Gå til innhold

Prøvedagbok vol. 2


Metzili

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Metzili skrev:

Jeg er veldig spent og det føles riktig med hjemmefødsel denne gangen 😊 Tørr ikke å fortelle det til så mange irl,  siden mange har fordommer mot hjemmefødsel.

Så lenge det føles riktig for dere et det det viktigste 😊 jeg er åpen for det men har for mange risikofaktorer til at det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/9/2019 at 8:10 PM, lillemeg90 said:

Så lenge det føles riktig for dere et det det viktigste 😊 jeg er åpen for det men har for mange risikofaktorer til at det går.

Det tenker jeg og :) 

---- 

Jeg er litt bekymret nå.. har kjent lite liv siden igår kveld. Kjenner noe innimellom, men det er ikke så mye som til vanlig. Aktiviteten tok seg ikke opp engang da jeg hadde min vanlige dose med kanel frokostblanding  (det pleier alltid å være mer aktivitet da). Jeg tenker jeg venter litt og får ta kontakt med legen hvis det ikke tar seg opp. Jeg husker jo fra sist gang at babyen enkelte dager var roligere enn andre, men man vet jo aldri :S 

Nå har vi også bestemt oss for navn hvis det er ei jente 😄 Guttenavn er vi fortsatt like usikre på.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Metzili skrev:

Det tenker jeg og :) 

---- 

Jeg er litt bekymret nå.. har kjent lite liv siden igår kveld. Kjenner noe innimellom, men det er ikke så mye som til vanlig. Aktiviteten tok seg ikke opp engang da jeg hadde min vanlige dose med kanel frokostblanding  (det pleier alltid å være mer aktivitet da). Jeg tenker jeg venter litt og får ta kontakt med legen hvis det ikke tar seg opp. Jeg husker jo fra sist gang at babyen enkelte dager var roligere enn andre, men man vet jo aldri :S 

Nå har vi også bestemt oss for navn hvis det er ei jente 😄 Guttenavn er vi fortsatt like usikre på.. 

Jeg ville tatt kontakt! 😊 jeg var selv inne på sjekk for det samme på mandag og de nølte aldri med å ta meg inn. På CTG var det litt lite liv men fin puls. Under ultralyden våknet han godt til og har gitt fra seg godt med liv etterpå :)

kjenner du til kjennliv.no? Den siden er fin om man er i tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/14/2019 at 12:48 PM, lillemeg90 said:

Jeg ville tatt kontakt! 😊 jeg var selv inne på sjekk for det samme på mandag og de nølte aldri med å ta meg inn. På CTG var det litt lite liv men fin puls. Under ultralyden våknet han godt til og har gitt fra seg godt med liv etterpå :)

kjenner du til kjennliv.no? Den siden er fin om man er i tvil :)

Kjente ikke til den siden. Den var fin! 

Heldigvis tok aktiviteten seg opp etter en Skål med fruktsalat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen til termin: 55 dager!  

Kjønn: vet ikke. Magefølelsen sier jente 

Navn:  jentenavn har vi klart. 

Kontroll: på torsdag  

Innkjøp: Har egentlig alt som trengs, men skal kjøpe vugge, ammepute og litt klær 

Bevegelser: Ja, kjenner bevegelser hverdag. Noen dager mer, andre dager mindre 

Indre ro: Ja, har blitt mye flinkere til det, selv om jeg noen ganger friker ut. 

Vektøkning: 10 kg 

Vann i kroppen:  Nei  

Melk i brystene: Nei

Strekkmerker: Nei

Hodet ned:  ja 

Tungt: det er begynnt å bli ganske tungt nå ja 

Kynnere: Ja, av og til. 

Hodet festet: ikke som jeg vet 

Craving: Nei 

Plager:  Har egentlig ingen plager

Humør: veldig opp og ned egentlig 

Fødselsforventninger: Har mye tanker om fødselen, og er veldig spent på hvordan det blir denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Metzili skrev:

Igjen til termin: 55 dager!  

Kjønn: vet ikke. Magefølelsen sier jente 

Navn:  jentenavn har vi klart. 

Kontroll: på torsdag  

Innkjøp: Har egentlig alt som trengs, men skal kjøpe vugge, ammepute og litt klær 

Bevegelser: Ja, kjenner bevegelser hverdag. Noen dager mer, andre dager mindre 

Indre ro: Ja, har blitt mye flinkere til det, selv om jeg noen ganger friker ut. 

Vektøkning: 10 kg 

Vann i kroppen:  Nei  

Melk i brystene: Nei

Strekkmerker: Nei

Hodet ned:  ja 

Tungt: det er begynnt å bli ganske tungt nå ja 

Kynnere: Ja, av og til. 

Hodet festet: ikke som jeg vet 

Craving: Nei 

Plager:  Har egentlig ingen plager

Humør: veldig opp og ned egentlig 

Fødselsforventninger: Har mye tanker om fødselen, og er veldig spent på hvordan det blir denne gangen. 

Blir spennende å se om det er ei lita jente som gjemmer seg inni der da 😊 visste dere kjønn mrd storebror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det blir spennende å se. Vi visste kjønn med storebror 😊 

----

Nå har jeg begynnt å kjenne den "strikkepinnefølelsen" i underlivet. Synes det er morsomt og ubehagelig på engang. Lurer på hva det er, ser for meg at det er hodet til babyen som presser på noen nerver, men har ingen anelse om det er det. Det kjennes hvertfall ut som om noen pirker med en strikkepinne i underlivet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/21/2019 at 11:34 AM, Azumarill said:

Bra det tok seg opp med liv inni magen - det er viktig å være obs på det. Med storebror var en av faktorene til at jeg ble satt i gang (som del at et mer komplekst bilde) at jeg hadde et par episoder med lite liv. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, men fint h*n reagerte på litt sukker. 

Lykke til videre med innspurten. Snart bare sjarmøretappen igjen :nigo:

Jeg tror jeg er en av dem som ikke klarer å bli enig med meg selv om jeg overdriver eller ikke, og heller tar sjangsen på å avvente . Men du har så rett. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. 

Takk!  Ja, nå begynner det virkelig å nærme seg 😄

23 hours ago, lillemeg90 said:

De der strikkepinnene 🙈

hahah, ja :tekola:Det er en merkelig følelse... 

---

I går var jordmor her. Hun var veldig fornøyd. Babyen har vokst fint,  hjertet slo perfekt og bevegelsene var gode.  

Jeg har egentlig ikke hatt noen spesielle cravings hele svangerskapet, men nå har jeg plutselig veldig lyst på hamburger fra Burger king.. veldig rart 😂 Jeg har til og med drømt om det! Kanskje jeg må ta meg en tur på BK etterpå.. Sitter også å tenker på hva jeg skal gjøre når jeg har HELT fri. Jeg har jo ikke jobbet i en måned (hatt ferie), men permisjon begynner neste uke, og da er jeg også ferdig med studiegreiene som jeg har holdt på med i det siste. Det blir rart å ha så mye tid til å ikke gjøre noe.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 3/22/2019 at 5:26 PM, lillemeg90 said:

Du får unne deg en burger i dag 👌 hva har du studert?

Spiste en burger, men den var ikke like god som i drømmen 😂 

I frykt for å bli gjenkjent.. skriver jeg til deg på pm 😊

 

35+0 (i følge Norge) i dag! Hjelp.. føler tiden renner fra meg. Jeg har fortsatt en del ting jeg vil gjøre før babyn kommer, så håper h*n holder seg der inne i hvertfall noen uker til. 

Har vært hos legen i dag, og alt ser fint ut. Hodet har festet seg, men livmorhalsen er fortsatt lang. Ingen antydning til rier på CTGen heller, så da satser jeg også på at h*n ikke kommer med det første. I dag har jeg også kjøpt første (!) plagget til babyen. Det var så koselig å se på de bittesmå klærne 😍 

 

20190403_154512.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Metzili skrev:

Spiste en burger, men den var ikke like god som i drømmen 😂 

I frykt for å bli gjenkjent.. skriver jeg til deg på pm 😊

 

35+0 (i følge Norge) i dag! Hjelp.. føler tiden renner fra meg. Jeg har fortsatt en del ting jeg vil gjøre før babyn kommer, så håper h*n holder seg der inne i hvertfall noen uker til. 

Har vært hos legen i dag, og alt ser fint ut. Hodet har festet seg, men livmorhalsen er fortsatt lang. Ingen antydning til rier på CTGen heller, så da satser jeg også på at h*n ikke kommer med det første. I dag har jeg også kjøpt første (!) plagget til babyen. Det var så koselig å se på de bittesmå klærne 😍 

 

20190403_154512.jpg

Satser på h*n holder seg inne en stund til 😊 

Så fin jakke 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Uke 38 i dag! Nå er det virkelig nært fødsel. Det er sykt! Snart er jeg to-barnsmamma 😍  

Formen er fortsatt fin utenom vanlige gravidplager som at det begynner å bli veldig tungt, dårlig søvn osv.  Jeg kjenner ingenting til at fødsel nærmer seg, men det er helt greit. Jeg er ikke utålmodig enda. Sist hadde jeg maserier flere netter i forkant av fødselen, så jeg forventer egentlig det samme denne gangen. Selv om jeg vet at det kan bli helt annerledes nå. Håper bare jeg får sydd ferdig noen gardiner og plantet ferdig på balkongen før babyen kommer 😅 får prøve å bli ferdig med det i morgen. 

Noe av det jeg gleder meg mest til er det første møte mellom storebror og lillebrøster. Lurer på hvordan storebror kommer til å reagere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg det at du ikke er utålmodig 🙈 det er tortur 🙈 

Nå har vi snart babyene våre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2019 at 11:18 PM, lillemeg90 said:

Misunner deg det at du ikke er utålmodig 🙈 det er tortur 🙈 

Nå har vi snart babyene våre ❤️

Jaaa snart er de i armene våre ❤

Har fortsatt ingen tegn til fødsel, men så er det fortsatt 2 uker til termin da..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Metzili skrev:

Jaaa snart er de i armene våre ❤

Har fortsatt ingen tegn til fødsel, men så er det fortsatt 2 uker til termin da..  

Det kan jo komme helt ut av det blå også 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, lillemeg90 said:

Det kan jo komme helt ut av det blå også 😘

Det er veldig sant 😊 

Har hatt endel murringer og kynnere i dag.. kan det være starten på noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Metzili skrev:

Det er veldig sant 😊 

Har hatt endel murringer og kynnere i dag.. kan det være starten på noe? 

Det kan være😊 for min del betyr det ikke noe veldig. Har hatt det slik siden uke 35 🙈 men hører jo om de som har mye murringer kun i timene før fødsel starter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, lillemeg90 said:

Det kan være😊 for min del betyr det ikke noe veldig. Har hatt det slik siden uke 35 🙈 men hører jo om de som har mye murringer kun i timene før fødsel starter. 

Ja, det er liksom ikke noen fasit på det. Murringene ga seg, men kjenner det igjen i dag. Tenker kroppen jobber med å forberede til fødsel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...