Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke heller Lillemeg :5: Angrer litt på at jeg ikke krysset av i den appen jeg hadde for når det ble litt god gammeldags in-n-out den måneden der, for nå husker jeg selvsagt ikke, men det spiller jo ikke såå mye rolle heller. Det hadde bare vært gøy for statistikken sin del :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe ja :P i dag har vi vert på middag hos mamma og vert på graven til pappa og tent lys. Tydelig det var andre som hadde vert på kirkegården og tent lys tidligere på dagen, var så vakkert med alle lysene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på kirkegården i dag. :) På formiddagen da, så fikk ikke sett alle lysene så tydelig som vi kanskje hadde gjort etter at det ble mørkt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også på kirkegården i dag. :) På formiddagen da, så fikk ikke sett alle lysene så tydelig som vi kanskje hadde gjort etter at det ble mørkt. :)

Fint å se at de døde ikke blir glemt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at de døde ikke blir glemt :hjerte:

Absolutt! :) Er så trist med graver som ikke er så alt for gamle, men som er ustelt og uten noe som helst pynt eller tegn på at folk besøker graven.

Samtidig kan jeg sånn sett forstå min mor (og svigermor) som ikke ønsker å bli gravlagt i det hele og det store. De ønsker ikke den "byrden" det kan være for oss å måtte stelle graven. At det etter hvert blir en bør som henger over oss, at vi går dit kun for samvittighetens skyld. Vet ikke jeg, selv så ønsker jeg å kunne gå til et sted når min mor går bort, men på den annen side så vil jeg jo gjøre sånn som hun ønsker det. For svigermor har det vært en konstant samvittighetsbyrde at hennes mor ligger gravlagt 6 timer med båt unna her vi bor, og uten så mange andre som steller på graven. Er vel derfor hun føler det sånn.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den:) det kan nok bli en byrde for flere.. Men det er godt å ha en grav å gå til synes jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser den:) det kan nok bli en byrde for flere.. Men det er godt å ha en grav å gå til synes jeg:)

Ja, det synes jeg og. Eller, jeg har jo ikke mistet mine foreldre enda, men jeg synes det er fint å ha graven til svigerfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å ha en grav å besøke, selv om det ikke blir spesielt ofte for min del. Den bør være i nærheten av familien/venner hvis de skal ta vare på den, da, ellers bør man betale for at den blir stelt av gartnerne ved kirkegården. Bedre det enn at det står ustelt og bare blir gjengrodd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Det blir ikke spesielt ofte her heller, men det er fint å være der de gangene jeg er der:)

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når....

.. Du har stått opp for å tisse 4 ganger og for å spise 1 gang...

Edit: blir gaaal av dette tastaturet :P

Endret av lillemeg90
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når....

.. Du har stått opp for å tisse 4 ganger og for å spise 1 gang...

Edit: blir gaaal av dette tastaturet :P

I feel your pain! :P Spiser jevnt og trutt nå, så er ikke like sulten om natta, men herreguuud så lei jeg er av å ta av buksa for å gå på do :fnise: Hender jeg holder meg litt lenger fordi jeg rett og slett ikke gidder :jolie: Og så #DenFølelsen når man tisser, og med en gang man reiser seg kjenner at man egentlig må tisse igjen, am I riiight? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel your pain! :P Spiser jevnt og trutt nå, så er ikke like sulten om natta, men herreguuud så lei jeg er av å ta av buksa for å gå på do :fnise: Hender jeg holder meg litt lenger fordi jeg rett og slett ikke gidder :jolie: Og så #DenFølelsen når man tisser, og med en gang man reiser seg kjenner at man egentlig må tisse igjen, am I riiight? :P

Haha, det er jo akkurat sånn det er! Eller så holder man på å tisse på seg fem min etter at man var på do sist, og når man løper på do er det ca to dråper som kommer ut :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller som meg, som ikke orker å stå opp om natta hvis jeg må tisse, så jeg ligger der og blir mer og mer nøden, og mer og mer våken, før jeg til slutt bare måå opp, og får mye større problemer med å sove igjen etterpå :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at de døde ikke blir glemt :hjerte:

Veldig fint å se at de døde ikke blir glemt. Mesteparten av min døde familie (virker nesten stygt sagt...), ligger gravlagt rundt 50 mil unna der jeg bor. Skulle ønske jeg kunne besøkt disse gravene oftere, men som dere skjønner så blir det vanskelig.

Absolutt! :) Er så trist med graver som ikke er så alt for gamle, men som er ustelt og uten noe som helst pynt eller tegn på at folk besøker graven.

Samtidig kan jeg sånn sett forstå min mor (og svigermor) som ikke ønsker å bli gravlagt i det hele og det store. De ønsker ikke den "byrden" det kan være for oss å måtte stelle graven. At det etter hvert blir en bør som henger over oss, at vi går dit kun for samvittighetens skyld. Vet ikke jeg, selv så ønsker jeg å kunne gå til et sted når min mor går bort, men på den annen side så vil jeg jo gjøre sånn som hun ønsker det. For svigermor har det vært en konstant samvittighetsbyrde at hennes mor ligger gravlagt 6 timer med båt unna her vi bor, og uten så mange andre som steller på graven. Er vel derfor hun føler det sånn.

Det er ikke alle som bor nær nok til at de kan stelle gravene så ofte. Pappas familie, utenom pappa, bor i nærheten av gravene som tilhører deres nærmeste familie, dvs. hans foreldre og bror og besteforeldre. Mamma og hennes søster bor en dagsreise unna sine foreldres grav og sine besteforeldres grav, - en dagsreise unna med bil. Deres besteforeldres grav blir stelt av andre i familien, men deres foreldres grav blir stelt av blomsterbutikken rett i nærheten. En periode var det kirkegårdsarbeiderne som stelte den, men etter en tid slutta de å følge opp så blomsterbutikken tok over.

Du vet du er gravid når....

.. Du har stått opp for å tisse 4 ganger og for å spise 1 gang...

Edit: blir gaaal av dette tastaturet :P

Kommer noe godt ut av det til slutt ;) Du får skaffe deg nytt tastatur da vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som bor nær nok til at de kan stelle gravene så ofte. Pappas familie, utenom pappa, bor i nærheten av gravene som tilhører deres nærmeste familie, dvs. hans foreldre og bror og besteforeldre. Mamma og hennes søster bor en dagsreise unna sine foreldres grav og sine besteforeldres grav, - en dagsreise unna med bil. Deres besteforeldres grav blir stelt av andre i familien, men deres foreldres grav blir stelt av blomsterbutikken rett i nærheten. En periode var det kirkegårdsarbeiderne som stelte den, men etter en tid slutta de å følge opp så blomsterbutikken tok over.

Nei, det er sant det, og det blir jo litt som jeg sa med min svigermor, hvor hennes mor er gravlagt langt unna. For henne er det veldig trist å ikke få stelt graven, hun får dårlig samvittighet av det, selv om det så kart ikke er noe hun kan gjøre noe med. Moren ønsket å begraves der hun har bodd i alle år, naturligvis.

Veldig flott at blomsterbutikken steller graven da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I feel your pain! :P Spiser jevnt og trutt nå, så er ikke like sulten om natta, men herreguuud så lei jeg er av å ta av buksa for å gå på do :fnise: Hender jeg holder meg litt lenger fordi jeg rett og slett ikke gidder :jolie: Og så #DenFølelsen når man tisser, og med en gang man reiser seg kjenner at man egentlig må tisse igjen, am I riiight? :P

Har generelt dårlig matlyst, men noen dager blir jeg ikke mett. I går var en sånn dag :P spiste en salat og en skål med youghurt og bær før jeg la meg men ble allikevel sulten :P

Og det med tissingen er AKKURAT slik!! Føler jeg ikke alltid får tømt blæren skikkelig, må spør jordmor om det. Leste at hos noen så ble livmor litt klemt mellom symfysen og læren og da kan det jo presse på å lage lommer i blæren så man ikke får tømt. Tviler på st det er det som er med meg da:p sikkert normalt til en viss grad:)

Haha, det er jo akkurat sånn det er! Eller så holder man på å tisse på seg fem min etter at man var på do sist, og når man løper på do er det ca to dråper som kommer ut :P

Denne her også høres kjent ut ja ;)

Eller som meg, som ikke orker å stå opp om natta hvis jeg må tisse, så jeg ligger der og blir mer og mer nøden, og mer og mer våken, før jeg til slutt bare måå opp, og får mye større problemer med å sove igjen etterpå :rolleyes:

Har funnet ut at det er bare til å stå opp for det går ikke bort av seg selv :P

Veldig fint å se at de døde ikke blir glemt. Mesteparten av min døde familie (virker nesten stygt sagt...), ligger gravlagt rundt 50 mil unna der jeg bor. Skulle ønske jeg kunne besøkt disse gravene oftere, men som dere skjønner så blir det vanskelig.

Det er ikke alle som bor nær nok til at de kan stelle gravene så ofte. Pappas familie, utenom pappa, bor i nærheten av gravene som tilhører deres nærmeste familie, dvs. hans foreldre og bror og besteforeldre. Mamma og hennes søster bor en dagsreise unna sine foreldres grav og sine besteforeldres grav, - en dagsreise unna med bil. Deres besteforeldres grav blir stelt av andre i familien, men deres foreldres grav blir stelt av blomsterbutikken rett i nærheten. En periode var det kirkegårdsarbeiderne som stelte den, men etter en tid slutta de å følge opp så blomsterbutikken tok over.

Kommer noe godt ut av det til slutt ;) Du får skaffe deg nytt tastatur da vet du :)

Nei da er det ikke så lett.. Man gjør jo så godt man kan, men å reise 50 mil er vel litt i overkant... Her er det heldigvis bare 4 mil..:) fint av blomsterbutikken føler opp da! Lite sted?

Og tastaturet er på ipaden så ikke så lett å skifte.. Det henger seg opp og så kommer det bokstaver jeg ikke har trykket på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sant det, og det blir jo litt som jeg sa med min svigermor, hvor hennes mor er gravlagt langt unna. For henne er det veldig trist å ikke få stelt graven, hun får dårlig samvittighet av det, selv om det så kart ikke er noe hun kan gjøre noe med. Moren ønsket å begraves der hun har bodd i alle år, naturligvis.

Veldig flott at blomsterbutikken steller graven da! :)

Trodde jeg hadde trykket multisitat på ditt innlegg også, men tydligvis ikke!

Når mannen min sine foreldre dør så blir de gravlagt 3,5 t herfra.. Så der kommer vi også i samme sutuasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker foresten :strix:

Og en spontan jordmortime! Som sagt så måtte jeg bytte jordmor og den nye hadde time til meg idag! Blir litt tett opp mot ul, men kjenner jeg har en del tanker og spm jeg gjerne skulle delt med noen så det får gå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg hadde trykket multisitat på ditt innlegg også, men tydligvis ikke!

Når mannen min sine foreldre dør så blir de gravlagt 3,5 t herfra.. Så der kommer vi også i samme sutuasjon.

Får håpe det blir lenge til i alle fall.. :)

Kjenner meg godt igjen med tanke på å måtte på do om natten. Er litt lei av det nå. ;) Meen må nok holde ut i 15 uker til ja! :P

Edit: Hurra for 18 uker! :hoppe:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...