Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kameleonen antyder at du kanskje var litt for påtrengende og frempå. Kanskje du fremsto som litt for dominerende for hans smak?

Om du møter ham igjen klarer jeg ikke se noe klart svar på, du må bare holde deg litt i bakgrunnen og la ting gå sin gang uten å prøve å påvirke ting for mye. Skulle du møte ham igjen, bør du ta det med ro, være en god lytter og ikke ta initiativ for tidlig. Hvis du klarer å ta det med ro, skape tillit og så satse akkurat på riktig tidspunkt kan de hende det kan bli noe.

Anonymous poster hash: c47e4...ccc

Takk for svar, det stemmer nok ganske godt:)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer du fortsatt? :)

Jeg lurer på om han jeg liker, faktisk liker meg tilbake? Eller var jeg rett og slett kun et ligg?

Skrevet

Orakelkort eller tarot. Det er den samme styggedommen uansett hva slags spådom det er. Du gjør ikke annet enn å bli bedratt (og bedra dem som evt. tror på deg). Gud forbyr det, så det beste for deg er å slutte med dette lureriet (3.Mos 20:27, 5.Mos 18: 10-12). Det er ennå tid, så muligheten har du!

Skrevet

Hvordan vil jobbsituasjon min bli? Vil jeg finne noe fast? Hva med kjærligheten? Skal jeg ta opp vonde ting med eksen eller la det gå? Blir det meg og eksen ? Når vil jeg evnt. finne noen?

Oi, mange spørsmål her. Håper du vil svare på alle :)

Skrevet

Når vil jeg møte gjensidig forelskelse igjen?
Hvis det i det hele tatt blir noe slikt da høhøh :P

Skrevet

Du fikk Villsvinet. Det bekrefter faktisk at du er veldig jordnær og rasjonell som person. Du liker orden og logikk og blir frustrert om ting ikke stemmer overens med dine forventninger. Du er ganske selvsikker og har motet med deg, har nok penger til å greie deg (og kanskje litt mer), ryddig, bestemt, liker forutsigbarhet og trygghet og er sta! Du gir deg ikke så lett når du har bestemt deg for noe!

Hm jeg ble ikke notifisert når du tagget meg. Hadde ikke latterliggjort deg nei, men ja jeg kom hit for å

beslaglegge deg

Anyway

Hmm, creepy nok ganske korrekt. Men jeg er ikke ganske selviskker, mer middels. Selvsikker på noe og ikke på andre ting. Og jeg tjener ikke akkurat mye penger. Og jeg godtar jo at andre folk har andre meninger og ting ikke går etter mitt ønske selv om det kan føles skuffende, så da er det jo rart at jeg skal bli frustrert men samtidig være en rasjonell person. Det er da ikke rasjonelt å frike ut om noen for eksempel ikke deler din mening etc. Det jeg markerte med tykk skrift er korrekt fordi jeg har Aspergers

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Orakelkort eller tarot. Det er den samme styggedommen uansett hva slags spådom det er. Du gjør ikke annet enn å bli bedratt (og bedra dem som evt. tror på deg). Gud forbyr det, så det beste for deg er å slutte med dette lureriet (3.Mos 20:27, 5.Mos 18: 10-12). Det er ennå tid, så muligheten har du!

Snakk for deg selv og din gud.

I en verden full av krig, sult og egoisme er det latterlig å dra frem bibelsitater og fordømme noe så overfladisk som bruk av kort for å rådgi/hjelpe andre.

Hvis du ønsker svar/råd så er det bare å si i fra men hvis ikke er du hjertelig velkommen til å forlate tråden ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svarer du fortsatt? :)

Jeg lurer på om han jeg liker, faktisk liker meg tilbake? Eller var jeg rett og slett kun et ligg?

Den blå hegren antyder at denne redselen for å "bare være et ligg" kan henge sammen med din egen frykt for å få dårlig rykte på deg dersom det ikke skulle utvikle seg til å bli et seriøst forhold. Ikke tenk på det, stå for det du gjør og ikke ha noen skam. Gjør det du selv ønsker og ikke la andres meninger påvirke deg.

Stol på det du føler. Hvordan synes du han oppfører seg mot deg? Jeg kan ikke se noe negativt i kortet, annet enn dine usikre følelser rundt dette med å åpne seg både mentalt og seksuelt for en annen person uten at du er sikker på utfallet. Kortet sier verken ja eller nei, bare at det er en god mulighet der. Du må bare følge magefølelsen din og være positivt innstilt, og ta initiativ! Det ligger i kortene at om han skulle være mindre interessert enn deg vil han ikke se på deg som kun et ligg. Han respekterer deg for mye til å ha et så overfladisk syn på deg og det dere har/hadde sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vil jobbsituasjon min bli? Vil jeg finne noe fast? Hva med kjærligheten? Skal jeg ta opp vonde ting med eksen eller la det gå? Blir det meg og eksen ? Når vil jeg evnt. finne noen?

Oi, mange spørsmål her. Håper du vil svare på alle :)

Det var mye ja... Men greit, jeg deler i to og gir deg svar på jobbsituasjon og kjærlighet/forhold hver for seg.

Jobb:

Klapperslangen sier at du burde velge en jobb som lar deg få hjelpe andre, enten mennesker eller dyr. Du har noe helbredende i deg og mange vil søke til deg når de trenger hjelp, fordi du har en omsorgsfull utstråling og et behagelig vesen. Det krever mye av deg og du vil nok måtte streve litt før du får noe fast, men alt ligger til rette for at det skal ordne seg. Fortsett å være en empatisk person og god lytter for dine nærmeste og sats på en jobb som gjenspeiler denne siden av deg.

Kjærlighet/forhold:

Pingvinen lover i hvert fall at det vonde og vanskelige er på tur å letne. Nå blir ting bedre. Du vil selvsagt fremdeles møte noen hindre men du har lært såpass mye og vokst så mye av senere tids prøvelser at du klarer deg fint. Du vil nok merke at du har endret deg litt og kanskje ikke trenger det du trengte før. Det kan se ut som at det burde bli noen andre enn eksen din når du går inn i neste forhold. Det kan bli store endringer men da positive og spennende endringer. Du møter nok en ny. Det ligger mye selvtillit og bestemthet i deg nå og det vil påvirke fremtiden positivt.

AnonymBruker
Skrevet

Når vil jeg møte gjensidig forelskelse igjen?

Hvis det i det hele tatt blir noe slikt da høhøh :P

Kamelen sier du har litt å bale med på området men at du må stole på at du har krefter til å komme deg gjennom alt. Du har ikke helt troen på dette, har du vel? Ingen grunn til å tvile selv om alt virker tomt og øde på området akkurat nå. Behold troen, sett deg et mål og ikke vær redd for å slå til når du føler det er riktig. Du vil absolutt møte gjensidig forelskelse igjen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får jeg kjæreste i år?

Skilpadden antyder at du kanskje stresser litt for mye med dette. Det ser ut som at du prøver å fremskynde ting og ikke klarer helt å stole på at en passende partner dukker opp. Kanskje du til og med flørter mye med flere samtidig og har for mange prosjekter samtidig fordi du er redd for å være alene. Ikke få panikk og ikke stress. Ro ned og godta at et seriøst forhold ikke kan fremskyndes eller tvinges frem. Det skjer når det skjer. Hvis du skal få kjæreste i år må du velge en å satse på og gi slipp på alle mindre seriøse prosjekt og flørter. Da er sjansen stor for at det kan skje ting :)

AnonymBruker
Skrevet

Ok, det har vært fire sider med mye spennende tolkning og lesing men nå er jeg litt tom og lei. Derfor gir jeg meg mens leken er høvelig god og sier tusen takk til alle dere som delte deres spørsmål med meg! Kanskje kommer jeg tilbake en annen gang, men akkurat nå tar jeg pause fra orakelvirksomheten min her inne :)

:helen:

• Liker 1
Skrevet

Skilpadden antyder at du kanskje stresser litt for mye med dette. Det ser ut som at du prøver å fremskynde ting og ikke klarer helt å stole på at en passende partner dukker opp. Kanskje du til og med flørter mye med flere samtidig og har for mange prosjekter samtidig fordi du er redd for å være alene. Ikke få panikk og ikke stress. Ro ned og godta at et seriøst forhold ikke kan fremskyndes eller tvinges frem. Det skjer når det skjer. Hvis du skal få kjæreste i år må du velge en å satse på og gi slipp på alle mindre seriøse prosjekt og flørter. Da er sjansen stor for at det kan skje ting :)Anonymous poster hash: c47e4...ccc

Tusen takk! Gøy du svarte så raskt! Er en jeg har det hyggelig sammen med nå, men er gøy å kunne se om jeg kunne få vite mer jeg ikke vet ennå. Så gøy om noe stemmer, jeg stresser ja, men ser hva alle andre har fått til og mange har vært og er i lange forhold. Vet ikke hvorfor jeg stresser, er vel redd for at ting snur og man har satt igang alt for mange tanker og følelser og så blir det slutt på det. Men tiden vil vise hva som skjer.

Skrevet (endret)

Hvordan kommer det til å gå med meg på tirsdag? (har eksamen)

Edit: Nooo, leste nettopp at du gir deg for denne gang. Oh well, får vel vente og se, da!

Endret av Aryamili
Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Er han interessert i mer enn bare en rebound?

Edit: så at du hadde avsluttet for nå, håper jeg ser det neste gang du skal spå! :danse:

Endret av Rainstorm
Skrevet

Snakk for deg selv og din gud.

I en verden full av krig, sult og egoisme er det latterlig å dra frem bibelsitater og fordømme noe så overfladisk som bruk av kort for å rådgi/hjelpe andre.

Hvis du ønsker svar/råd så er det bare å si i fra men hvis ikke er du hjertelig velkommen til å forlate tråden ;)

Jeg fordømte deg ikke, jeg sa hva Bibelen sier om saken. Om du velger å tro på demonene dine, så får du gjøre det som du ønsker. Nå vet du iallfall at Gud ikke liker det.

Nei takk, jeg trenger på ingen måte råd og hjelp fra deg. Jeg har en levende, allmektig og altvitende Gud som passer på meg- og bedre Rådgiver finnes ikke. Du har hørt om Han, og Han venter på deg også dersom du ønsker - Jesus Kristus.

Ditt valg, lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fordømte deg ikke, jeg sa hva Bibelen sier om saken. Om du velger å tro på demonene dine, så får du gjøre det som du ønsker. Nå vet du iallfall at Gud ikke liker det.

Nei takk, jeg trenger på ingen måte råd og hjelp fra deg. Jeg har en levende, allmektig og altvitende Gud som passer på meg- og bedre Rådgiver finnes ikke. Du har hørt om Han, og Han venter på deg også dersom du ønsker - Jesus Kristus.

Ditt valg, lykke til :)

Jeg har heller ikke sagt at du fordømte meg, bare at du (i samarbeid med din gud og en utdatert bok skrevet av mennesker besatt av demoner, kalt bibelen) fordømmer noe så uskyldig som å bruke noen kort for inspireres til å rådgi folk.

Vi er nok mer like enn du tror, bare se her:

Jeg bruker orakelkort og tarotkort for å gi folk råd og tips.

Du bruker bibelen for å gi folk råd og tips.

Både bibelen og kortene er laget og skrevet av mennesker, og har ingen magiske krefter i seg selv.

Så langt ganske like, ser du. Forskjellen mellom oss er det at jeg svarer folk når de ber om det, mens du gir folk "råd" uten at de ber om det. Jeg har ikke bedt deg om din "hjelp" fordi jeg verken ønsker eller trenger den.

Demonene dine kan du få ha i fred da jeg ikke tror på demoner. De er funnet opp av folk som er over gjennomsnittet opptatt av straff og ondskap. Jeg vet at jeg lever et gjennomsnittlig godt liv og vet at Gud og engler vil ta godt i mot meg når jeg ikke lenger er på jorden. Jeg tror nemlig ikke på en gud som opererer med demoner og straff begrunnet i så ubetydelige ting som at man har lekt seg med pappkort med fine bilder. Jeg tror på en Gud som er glad i oss og vil oss godt, og derfor slipper alle inn døren hjemme når den tid kommer.

Hvis du vil fortsette å lese fanden i skriften og gjemme dine fordommer bak "det sier min Gud og bibelen", så værsågod. Du blir nok tatt godt i mot i himmelriket du også, men mulig du får en liten skjennepreken fra din store far i himmelen fordi du har vært i overkant påståelig og blandet deg for mye inn i andres saker. Og så kommer han til å le hjertelig av din dumme lille besettelse over bibelen og skumle kort i alle varianter ;)

Jeg trenger heller ingen råd fra deg, så jeg vil sette veldig pris på at du respekterer dette. Ellers får du også ha lykke til med din livsvei og dine valg :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har heller ikke sagt at du fordømte meg, bare at du (i samarbeid med din gud og en utdatert bok skrevet av mennesker besatt av demoner, kalt bibelen) fordømmer noe så uskyldig som å bruke noen kort for inspireres til å rådgi folk.

Vi er nok mer like enn du tror, bare se her:

Jeg bruker orakelkort og tarotkort for å gi folk råd og tips.

Du bruker bibelen for å gi folk råd og tips.

Både bibelen og kortene er laget og skrevet av mennesker, og har ingen magiske krefter i seg selv.

Så langt ganske like, ser du. Forskjellen mellom oss er det at jeg svarer folk når de ber om det, mens du gir folk "råd" uten at de ber om det. Jeg har ikke bedt deg om din "hjelp" fordi jeg verken ønsker eller trenger den.

Demonene dine kan du få ha i fred da jeg ikke tror på demoner. De er funnet opp av folk som er over gjennomsnittet opptatt av straff og ondskap. Jeg vet at jeg lever et gjennomsnittlig godt liv og vet at Gud og engler vil ta godt i mot meg når jeg ikke lenger er på jorden. Jeg tror nemlig ikke på en gud som opererer med demoner og straff begrunnet i så ubetydelige ting som at man har lekt seg med pappkort med fine bilder. Jeg tror på en Gud som er glad i oss og vil oss godt, og derfor slipper alle inn døren hjemme når den tid kommer.

Hvis du vil fortsette å lese fanden i skriften og gjemme dine fordommer bak "det sier min Gud og bibelen", så værsågod. Du blir nok tatt godt i mot i himmelriket du også, men mulig du får en liten skjennepreken fra din store far i himmelen fordi du har vært i overkant påståelig og blandet deg for mye inn i andres saker. Og så kommer han til å le hjertelig av din dumme lille besettelse over bibelen og skumle kort i alle varianter ;)

Det er selvfølgelig forskjell på Bibelen og dine kort. Bibelen er skrevet av mennesker som ble inspirert av den Hellige Ånd. I tillegg har den forutsagt hendelser som har skjedd i verdens historie.

Selv om du ikke har bedt om råd, så er det ikke dermed sagt at man ikke skal fortelle om hva som er ekte og uekte - uansett hva man tror. Men en slik holdning som du skriver, så sier du at du ikke hadde fortalt et barn at han ikke skulle ta hånden på den stekende platen, siden han ikke har spurt deg om råd. Nå har jeg fortalt deg hvordan Gud ser på dette, så får du ta avgjørelsen om du vil høre eller ikke.

Du skal få tro på det du vil, og hvis du legger din lit til noen kort, så er det din sak :)

En avslutning ang. slik avgudsdyrkelse: "De skal bli kraftig til skamme, de som stoler på utskårne bilder"(Jes 42:17).

:)

Skrevet

Dette har for så vidt ingenting med orakelkortene å gjøre, men jeg lurer på hvordan dere kristne får alle spådommene i Bibelen til å passe med slike sitater som dem du viser til. Er ikke Åpenbaringen full av spådommer? Er det ikke hauger av profetier både i GT og NT? For oss som ikke tror på treenigheten, er det ingen vesensforskjell mellom disse spådommene og andre spådommer.

For a se det fra en litt annen kant: Meteorologer kommer også med spådommer. De prøver å forutse været. Betyr det at de er i ledtog med demoner? Hver eneste dag kan man også lese økonomiske og politiske analyser der noe av poenget er å forsøke å finne ut hva som kommer til å skje: Hvis USA og EU gjør A, kommer Russland til å reagere med B osv. Regnes dette også som svartekunst?

Personlig tror jeg ikke at orakelkort kan si noe om framtiden, men TS har likevel gjort tråden lesverdig fordi h*n skriver godt og åpenbart sitter med en god del erfaring og menneskekunnskap. Jeg ser heller ikke at denne tråden – i motsetning til Bibelen og en rekke andre religiøse skrifter – kan gjøre noen skade.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...