*lilly* Skrevet 17. august 2015 #821 Del Skrevet 17. august 2015 Innom og heier jeg og! Kjempespennende Jeg ble satt i gang med frøkna, og det gikk veldig fint (mange som er redd for igangsatte fødsler har jeg hørt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenanonym Skrevet 17. august 2015 #822 Del Skrevet 17. august 2015 Det er noen timer igjen av denne fiiine dagen Jeg håper å lese i morgen at du har født! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 17. august 2015 #823 Del Skrevet 17. august 2015 Ja, jeg joiner også heiagjengen som krysser fingrene for et innlegg som inneholder vitale mål i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 17. august 2015 #824 Del Skrevet 17. august 2015 Kjempe spennende å følge med. Tenk om det blir igangsettelse i morgen da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 17. august 2015 #825 Del Skrevet 17. august 2015 Oi oi oi.. så spennende. Blir gøy å høre hva de sier i morgen Supertirsdag vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. august 2015 #826 Del Skrevet 17. august 2015 :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 18. august 2015 Forfatter #827 Del Skrevet 18. august 2015 Da er vi i bilen på vei til sykehuset og jeg biter negler. Kjenner at jeg er så nervøs!!! Har iallefall pakket baggen ferdig, så den står baki i tilfelle det blir full gang allerede i dag.. Eneste grunn til at det blir full gang i dag er hvis de kikker med UL nå og "ja, definitivt en svær baby, ut med ham!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 18. august 2015 Forfatter #828 Del Skrevet 18. august 2015 (endret) Dobbeltpostet - Sånn går det når man skriver fra mobil Endret 18. august 2015 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 18. august 2015 #829 Del Skrevet 18. august 2015 Da er vi i bilen på vei til sykehuset og jeg biter negler. Kjenner at jeg er så nervøs!!! Har iallefall pakket baggen ferdig, så den står baki i tilfelle det blir full gang allerede i dag.. Eneste grunn til at det blir full gang i dag er hvis de kikker med UL nå og "ja, definitivt en svær baby, ut med ham!" Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 18. august 2015 #830 Del Skrevet 18. august 2015 Lykke til! Hold oss oppdatert (om du har mulighet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 18. august 2015 #831 Del Skrevet 18. august 2015 Lykke til! Håper du er så moden at de bare kan ta vannet hvis du settes igang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol. Skrevet 18. august 2015 #832 Del Skrevet 18. august 2015 Lykke til!! 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 18. august 2015 #833 Del Skrevet 18. august 2015 Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 18. august 2015 Forfatter #834 Del Skrevet 18. august 2015 Tusen takk for alle lykkeønskninger snilleste dere! Kjenner at lufta er litt ut av ballongen akkuratt nå, men vil oppdatere dere før jeg legger meg nedpå littegrann. Da er jeg tilbake fra sykehuset og mannen tilbake på jobb. Eeeegentlig gikk jo dette så bra som det kunne, for JM estimerte babis til å være solide 4400 g. I følge rutinene setter de ikke i gang fødsel pga stort barn før barnet er 5000 g. De opererer med ca 10% pluss/minus her, så selve estimeringen er jo ganske usikker. JM konfererte med legen og spurte så hva vi tenker om å vente med induksjon, og ettersom anbefalingen er å la det skje naturlig (og baby forhåpentligvis ikke er større enn hun har estimert) så sa både mannen og jeg oss enige i at vi kan vente. Prøver å tenke at de vet best og at jeg må stole på kroppen min, men kjenner litt på tvilen når jeg vet at dette er i det absolutt øvre skiktet før de faktisk velger å indusere, og hvis jeg hadde insistert så hadde de gått i gang. Nå er det derimot bestilt induksjon til tirsdag i neste uke dersom det (MOT FORMODNING!!!!) ikke skulle ha skjedd noe før det. Jeg må bare omstille hodet mitt og gå tilbake til waiting game / rugemaskin. Det er jo ekstremt fint vær nå de neste dagene, så da kan jeg prøve å nyte det i hval-tilstanden jeg er i. JM gjorde også en stripping (som var ganske vond denne gang!) og jeg kjenner på noe maserier eller iallefall tak i ryggen som følge av det. Tror rett og slett at jeg bare legger meg litt nedpå for å sove. Sove i gang fødsel burde jo funke fjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 18. august 2015 #835 Del Skrevet 18. august 2015 Oi se her ja! Det må være litt av en berg og dal bane av følelser, beskjeder og valg da. Fødsel vs venting, kan godt forstå du er sliten nå. Baby kommer jo ut uansett, men det er jo fint å la naturen gå sin gang og kroppen lede når man har muligheten og fagpersonell sier det skal gå greit. Stole på kroppen selv om den er tregere enn hodet vil den skal være! Du får prøve å nyte det fine været og slappe av. (med mindre du er som meg og synes varmen er uutholdelig og hovner opp til dobbel størrelse etter 5 minutter i sola, da får du prøve å nyte det fine været innendørs. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 18. august 2015 #836 Del Skrevet 18. august 2015 Så fin du er! Ta masse bilder, plutselig er magen borte Håper du holder ut et par dager til, så kan fødselen starte av seg selv på torsdag feks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 19. august 2015 #837 Del Skrevet 19. august 2015 Så fiiiin mage Jeg skjønner både for og imot igangsetting jeg altså. Sjekka JM åpningen og sa noe om den? For er man ikke moden er det jo en større sjans for en lang og slitsom igangsetting i forhold til om man har noen cm åpning. En ting er sikkert.. Ut skal han i hvertfall Jeg synes alltid de bommer på slike vekstestimeringer. Gyn trodde mini ble 3800 ved fødsel, men han kom ut 3300 Dette går nok bra skal du se. Plutselig å skjer det ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 19. august 2015 Forfatter #838 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Oi se her ja! Det må være litt av en berg og dal bane av følelser, beskjeder og valg da. Fødsel vs venting, kan godt forstå du er sliten nå. Baby kommer jo ut uansett, men det er jo fint å la naturen gå sin gang og kroppen lede når man har muligheten og fagpersonell sier det skal gå greit. Stole på kroppen selv om den er tregere enn hodet vil den skal være! Du får prøve å nyte det fine været og slappe av. (med mindre du er som meg og synes varmen er uutholdelig og hovner opp til dobbel størrelse etter 5 minutter i sola, da får du prøve å nyte det fine været innendørs. ) Takk for fine ord Hovner dessverre opp av dette finværet jeg også, men det får bare være! Begynner å bli vandt med tjukke fingre og tær nå etter hvert Mannen kaller tærne mine for knaskegulerøttene om dagen.. Synes det er skummelt å vente så lenge med igangsetting, leser på nett at Norge er det eneste landet (i nord-Europeisk sammenheng) som lar det gå over 7 dager fra termin til de setter i gang, og det er jo ikke akkuratt betryggende at faremomentene øker etter den 7ende dagen.. Men får bare prøve å stole på helsepersonellet. Jeg har jo ingenting å stille opp med i forhold til deres kompetanse. Nå er det jo snart din termin også!!! Plutselig føder vi på likt?! Hvordan er formen din? Så fin du er! Ta masse bilder, plutselig er magen borte Håper du holder ut et par dager til, så kan fødselen starte av seg selv på torsdag feks Tusen takk Porcelain! Snille du. Har heldigvis fått foreviget magen ganske grundig og driver å koser med med babyalbum der jeg har limt inn ultralydbilder, babyshowerbilder og en del bilder av meg (med den svære magen) og mannen som gleder oss til han kommer. Tålmodigheten er relativt tynnslitt og jeg er litt i tvil på om jeg har gjort det riktige ved å ikke insistere på igangsetting før, ref estimert vekt på 4400 g.... Men jeg må jo bare prøve å ta det helt med ro og stole på at de vet hva de gjør! Så fiiiin mage Jeg skjønner både for og imot igangsetting jeg altså. Sjekka JM åpningen og sa noe om den? For er man ikke moden er det jo en større sjans for en lang og slitsom igangsetting i forhold til om man har noen cm åpning. En ting er sikkert.. Ut skal han i hvertfall Jeg synes alltid de bommer på slike vekstestimeringer. Gyn trodde mini ble 3800 ved fødsel, men han kom ut 3300 Dette går nok bra skal du se. Plutselig å skjer det ting Tusen takk Kakaoen Du er nå god på å skrive oppmuntrende ord! Setter pris på det. JM sjekka åpningen ja, hun sa at det var litt modent, men at det enda var en liten skjede-del på livmorhalsen og at åpningen var litt over 1 cm.. Så egentlig har det vært samme status helt siden sist svangerskapskontroll som nå er for 8 dager siden. Går ikke så veldig fremover med andre ord! Grunnen til at jeg er så veldig bekymret for dette her med stor baby er jo fordi faren er nærmere 2 meter og var over 5 kg når han ble født. I tillegg har det blitt nevnt på omtrent hver kontroll at baby ser ut for å ta all ledig plass som finnes i magen og SF målet har vært konstant høyt. Merket også at JM var ganske usikker når hun konfererte med legen, det ble nevnt i den samttalen at "hun er enda i grønn gruppe, men er på nivå 18"... Mistenker jo at det betyr at det er såvidt innenfor det som er greit før man skal gjøre igangsetting med det samme?! Og så er det jo anbefalt å ta KS hvis man forventer en baby større enn 4500 g, og det blir dette jo ganske garantert hvis lillegutt skal ligge der inne helt til neste tirsdag og godgjøre seg! Åh masse bekymringer her ja. Må bare se å roe meg ned, adrenalinet ødelegger jo for rier sier de ________________________________ Mannen og jeg tok oss en tur på kino i går kveld. Så mission impossible. Hadde egentlig litt lumske planer om at action skulle skremme lillegutt ut fra hula si, men det gikk ikke helt etter planen Utrolig koselig med en date likevel, og det fikk tankene over på andre ting for en stund. Kanskje det er lenge til vi to skal på kino igjen.. Prøvde oss også på denne her "rikshospitalets sexoppskrift for å sette i gang fødsel" og herregud så morsomt det utviklet seg til å bli Det er nok en omgang som jeg ikke kommer til å glemme med det første! Så spørs det om det har noen effekt da, men kjente på noe som sikkert var maserier helt fra rundt 1900-0000 i går. Håper likevel at det har ført til en eller annen modning! Endret 19. august 2015 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 19. august 2015 Forfatter #839 Del Skrevet 19. august 2015 (endret) Oppdatering i tippelista (Kanskje blir det rett og slett ingen som får rett!? ) Tippeliste fødsel 8. august - Nautika 10. august - Skyblue 12. august - juliane 13. august - Beccy87 14. august - Menstermin og OUL-termin 15. august - j86 (Pokker også, høre på mora di lillegutt!) 16. august - Babycomp sin beregnede termin, kakaoen, Trampe og Porcelain 17. august - fionel og frøkenanonym 18. august - sol. og spiremor 19. august - miore og supramundane 20. august - j86-mannen Endret 19. august 2015 av j86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 19. august 2015 #840 Del Skrevet 19. august 2015 Nå begynner vi jo rett og slett å gå tom for tippedatoer her - nå må du komme ut i løpet av dagen lille (store) venn! Ellers blir det jo j86-mannen som får rett uansett siden han var nærmest, og det kan vi jo ikke ha noe av. Kino er veldig hyggelig, og som du sier blir det nok lenge til dere to skal på kino igjen. Ser ikke for meg at man bruker verdifull barnevakttid på kinogåing med det første, da vil jeg heller ut og spise eller noe sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå