Gå til innhold

Til alenemødre som studerer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva studerer du? Noen som går nettstudier? Jeg har utdannelse å jobb men er fagarbeider noe som tilsvarer en smertelig dårlig lønn og jeg har aldri fått tatt den utdannelsen jeg ønsker. Fortell gjerne om:

Hva du studerer?

Hvordan du legger opp dagene?

Veien til å lykkes med studiene?

Anonymous poster hash: ec69a...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg studerer grunnskolelærerutdanning, på vanlig høyskole. Jeg hadde aldri klart å studere via nett, jeg er ikke strukturert nok og lærer dessuten best når jeg er på forelesninger. Dessuten ville jeg ikke vært studentmiljøet foruten.

Sønnen min er i barnehage hver dag fra 8 (7.50 om jeg har forelesning 8.30) - 15 og det er min "arbeidstid". Enten sitter jeg på lesesalen på skolen og leser, skriver oppgaver eller jobber i kollokvie, eller så er jeg på forelesning. Jeg prøver å få gjort alt som må gjøres på dagtid, men det hender jeg må sitte litt om kvelden også. Det hender jeg fraviker "planen" og gir sønnen min fri eller kort dag i bhg, men bare hvis jeg er ferdig med alt som må gjøres.

Jeg synes det er veldig behagelig å være alenemamma og student. Det hender en sjelden gang jeg savner å kunne delta på ting på kveldstid, faren til mitt barn er dessverre ikke interessert i noe annet enn det samværet han "må" ha.



Anonymous poster hash: 99298...556
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over. Flott for deg å lykke til med utdannelsen. :-)

Noen flere?

Anonymous poster hash: ec69a...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og student om 2 uker! Vil gjerne følle med på denne tråden. Kanskje vi kan gi hverandre noen tips og triks?



Anonymous poster hash: 705da...a5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og student om 2 uker! Vil gjerne følle med på denne tråden. Kanskje vi kan gi hverandre noen tips og triks?

Anonymous poster hash: 705da...a5e

Jeg har to fag jeg står i mellom. Årsenhet i psykologi eller bachelor i HR. Jeg har skal operare føttene mine å må nok ende på alternativet fjernundervisning, men er veldig skeptisk til dette. Men skal hive meg ut i studier til høst uansett. Hva skal du studere?

Anonymous poster hash: ec69a...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor, og har ett semester igjen før jeg er ferdig med min bachelor i økonomi og administrasjon. Går nettstudier, og tar 60 studiepoeng per år. Det er hardt, og ganske ensomt, å være nettstudent, men jeg har beinhard selvdisiplin, og får jobbet jevnt og trutt med studiene. I tillegg har jeg alltid vært lærenem, så selv om jeg ikke hadde fag i denne retningen på videregående (hadde språk- og samfunnsfag der), så har det gått greit.

Grunnen til at jeg valgte nettstudier er fordi jeg eier eget hus og er avhengig av bil, og trenger derfor å jobbe en del ved siden av. Da jeg har barnet mitt ca 75% av tiden, er det vanskelig å finne en deltidsstilling som betaler godt nok, og jeg har begrensede muligheter for jobb utenom dagtid. I tillegg vil reisetid til studiested også gjøre det vanskelig å få kabalen til å gå opp i forhold til henting osv. Så min ordning passer meg og mitt barn veldig bra, men nettstudier er absolutt ikke for alle.



Anonymous poster hash: 495d4...52d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...