Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvfølgelig forskjell på Bibelen og dine kort. Bibelen er skrevet av mennesker som ble inspirert av den Hellige Ånd. I tillegg har den forutsagt hendelser som har skjedd i verdens historie.

Selv om du ikke har bedt om råd, så er det ikke dermed sagt at man ikke skal fortelle om hva som er ekte og uekte - uansett hva man tror. Men en slik holdning som du skriver, så sier du at du ikke hadde fortalt et barn at han ikke skulle ta hånden på den stekende platen, siden han ikke har spurt deg om råd. Nå har jeg fortalt deg hvordan Gud ser på dette, så får du ta avgjørelsen om du vil høre eller ikke.

Du skal få tro på det du vil, og hvis du legger din lit til noen kort, så er det din sak :)

En avslutning ang. slik avgudsdyrkelse: "De skal bli kraftig til skamme, de som stoler på utskårne bilder"(Jes 42:17).

:)

Jeg er ikke et barn, kjære deg. Jeg vil heller ikke brenne fingrene mine eller skade meg dersom du lar være å fortelle om troen din og hva som står i bibelen (som jeg forøvrig er godt kjent med og har lest flere ganger). At du ikke respekterer mitt ønske om å ikke gi meg råd eller belære meg om din kristne overbevisning, bekrefter bare enda mer for meg at du ikke er en person jeg vil forholde meg til. Respekt er veldig viktig for meg, så jeg orker ikke bruke mer tid og energi på deg.

Ut over det synes jeg du skal reflektere litt over det Pawn Hearts skriver.

Anonymous poster hash: c47e4...ccc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette har for så vidt ingenting med orakelkortene å gjøre, men jeg lurer på hvordan dere kristne får alle spådommene i Bibelen til å passe med slike sitater som dem du viser til. Er ikke Åpenbaringen full av spådommer? Er det ikke hauger av profetier både i GT og NT? For oss som ikke tror på treenigheten, er det ingen vesensforskjell mellom disse spådommene og andre spådommer.

For a se det fra en litt annen kant: Meteorologer kommer også med spådommer. De prøver å forutse været. Betyr det at de er i ledtog med demoner? Hver eneste dag kan man også lese økonomiske og politiske analyser der noe av poenget er å forsøke å finne ut hva som kommer til å skje: Hvis USA og EU gjør A, kommer Russland til å reagere med B osv. Regnes dette også som svartekunst?

Personlig tror jeg ikke at orakelkort kan si noe om framtiden, men TS har likevel gjort tråden lesverdig fordi h*n skriver godt og åpenbart sitter med en god del erfaring og menneskekunnskap. Jeg ser heller ikke at denne tråden – i motsetning til Bibelen og en rekke andre religiøse skrifter – kan gjøre noen skade.

Åpenbaringen (+ andre) har profetier i seg, men disse kommer fra Gud. Disse profetene kontaktet ikke ånder eller drev med spiritisme for å oppnå dette.

Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan meteorologer arbeider, men mener de sender ut værballonger. Jeg vil nå si at det er en forskjell på å sende ut en ballong og det å kontakte ånder, spå via kort og alt det som innebefatter spiritisme. Samme når det gjelder data og analyser.

Jeg kan forstå at du kanskje synes disse kortene virker ufarlige - jeg hadde jo selv noe lignende en gang -, men når man blir lurt til å tro at det er snille ånder som vil hjelpe deg, så kan man bli så forført at man kommer under åndenes "trelldom". Slik som TS har svart i forrige innlegg, så skriver vedkommende at h*n har "lest" og tydeligvis er "godt kjent" med Bibelen. H*n er jo åpenbart ikke det, siden det er flere steder der det står at Herren fordømmer slikt. Slik virker forførelsen og blokkerer øynene fra å se, og ørene til å høre. Så handler det også om hvilken siden man ønsker å stå på - enten verden eller Guds sin side.

Endret av LevendeVann
Skrevet

Åpenbaringen (+ andre) har profetier i seg, men disse kommer fra Gud. Disse profetene kontaktet ikke ånder eller drev med spiritisme for å oppnå dette.

Nå er ikke jeg helt sikker på hvordan meteorologer arbeider, men mener de sender ut værballonger. Jeg vil nå si at det er en forskjell på å sende ut en ballong og det å kontakte ånder, spå via kort og alt det som innebefatter spiritisme. Samme når det gjelder data og analyser.

Jeg kan forstå at du kanskje synes disse kortene virker ufarlige - jeg hadde jo selv noe lignende en gang -, men når man blir lurt til å tro at det er snille ånder som vil hjelpe deg, så kan man bli så forført at man kommer under åndenes "trelldom". Slik som TS har svart i forrige innlegg, så skriver vedkommende at h*n har "lest" og tydeligvis er "godt kjent" med Bibelen. H*n er jo åpenbart ikke det, siden det er flere steder der det står at Herren fordømmer slikt. Slik virker forførelsen og blokkerer øynene fra å se, og ørene til å høre. Så handler det også om hvilken siden man ønsker å stå på - enten verden eller Guds sin side.

Det koker alltid ned til dette: Religiøse mennesker trekker inn Gud som garantist for at noe er sant og godt. Jeg, som ikke tror på en slik gud, kan ikke godta det argumentet.

Den siste setningen din sjokkerer meg, forresten. Må man velge mellom Gud og verden? Er Gud motstander av sitt eget skaperverk? Jeg får en følelse av at du tilhører en sekt som har en litt annen eksegese enn den som er vanlig blant teologer.

• Liker 2
Gjest Malanthor
Skrevet

Heks! Brenn henne!

Syndedom og skam og farlig og-og-og-og....!!!

Jammen morsomt og se hvor gale enkelte faktisk er.

Selv vet jeg ikke helt hva jeg skulle spurt om. Kan kortene dine si noe om meg, foreksempel min personlighet da? :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er jeg som person? :)

Skrevet (endret)

hva mer kan du si om meg som person? og nei dette er ikke et sarkastisk spørsmål med onde intensjoner. du tok jo stort sett riktig forrige gang så hvis du fortsetter å få jackpot så kan det jo begynne å endre synet mitt sakte men sikkert

og nå vil jeg ikke du skal analysere mine tidligere poster her, jeg vil du skal helt alene bruke dine egne evner for å finne ut hvordan jeg er

Endret av Haru
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg skrev før den religiøse fanatikeren kom inn i tråden, så har jeg altså tatt en pause fra orakeltjenesten her nå :) Tro det eller ei men man blir faktisk litt sliten av det også så jeg velger å avslutte, i hvert fall inntil videre. Skulle jeg få ånden (eller demonene, i følge LevendeVann) over meg igjen kommer jeg kanskje tilbake og trekker noen flere kort. Beklager til dere som har stilt spørsmål i det siste.

Og forresten: jeg er ikke ute etter å verken imponere eller få folk til å bli overbevist om at jeg har spesielle evner. Jeg liker bare å jobbe med kort og synes selvsagt det er morsomt når jeg treffer. Hvis jeg i tillegg kan hjelpe noen på en eller annen måte blir jeg veldig glad også, for ingenting er bedre enn det :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir alltid like forundret over å se hvordan de troende ofte klarer å gjøre guden sin like smålig og sneversynt som de er selv....

Skapt i Guds bilde - mer som skaper meg en Gud i mitt bilde.

Anonymous poster hash: 2b9c4...285
Skrevet (endret)

.

Endret av soloyo
Skrevet

Kan du si noe om meg og? :)

Skrevet

Som jeg skrev før den religiøse fanatikeren kom inn i tråden, så har jeg altså tatt en pause fra orakeltjenesten her nå :) Tro det eller ei men man blir faktisk litt sliten av det også så jeg velger å avslutte, i hvert fall inntil videre. Skulle jeg få ånden (eller demonene, i følge LevendeVann) over meg igjen kommer jeg kanskje tilbake og trekker noen flere kort. Beklager til dere som har stilt spørsmål i det siste.

Og forresten: jeg er ikke ute etter å verken imponere eller få folk til å bli overbevist om at jeg har spesielle evner. Jeg liker bare å jobbe med kort og synes selvsagt det er morsomt når jeg treffer. Hvis jeg i tillegg kan hjelpe noen på en eller annen måte blir jeg veldig glad også, for ingenting er bedre enn det :)

Også jeg som syns det var så morsomt... :sjenert:

Ja, ja.

P.S Du svarte faktisk aldri på når den hemoroiden kom til å forsvinne... Bare hvordan, og det trenger man ikke kort for å finne ut av..

Skrevet

Også jeg som syns det var så morsomt... :sjenert:

Ja, ja.

P.S Du svarte faktisk aldri på når den hemoroiden kom til å forsvinne... Bare hvordan, og det trenger man ikke kort for å finne ut av..

Kanskje fordi den aldri forsvinner med mindre den fjernes kirurgisk? Den skrumper og gir mindre plager i perioder, men så slår den til igjen på verst tenkelige tidspunkt.

Jeg vet at man ikke trenger kort til å svare på noe sånt, og jeg synes det var litt drøyt å dra frem sånne type spørsmål ("jeg tror ikke på deg så jeg benytter heller sjansen til å drite deg ut"), men siden jeg var i godhjørnet tenkte jeg at alle ska få.

• Liker 1
Skrevet (endret)

synes det var unødvendig av deg om det var meg du kalte for en religiøs fanatiker.

jeg har da ikke snakket noe om religion her uansett, slik jeg kan huske. Faktisk så er jeg agnostiker! Og jeg har jo selv sagt i min forrige post at jeg ikke er ute etter å ta deg og fornærme deg og slikt.

Endret av Haru
Skrevet

Kanskje fordi den aldri forsvinner med mindre den fjernes kirurgisk? Den skrumper og gir mindre plager i perioder, men så slår den til igjen på verst tenkelige tidspunkt.

Jeg vet at man ikke trenger kort til å svare på noe sånt, og jeg synes det var litt drøyt å dra frem sånne type spørsmål ("jeg tror ikke på deg så jeg benytter heller sjansen til å drite deg ut"), men siden jeg var i godhjørnet tenkte jeg at alle ska få.

Altså, hvis du virkelig var et orakel med synske evner, så kunne du jo svart på når denne personen ser ut til å få den fjernet i framtiden, eller helt ærlig svart at den ikke blir vekk noen gang.

Nå tåkelegger du bare og unngår å svare på spørsmålet.

Skrevet

Altså, hvis du virkelig var et orakel med synske evner, så kunne du jo svart på når denne personen ser ut til å få den fjernet i framtiden, eller helt ærlig svart at den ikke blir vekk noen gang.

Nå tåkelegger du bare og unngår å svare på spørsmålet.

Jeg har ikke påberopt meg synske evner. Synske bruker ikke kort. Å lese i kort er å bruke kortene som verktøy for å øke intuisjonen sin, og det betyr mye magefølelse og til en viss grad gjetninger.

Hvis hun seriøst vil vite når en hemorroide går bort bør hun nok søke legehjelp og kanskje hjelp fra en synsk. Sånn, fornøyd nå?

Og Haru; med mindre du lusker rundt her med en ekstra brukerkonto der du kaller deg LevendeVann, så nei. Ikke vær så paranoid og fintfølende.

Skrevet

Jeg har ikke påberopt meg synske evner. Synske bruker ikke kort. Å lese i kort er å bruke kortene som verktøy for å øke intuisjonen sin, og det betyr mye magefølelse og til en viss grad gjetninger.

Hvis hun seriøst vil vite når en hemorroide går bort bør hun nok søke legehjelp og kanskje hjelp fra en synsk. Sånn, fornøyd nå?

Og Haru; med mindre du lusker rundt her med en ekstra brukerkonto der du kaller deg LevendeVann, så nei. Ikke vær så paranoid og fintfølende.

Så hvorfor sa du ikke det til personen med det samme?

Du kan ikke forutsi ting, men bare trekke et tilfeldig kort og fortelle hva det kortet du trakk betyr innenfor en tradisjon av kortlesning...

Skrevet

O mirakel , har den store edderkoppen utenfor forsvunnet eller gjemmer den seg i sprekken? Har den planer om å legge egg der?

Å, jeg kan svare, jeg kan svare... dette kan jeg.. :danse: lang erfaring fra perlerekken av svarte edderkopper som henger som en perlerad utenfor stuevinduet mitt. Der overvintrer de inni sprekken, formerer seg og for hvert år blir det flere av dem.

Den forsvinner ikke, den legger egg og neste år er det flere av dem.

Skrevet

Jeg blir alltid like forundret over å se hvordan de troende ofte klarer å gjøre guden sin like smålig og sneversynt som de er selv....

Skapt i Guds bilde - mer som skaper meg en Gud i mitt bilde.

Anonymous poster hash: 2b9c4...285

Jeg blir alltid like forundret over hvordan de andre troende klarer å få tarotkort med Bippe Stankelbein på til å passe med ting som foregår i deres liv, fordi en spådame har sagt at "slik ser livet ditt ut", "sånn ser det ut i framtiden" og "du bør tenke på at"...

Skrevet

O mirakel , har den store edderkoppen utenfor forsvunnet eller gjemmer den seg i sprekken? Har den planer om å legge egg der?

Kortet med tøytigeren på sier at du bør skaffe deg en fluesmekker.

Skrevet

Kan en eller annen med synske evner få D til å sende meg melding.. samme hva, vil bare høre et livstegn... :lillesky:

Anonymous poster hash: 6c939...bb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...