Gå til innhold

20 år og gravid, er skuffet over kommende besteforeldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine foreldre reiser også på ferie når jeg har termin. De spurte om det var greit, og selv om jeg ikke synes det var en spesielt god ide kan jeg jo ikke akkurat nekte dem å dra, så jeg sa selvsagt ja. De har heller aldri kjøpt noe, noe vi heller ikke forventer.



Anonymous poster hash: 50ead...e39
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min kultur så kommer familien til nybakt far og bor hos dem i måneder for å hjelpe til med babyen og huset. (moren eller evt en søster)

Og de engasjerer seg veldig.

Jeg ser i ditt innlegg at du er skuffet og lei deg for at du føler de ikke engasjerer seg og viser ikke at de bryr seg.

Og det forstår jeg kjempe godt at du blir skuffet over.

Jeg ser det er mange som skriver du forlager osv, men det er viktig å lese mellom linjene at dette ikke handler om å få ting, men at du vil de skal engasjere seg.

Har du forsøkt å snakke med dem? Kommunikasjon er alfa omega i alle situasjoner. Så ta en prat med dem om du ikke har gjort det.

Ønsker dere lykke til, og håper det vil ordne seg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet aldri når ting går til helvete og det å reise vekk når man skal få sitt første barnebarn er for meg helt uforståelig.

Enig. Fødsel er risikofylt, selv i Norge i 2014.

Selvsagt, man kan ikke kreve noe som helst, men foreldre er man livet ut, og man kan ikke forvente å få være i barnas liv når man ikke engasjerer seg i kommende barnebarn. Min familie hjelper hverandre, og foreldrene våre har tid til både å reise bort og gjøre egne ting, SAMT være høyst engasjert i barna og barnebarna sine. Synes skikkelig synd på dem som ikke ser verdien av å holde sammen som en familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kultur så kommer familien til nybakt far og bor hos dem i måneder for å hjelpe til med babyen og huset. (moren eller evt en søster)

Dette fremstår for meg som et mareritt.

Selv om det ikke er ideelt vil jeg heller at familien reiser på ferie rett etter termin, enn at de flytter inn!

Anonymous poster hash: 32df0...4da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg forstår deg godt på noen av punktene. Jeg og min mor står hverandre veldig tett og hun har gjort det veldig klart at hun ønsker å være der for meg i tiden før og rett etter fødsel (da hun vet at den første tiden kan være veldig tøff). Dette er noe jeg setter kjempe stor pris på. Dersom hun hadde kommet og sagt at hun hadde bestilt reise kun en uke etter termin ville jeg blitt veldig skuffet. Jeg er på langt nær så langt på vei som deg, men til og med min far ringer og spør hvordan det går med meg og de planlegger å flytte nærmere oss for å kunne være mer i nærheten av det første barnebarnet.



Anonymous poster hash: 9377c...082
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fremstår for meg som et mareritt.Selv om det ikke er ideelt vil jeg heller at familien reiser på ferie rett etter termin, enn at de flytter inn! Anonymous poster hash: 32df0...4da

Haha kanskje, jeg merker veldig godt at nordmenn ikke ønsker å ha familien nær så mye i slike situasjoner :) Men slik er det ikke med oss, vi stresser ikke med hverandre og har ikke noe verts følelse :) Det er veeldig naturlig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva synes dere? Jeg er på randen til å bare gå amok og pøse ut alt jeg har på hjertet. Eller er det urettferdig av meg å forvente dette? Takk for svar.

Anonymous poster hash: 84720...a17

Som en over her sa, så synes jeg du skal vente og faktisk la foreldrene dine få en sjanse til å prøve seg som besteforeldre.

Hvis de føler at svigerfamilien tar av og kjøper og ordner og styrer, så kan det hende de trekker seg unna. Og hvis de rett og slett er litt sløve nå mens babyen er i magen, så kan det likevel hende at de blir knallflinke besteforeldre.

Min mor har brukt det siste året på å klage over hvor grusomt det var å være på Bali da yngste barnebarnet ble født (det er faktisk det som er fødselshistorien, mer eller mindre- altså hvor fælt det var for henne :fnise:). Hvilket ikke forhindret henne i å bestille en treukers tur til California denne gangen, haha. Og hun er, tro det eller ei, en superbestemor de luxe for de litt større barna. Kunne ikke ha vært bedre, stiller opp på avslutninger, tar ungene med på teater, skogsturer, kino og bading og finner på masse gøy.

La nå foreldrene dine prøve seg som besteforeldre på ordentlig, det kan hende de er mye mer engasjerte enn det ser ut som akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange her missforstår ts - jeg oppfatter det som om det ikke handler om penger/gaver, men om interesse. Å bestille ferietur rett etter terminen synes jeg er veldig merkelig. Selvfølgelig ønsker man at foreldrene gleder seg til et barnebarn og er der f etter fødsel.

Håper interessen øker etter fødsel. Det kan være de synes det er vanskelig å forholde seg til på nåværende tidspunkt, men det kan jo endre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke engang råd til å kjøpe bleier selv?? Stakkars unge... Hvorfor legger du opp til materiell konkurranse mellom dine foreldre og svigerforeldrene? Kommer du alltid til å favorisere dem som gir deg mest penger og gaver?

Anonymous poster hash: 3cd65...9e4

For en håpløs kommentar. Forstår du ikke?: Hun ønsker jo bare at de skal vise interesse på en eller annen måte, om det så er å kjøpe en bleiepakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...