Askmeagain89 Skrevet 11. november 2014 #1041 Del Skrevet 11. november 2014 Har så lyst å ta mannen med på storbytur til en norsk by, men er så usikker på om helsa holder Har samme "dilemma". Jeg vil så gjerne ta en liten ferietur nå som jeg liksom skal være i god 2. trimester form, men tror ikke jeg tør med blødninger. Nå må jeg likevel til Oslo for å komme meg hjem, men Oslo er IKKE en by jeg gidder å feriere i. Hvor kunne du tenke deg å dra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. november 2014 Forfatter #1042 Del Skrevet 11. november 2014 Har samme "dilemma". Jeg vil så gjerne ta en liten ferietur nå som jeg liksom skal være i god 2. trimester form, men tror ikke jeg tør med blødninger. Nå må jeg likevel til Oslo for å komme meg hjem, men Oslo er IKKE en by jeg gidder å feriere i. Hvor kunne du tenke deg å dra? Ser den.. Kunne tenkt meg Trondheim;) har ikke vert der siden jeg var barn! Er så vanskelig når man ikke får dekket svangerskapsrelatert sykdom i reiseforsikringen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 12. november 2014 #1043 Del Skrevet 12. november 2014 Ser den.. Kunne tenkt meg Trondheim;) har ikke vert der siden jeg var barn! Er så vanskelig når man ikke får dekket svangerskapsrelatert sykdom i reiseforsikringen... Det er sant, men så lenge du bor i Norge så får du likevel legehjelp hvis det skulle være noe. De nekter deg ikke legevakthjelp i Trondheim. Det eneste som er kjipt er at du ikke får refundert reisen hvis du skulle bli syk og ikke kan dra. De fleste hotell har likevel en mulighet for å bare avbryte bookingen så lenge det er 24 timer til avreise. Flybilletter er verre, men du får vel ungdomsbillett hvis du er under 26 år så taper ikke så veldig mye på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 12. november 2014 #1044 Del Skrevet 12. november 2014 Mer enn 24 timer til innsjekk skulle det stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. november 2014 Forfatter #1045 Del Skrevet 12. november 2014 Ja, er flybilettene jeg tenker mest på.. og fra her jeg bor så blir det to flygninger.. Får se det an et par uker:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. november 2014 #1046 Del Skrevet 12. november 2014 Er det kvalmen du da tenker på eller? Du kan jo f.eks planlegge tur når du er rundt 25 uker på vei. Så lenge du ikke sliter med bekkenet så vil du nok kunne være i ganske god form da. Jeg skal jo selv til Trondheim (åh, skulle ønske R skulle være med ) når jeg er akkurat 28 uker, og bortsett fra at jeg ikke kan shoppe i timesvis pga. bekkenet så skal det nok gå ganske så fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. november 2014 Forfatter #1047 Del Skrevet 12. november 2014 Er det kvalmen du da tenker på eller? Du kan jo f.eks planlegge tur når du er rundt 25 uker på vei. Så lenge du ikke sliter med bekkenet så vil du nok kunne være i ganske god form da. Jeg skal jo selv til Trondheim (åh, skulle ønske R skulle være med ) når jeg er akkurat 28 uker, og bortsett fra at jeg ikke kan shoppe i timesvis pga. bekkenet så skal det nok gå ganske så fint. Ja, er kvalmen jeg tenker på. Ifølge jordmor og lege vil jeg nok være plaget av kvalme gjennom hele svangerskapet i større eller mindre grad. Det er i hvertfall det som er vanlig med hyperemesis.. Står jeg opp før jeg har sovet 10-12 timer så er jeg jo veldig kvalm, så spørs liksom hvor mye jeg får utav en helg når jeg må sove så mye... :/ men det kan jo snu, vet jo aldri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. november 2014 #1048 Del Skrevet 12. november 2014 Ja, er kvalmen jeg tenker på. Ifølge jordmor og lege vil jeg nok være plaget av kvalme gjennom hele svangerskapet i større eller mindre grad. Det er i hvertfall det som er vanlig med hyperemesis.. Står jeg opp før jeg har sovet 10-12 timer så er jeg jo veldig kvalm, så spørs liksom hvor mye jeg får utav en helg når jeg må sove så mye... :/ men det kan jo snu, vet jo aldri... Ja, blir jo litt vanskelig da. For ikke å snakke om at du kanskje blir ekstra kvalm når du er mer sliten, og det blir jo en del gåing og sånt på byferie. Du kan jo se det an litt da. Hos noen går det vel over, i alle fall såpass at det er til å leve med, i større grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. november 2014 Forfatter #1049 Del Skrevet 12. november 2014 Ja, blir jo litt vanskelig da. For ikke å snakke om at du kanskje blir ekstra kvalm når du er mer sliten, og det blir jo en del gåing og sånt på byferie. Du kan jo se det an litt da. Hos noen går det vel over, i alle fall såpass at det er til å leve med, i større grad. Ja, hadde lyst før jul men får se om det ikke får bli i januar heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. november 2014 #1050 Del Skrevet 12. november 2014 (endret) Ja, hadde lyst før jul men får se om det ikke får bli i januar heller... Da blir er det jo salg! Endret 12. november 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. november 2014 Forfatter #1051 Del Skrevet 12. november 2014 Da blir er det jo salg! Ja, stemmer:) ikke så mye shopping i planene her da, men skader jo aldri med salg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 12. november 2014 #1052 Del Skrevet 12. november 2014 Håper formen bedrer seg da, sånn at du får reist! Selv håper jeg at formen holder seg, sånn at jeg får reist dit jeg vil også, før baby kommer. Er snakk om 12-15 timers flytur så litt mer risikofyllt, iallefall med tanke på reiseforsikring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. november 2014 Forfatter #1053 Del Skrevet 12. november 2014 Håper formen bedrer seg da, sånn at du får reist! Selv håper jeg at formen holder seg, sånn at jeg får reist dit jeg vil også, før baby kommer. Er snakk om 12-15 timers flytur så litt mer risikofyllt, iallefall med tanke på reiseforsikring! Det er st stykke ja! Mulig du finner en reiseforsikring som dekker ting i forbindelse med svangerskap også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. november 2014 Forfatter #1054 Del Skrevet 12. november 2014 Fant en oversikt på Babyverden og kopierte de jeg kjente meg igjen i. Noen flere? Du vet du er gravid når… … du må på do om natta og vurderer å bare sove videre der, for du må jo tilbake om en halvtime uansett. … du vurderer all mat ut fra hvor ubehagelig den vil være å kaste opp. … du ikke klarer å åpne kjøleskapet fordi ”noe” der inni får magen din til å vrenge seg. … favorittmaten er mat du aldri har likt før. … du hylgråter på baderomsgulvet fordi mannen ikke kastet ut matavfallsøppelet før han la seg og det ”lukter” i hele huset. … du begynner å gråte fordi det er tomt for agurk i kjøleskapet. Og sender mannen til bensinstasjonen for å kjøpe ny sent lørdags kveld. … du hiver hele middagen i vasken fordi samboeren ikke svarte på spørsmålet ditt tre sekunder etter at du stilte det. … det meste på tv er ganske trist og rørende. … du banner og steiker fordi mannen din kjørte så fort over fartshumpene at blæra blir skvist og du blir tissetrengt. … du skjønner at det er ni måneder til du igjen kan gå inn i et parfymeri. … du kjøper ny håndsåpe til foreldrene dine, fordi du ikke orker lukten av den de har når du er på besøk. … du må tisse igjen så snart du har reist deg fra doen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 12. november 2014 #1055 Del Skrevet 12. november 2014 haha, artig liste! Kjenner meg igjen i spesielt det med lukt. Seriøst, alt av skjønnhetsprodukter lukter jo helt jævlig for tida; er det kroppens måte å si fra at man helst ikke skal pøse på med så mye sånt eller? Jeg føler meg vanligvis naken uten parfyme, nå klarer jeg knapt å bruke noen ting Og den body lotionen som jeg bestilte fra ebay fordi man ikke får tak i den i Norge, og begynte å smøre meg med i dag gjør jo at jeg stinker dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cinderella_h Skrevet 12. november 2014 #1056 Del Skrevet 12. november 2014 Ja det synes jeg dere skal prøve på benytte tiden til litt alenetid :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. november 2014 Forfatter #1057 Del Skrevet 12. november 2014 Vi får se. Er litt drit at jeg må sove til 11-12 for å være i ok form.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 13. november 2014 Forfatter #1058 Del Skrevet 13. november 2014 7 dager til OUL! Ble litt stresset for når jeg våknet i dag så hadde jeg fått en melding fra sykehuset der det sto jeg måtte huske timen min idag kl 14. Så såg jeg også at det var ringt 3 ganger fra sykehuset. Viste seg at jeg hadde fått time til uroterapeut i dag! Nevnte for jordmor at jeg til tider følte det var vanskelig å tømme blæren så hun ville henvise meg bare for å måle resturin og slikt. Men det gikk jammen meg raskt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 13. november 2014 #1059 Del Skrevet 13. november 2014 7 dager er ikke lenge.. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 13. november 2014 Forfatter #1060 Del Skrevet 13. november 2014 Nei det går nok fort! Føltes som en evighet når det var 30 dager til og det har jammen meg gått raskt! Alt var ok hos uroterapeuten. Hadde 30 ml urin i resturin og det er ok:) hadde derimot utslag på leukocytter og blod da, så er sendt til dyrkning. Men ingen glucose! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå