Gå til innhold

Hva gjør du når du virkelig skal kooose deg?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

Jeg går først en tur i butikken og kjøper masse god frukt. Så går jeg hjem, setter på noe fin musikk og tasler rundt naken. Sitter gjerne i sofaen med en god bok, eller TV.

En annen ting jeg koser meg veldig med er å gå tur med bikkja mi. Spesielt nå om sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg skal kose meg er jeg alene hjemme. Setter på rolig musikk og kryper opp i sofaen med elle, henne eller et annet blad. (kan også lese en god bok) og så drikker jeg te eller cola..

Det skal jeg gjøre i kveld!!

Men jeg koser meg også når jeg er på kafe med venninner. og det skal jeg og i dag. Spise ute med en venninne. Vi skal bruke til ekstra penger og gå på en fiin resturant!! Vi skal pynte oss litt og!! Så i dag er det stor Kose dag!

Gleder meg!!

Elle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da rydder jeg hele huset så alt er "strøkent" (det er et forferdlig scenarie den dagen alt er strøkent) men ryddig og greit så jeg ikke har noe hengende over meg, men virkelig kan slappe av.

Så skrur jeg på stekende sol, drar ut markisen og setter meg under den og nyter en skyggefull terrasse. 8) Lager meg en ordentlig iskaffe som jeg får i mitt andre hjem i Hellas, og koooooser meg med verdens beste bok.

Jeg synes også det er usedvanlig deilig sent på kvelden å tenne stallyktene på terrassen og kose meg med kjæresten min og en flaske vin. Og for meg som egentlig ikke røyker, å nyyyyte en sigarett i natten mens temperaturen er deilig og varm. (jeg kan nyte det selv om jeg krøller et pledd rundt meg også)

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg mest når

jeg står opp tidlig, rundt halv seks (siden jeg for en gangs skyld klarte å legge meg i tide kvelden før).

Setter på gammel, svart soul-musikk (for eksempel), tar på treningstøy og løper en tur.

Kommer hjem, tar en lang, varm dusj. Spiser frokost, tar på "hjemme-klær", mediterer litt kanskje, eller noe annet som ikke forbruker en eneste kalori. :) Er overlykkelig for at jeg er helt alene, og koser meg masse - før jeg begynner å kjede meg.

Ellers er det godt å gå på fjellet med bikkja, helt alene.

Så kommer jo alt som er koselig å gjøre sammen med venner, da er f.eks. grilling i parken/ved stranda om kveldene et godt alternativ... og så videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocca

HMMM. I grunnen kan jeg dele det inn etter årstidene. Om vinteren elsker jeg å krype under et godt pledd og se en film fra en av feriene våre, eller en god gammel film som jeg har sett hundre ganger før.. Eller jeg legger meg i badet med stearinlys og MYE godt skum og gjør alt Body Shop anbefaler: peeling, ymse kremer... Etterpå kan jeg legge fransk manikyr og ta på ansiktsmaske.

En annen fin ting er å invitere venner på margharitas og snakke om ingenting i timesvis.

Om sommeren må det være å sitte med mannen min på balkongen med god mat og drikke og etterpå sitte ute og høre på fuglesang til langt på morgen. Eller reise på en grilltur med venner og brenne bål og sitte ute lenge.

Blant annet...Det må være lov å kose seg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pamella - ikke innlogget

Det er vanvittig mye som gjør at jeg koser meg, men det aller beste må være å enten sitte i en armkrok og se på en god film eller bare skravle. Eller ligge tett intill hverandre i senga og bare kose! mmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg skal kose meg ber jeg venner over. Det er så koselig å bare sitte og snakke om spise litt.

Noe som også er veldig koselig er å være alene en kveld det regner. Lage meg en god kopp med varm sjokolade o se på favorittseriene på TV eller en god film.

Ellers er KG et veldig koselig sted da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg virkelig skal kose meg så har jeg på meg den mykeste og største joggedressen eller lignende, ordner meg en stor kopp te eller kaffe og setter meg foran TV'n og ser på yndlingsserien. Eller jeg kan lese en fin bok i stedet for TV'n :) Og stearinlys hører med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal kose meg, så tar jeg og fyller opp badekaret med vann....

Skrur av mobilen, slukker alt lys og tenner stearinlys.... Så setter jeg på litt behagelig musikk.. ambient-jazz eller gjerne klassisk musikk!

Når det er gjort, så er badekaret fullt og jeg heller oppi litt badeolje og strør tørkede roseblader på toppen...

Høydepunktet er å sitte i badekaret og høre på musikken mens jeg virkelig slapper av og koser meg med et glass rødvin!

:wink:

Eller så er det veeeldig koselig å ha besøk av kjæresten min, da!

spesielt når vi lager god mat sammen og prøvesmaker hverandres mat!

Hvis han lager saus for eksempel.... og jeg lager salat!

Så prøver vi å imponere hverandre ved å gjøre en liten vri på det!!

Hmmmmm......

:rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...