Gå til innhold

Til alenemødre som studerer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva studerer du? Noen som går nettstudier? Jeg har utdannelse å jobb men er fagarbeider noe som tilsvarer en smertelig dårlig lønn og jeg har aldri fått tatt den utdannelsen jeg ønsker. Fortell gjerne om:

Hva du studerer?

Hvordan du legger opp dagene?

Veien til å lykkes med studiene?

Anonymous poster hash: ec69a...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg studerer grunnskolelærerutdanning, på vanlig høyskole. Jeg hadde aldri klart å studere via nett, jeg er ikke strukturert nok og lærer dessuten best når jeg er på forelesninger. Dessuten ville jeg ikke vært studentmiljøet foruten.

Sønnen min er i barnehage hver dag fra 8 (7.50 om jeg har forelesning 8.30) - 15 og det er min "arbeidstid". Enten sitter jeg på lesesalen på skolen og leser, skriver oppgaver eller jobber i kollokvie, eller så er jeg på forelesning. Jeg prøver å få gjort alt som må gjøres på dagtid, men det hender jeg må sitte litt om kvelden også. Det hender jeg fraviker "planen" og gir sønnen min fri eller kort dag i bhg, men bare hvis jeg er ferdig med alt som må gjøres.

Jeg synes det er veldig behagelig å være alenemamma og student. Det hender en sjelden gang jeg savner å kunne delta på ting på kveldstid, faren til mitt barn er dessverre ikke interessert i noe annet enn det samværet han "må" ha.



Anonymous poster hash: 99298...556
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over. Flott for deg å lykke til med utdannelsen. :-)

Noen flere?

Anonymous poster hash: ec69a...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og student om 2 uker! Vil gjerne følle med på denne tråden. Kanskje vi kan gi hverandre noen tips og triks?



Anonymous poster hash: 705da...a5e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og student om 2 uker! Vil gjerne følle med på denne tråden. Kanskje vi kan gi hverandre noen tips og triks?