Gå til innhold

Er du opptatt av mote og klær?


Gjest SoccerPlayer

  

74 stemmer

  1. 1. Bruker du mye penger på klær?

    • Ja (Kvinne)
      34
    • Nei (Kvinne)
      29
    • Ja (Mann)
      3
    • Nei (Mann)
      8


Anbefalte innlegg

DU har ikke særlig peiling du heller når du tror at jeg går i siste skrik, hvor har jeg skrevet det?

Hva er mote da for deg? Det var du som kom med dette at alle følger moten for å føle seg som en av massen. Ok om noen gjør det, men igjen, vær vennlig å ikke tro at alle er så usikre som det.

Det går fint an å kle seg fint og ha en personlig stil uten å følge massen, den nyeste moten og gå med det alle andre går med. Det går også helt fint an å ha klær i mange mange år og fremdeles se representabel ut.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Jeg er glad i å kle meg i en stil jeg er komfertabel med. Er ikke opptatt av at det skal være siste skrik eller merkevare. Finner jeg noe jeg liker og føler meg fin i så kjøper jeg det uansett hva andre måtte tenke om det. Jeg elsker å blande elementer fra billig og dyrt.

Handler hovedsakelig rimelige ting, men kan ofre litt ekstra spenn på sko, ytterjakke og jeans da det er ting som varer i mangfoldige år. Har fremdeles klær i skapet som faktisk er 14 år gammelt og bruker fremdeles plaggene. Tar godt vare på klærne mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her føler jeg absolutt at spørsmålet må deles, å være opptatt av klær og stil og det å være opptatt av mote er ikke det samme.. Ja jeg er opptatt av klær, hvordan jeg kler meg forteller noe om meg. Personlig stil i utrykk, og kreativitet jo da absolutt.. Men å gå fra det til å være opptatt av mote og det å brenne av flest 1000 lapper i måneden på det nyeste, det hippeste og følge moten samme hvor grusom den enn måtte være er ikke meg.

Enig i dette. Jeg selv har en veldig casual stil, men finner klær og stil allikevel interessant, men den typiske moten man ser i norske magasiner og selverklærte "fashionistaer" finner jeg som regel uspennende og lite kreativt. (Alt med unntak selvfølgelig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Oscar Wilde sa det best:

“Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months.”


Anonymous poster hash: db74d...815
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette. Jeg selv har en veldig casual stil, men finner klær og stil allikevel interessant, men den typiske moten man ser i norske magasiner og selverklærte "fashionistaer" finner jeg som regel uspennende og lite kreativt. (Alt med unntak selvfølgelig!)

Riktig. Mangler bare et adjektiv til; anstrengt. Det ser så utrolig anstrengt ut. At de har brukt 2 timer foran speilet for å få det "perfekt".

Anonymous poster hash: db74d...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, tja. Jeg prøver å følge med litt, og lar meg nok påvirke litt, det er ikke til å stikke under en stol. Samtidig er jeg opptatt av at det jeg kjøper skal være godt å gå i, behagelig og god kvalitet, og at jeg skal følge meg vel i det. Det vil si at jeg aldri kjøper noe kun fordi jeg har sett det på en eller annen som har peiling på mote og slikt.

Vedrørende hvorfor menn ikke kan være opptatt av klær uten å bli kalt homo tror jeg handler om folks trangsynte meninger om kjønnsroller (og det at man bruker ordet homo som en kritikk/hets viser jo samtidig at ordet homo fortsatt blir brukt som skjellsord, noe som er fryktelig unødvendig og forkastelig). Man skifter verken legning eller kjønn fordi man har en bestemt interesse. De fleste vet gudslov dette, men noen klarer ikke å la andre mennesker være fri uten å kritisere eller hetse. Ikke bry deg om de som skal hakke på deg TS. Vær heller sammen med de du har samme interesse som, de som liker deg for den du er og ikke den de ønsker at du skal være.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes klær og mote er gøy, og liker å ha en del fine plagg å velge mellom, selv om det slettes ikke betyr at jeg alltid er velkledd og stilig.

Prøver å ikke handle for mye, da. Det er ikke nødvendigvis slik at flere plagg fører til en bedre og mer variert klesstil, ettersom mange av plaggene bare havner på bunnen av klesskuffen og dermed aldri blir brukt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg er det og bruker litt mye penger på klær. Har blitt kalt homo pga det, hvorfor er det sånn? Hvorfor kan ikke folk godta att menn også kan like klær og mote?

Hvor opptatt er du? og hvor mye penger bruker du?

Jeg vet ikke hvorfor de kaller deg homo pga du liker å kjøpe fine klær/bruke mye penger på klær. Det har ingenting med legning å gjøre hvorvidt man liker klær. Kanskje de er usikre? Føler at de må si noe "slemt" til deg fordi de selv ikke har så mye penger å bruke eller ikke vet hvordan de skal kle seg bra? Menn tyr ofte til homo-kortet av en eller annen grunn.. Det burde jo uansett ikke være en negativ ting, homofile menn er jo også de som har flest damer omkring seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ikke opptatt av mote?? Nei vel, så du bruker den mønstrete fleecegenseren du elsket og kjøpte i 1992 fremdeles? Selvfølgelig er dere opptatt av mote, det er de fleste fordi de fleste vil gli inn i mengden.

Bruker da med største selvfølgelighet mine drakter kjøpt i perioden 94-96 fremdeles. Fordelen med å kjøpe plagg med klassisk snitt som sitter perfekt.

- mulig noen kan se at de ikke er kjøpt i år...og det plager meg ikke 1/2 kalori for å si det forsiktig.

Ikke fryktelig opptatt av hva som er 'in' til enhver tid, mye mer opptatt av tiøgjengelighet på plagg som passer meg, mine farver og min figur.

Men å springe avgårde og kjøpe plagg i farver jeg ikke kler fordi det er 'in'? No way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt interesse av mote, og kommer nok aldri til å få det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Jeg liker å shoppe klær. Men vil ikke si jeg er veldig opptatt av mote likevel. Jeg kjøper i hvert fall aldri noe jeg ikke syns er pent eller komfortabel i bare fordi det er in.

Handler stort sett bare på billigkjedene, og kjøper det jeg syns er fint der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er opptatt av klær og skjønnhet, men er ikke akkurat en moteslave. Jeg kjøper ting jeg liker og det er en del gjengangere når det kommer til snitt og fasong på plagg. Bruker vel noen tusenlapper i måneden på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke veldig opptatt av det, bruker ca? 5000-6000 på klær og sko i året, inkludert ytterklær og sko og treningsklær, planen er å klare 1-2 år med shoppestopp. har hatt det som mål lenge og det blir gradvis lettere.



Anonymous poster hash: c8ab6...b76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,har aldri fulgt med på hva som er " Inn" eller følt press til å følge mote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoccerPlayer

Jeg vet ikke hvorfor de kaller deg homo pga du liker å kjøpe fine klær/bruke mye penger på klær. Det har ingenting med legning å gjøre hvorvidt man liker klær. Kanskje de er usikre? Føler at de må si noe "slemt" til deg fordi de selv ikke har så mye penger å bruke eller ikke vet hvordan de skal kle seg bra? Menn tyr ofte til homo-kortet av en eller annen grunn.. Det burde jo uansett ikke være en negativ ting, homofile menn er jo også de som har flest damer omkring seg :)

Ja sant. Jeg tenker alltid at de må være grønne av sjalusi og har ikke noe bedre å si enn homo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SoccerPlayer

Om du blir kalt homo for å kle deg anstendig vanker du i feil mijøer min venn :)

De som kaller folk homo for alt mulig er jo overalt for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg har mest ikkje kasta klede sidan eg var russ, eg, og mykje av det går eg glatt i enda. Eg er oppteken av klede, absolutt, men mote - nja, eg er mest oppteken av at det er fargar og snitt som passar meg. Men så ser ein jo at det er somme fargar som er på moten, og då brukar eg nok dei klede eg har som er moteriktige litt meir den sesongen, men eg handlar ikkje inn ein motefarge av di det er ein motefarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Ja, jeg er veldig interessert i det. Det betyr IKKE at jeg bruker tusenvis av kroner i mnd på designervarer for å henge med på det siste. Jeg går heller ikke i ting som jeg ikke synes er pent, uavhengig om det er siste nytt eller ikke. Jeg kjøper også basisplagg og tidløse plagg, og favorittbutikkene mine er Zara, Mango og H&M. Ja, jeg handler også på dyrere butikker. Og hvis jeg kjøper noe til flere tusen, så er det noe jeg har tenkt på leeenge, og som jeg har spart til.

Ellers synes jeg det er viktig å skille mellom være interessert i klær/stil og å være interessert i mote. Jeg er interessert i begge deler, men absolutt ikke alle er det. Det finnes en mellomting mellom å ta på seg det første og beste, og å følge med på motevisninger og lage lister fra sesong til sesong over nøkkelplagg, og generelt "skifte stil" hver sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...