Gå til innhold

Å få jobb i Oslo uten referanser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det umulig? Kan man være heldig?



Anonymous poster hash: 57877...470
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok an på hva slags jobb du er ute etter.

Sykehjem, café, klesbutikk. :) -TS

Anonymous poster hash: 57877...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehjem, café, klesbutikk. :) -TS Anonymous poster hash: 57877...470

Umulig.

Anonymous poster hash: d013e...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig ja. Og dessuten vil alltid svensker komme foran deg i køen for slike jobber.



Anonymous poster hash: 04c24...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke umulig :) jeg flyttet til oslo etter å ha søkt på jobber i rundt 2 mnd tror jeg, fikk intervju før jeg flyttet og har 100 % stilling med et tonn ansvar rett og slett fordi jeg var den beste kandidaten :) jeg føler meg litt høy på noe når jeg tenker på hvor mange søknader de fikk inn :fnise: å dette er på vanlig matbutikk :)

det er bare å søke, det er MYE værre å få jobb på småsteder (hvertfall for en inflytter) fordi mange gir jobber ut etter bekjenskap eller slekt :krangle:



Anonymous poster hash: c00d5...a6e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ikke umulig :) jeg flyttet til oslo etter å ha søkt på jobber i rundt 2 mnd tror jeg, fikk intervju før jeg flyttet og har 100 % stilling med et tonn ansvar rett og slett fordi jeg var den beste kandidaten :) jeg føler meg litt høy på noe når jeg tenker på hvor mange søknader de fikk inn :fnise: å dette er på vanlig matbutikk :)

det er bare å søke, det er MYE værre å få jobb på småsteder (hvertfall for en inflytter) fordi mange gir jobber ut etter bekjenskap eller slekt :krangle:

Anonymous poster hash: c00d5...a6e

Men som du sier..du var den beste kandidaten. En av mange hundre. Noen ganger må man bare stikke fingern i jordet å akseptere at man ikke er den beste..

Anonymous poster hash: 04c24...389

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som du sier..du var den beste kandidaten. En av mange hundre. Noen ganger må man bare stikke fingern i jordet å akseptere at man ikke er den beste..

Anonymous poster hash: 04c24...389

så klart, men som jeg sier, det er virkelig ikke umulig :)

Anonymous poster hash: c00d5...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man søker litt utenfor Oslo? Blir det da lettere? Det kan da ikke være helt umulig å få en vanlig jobb, eller er tilstandene så dårlig i et land som Norge?



Anonymous poster hash: 57877...470
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Men vikarbyråer, vikariater og sesongjobber er greie måter å komme inn på. Tror det også er lett å få jobb som sånn verver for veldedige organisasjoner, her jeg bor er det fult av utenlandske studenter som går rundt og prøver å verve. Kan være en grei midlertidig jobb og for å skaffe papirer.



Anonymous poster hash: f61f4...ddc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk medisinaldepot, (lager)var lett å få jobb der før, hvis ikke partysvenskene har overtatt der også.

Anonymous poster hash: cc3ec...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg er å oppsøke cafeer og matbutikker i roligere strøk i Oslo. Hvis du søker midt i Oslo sentrum, er det vanskelig fordi de får inn flere søknader hver dag og ja, svenskene kommer som oftest først i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...