AnonymBruker Skrevet 20. august 2014 #101 Skrevet 20. august 2014 Jeg blir alltid like forundret over hvordan de andre troende klarer å få tarotkort med Bippe Stankelbein på til å passe med ting som foregår i deres liv, fordi en spådame har sagt at "slik ser livet ditt ut", "sånn ser det ut i framtiden" og "du bør tenke på at"... Er tarot-spåing og annen spåing 100% tull og tilfeldigheter (ang. f.eks tarot: er det tilfeldig hvilket kort spåersken trekker, og varierende hva spåersken tolker ut av bildet på kortet og forteller til den hun har spådd?)? Anonymous poster hash: f0e21...fec
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #102 Skrevet 21. august 2014 Er tarot-spåing og annen spåing 100% tull og tilfeldigheter (ang. f.eks tarot: er det tilfeldig hvilket kort spåersken trekker, og varierende hva spåersken tolker ut av bildet på kortet og forteller til den hun har spådd?)? Anonymous poster hash: f0e21...fec Ja. Hvordan mener du det skulle være noe annet?
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #103 Skrevet 21. august 2014 (endret) Det finnes noe så enkelt som et lite vitenskapelig inspirert eksperiment man kan forsøke. Legg ut kortene, be damen med de okkulte talentene trekke kortene og spå en person. En hun ikke kan se pga bind for øynene og som ikke snakker direkte med spådamen eller holder henne i hendene/berører henne/hun holder i/berører under "seansen". Vent i tre timer. Be spådamen spå samme person på nytt og se om hun trekker samme kort. Vent i tre timer. Gjenta. Vent i ti dager. Be den samme spådamen om å spå vedkommende på nytt. Gjenta samme prosess. Vent i ti dager. Gjenta samme prosess. Orakelet vil stryke på den første av disse gjentatte forsøkene på å spå samme person og trekke de samme kortene. Dette vil hun fortsette med, og man vil se at det hun kommer opp med er helt tilfeldig. Men vedkommende vil garantert komme opp med en eller annen plausibel bortforklaring. Endret 21. august 2014 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #104 Skrevet 21. august 2014 Ja. Hvordan mener du det skulle være noe annet? Takk for ditt svar! Jeg mener ikke at det skulle være noe annet. Spåerskene sier vel ting som kan "stemme" i alles liv. Jeg har hørt om folk som har tatt spådommer så alvorlig at de har latt spådommen styre ting i livet sitt; bla det å bytte jobb. (En bestemte seg for å bytte jobb fordi spåkona fortalte at hun "så" at det skulle komme). Anonymous poster hash: f0e21...fec
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. august 2014 #105 Skrevet 21. august 2014 Kortet med tøytigeren på sier at du bør skaffe deg en fluesmekker. Nei, det blir det søl av Å, jeg kan svare, jeg kan svare... dette kan jeg.. lang erfaring fra perlerekken av svarte edderkopper som henger som en perlerad utenfor stuevinduet mitt. Der overvintrer de inni sprekken, formerer seg og for hvert år blir det flere av dem. Den forsvinner ikke, den legger egg og neste år er det flere av dem. Jeg har ikke sett den på lenge nå, vet hvilken sprekk den bor i om den fortsatt er der. Jeg har sånn gift, men jeg har ikke samvittighet og samtidig er jeg livredd store edderkopper . Skulle ønske jeg bare kunne flytte den og eggene over til naboen uten å skade den. Bestikke en tredje nabo som kan gjøre det for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #106 Skrevet 21. august 2014 Det finnes noe så enkelt som et lite vitenskapelig inspirert eksperiment man kan forsøke. Legg ut kortene, be damen med de okkulte talentene trekke kortene og spå en person. En hun ikke kan se pga bind for øynene og som ikke snakker direkte med spådamen eller holder henne i hendene/berører henne/hun holder i/berører under "seansen". Vent i tre timer. Be spådamen spå samme person på nytt og se om hun trekker samme kort. Vent i tre timer. Gjenta. Vent i ti dager. Be den samme spådamen om å spå vedkommende på nytt. Gjenta samme prosess. Vent i ti dager. Gjenta samme prosess. Orakelet vil stryke på den første av disse gjentatte forsøkene på å spå samme person og trekke de samme kortene. Dette vil hun fortsette med, og man vil se at det hun kommer opp med er helt tilfeldig. Men vedkommende vil garantert komme opp med en eller annen plausibel bortforklaring. Takk! En for meg fremmed dame begynte å snakke med meg en gang, og hun fortalte at hun så at min mor var død (og det var min mor noen år forut for dette møte med den fremmede damen) Det var ekkelt. Hun sa også mye annet om livet mitt før og fremtiden. Hun spurte ikke, og jeg hadde heller ikke sagt at jeg ville at hun skulle bruke sine "synske evner" på meg. Kan forklaringen være at hun visste hvem jeg var og visste ting om meg på forhånd, eller kan det være at hun bare gjettet detaljer som at min mor var død? Anonymous poster hash: f0e21...fec
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #107 Skrevet 21. august 2014 (endret) (Hvis testen mot formodning skulle vise at spåkvinnen trekker nøyaktig de samme kortene første gang og HVER gang den første dagen og fortsetter å trekke samme spådom for framtiden de påfølgene dagene, uten å vite om hun spår den samme personen, og med bind for øynene. UTEN å ha anledning til å fikse kortene. Da bør du snarest mulig be Satan vike fra deg og bli eremitt-munk i en fjellhule i Tora Bora, mens du ber Gud og alle englene om å skåne deg og menneskeheten på Dommens Dag. For da har du og/eller spådamen vært i kontakt med en Djinn.) (Vær vennlig å ikke ta overdrivelsen min alvorlig... Den er ment som en spøk med utgangspunkt i at religion er oppspinn.) Endret 21. august 2014 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #108 Skrevet 21. august 2014 (endret) Takk! En for meg fremmed dame begynte å snakke med meg en gang, og hun fortalte at hun så at min mor var død (og det var min mor noen år forut for dette møte med den fremmede damen) Det var ekkelt. Hun sa også mye annet om livet mitt før og fremtiden. Hun spurte ikke, og jeg hadde heller ikke sagt at jeg ville at hun skulle bruke sine "synske evner" på meg. Kan forklaringen være at hun visste hvem jeg var og visste ting om meg på forhånd, eller kan det være at hun bare gjettet detaljer som at min mor var død? Anonymous poster hash: f0e21...fec Det kan hende damen var sinnsyk. Det kan hende det hun gjorde var ren faenskap, sånn som når noen tar med seg en machete inn i Botanisk Hage på Tøyen og kapper ned et tjuetalls utstilte planter forå ødelegge for andre. Eller det kan hende du bør be sånne personer pakke seg vekk ASAP, ikke lytte når de snakker, og ikke la dem blande seg med deg ever again. Jeg har som hovedregel å alltid gjøre det siste. Funker fint Endret 21. august 2014 av Tøytigern
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. august 2014 #109 Skrevet 21. august 2014 Takk! En for meg fremmed dame begynte å snakke med meg en gang, og hun fortalte at hun så at min mor var død (og det var min mor noen år forut for dette møte med den fremmede damen) Det var ekkelt. Hun sa også mye annet om livet mitt før og fremtiden. Hun spurte ikke, og jeg hadde heller ikke sagt at jeg ville at hun skulle bruke sine "synske evner" på meg. Kan forklaringen være at hun visste hvem jeg var og visste ting om meg på forhånd, eller kan det være at hun bare gjettet detaljer som at min mor var død? Anonymous poster hash: f0e21...fec Kanskje, hvor gammel er du da? Til eldre du er, til større sansynlighet er det for at foreldrene dine er døde.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #110 Skrevet 21. august 2014 (Hvis testen mot formodning skulle vise at spåkvinnen trekker nøyaktig de samme kortene første gang og HVER gang den første dagen og fortsetter å trekke samme spådom for framtiden de påfølgene dagene, uten å vite om hun spår den samme personen, og med bind for øynene. UTEN å ha anledning til å fikse kortene. Da bør du snarest mulig be Satan vike fra deg og bli eremitt-munk i en fjellhule i Tora Bora, mens du ber Gud og alle englene om å skåne deg og menneskeheten på Dommens Dag. For da har du og/eller spådamen vært i kontakt med en Djinn.) Det kan hende damen var sinnsyk. Det kan hende det hun gjorde var ren faenskap, sånn som når noen tar med seg en machete inn i Botanisk Hage på Tøyen og kapper ned et tjuetalls utstilte planter. Eller det kan hende du bør be sånne personer pakke seg vekk ASAP, ikke lytte når de snakker, og ikke la dem blande seg med deg ever again. Tusen takk for kloke ord og gode råd! Anonymous poster hash: f0e21...fec
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #111 Skrevet 21. august 2014 Takk for ditt svar! Jeg mener ikke at det skulle være noe annet. Spåerskene sier vel ting som kan "stemme" i alles liv. Jeg har hørt om folk som har tatt spådommer så alvorlig at de har latt spådommen styre ting i livet sitt; bla det å bytte jobb. (En bestemte seg for å bytte jobb fordi spåkona fortalte at hun "så" at det skulle komme). Anonymous poster hash: f0e21...fec Jævlig trist...
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #112 Skrevet 21. august 2014 Tusen takk for kloke ord og gode råd! Anonymous poster hash: f0e21...fec
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #113 Skrevet 21. august 2014 Kanskje, hvor gammel er du da? Til eldre du er, til større sansynlighet er det for at foreldrene dine er døde. Da jeg møtte den fremmede damen var jeg litt over 30. Det kan jo hende at damen gjettet at min mor var død, ut i fra sannsynlighetsberegning fra hennes side, som du er inne på. Anonymous poster hash: f0e21...fec
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #114 Skrevet 21. august 2014 Jævlig trist... Jeg er enig med deg i at det er trist. Dessverre er det også mange som har store problemer som benytter spåtjenester i steden for å søke hjelp som virkelig hjelper. Anonymous poster hash: f0e21...fec
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #115 Skrevet 21. august 2014 Så hvorfor sa du ikke det til personen med det samme? Du kan ikke forutsi ting, men bare trekke et tilfeldig kort og fortelle hva det kortet du trakk betyr innenfor en tradisjon av kortlesning... Fordi jeg regner med at hun er oppegående nok til å skjønne at orakelkort ikke kan bestemme når en hemorroide går bort. Jeg regner også med at folk her inne kan finne glede i orakelkortlesing uten å tro blindt på mine råd. Faktisk tror jeg de fleste klarer fint å ta dette mindre høytidelig enn det du gjør. Du trenger ikke gi meg noen wakeup call, jeg er nok mer jordnær enn du tror. Anonymous poster hash: c47e4...ccc
Haru Skrevet 21. august 2014 #116 Skrevet 21. august 2014 er dette et yrke forresten? og om det er, hva kalles det? bare orakel? kommer folk til å ta det seriøst om en sier en vil bli orakel? Vel, om det er et yrke da
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #117 Skrevet 21. august 2014 er dette et yrke forresten? og om det er, hva kalles det? bare orakel? kommer folk til å ta det seriøst om en sier en vil bli orakel? Vel, om det er et yrke da Du kan sikkert leve av å være orakel. Lisa Williams lever mere enn godt... Hun kaller seg ikke orakel, da. Hun sier hun kan snakke med døde. Vil folk ta deg seriøst? Ja, de vil ta deg like seriøst som de tok/tar Märtha Louise Behn.
Tøytigern Skrevet 21. august 2014 #118 Skrevet 21. august 2014 Fordi jeg regner med at hun er oppegående nok til å skjønne at orakelkort ikke kan bestemme når en hemorroide går bort. Jeg regner også med at folk her inne kan finne glede i orakelkortlesing uten å tro blindt på mine råd. Faktisk tror jeg de fleste klarer fint å ta dette mindre høytidelig enn det du gjør. Du trenger ikke gi meg noen wakeup call, jeg er nok mer jordnær enn du tror. Anonymous poster hash: c47e4...ccc Jeg er ikke intressert i å gi deg noen wake uo call, eller si du ikke er jordnær. Jeg spør spørsmål jeg lurer på. Og du unnviker å svare.
Gjest Carressa Skrevet 21. august 2014 #119 Skrevet 21. august 2014 Jeg vil, jeg vil, hvis det ikke er for sent? :D Er samboer mannen i mitt liv? Vil forholdet fortsette å utvikle seg til det positive? Og så lurer samboer på om han blir rik? 😄
AnonymBruker Skrevet 21. august 2014 #120 Skrevet 21. august 2014 Jeg er ikke intressert i å gi deg noen wake uo call, eller si du ikke er jordnær. Jeg spør spørsmål jeg lurer på. Og du unnviker å svare. Hva er det jeg ikke har svart på? Anonymous poster hash: c47e4...ccc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå