skrevet 28. juli 2015 Men så bra at alt er som det skal! 17 dager, herregud, det er jo ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 28. juli 2015 #731 Del Skrevet 28. juli 2015 Hos meg gikk ikke vannet før pressriene hadde startet - det skjedde med en aldri så liten eksplosjon midt i en rie; jordmor ble klissvåt og spruten sto i veggen på andre siden av rommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. juli 2015 #732 Del Skrevet 28. juli 2015 _______________________________ Sjekka NAV sine sider i dag. Er snart 6 uker siden jeg søkte, og nå sto det at søknaden var ferdigbehandlet. Ikke noe mer. Vet dere om det betyr at den er ferdigbehandlet og godkjent? Eller kan den være ferdigbehandlet og ikke blitt godkjent? Det hadde jo vært litt rart da.. Jeg har også litt problemer med NAV. Jeg søkte og fikk brev etter litt over en uke hvor de sa at jeg hadde fått innvilget foreldrepenger, hvor mye og hvilken dato perm skulle starte. Men så mottok jeg nytt brev tre dager senere hvor de ba om ny bekreftelse for start av perm da arbeidsgiver hadde oppgitt en annen dato enn meg. Sendte inn nye papirer og når jeg sjekker på nav sine sider så står det bare at søknaden er behandlet og det er datert 20 juni... Tror jeg kommer til å ringe dem i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 29. juli 2015 Forfatter #733 Del Skrevet 29. juli 2015 Hodet var ikke festet hos meg heller. Jeg fikk beskjed av jordmor om at det sikkert gikk helt fint om jeg var oppe og gikk selv om vannet gikk, hun anbefalte faktisk å være oppe og gå. Legen min derimot, har opplevd at en pasient mistet barnet fordi navlestrengen kom i klem. Han sa at man ikke skal risikere noe, og at jeg måtte legge meg ned hvis vannet gikk, for så å ringe føden og spørre om råd. På føden sa de at de ville ha meg inn til sjekk med en gang jeg kjente at jeg var i fødsel, nettopp for å sjekke om hodet da var festet. De sa at ambulanse blir sendt til de som opplever vannavgang hvis hodet ikke er festet. Hos de fleste fester hodet seg i det vannet går, for da faller hodet ned i bekkenet. Det er stort sett ikke noe problem, det høres verre ut enn det er, og de fleste fødsler starter med rier. Hos meg gikk vannet på 6 cm, i fødesenga, så det var ikke noe problem. Jeg hørte et knepp, kjente noe snodig der inne og så fosset det. Det fosset flere ganger, og jordmor vasket golvet og skiftet klær flere ganger Tusen takk for at du delte erfaringen din med meg Trampe! Det gjorde meg litt mindre bekymret. Det er lite tradisjon for at vannet fosser i familien, så regner med at jeg også får startet fødselen med rier slik som de andre. Morsomt med mange klesbytter for JM og gulvvasking Jaja, er vel et stort basseng vi bærer på der inne når vi er gravide! Hos meg gikk ikke vannet før pressriene hadde startet - det skjedde med en aldri så liten eksplosjon midt i en rie; jordmor ble klissvåt og spruten sto i veggen på andre siden av rommet DETTE ser jeg for meg!! Morsom del av fødselshistorien din! Håper at alt står bra til med dere Jeg har også litt problemer med NAV. Jeg søkte og fikk brev etter litt over en uke hvor de sa at jeg hadde fått innvilget foreldrepenger, hvor mye og hvilken dato perm skulle starte. Men så mottok jeg nytt brev tre dager senere hvor de ba om ny bekreftelse for start av perm da arbeidsgiver hadde oppgitt en annen dato enn meg. Sendte inn nye papirer og når jeg sjekker på nav sine sider så står det bare at søknaden er behandlet og det er datert 20 juni... Tror jeg kommer til å ringe dem i morgen. Merkelige greier! Jeg har ikke fått noe skriftlig enda, kun i digitalt format. Får vente litt for å se om det blir noe i posten, men prøver å forholde meg til at det er godkjent foreløpig.. Snakket litt med jobben, og lederen min sa at hvis det er slik at permisjonspengene ikke er kommet i orden før permisjonen starter, så slutter ikke bedriften å betale vanlig lønn. En annen ordning må være på plass før de fjerner lønnen. Det var litt beroligende, kanskje det er likt satt opp for deg? Synes det er rart at så mange sier at de får svar innen en uke eller 2, mens her gikk det nesten 6 uker før je hørte noe. Hva hvis det da var noe feil i søknaden, skal de da bruke 6 nye uker på å kikke gjennom dette? Rotete greier.. Har du forresten fått ringt i dag og funnet ut av noe? Tenkte å prøve meg på denne her NAV-chatten om foreldrepenger hvis jeg ikke hører noe i posten i morgen :-) ____________________________________ Modningsakupunktur #2 unnagjort. JM sa at selv om hodet er litt rikkeløst enda, så er det ikke langt fra festet Hun mente at det ikke var noen fare i den forbindelse, at det enten ville feste seg godt snart eller at det kom til å bli festet ved rier / vannavgang, så det var herlig å høre. Ble helt merkelig fornøyd og avslappet etter akupunkturen. Selv om jeg ikke vet om jeg tror på det er jeg av oppfattningen at det ikke kan skade. Kjenner at utålmodigheten kommer litt snikende nå, spør mannen hver kveld før vi legger oss om han tror at i natt er natten.. Det er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet og få med mannen på ludo / trappegåing / annen utendørs-vagging 16 dager til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 29. juli 2015 #734 Del Skrevet 29. juli 2015 Tenk, nå er det ikke lenge igjen! :D Trodde jeg hadde tippa jeg.. 17 august blir det Da har jeg og gubben vært sammen i 10 år og må være en gledens dag tenker jeg ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 29. juli 2015 #735 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg rakk ikke ringe i dag nei, klokka går så fryktelig fort noen dager. Ny plan om å ringe i morgen. Tenkte også på å snakke på chatten, men forstod det sånn at de som sitter der ikke kan se enkelt saker, bare svare på generelt grunnlag, så da tror jeg det er best å ringe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 30. juli 2015 Forfatter #736 Del Skrevet 30. juli 2015 Tenk, nå er det ikke lenge igjen! :D Trodde jeg hadde tippa jeg.. 17 august blir det Da har jeg og gubben vært sammen i 10 år og må være en gledens dag tenker jeg ^^ Neiii, 15 dager til termin 17 august er en kjempefin dag, da legger jeg den inn i lista! Gledens og smertens dag blir det da kanskje Jeg rakk ikke ringe i dag nei, klokka går så fryktelig fort noen dager. Ny plan om å ringe i morgen. Tenkte også på å snakke på chatten, men forstod det sånn at de som sitter der ikke kan se enkelt saker, bare svare på generelt grunnlag, så da tror jeg det er best å ringe. Ja, kjenner til det der med klokka! Vet du, jeg fikk skriftlig bekreftelse i posten i dag, og det ser ut for at de har klart å få til alt ganske riktig i NAV! Litt feil lønnsgrunnlag, men det er bare snakk om få tusenlapper, så orker ikke å ettersende noe dokumentasjon på det (blir også ny behandlingstid ettersom fristen for ettersending av dokumentasjon er over) samt at de har regnet ut varigheten til å være 13 arbeidsdager lengre enn det jeg hadde satt opp.. Jaja, ikke meg i mot ivertfall! Håper at det ordner seg for deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 30. juli 2015 Forfatter #737 Del Skrevet 30. juli 2015 På vei: 38+2Igjen til termin: 15Neste kontroll: Jordmor 11 august(har et lite håp om at jeg ikke dukker opp på denne ).Innkjøp: Nå er alt på plass, se innkjøpslista i et tidligere innlegg. Han må baaare komme! Kjønn: Utålmodig: Gleder meg så masse at jeg begynner å kjenne litt på utålmodigheten. Samtidig er det fantastisk herlig med permisjon der jeg kan sove, spise, slappe av i sofaen og bare kose meg med det jeg vil uten NOE stress. De siste dagene har vi spilt ludo, gått i trapper og diverse annet som kanskje kan fremskynde prosessen. Går også til modningsakupunktur. Navn: Det er bestemt. Veldig sjeldent navn, så kjenner at det er litt halvskummelt å ta det. Kun 8 stk i Norge med det navnet, men det kom til meg i en drøm og ble forelsket i det etterpå. Vi har kalt ham ved det navnet siden før vi visste det var en gutt i magen.Vektøkning: +13 kg (og magen står på spreng! Will it ever end?)Vann i kroppen: Ja, spesielt siste uken har det kommet en del mer vann i hender og føtter.Melk i brystene: Check!Strekkmerker: Nei - Men nå kommer de vel snart? Med masse vann og mage på spreng!Hodet ned: Hodet er nedover og så godt som festet. Han elsker ribbebeinsspark. STOR gutt der inni, tar alt plassen!Tungt: Ja. Er ganske tungt nå. Er glad for at dette er en midlertidig tilstand og at jeg vil få tilbake min fleksible, lette kropp etterpå. Gotta love birkenstock, slipper å stresse med å bøye seg helt nedi der Kynnere: Ja, ganske mange, spesielt under aktivitet (sex, gåturer osv). Noen av dem er skikkelig vonde, som i at jeg er nødt for å sette meg ned og puste meg gjennom dem.Hodet festet: Ja, sånn omtrentMatkick: I starten (første 5 mnd) var det et veldig kick på diverse grønnsaker, som gulrot og reddiker. Likte ikke søte ting, som sjokolade og diverse snop. Dette har dessverre gått over, og jeg spiser litt mer sjokolade og is.. Prøver likevel å holde det innenfor rimelige mengder, vil ikke at han skal bli større enn nødvendig og bli en sukkerholiker. Har også skikkelig dilla på honning. MÅ.HA.HVER.DAG Plager: Tisser omtrent hver time, både dag og natt. Sover urolig. Hovne hender og føtter. Mer lyst på sex enn det mannen har Humør: Stabilt og fint. Føler meg veldig heldig som er kommet så langt i graviditeten og har det så bra. Mannen forteller meg hver dag hvor vakker jeg er og koser med både meg og magen. Føler at vi er nærmere enn noen gang og jeg gleder meg sånt til vi skal oppleve fødsel og det å bli foreldre sammen. Høygravid: Definitivt ja!Fødselsforventninger: Gleder meg til det er i gang. Tenker hver kveld at i natt blir kanskje natten jeg skal få møte den andre mannen i mitt liv. Kjenner at jeg ikke klarer å grue meg, for jeg vet rett og slett ikke hva jeg har i vente. Er ganske trygg på at dette skal jeg klare, og ivertfall med den gode støtten mannen min kan gi meg. Fødselen er jo bare en kort liten del av det hele, en siste prøvelse før gutten vår endelig kommer til oss! Regner jo såklart med at det blir det vondeste fysisk som noen gang har skjedd meg, men altså.. Enten så går det bra, eller så går det over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. juli 2015 #738 Del Skrevet 30. juli 2015 Så bra det ordnet seg med NAV, det hjelper vist å bli litt utålmodig. Jeg ringte dem i dag og fikk beskjed om at alt var i orden, de hadde bare ikke sendt ut bekreftelserbrev (av en eller annen grunn), så det skulle de få ordnet nå, så jeg får det nok i løpet av neste uke. Godt å få det ut av verden. Spennende med sjeldent navn da! Holder dere det hemmelig for familie og venner til etter fødselen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 30. juli 2015 #739 Del Skrevet 30. juli 2015 Jeg fødte 38+2 Ikke urealistisk at det skjer når som helst nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 30. juli 2015 Forfatter #740 Del Skrevet 30. juli 2015 Så bra det ordnet seg med NAV, det hjelper vist å bli litt utålmodig. Jeg ringte dem i dag og fikk beskjed om at alt var i orden, de hadde bare ikke sendt ut bekreftelserbrev (av en eller annen grunn), så det skulle de få ordnet nå, så jeg får det nok i løpet av neste uke. Godt å få det ut av verden. Spennende med sjeldent navn da! Holder dere det hemmelig for familie og venner til etter fødselen? Helt topp med NAV for oss begge to da, herlig! Er så godt når formalitetene kommer på plass, kjenner at jeg lar meg stresse litt opp av slikt som er utenfor min kontroll, men som har så mye å si! Vel, med navnet så fortalte vi tidlig om lista med aktuelle navn, og av en eller annen grunn husker de fleste på dette navnet Så vil ikke si at det er direkte hemmelig, mer "ikke helt avklart før han kommer til verden" status på det! Har dere funnet navn enda? Lurer også på om du kjenner noen tegn til modning? Nå er det jo snaaart august og vår tur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå