Gå til innhold

Prøvedagbok vol. 2


Metzili

Anbefalte innlegg

Oii, da er jeg visst her igjen! Lille blir 2 år i mai (ja, allerede!), og vi har bestemt oss for å prøve på baby nummer 2. Synes egentlig det er helt sykt å tenke på at min lille baby, ikke er baby lengre, og at han faktisk har blitt så stor at vi skal prøve på et søsken. Altså, det føles jo ut som vi akkurat bestemte oss for å utvide familien, og startet prøvingen  på det som nå er en snart 2-åring. Begrepet om at tiden flyr får virkelig en annen betydning når man har fått barn, og jeg føler jeg akkurat klarer å holde tritt.

Jeg må innrømme at tankene og følelsene mine om prøving er litt mer abivalente denne gangen, og jeg er faktisk ikke helt sikker om jeg er klar. Jeg kjenner at jeg er ganske nervøs på hva vi går til, en ungen til, det er jo  faktisk et helt menneske til. Vil vi klare å ha to barn (vi har ingen familie i nærheten)? Blir det for mye for oss? Tanker om at kanskje det tryggeste er å bare ha ett barn slår meg innimellom. Samtidig ELSKER jeg å være mamma, og det er uten tvil det beste som har hendt meg, men det kommer jo med et helt enormt ansvar. Jeg vil igrunnen heller ikke ha så veldig stor aldersforskjell på lille og fremtidig søsken. SÅ får jeg selvfølgelig dårlig samvittighet overfor det fremtidige barnet på at jeg ikke er like gira denne gangen. Er dette et tegn på at vi skal vente? Blir jeg noen gang klar nå som jeg vet hvordan det er å være mamma? Planen er derfor bare å hoppe i det i mai. Denne gangen planlegger jeg ikke å  teste for eggløsning, og jeg skal heller bare la det skje når det skjer. Sist gang ble jeg testegal :fnise: og det tok forresten 7 måneder (eller noe) før jeg ble gravid. For min del er det helt greit dersom det tar litt lengre tid denne gangen også, hvertfall føler jeg slik nå :) 

 

Der våknet lille snupp.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Oooooog der kom lysten på baby nr.2 for fullt! Gleder meg skikkelig til å starte prøvingen. Jeg har igrunn hatt noen vanskelige uker, som påvirket tanker om flere barn, men dette har nå løsnet og jeg kjenner det kribler i magen (og eggstokkene) når jeg tenker på prøvingen. Ok, jeg er fortsatt livredd, altså... for jeg vet jo litt mer hva vi går til, men nå gleder jeg meg mest!

Tror faktisk jeg også har blitt ganske påvirket av et vennpar av oss som fikk barn nummer to for noen måneder siden. De har det veldig vanskelig, har ingen tid til romantikk og krangler konstant. Jeg ser dem ganske ofte og har fått det med meg hvordan dynamikken i familien  har forandret seg siden siste barnet ble født.  Tror jeg ubevisst har blitt ganske påvirket av dette, og tatt det med meg hjem etter å ha vært med dem. Jeg har rett og slett blitt redd for at dette vil skje oss om vi får enda et barn. Jeg tror nemlig at det fort kan skje dersom kommunikasjonen ikke er helt til stede. Når det er sagt, sier venninnen min at de vil komme seg gjennom det, og at det nok bare er en fase. Synes bare det er så trist å se. De er en skikelig fin familie <3 

Jeg har regnet meg frem til at jeg jeg skal ha EL rundt 1.mai (selv om jeg ikke skal følge med så nøye klarer jeg ikke å la være :P). Dette passer egentlig ganske dårlig siden mannen reiser bort da, så da blir jeg nok i gravid denne gangen.. og ja, jeg vet jeg har sagt at det godt kan ta lang tid... men nå er jeg jo gira allikevel og begynner å bli utålmodig! Nå føler jeg at livet er bra, jeg har fått tilbake den indre roen, og det ER skikkelig deilig! Så nå kan neste baby bare komme. Jeg er sånn ca. klar (hvertfall i dag :P). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regnet feil, mest sannsynlig er EL nå til helga.. så da blir det ikke noe spire denne gangen. 

Jeg kjenner veldig godt nå at EL er nær, har murringer og mye slim. Dette hadde jeg ikke før jeg ble gravid. Lurer på om det ofte endrer seg etter graviditet...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 4/26/2018 at 4:43 AM, Azumarill said:

Kjenner meg igjen i ambivalensen din med å få  #2 og vil gjerne følge med her :) 

Så koselig! Og fint å høre at jeg ikke er den eneste med ambivalens med nr. 2. Jeg ser du også har en dagbok.. skal følge din vei til nr. 2 der :) 

Da er vi i gang med prøveperiode 1! eller vet egentlig ikke om den telles, siden vi hadde sex for første gang (siden mai startet) I går, og jeg venter mensen om en uke eller mindre.. så da er det veeeldig lite sannsynlig at det klaffet. Det var jeg egentlig ganske innstilt på, siden mannen har vært bortreist. Spennende og artig med sex uten å “hoppe av i svingen” er det uansett. Hadde det ikke vært for at jeg er sÅpass innstilt på at det ikke klaffet, ville jeg nok ha trodd at det første svangerskapssymptomet hadde kommet. Jeg er nemelig KVALM... men det kommer nok heller av at jeg nettopp spiste en pølse, for så å komme på noe angående pølser og øyeepler som jeg leste på Facebook 🤢  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen er over, og PP2 begynner! Woohoo 🎉 Jeg gikk tilfeldigvis forbi maca Root piller i går (kosttilskudd som skal balansere hormonene + masse annet), og tok med meg en pakke. Sist jeg ble gravid tok jeg dette, etter å da ha prøvd i 7 mnd. Om det faktisk funket, var placebo eller tilfeldig vet jeg naturligvis ikke..  men det kan jo ikkke skade å prøve ijgen :-p er dette forresten er tegn på at jeg er desperat? 😂 jeg tenker å ikke ta de hverdag da..... hvis det gjør det noe bedre...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regnet ut at jeg skal ha EL 26.05, og siden mannen da er bortreist igjen blir det kanskje ikke noe klaff denne måneden heller, med mindre vi får tid til litt sengekos på fredag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta noe tilskudd så er det sikkert like greit å ta de hver dag for best optimal virkning, placebo eller ei? :) 

Lykke til i denne runden! Det er jo tross alt bare en gang som skal til :tommel: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/22/2018 at 2:21 PM, Azumarill said:

Hvis du skal ta noe tilskudd så er det sikkert like greit å ta de hver dag for best optimal virkning, placebo eller ei? :) 

Lykke til i denne runden! Det er jo tross alt bare en gang som skal til :tommel: 

 

Det er sant.. nå har jeg glemt å ta tilskuddet flere ganger, men det er helt greit. Takk for lykkeønskninger! 

Vi fikk tid til en runde med sengekos på torsdag, og i dag. I følge mine beregninger skal jo EL ha vært på lørdag ( men det er jo egentlig bare et sånn ca. Siden jeg ikke temper eller bruker el-tester). Har hatt el-slim fra og med tirsdag, og hadde litt igår, så det er vanskelig å gå ut i fra det. Noen som har peiling på EL-slim? Kan man også ha det etter EL? Murringer har jeg hatt siden torsdag, og har det fortsatt. Kanskje kroppen ikke har klart å slippe egget? Jeg tar uansett utgangspunkt i at EL var i går, så da er jeg DPO 1 idag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å holde meg fra å teste i dag 😅 fikk en uuuuuultra svak test.. spørsmålet Er bare om det er en skyggestrek, om jeg ser syner eller faktisk er gravid 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen antydning til strek i dag l, så da var det hvertdfall Ingen positiv test jeg fikk tidligere. 

Jeg kan jo fortsatt være gravid, men sist gang fikk jeg positiv test 9 dpo, så innbiller meg at jeg burde få det denne gangen også (selv om det sikkert er forskjellig fra ulike graviditeter). Derfor konkluderer jeg med at jeg ikke er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor lurer kroppen meg? nå er kvalm og har ømme pupper.  Hadde det vært graviditetssymptomer burde jo testen vist positiv allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 av 3 får negativ 10dpo. :) Selv om du fikk to streker tidlig i syklusen blir det ikke nødvendigvis slik denne gangen. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Tonio said:

1 av 3 får negativ 10dpo. :) Selv om du fikk to streker tidlig i syklusen blir det ikke nødvendigvis slik denne gangen. :klemmer:

Takk for det ❤️ Testet dessverre negativt i dag og, og har dermed mistet troen helt for denne gang. Jaja, det føles helt greit akkurat nå :) Neste PP skal jeg IKKE teste før eventuell IKM... får heller teste  selvdisiplinen min 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mensen har ikke kommet.. men den kan jo komme i løpet ab dagen, eller så kan den være forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom mensen, sammen med menssmerter og en liten dose skuffelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er jeg offisielt i dpo-land. Jeg vet ikke hvor mange dpo jeg er, men  er vel ca. 5 dager hvis jeg regner at EL kommer 14 dager før mens. Men jeg har egentlig el Symptomer i én uke, så det er ikke lett og si. I tillegg har jeg bestemt meg for ikke å fokusere for mye på prøving denne gangen, så jeg teller ikke dager. Vi har hatt sex ofte nok til at vi i utgangspunktet skal ha truffet EL, men ingen pliktsex fordet. Jeg skal forresten IKKE teste før mensen eventuellt ikke dukker opp.

Endret av Metzili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...