Gå til innhold

Passende straff for fjernlyslate og tåkelysidioter...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem kjenner ikke til bilister som glemmer å slå av fjernlyset, setter de på igjen før de har passert, eller alle de gamle damene som kjører med permanent tåkelys på fordi de ikke skjønner hvordan de slår det av igjen? Kinserene har funnet en formidabel, om enn noe middelaldersk kur på det:

http://jalopnik.com/chinese-drivers-forced-to-stare-at-high-beams-for-leavi-1616341591

Anonymous poster hash: 7e378...a51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Artistina

Hvem kjenner ikke til bilister som glemmer å slå av fjernlyset, setter de på igjen før de har passert, eller alle de gamle damene som kjører med permanent tåkelys på fordi de ikke skjønner hvordan de slår det av igjen? Kinserene har funnet en formidabel, om enn noe middelaldersk kur på det:

http://jalopnik.com/chinese-drivers-forced-to-stare-at-high-beams-for-leavi-1616341591

Anonymous poster hash: 7e378...a51

Straff?

Man får bot om politiet ser det. Holder for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off with their heads!

tumblr_m4lluxbXEr1qhehguo3_250.gif



Anonymous poster hash: 03724...774
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk politi? Skal litt til for å se de...og så skal de bry seg om slikt også. Næææ.

Anonymous poster hash: 7e378...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Du skal uansett ikke se på lyset til bilen mot. Blikket skal følge hvitstripa til høyre på veien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Norsk politi? Skal litt til for å se de...og så skal de bry seg om slikt også. Næææ.

Anonymous poster hash: 7e378...a51

Vel - vet ikke hvor du bor, men her er det kontroller rett som det er og jeg kjenner flere som har blitt bøtlagt for å kjøre med feil lys på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja. Jeg har ikke vært plaget med fjernlyslate, de få gangene jeg får fjernlys i trynet er det en tydelig forglemmelse, da de skrur av umiddelbart hvis jeg flasher. Men idiotene som kjører rundt med tåkelys konstant i bekmørket og tror at det er like bra i passeringer som nærlys - arrrgh! Får lyst å spenne opp øynene på dem med tannpirkere og plassere dem foran en lyskaster et kvarters tid.



Anonymous poster hash: 99255...2e5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kjenner ikke til bilister som glemmer å slå av fjernlyset, setter de på igjen før de har passert, eller alle de gamle damene som kjører med permanent tåkelys på fordi de ikke skjønner hvordan de slår det av igjen? Kinserene har funnet en formidabel, om enn noe middelaldersk kur på det:

http://jalopnik.com/chinese-drivers-forced-to-stare-at-high-beams-for-leavi-1616341591

Anonymous poster hash: 7e378...a51

Seriøst? Alle de jeg ser som kjører med tåkelys er menn mellom 20 og 50 år, ofte i BMW eller Audi.

Endret av drue
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel noen unge menn også. Det er bare en annen grad av 'dum', med mening...

Du skal ikke se i lyset, nei. Haha, maken til uforstand! Tror du blendende biler er irriterende for moro skyld? Man ser jo ingenting med lyskastere rettet mot seg. Det er optikk!

Anonymous poster hash: 7e378...a51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i løpet av mine drøye 10 år og ca 1,2 millioner km bak rattet irritert meg blå over tåkelys i kombinasjon med nær/fjærnlys.

Og opp igjennom årene har jeg kjeftet og smelt på mang en idiot, jeg har også tapet igjen noen tåkelys, når imbesilet tilfeldigvis stopper på samme sted som meg etter 3 mil med 4 lys i speilet!

Jeg har hatt "kurs" i lysbruk for mang en inkompetent tulling.

Men den beste var nok når jeg fikk en gammel haug av en w210 opp i ræva med tåkelys som antagelig var justert av en baker, (bilmekaniker kan han ikke ha vært i allefall) som lå bak meg i noen minutter, når jeg viste han mitt tåkebaklys så utga og blinka han noe jævlig.

Endte opp på en parkeringsplass hvor gubbefaen truet med både det ene og det andre, jeg fant en boks med techtyl body, (svart "lakk") og sprayet ned først tåkelysfaenskapet hans, også brillene hans!

Så jeg mener 21år i fengsel Evt dødsstraff er på sin plass!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Du skal uansett ikke se på lyset til bilen mot. Blikket skal følge hvitstripa til høyre på veien.

Æh... Javel. Kan du forklare meg hvorfor reglementet sier at man kun skal ha nærlys i passeringer hvis det er så enkelt som å bare fokusere på hvitstripa?

Anonymous poster hash: 99255...2e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Du skal uansett ikke se på lyset til bilen mot. Blikket skal følge hvitstripa til høyre på veien.

Du har ikke lappen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min brukte aldri fjernlys fordi han mente det var totalt unødvendig! Synes ikke det var så mye bedre :/

Han syntes nok at det var mer økonomisk, hehe. Lurer forøvrig på om det er noen her inne som ikke bruker blinklys, og hvorfor.

Anonymous poster hash: ab457...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel noen unge menn også. Det er bare en annen grad av 'dum', med mening...

Du skal ikke se i lyset, nei. Haha, maken til uforstand! Tror du blendende biler er irriterende for moro skyld? Man ser jo ingenting med lyskastere rettet mot seg. Det er optikk!

Anonymous poster hash: 7e378...a51

Hørtes mest som feilinstilte tåkelys, enn det at de brukes. Stort sett alle jeg ser med tåkelys, blender ikke.

Akkurat for tiden sliter jeg heller med at altfor mange kjører med parklys som kjørelys og denne fundementalt idiotiske opplegget med at baklys ikke skal være tent på kjørende bil. Holdt på å rumperaske en totalt mørklagt bil, og ble kun reddet av at refleksen var rein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig, Druid! Har lenge tenkt å sende en epost til Vegvesenet for å spørre hvorfor disse bilene i det hele tatt er typegodkjent på norsk vei. Men har ikke kommet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...