Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?

cinderella_h

Anbefalte innlegg

Jeg tror kanskje jeg er en den eneste som skal på jobb i dag ... Zzzzzzzz helt stille ute også så mørkt !!!! Oi oi oi !! Trøtt ja!

Merker at jeg sover mye dårligere nå. Gjør vondt å sove. Blir svett mellom lårene når jeg ligger på siden. Magen er i veien ogsø sparker det mye mer når jeg ligger på siden. Lest at man helst ikke skal ligge så mye på ryggen. Ja, så da blir søvnen deretter ... Laaaaang dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd med pute mellom beina?:) er ikke farlig i seg selv å ligge på ryggen. Hvis Vena cava kommer i klem så vil du kjenne på et ubehag og så snu deg automatisk. Det går jo an å ligge halvt på ryggen også, altså at du legger under en tynn pute på ene siden, så endres trykket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg justerte hele dynen min litt dyne mellom bena akkurat passe støtte under magen så det ble behagelig og så bruke jeg enden somhodepute :D da fikk jeg luft slikt at jeg ikke ble for klam og fikk ujstert liggestilling ganske bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber hele helgen, også i dag hvis det er noe trøst :)

Det med søvn er vanskelig. Jeg bruker dobbeldyne, ammepute og ekstra pute for å få ligget behagelig ;) Har også kastet mannen ut av sengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaste mannen ut av sengen går ikke ... Hehe keg sover generelt dårlig uten han!!! Så han må være der ☺️ Men i natt prøvde jeg å ha dyna i mellom slik dere skriver. Funket kanskje ikke helt ideelt men skal kanskje prøve meg litt frem noen dager! Takk for tips !!

I går fikk jeg forresten noen skrekkelige intense smerter. Sliter litt med vond rygg generelt men i går fikk jeg så vondt i underlivet. Det stakk og presset. Var såpass at jeg satt helt stille fordi det gjelde vondt ved en minste lille bevegelse. Det gikk relativt rask over også - men jeg ble jo så eedd og tenkte at nå starter fødselen. Når det endelig gikk over så tenkte jeg :: hvis det der var en forsmak på fødsel ja da går det meg ille😱😱😱

Mon tro hva det er. Googlet litt bekkenløsning - men ikke godt å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bobler i magen!!! Altså - tror hun rører mye på seg. Ikke de tydelige sparkene men veldig mye bevegelser og bobler. Noen ganger kjenner jeg at hun rører på seg, for så at det trykker ekstra i blæra og jeg må på do! Da driver hun vel å tråkker litt på den da tenker jeg 🙈

Vi dro forresten å kjøpe lekegrind i dag. En slik felix lekegrind i sort. Passer interiøret her hjemme :) kjøpte med madrass og kantbeskytter. Det fine med ddn er at den kan justeres i to høyder. Vi tenker å ha den i stuen og bruke den fra dag en slik at hjn kan sove i den - ligge der ved behov og når hun blir større kan hun leke i den. Dessuten tenker jeg at jeg kan få kjøpt noe kattenetting å tre over slik at Pus ikke kommer oppi. Må jo gå an å då kjøpt et sted :) ikke er den super stor heller så passer fint i stua. Og når a mor får rota seg til å at babyneste kan det brukes oppi grinden.

Ps uke 26+0 i dag 👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wiii for 26 uker :hoppe:

Stilig med lekegrind :) funker veldig fint som dagseng og! Det blir det her og.

Babynest har vi kjøpt for jeg tenker det vil være superpraktisk ved samsoving, i lekegrinden, i sengen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 26 uker :danse:

Lurt med lekegrind :) Vi hadde tenkt til å kjøpe det vi også, men vet ikke hvor vi skal få satt den, siden vi har så liten stue :/ Men det hadde vært veldig kjekt når mamma er på besøk og familiehunden er med :) Gubben og jeg vil ha sånn som er helt nede på gulvet da, vet ikke hvordan det er å sove der i så fall? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også kan man bruke Babynest nede i grinden. Men tror det er lurt å begynne fra dag en å venne baby til den.

Hvorfor vil dere kun ha en slik som man kan ha helt nederst? Jeg synes det var så praktisk med denne for jeg kan velge. Jeg vet jo ikke hvordsn kroppen min fysisk er etter fødsel og lettere p legge ned baby i grinden når den er litt høyere. Og

Når baby ikke er baby lenger men begynner p krabbe rundt så kan vi senke den og ungen kan leke nederst. Det er hvertfall min tanke :-)

Imponerende nok var den ikke så stor! En ganger en meter og 75 høy ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også kan man bruke Babynest nede i grinden. Men tror det er lurt å begynne fra dag en å venne baby til den.

Hvorfor vil dere kun ha en slik som man kan ha helt nederst? Jeg synes det var så praktisk med denne for jeg kan velge. Jeg vet jo ikke hvordsn kroppen min fysisk er etter fødsel og lettere p legge ned baby i grinden når den er litt høyere. Og

Når baby ikke er baby lenger men begynner p krabbe rundt så kan vi senke den og ungen kan leke nederst. Det er hvertfall min tanke :-)

Imponerende nok var den ikke så stor! En ganger en meter og 75 høy ;)

Mannen som var litt skeptisk til opphøyd lekegrind, hønefar er redd for at lekegrinda skal gi etter :fnise:

Er nok lurt å begynne med det fra dag 1 ja ^^

Ikke verst størrelse det, nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 26 uker :hoppe:

Og et lite hopp for lekegrind også! Det har vi også kjøpt. Mannen ville skrue opp nå, men jeg syntes det var litt tidlig enda:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe engasjert mann med andre ord /

Men det er jo ganske koselig :) men ja, kanskje litt tidlig! Synes det er så søtt når mannfolka begynner å glede seg. I går etter å ha vært med Niesen sa mannen : jeg gleder meg til vi får barn og jeg kan kle henne opp og finne på ting. 😍😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe engasjert mann med andre ord /

Men det er jo ganske koselig :) men ja, kanskje litt tidlig! Synes det er så søtt når mannfolka begynner å glede seg. I går etter å ha vært med Niesen sa mannen : jeg gleder meg til vi får barn og jeg kan kle henne opp og finne på ting.

Såå koslig :rodmer:

Ja, tror de ofte gleder seg på en litt annen måte enn oss!:) kanskje litt annerledes for dere med deres historie. Herr fikk vi liksom ikke tenkt oss om før spira satt, så tror det ble et lite sjokk for mannen enda han også ønsket det :) men han er veldig med på å vise omsorg/glede gjennom praktiske ting, og det er koslig å se!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er en egen kjærlighet i det. Jeg glede meg veldig til å få barn - men det som gleder meg mest er å se mannen jeg elsker dulle og gi kjærlighet til barnet vårt! Noe vi har lagd sammen ❤️

I dag verker ryggen veldig :( hva kommer dette av! Etter litt trasking ute i går pluss matlaging til besøk så var ryggen helt gåen resten av kvelden. Noe bedre i morres men så satte jeg i gang i dag og nå er vi skikkelig uvenner igjen :(

Har forresten begynt på babynestet. Det tar nok ltt tid for jeg har ikke symaskin og som sagt ryggen hindrer effektiviteten - men ingen sier at jeg må være ferdig i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du begynner å få bekkenløsning? :klo:

Jeg begynte å få mer vondt i ryggen rundt uke 12, og så ble det mye verre siste uka før jeg ble sykmeldt.. Før jeg fikk ett totalt sammenbrudd etter siste dagen på jobb :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også på bekkenløsning. Kanskje du skulle tatt det opp med legen?:)

Og jeg ser frem til det samme som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja lurer litt på å kontakte lege i morgen for å være litt tidlig ute. Men jeg er ikke sikker på om det er bekkenløsning ? Nå vet jeg ikke helt symptomene heller. Men kan kø ta meg en tur og høre med legen :-) kanskje greit å være føre var :)

Men dere - jeg trenger noen gode råd! Masse stoff liggende og har fått symaskin i gave. Så babynestet er i gang men tenkte kanskje lage mer ?:) tenkte litt på dyne til vognen i samme stil som babynestet. Og kanskje noen søte puter til sovesofa som skal stå på barnerommet. Noen andre gode ideer?:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lurte litt på ammeputen - men så har jeg lest og hørt at flere ikke anbefaler disse ammeputene forutenom den cosifix puten. Den er jo rå dyr men alle sier den er verdt det:)

Har du sydd den ferdig ? Vil du ev dele oppskrift ? Hva brukte du til fyll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke oppskrift, sydde på "frihånd", men du finner sikkert på nett :) Jeg fylte med platevatt - kjøpte for mye til nestet. Jeg har jo ikke fått prøvd det ennå - men enn så lenge fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...