Gå til innhold

TIME Magazine friskmelder fett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At mindre enn 3 g karbohydrater pr kg kroppsvekt, eller mindre enn 40 % av totalt energiinntak, er lavkabo, lærte jeg i "kropp og helse" da jeg gikk på skolen for hundre år siden, lenge før lavkarbo var et tema.

Det var også denne definisjonen leger og ernæringsfysiologer forholdt seg til i mange år. (jeg vet ikke hvilken definisjon de bruker i dag)

Om du spise liberalt lavkarbo er vanskelig å si, siden vi ikke vet ditt totale energiinntak gjennom dagen, men veldig mange mange med redusert energiinntak (slanking) spriser liberalt lavkarbo etter denne definisjonen.

Anonymous poster hash: eba74...5aa

Takk for svar. Det forklarer saken. MyFitnessPal har anbefalt 1200 kcal for meg, men jeg legger inn det jeg trener, og spiser da ekstra kalorier. Jeg syns 1200 kcal er litt lite selv dager jeg ikke trener, så jeg spiser ofte litt mer.

App'en anbefaler 50% karber. Jeg har bladd tilbake flere dager med forskjellig kaloriinntak og ligger stort sett mellom 40% og 50%, og som regel nærmere 40%.

Men iallefall, da er mitt kosthold ikke å regne som noen type lavkarbo!

Jeg ligger forresten sånn ca på 20% fett, men den anbefaler 30%. Så jeg er nok en av dem med fettfobi. :fnise:

Anonymous poster hash: 077eb...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...