Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Metzili skrev:

huff, det hørtes ikke godt ut.  Hadde du det slik i forrige svangerskap? Håper alt er like bra på neste kontroll! 

Vi har en buggaboo cameleon3 (eller hva den heter). Hadde jeg kunnet velge på nytt, ville jeg valgt en annen. Selv om den er veldig god, synes jeg den er ganske humpete å kjøre med siden det ikke finnes noe demping, men samtidig har den mange gode kvaliteter. Hvilken vogn hadde dere til storebror? 

Da er vi veldig nærme! Jeg har termin 11.mai. Fødte du før eller etter termin sist? Ja, har dagbok :) Her er linken: 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1184496-prøvedagbok-vol-2/

Synes også det er mye enklere med jentenavn. Jentenavn er vi ganske sikre på, men guttenavn derimot (vi vet ikke kjønn).. er veldig vanskelig! Godt vi ikke er alene om det 😅 Heldigvis har vi fortsatt litt tid. 

Ja, men begynte ikke før rundt uke 28. Nå har jeg hatt det slik siden uke 18 😂 blir nok ikke flere barn 🙈  

Ja, har hørt det at de sier den er litt humpete. Kunne egentlig tenkt oss å kjøpe en bugaboo Buffalo brukt, men de koster jo ganske mye på bruktmarkedet også.. Så var og såg på en cameleon men slo det fra meg. Er litt spent på den vi kjøpte nå for den har ikke like god demping som feks. Emmaljunga men har hørt mange er fornøyde:) har også babyjogger city elite som vi kjøpte når storebror var 1.5 år ca og har elsket den! Ulempen er at man ikke kan ha sportsdelen vendt mot den som kjører og så synes jeg den er litt ustødig med bag på. Alltid noe å kritisere 😂 vi hadde emmaljunga city cross til storebror :) stor og tung!

Det blir nok ikke navn før lillebror kommer til verden her 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en ting jeg kjenner mye på i denne graviditeten og det er følelsen av utilstrekkelighet... 

Sånn så nå er mann og barn ute i skogen og koser seg med pinnebrød og kakao. Jeg vil også! Men formen tillater det ikke... Det skuffede ansiktet på storebror når han innser at jeg ikke skal være med på ting knuser meg 😭 jeg gleder meg sånn til å være en aktiv mamma igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, lillemeg90 skrev:

Det er en ting jeg kjenner mye på i denne graviditeten og det er følelsen av utilstrekkelighet... 

Sånn så nå er mann og barn ute i skogen og koser seg med pinnebrød og kakao. Jeg vil også! Men formen tillater det ikke... Det skuffede ansiktet på storebror når han innser at jeg ikke skal være med på ting knuser meg 😭 jeg gleder meg sånn til å være en aktiv mamma igjen!

Det forstår jeg godt. Det er heldigvis midlertidig og gutten din er stor nok til at en forklaring vil hjelpe litt i hvert fall, men følelsen er fæl.

Håper du snart føler deg bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid like enkelt å være gravid med nummer 2, og når man har plager ser jeg det for meg som enda tyngre.. man får jo ikke akkurat mer tid til å slappe av. Derfor tenker jeg det er viktig at man tar de få stundene man faktisk har til å roe ned og slappe av, selv om en føler at en ikke strekker til ❤️ Det viktigste er at du får hentet deg inn litt :) Det kommer jo en tid igjen hvor du kan være med på alt det fine. 

Ja, du har vel rett. Det er alltid noe å kritisere på vogner 😂 Skulle gjerne hatt en med demping sånn som emmaljunga, men på størrelse med bugaboo. Jeg bor i en storby, men det kan være ganske humpete vei her, så en kombinasjon ville vært perfekt. 

Navn blir det nok heller ikke før babyen er her heller. Satser på at det riktige kommer som lyn fra klar himmel da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Det forstår jeg godt. Det er heldigvis midlertidig og gutten din er stor nok til at en forklaring vil hjelpe litt i hvert fall, men følelsen er fæl.

Håper du snart føler deg bedre :)

Takk for gode ord ❤❤ det er vanskelig å forklare for jeg vil liksom ikke skylde på lillebror heller om du forstår. Men jeg sier ofte jeg er sliten og må hvile, han godtar heldigvis det. 

10 timer siden, Metzili skrev:

Det er ikke alltid like enkelt å være gravid med nummer 2, og når man har plager ser jeg det for meg som enda tyngre.. man får jo ikke akkurat mer tid til å slappe av. Derfor tenker jeg det er viktig at man tar de få stundene man faktisk har til å roe ned og slappe av, selv om en føler at en ikke strekker til ❤️ Det viktigste er at du får hentet deg inn litt :) Det kommer jo en tid igjen hvor du kan være med på alt det fine. 

Ja, du har vel rett. Det er alltid noe å kritisere på vogner 😂 Skulle gjerne hatt en med demping sånn som emmaljunga, men på størrelse med bugaboo. Jeg bor i en storby, men det kan være ganske humpete vei her, så en kombinasjon ville vært perfekt. 

Navn blir det nok heller ikke før babyen er her heller. Satser på at det riktige kommer som lyn fra klar himmel da! 

Hadde litt overskudd o dag så vi gikk og spiste pizza og hadde en koselig stund på biblioteket, bare oss to. Det hjalp på ❤ 

Skulle vert mulig å designe vognen selv 😅 du kan jo evt være på utkikk på bruktmarkedet og selge cameleonen om det dukker opp  noe du vil ha :) emmemmaljunga viking er jo feks liten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

28+0 og 3. Trimester! Det er rart å tenke på! 

Var på vekstkontroll i dag og han er litt liten, men ikke slik at de bekymrer seg. Det som blir spennende å se er jo om han vokser etter sin egen kurve :) 1040 g i dag 😊 ny kontroll om 4 uker. 

Jeg har mye sterke kynnere nå. Puster meg gjennom 1/3 av dem. Men de syntes ikke det var nødvendig å sjekke livmorhalsen 🤔 jeg får bare ta kontakt med føden om det blir verre.. 

 

Spurte storebror i går om hva babyen skulle hete 😅 

Meg: liker du best A eller B? 

Storebror: jeg liker best sjokoladeis 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, lillemeg90 skrev:

28+0 og 3. Trimester! Det er rart å tenke på! 

Var på vekstkontroll i dag og han er litt liten, men ikke slik at de bekymrer seg. Det som blir spennende å se er jo om han vokser etter sin egen kurve :) 1040 g i dag 😊 ny kontroll om 4 uker. 

Jeg har mye sterke kynnere nå. Puster meg gjennom 1/3 av dem. Men de syntes ikke det var nødvendig å sjekke livmorhalsen 🤔 jeg får bare ta kontakt med føden om det blir verre.. 

 

Spurte storebror i går om hva babyen skulle hete 😅 

Meg: liker du best A eller B? 

Storebror: jeg liker best sjokoladeis 😍

Tiden går så fort 😍 Om drøyt tre mnd er han her! 

Ler av storebror 😅😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, beste kommentaren til storebror 😂

Ja, tenk det! 3. trimester allerede.. det går såååå fort!  

huff, jeg føler med deg ang. kynnerene ❤️ Hvordan er det med dem  nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 11.43, Patriotpaula skrev:

Tiden går så fort 😍 Om drøyt tre mnd er han her! 

Ler av storebror 😅😂 

 

På 14.2.2019 den 12.01, bondekone skrev:

Haha, fantastisk kommentar😂 guri så fort tida går!

Ja, det er sykt å tenke på! Føler det er veldig lenge til mai samtidig som tiden går fort. 🙈 

 

19 minutter siden, Metzili skrev:

Hahah, beste kommentaren til storebror 😂

Ja, tenk det! 3. trimester allerede.. det går såååå fort!  

huff, jeg føler med deg ang. kynnerene ❤️ Hvordan er det med dem  nå?

Kynnerene bare øker:/ på torsdag kveld kom de faktisk regelmessig. Fant frem en rieteller og de varte ca 1 min og kom hvert 3 min. Siden det sluttet når jeg tok en dusj ringte jeg ikke til føden. Når jeg var hos jordmor dagen etterpå ba hun meg ringe neste gang likevel. Vanskelig det der 🙈 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/19/2019 at 11:02 AM, lillemeg90 said:

 

Ja, det er sykt å tenke på! Føler det er veldig lenge til mai samtidig som tiden går fort. 🙈 

 

Kynnerene bare øker:/ på torsdag kveld kom de faktisk regelmessig. Fant frem en rieteller og de varte ca 1 min og kom hvert 3 min. Siden det sluttet når jeg tok en dusj ringte jeg ikke til føden. Når jeg var hos jordmor dagen etterpå ba hun meg ringe neste gang likevel. Vanskelig det der 🙈 

 

Ja, det der er vanskelig, men sikkert lurt å høre på jordmor :) I tilfelle også bare for å berolige deg selv.. 

Føler det samme som deg.. tiden går fort, men samtidig føles mai veldig langt borte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert gøy å lese slike oppdateringer i etterkant av svangerskapet så tror jeg begynner med noen nå 👌 

På vei: 29+0

 Igjen til termin: 80 dager!

Neste kontroll: fødepol om 3 uker.

 Innkjøp: har det aller meste. Mangler litt småting.

Kjønn: Gutt:)

Utålmodig: ikke egentlig. Men når jeg har mye plager kjenner jeg at det føles lenge til mai. Samtidig er det helt surrealistisk at det faktisk er en baby inni der!

 Navn: står mellom 2 navn.

Vektøkning: minus 0.5 kg.

Vann i kroppen: Nei.

Melk i brystene: Ja.

Strekkmerker: ja, de fra sist har blitt rødere.

Hodet ned: ja, stort sett.

Tungt: Ja! Føles mye tyngre ut dette svangerskapet enn sist.

 Kynnere: Ja, flere i timen og en del vonde.

Hodet festet: nei.

 Matkick: dårlig matlyst, så spiser egentlig bare fordi jeg må.

  Plager: vonde kynnere, vondt bekken, halsbrann og nedpress. 

 Humør: Relativt bra:)

Høygravid: Nei

Fødselsforventninger: tenker en del på fødsel for tiden. Snakket med jordmor om fødsel forrige fredag og det var godt å få lufte tankene litt. Jeg kjenner jeg er redd for å føde raskere enn sist da det verste for meg var å miste kontrollen på kroppen. Og med stormrier har man virkelig ingen kontroll..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Metzili skrev:

De oppdateringene er så koselige! Fint å kunne se tilbake på det :) 

Hvordan var fødselen din sist? 

Ja, der er det 😊 

Jeg ble igangsatt pga lite barn to dager før termin. Hadde da 4 cm åpning uten rier, så de tok vannet. Etter 15 min kom riene og når det var gått 1 time hadde jeg fått stormrier. Hadde da 8 cm. Lege ble tilkalt og når de sjekket noen minutter etterpå var det 10 cm. Begynte så å presse og brukte nesten en time, men pga stormriene og at han var liten tålte han det dårlig. De valgte derfor tangforløsning og han ble født 2.5 time etter vannet ble tatt. Liten, men sterk gutt med apgar  8-9-10. 

Tenker en del på fødsel om dagen. Kjenner jeg er redd der skal gå like fort eller fortere. Det var greit at det gikk fort sånn sett, jeg tar det over en 30 timers fødsel any day. Men det er heller ingen dans på roser ned styrtfødsel. Jordmor forklarte det så fint med at ved en styrtfødsel har man alle riene noen som føder på 10 timer har i et mye kortere tidsrom. Det blir veldig intenst 🙈 men man kan ikke velge hvordan man føder. Plutselig blir det en lengre fødsel 😅 

Hvordan var din fødsel Da? 

-------------------------------------------------------

30+0 i dag og jeg kjenner jeg begynner å bli litt stresset over alt som skal gjøres før han kommer 🙈 har ikke gjort noen ting til nå 😅 kanskje nestingen setter inn nå. Håper det 😊 

Ellers har jeg hatt en tur på føden denne uken med vonde og regelmessige kynnere. Heldigvis hadde de ikke gjort noe med livmorhalsen enda 👌  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en veldig intens fødsel! Jeg har også hørt det samme som du beskriver om styrtfødsel, at all smerte er komprimert på veldig kort tid. Det må være ekstremt slitsomt. Tror du fødselen gikk så fort fordi du ble satt igang?  Har hørt om flere som opplever stormrier ved igangsettelse. Da er det jo veldig mulig at fødselen ikke blir like rask denne gangen :) 

Min fødsel var vel veldig "standard". Kom på sykehuset i 19 - tiden for å skjekke hjerterytme av babyen (det var litt høyt tidligere på dagen hos legen). Mens jeg lå tilkoblet CTG gikk vannet, og jeg hadde 4 cm åpning. Riene ble sterkere og sterkere og rundt kl 24 var det tid for å presse. Klokken 01 var han ute. Så jeg brukte litt tid på å få han ut. Nå i ettertid tror jeg at jeg hadde feil fødestilling da han hele tiden skled opp igjen. 

Jeg har heller ikke gjort noe klart til baby enda! Eller jeg har kjøpt en kommode, men den er ikke satt sammen . Så du er ikke alene 😂 Det er vel slik med barn nummer 2?  Hva er det du planlegger å gjøre klart til babyen kommer? Mangler dere utstyr? 

Godt at livmorhalsen fortsatt er lang! Og fint at du får skjekket det på føden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Metzili skrev:

Det hørtes ut som en veldig intens fødsel! Jeg har også hørt det samme som du beskriver om styrtfødsel, at all smerte er komprimert på veldig kort tid. Det må være ekstremt slitsomt. Tror du fødselen gikk så fort fordi du ble satt igang?  Har hørt om flere som opplever stormrier ved igangsettelse. Da er det jo veldig mulig at fødselen ikke blir like rask denne gangen :) 

Min fødsel var vel veldig "standard". Kom på sykehuset i 19 - tiden for å skjekke hjerterytme av babyen (det var litt høyt tidligere på dagen hos legen). Mens jeg lå tilkoblet CTG gikk vannet, og jeg hadde 4 cm åpning. Riene ble sterkere og sterkere og rundt kl 24 var det tid for å presse. Klokken 01 var han ute. Så jeg brukte litt tid på å få han ut. Nå i ettertid tror jeg at jeg hadde feil fødestilling da han hele tiden skled opp igjen. 

Jeg har heller ikke gjort noe klart til baby enda! Eller jeg har kjøpt en kommode, men den er ikke satt sammen . Så du er ikke alene 😂 Det er vel slik med barn nummer 2?  Hva er det du planlegger å gjøre klart til babyen kommer? Mangler dere utstyr? 

Godt at livmorhalsen fortsatt er lang! Og fint at du får skjekket det på føden :) 

Jeg har tenkt at det var pga jeg ble satt i gang. Men de jeg har snakket med dette svangerskapet sier at det er lite sannsynlig det var derfor siden de bare tok vannet. Hadde jeg fått medisiner er det visst mer sannsynlig det hadde vert grunnen. Ene jordmoren sa at begynner det med rier og ikke vannavgang så kan det være jeg får noen timer ekstra, men at man må tenke at det kommer til å gå raskere enn sist. Men kan være det plutselig tar 30 timer nå 😅 din fødsel hørtes jo egentlig ganske fin ut? 😊 foruten om lang utdrivningsfase. Det hører jeg stort sett er bedre andre gang for de fleste 👌 

Godt å høre vi ikke er alene 😅 i utgangspunktet er det ingenting vi MÅ gjøre ferdig for har det meste i hus. Men må ordne til soveplass, klargjøre vogn og utstyr (må kjøpe regntrekk og myggnetting), henge opp vugge i stue, vaske klær i 50 og 56 og monterer bilsete etc. Vi ønsker egentlig også å pusse opp babyrommet før han kommer. Får se hva vi rekker 😊 dere da? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, skjønner! Ja det er vel anderledes ved igangsettelse med medisiner. Men det er som du sier, plutselig tar det lengre tid denne gangen, og uansett hvordan fødselen blir, så er det det som kommer etter fødsel som teller mest (klisjé jeg vet, men sant) ❤ selv om jeg absolutt kan forstå ditt ønske om en fin fødsel. Det er jeg  også opptatt av :)

Ja, min forrige fødsel var fin og jeg har egentlig ingenting å klage på. 😊

Her er det egentlig heller ingenting som må gjøres eller som vi må ha, men jeg har tenkt å kjøpe en ny  og bedre ammepute og en vugge til å henge opp. Litt klær vil jeg også kjøpe. Hvilken vugge har dere? Vet du allerede hvordan rommet til lillebror skal bli? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Metzili skrev:

Ah, skjønner! Ja det er vel anderledes ved igangsettelse med medisiner. Men det er som du sier, plutselig tar det lengre tid denne gangen, og uansett hvordan fødselen blir, så er det det som kommer etter fødsel som teller mest (klisjé jeg vet, men sant) ❤ selv om jeg absolutt kan forstå ditt ønske om en fin fødsel. Det er jeg  også opptatt av :)

Ja, min forrige fødsel var fin og jeg har egentlig ingenting å klage på. 😊

Her er det egentlig heller ingenting som må gjøres eller som vi må ha, men jeg har tenkt å kjøpe en ny  og bedre ammepute og en vugge til å henge opp. Litt klær vil jeg også kjøpe. Hvilken vugge har dere? Vet du allerede hvordan rommet til lillebror skal bli? 

 

Vi har kjøpt leandervugge som skal henge i stua! Gleder meg til å få den opp ❤  er der slik du har tenkt på?

Nå har nestingen begynt i det små her :) vasket str 50 og 56 i helgen og har fått lagt i stellekommoden. Storebror og mannen reiv ferdig vaktrommet også i går 👌 stor stas å få kaste ned på taket og rett i tilhengeren 😁 

Vet ikke helt med rommet, men tenker jeg vil male det i en grønnfarge.   Mulig med fjell ⛰ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leandervuggen er så fin! Ja, vi vurderer leandervuggen eller en slyngevugge. 

Så koselig å få vasket klær :) Det er noe spesielt med å vaske, henge opp og brette sammen klær i størrelsen nyfødt. Kanskje den eneste gangen hvor klesvask faktisk er koselig. 

Grønt er fint! Det er en glad farge, synes jeg. 

Hvordan går det med kynnerene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Metzili skrev:

Leandervuggen er så fin! Ja, vi vurderer leandervuggen eller en slyngevugge. 

Så koselig å få vasket klær :) Det er noe spesielt med å vaske, henge opp og brette sammen klær i størrelsen nyfødt. Kanskje den eneste gangen hvor klesvask faktisk er koselig. 

Grønt er fint! Det er en glad farge, synes jeg. 

Hvordan går det med kynnerene? 

Ja 😍 fikk kjøpt den brukt for 450 kr 👌 

Storebror var med å vasket klærne. Han var overasket over hvor smått alt var og spurte flere ganger om vi vasket dukkeklær 😅 

Jeg er også veldig glad i grønn! Har evening Green på kjøkkenet og har såpass med rester at jeg tenker at det blir den fargen på barneommet også 😊 

Kynnerene tar helt av 😬 jeg var en tur på et senter for å kjøpe noem sokker til babyen i går. Parkerte på nærmeste inngang, måtte vel gå 300 meter til butikken ca men gikk så mye kynnere at jeg måtte ha pause på veien 😂

Endret av lillemeg90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...