Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

8 timer siden, blomst12 skrev:

Jeg tror det er veeeldig normalt det du føler på, men kanskje ikke så mange som tør å innrømme det. Og så lenge du er glad i barnet i magen (som du jo selvfølelig er), så må det være greit å kjenne litt på de følelsene.  Jeg er sikker på at når du ser han så har du fort glemt det :) jeg har tre jenter, og av og til tenker jeg at det er litt dumt jeg ikke får "oppleve" en gutt, men samtidig ville jeg aldri vært mine tre jenter foruten:)

Takk for gode ord ❤ jeg vet jo innerst inne at det ikke betyr noen ting. Så håper og tror at jeg kan riste det av meg litt fort.. merker det hjelper å snakke litt om det da. Mannen forstår meg og ønsker helst jente han også, men han tar litt lettere på det og har lite å tilføye... Så veldig greit å kunne dele det her uten å bli halshugget. 

8 timer siden, Takida skrev:

Nei, det er jo så typisk. Jeg bestilte en del klær fra NHL shoppen. Godt jenta kler blått. Haha. 

Går for det meste i ull og pysj enn så lenge her. Men fortvil ikke, gutten din, som jenta mi kommer til å ha altfor mye klær til slutt😂

Han har allerede mye etter storebror 😅 må nok gå gjennom det igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, det er så lov å kjenne på både skuffelse og sorg! Vi ser jo for oss så mye når vi er gravide - hvem barnet er og hvordan livet med det barnet blir. Man «mister» jo på en måte et barn (misforstå meg rett!!), dersom man har et lite ønske om et bestemt kjønn. Eller egentlig uansett! Jeg ønsket meg to jenter, men kjente likevel på en sorg over å aldri få en sønn. Ikke ha dårlig samvittighet kjære deg! Det handler ikke om at du ikke kommer til å elske lillebror eller at du er utakknemlig eller noe som helst annet. Bare en sorg over å ikke få en datter. Og det må være lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, lille_frosk skrev:

Du, det er så lov å kjenne på både skuffelse og sorg! Vi ser jo for oss så mye når vi er gravide - hvem barnet er og hvordan livet med det barnet blir. Man «mister» jo på en måte et barn (misforstå meg rett!!), dersom man har et lite ønske om et bestemt kjønn. Eller egentlig uansett! Jeg ønsket meg to jenter, men kjente likevel på en sorg over å aldri få en sønn. Ikke ha dårlig samvittighet kjære deg! Det handler ikke om at du ikke kommer til å elske lillebror eller at du er utakknemlig eller noe som helst annet. Bare en sorg over å ikke få en datter. Og det må være lov!

Tusen takk for gode ord ❤❤  en del av meg tillater at jeg føler det slik, men andre delen av meg får dårlig samvittighet og tenker tanker som "tenk om han dør i magen og merket at jeg var lei meg". Men det er så teit, jeg vet jo at uansett hva jeg føler og tenker tar ikke han skade av det nå... Og hormonene altså... Det hjelper ikke. 

Men det føles bedre nå enn på torsdag. Koselig å høre storebror snakke om guttebabyen i magen og kysse på magen ❤ og når han var med farmor på julespill i går hadde de snakket om Maria som hadde en guttebaby i magen. Da hadde han snudd seg stolt rundt og sagt at "mamma har guttebaby i magen til meg". ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en lillebror i magen :) Jeg forstår følelsene dine veldig godt. Jeg har liksom ikke dette enorme ønsket om barn nr to, og da blir det nok kanskje litt ekstra vanskelig om det viser seg at det blir en gutt, siden vi har en gutt fra før. Men jeg tror det er ganske vanlig å føle på disse følelsene. Velger i allfall å tro det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 1.45, Andromeda skrev:

Gratulerer med en lillebror i magen :) Jeg forstår følelsene dine veldig godt. Jeg har liksom ikke dette enorme ønsket om barn nr to, og da blir det nok kanskje litt ekstra vanskelig om det viser seg at det blir en gutt, siden vi har en gutt fra før. Men jeg tror det er ganske vanlig å føle på disse følelsene. Velger i allfall å tro det. 

Takk for gode ord! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+4 og tiden flyver avsted! 

Følelsene rundt dette me kjønn har roet seg en del og jeg innser at den største skuffelsen var av meg selv fordi jeg var skuffet. 

Snart jul og mye å gjøre. Merker jeg er ekstra sliten om dagen.. heldigvis tilbydde mamma seg å ta husvasken før jul ❤ der hjelper på når bekkenet trøbbler. 

Ellers skal vi sette opp juletre i dag og storebror gleder seg sånn! Er noe spesielt å feire jul med små barn 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20+2 og jeg er endelig halveis i graviditeten :) det er mye liv der inne nå, det kan også kjennes utenpå magen!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det kan jeg forestille meg må være en spesiell og koselig ting. At et lite menneske beveger seg inni magen din 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

20+2 og jeg er endelig halveis i graviditeten :) det er mye liv der inne nå, det kan også kjennes utenpå magen!

Så koselig❤håper siste halvdel blir fin🤗

God jul🎄🎁🎅med mageboeren🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2018 den 10.32, Patriotpaula skrev:

Åh, det kan jeg forestille meg må være en spesiell og koselig ting. At et lite menneske beveger seg inni magen din 🥰

Ja ❤ håper det går deres vei i 2019 kjære deg!

På 22.12.2018 den 12.59, TeamWP skrev:

Så koselig❤håper siste halvdel blir fin🤗

God jul🎄🎁🎅med mageboeren🤗

Tusen takk for det ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+0 og fosteret er like stor som et granateple 😊 

Julen er over og det ble mye sykdom for vår del. Både mann og barn har vert syke.  Lurer faktisk på om det er influensa siden jeg ikke er syk (har tatt vaksine) og de klager over vondt i kroppen, samt høy feber  mini hadde 41 grader på julaften 😣 men heldigvis i bedring nå, og takk og lov for mye ny Lego som kan bygges 😂 

Det et mye liv i magen, det er faktisk begynt å bli et mønster. Tror ikke det var så tidlig med storebror :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

23+0 og endelig er fosteret stort nok til at det vurderes om det kan reddes om det blir fødsel ❤

Hadde en tur på føden for noen dager siden pga sterke kynnere men heldigvis er livmorhalsen som den skal 👌 

Ligger å holder rundt storebror nå som har så masse mareritt, mens lillebror har full fest. Rart å tenke på at nå har jeg en i armene og en i magen  ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

24+1 og grensen for at de vil prøve å redde fosteret ved fødsel er endelig passert:) 

Var på vekstkontroll i dag og jan veier 663 g. Noe som var såvidt lavere enn snitt men legen var godt fornøyd:) livmorhalsen var også lang men litt kortere enn for 2 uker siden. 

Ellers holder vi på med å se på vogn nå. Det er ikke like enkelt 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lillemeg90 skrev:

24+1 og grensen for at de vil prøve å redde fosteret ved fødsel er endelig passert:) 

Var på vekstkontroll i dag og jan veier 663 g. Noe som var såvidt lavere enn snitt men legen var godt fornøyd:) livmorhalsen var også lang men litt kortere enn for 2 uker siden. 

Ellers holder vi på med å se på vogn nå. Det er ikke like enkelt 😅

Så bra alt stod bra til ❤️ 

Er det hos legen du måler livmorhalsen eller er det på sykehuset?
Var på oul og han mente det var for tidlig å måle. Hadde jo 0,4 cm igjen på livmorhalsen i uke 27 så jeg vet ikke.
Men regner med jeg får ny time seinere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vaiana skrev:

Så bra alt stod bra til ❤️ 

Er det hos legen du måler livmorhalsen eller er det på sykehuset?
Var på oul og han mente det var for tidlig å måle. Hadde jo 0,4 cm igjen på livmorhalsen i uke 27 så jeg vet ikke.
Men regner med jeg får ny time seinere. 

Det er på sykehuset 😊 her måler de fra uke 24 😊 du får mase på dem om du ikke blir henvist snart 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 25+1 og vi har kjøpt vogn 👌 

Babyjogger city premier. Storebror har prøvekjørt den i stua noen dager nå 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt!! 😍❤️

Kynner er slitsomt, men fint at livmorhalsen fortsatt var lang. Hvordan er det med kynnere nå? Har det blitt værre? 

åå kjekt med ny vogn! Jeg er misunnelig! Jeg har også lyst på, men finner ikke noe godt argument for å faktisk kjøpe :P Vogna vi har er egentlig bra nok. 

Når har du termin igjen? tror vi har termin ca. samtidig :) 

Har dere forresten funnet navn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Metzili skrev:

Gratulerer med gutt!! 😍❤️

Kynner er slitsomt, men fint at livmorhalsen fortsatt var lang. Hvordan er det med kynnere nå? Har det blitt værre? 

åå kjekt med ny vogn! Jeg er misunnelig! Jeg har også lyst på, men finner ikke noe godt argument for å faktisk kjøpe :P Vogna vi har er egentlig bra nok. 

Når har du termin igjen? tror vi har termin ca. samtidig :) 

Har dere forresten funnet navn? 

Tusen takk for det ❤ 

Ja, de er egentlig værre nå. Noen kjennes nesten ut som rier. Men så får jeg flere vanlige kynnere mellom de vonde.. skal til kontroll igjen om 14 dager så blir spennende å se da :)

vi solgte heldigvis den vi hadde til storebror 🙈 var ikke fornøyd i det hele tatt, så håper vi treffer bedre nå :) hvilken er det dere har da? 

Jeg har termin 12 mai :) og du da? Har du forresten dagbok? 

navn er vi langt borte fra enda 😂 synes guttenavn er mye vanskeligere enn jentenavn 😅 dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, det hørtes ikke godt ut.  Hadde du det slik i forrige svangerskap? Håper alt er like bra på neste kontroll! 

Vi har en buggaboo cameleon3 (eller hva den heter). Hadde jeg kunnet velge på nytt, ville jeg valgt en annen. Selv om den er veldig god, synes jeg den er ganske humpete å kjøre med siden det ikke finnes noe demping, men samtidig har den mange gode kvaliteter. Hvilken vogn hadde dere til storebror? 

Da er vi veldig nærme! Jeg har termin 11.mai. Fødte du før eller etter termin sist? Ja, har dagbok :) Her er linken: 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1184496-prøvedagbok-vol-2/

Synes også det er mye enklere med jentenavn. Jentenavn er vi ganske sikre på, men guttenavn derimot (vi vet ikke kjønn).. er veldig vanskelig! Godt vi ikke er alene om det 😅 Heldigvis har vi fortsatt litt tid. 

Endret av Metzili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...