Gå til innhold

Erfaring med å bli gravid med mann i 50 åra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rett og slett kvalmende at folk formerer seg når de er så gamle... Stakkars barn.



Anonymous poster hash: 05763...dea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du da fortelleforteller hvordan jeg kan trylle partneren 10-15 år yngre? Eller er det bedre om jeg dumper ham og blir hastegravid med en jeg ikke elsker, men som er under 40?

Du burde jo kanskje tenkt på dette litt før, dersom barn er viktig for deg. Eldre menn er heller ikke spesielt fruktbare, så det er jo en stor risiko for at du ikke blir gravid i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 6b2da...092

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk forbundet med stor risiko å bli far så gammel.

http://www.aftenposten.no/helse/Eldre-pappa---storre-risiko-for-barnet-6457160.html#.U9nDLGthiSM

Anonymous poster hash: b85a0...449

Risikoen er større enn for unge, men jeg ville ikke latt være å få barn fordi 0,32% av barn med eldre fedre har autisme. Dvs at over 99% av disse barna ikke får autisme. Det er gode odds i mine øyne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo kanskje tenkt på dette litt før, dersom barn er viktig for deg. Eldre menn er heller ikke spesielt fruktbare, så det er jo en stor risiko for at du ikke blir gravid i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 6b2da...092

Jeg er ikke ts, men mannen min er i 40-årene. Det er stor forskjell på når det er lurest å planlegge å få barn, og hvor langt opp i alder man kan tillate seg å prøve å få barn. Jeg er 36 selv og skulle gjerne hatt barn før, men tror det er viktigere for barnet at jeg får det med en mann jeg elsker, slik at familien har god sjanse til å holde sammen.

Svaret var skrevet til en bruker som fortalte om en venn som ikke ville være født pga forelders alder. Hvis han virkelig ble utsatt for vanskjøtsel, er det jo trist at ikke barnevernet grep inn. Foreldrene mine er nå i 60-årene og de hadde hvis det var nødvendig, vært i stand til å ta seg av barn, og evt ha sikret hjelp til barnet om de hadde blitt syke og ikke kunne delta fullt ut selv. I et par der en er i 30-årene burde det være gode muligheter til å ta seg av barnet, alenemødre flest klarer det jo bra. Hvis vedkommende hadde så dårlig oppvekst at det hadde vært bedre å ikke bli født, må det ha vært mer i veien med foreldrene enn alderen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dette...Jeg tenker i første omgang at det er for gammelt å bli far når man er 50, samtidig forstår jeg ønsket hvis man ikke har barn fra før og man endelig har funnet den man vil være sammen med. Tror nok, at hvis jeg var i samme situasjon som ts, så hadde jeg valgt å gå for å få barn, til tross for at jeg hadde hatt mange bekymringer rundt akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei venninne ble gravid på første forsøk med ivf med en mann på 51 år. Hun var 30.

Anonymous poster hash: 3db9f...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke ts, men mannen min er i 40-årene. Det er stor forskjell på når det er lurest å planlegge å få barn, og hvor langt opp i alder man kan tillate seg å prøve å få barn. Jeg er 36 selv og skulle gjerne hatt barn før, men tror det er viktigere for barnet at jeg får det med en mann jeg elsker, slik at familien har god sjanse til å holde sammen.

Svaret var skrevet til en bruker som fortalte om en venn som ikke ville være født pga forelders alder. Hvis han virkelig ble utsatt for vanskjøtsel, er det jo trist at ikke barnevernet grep inn. Foreldrene mine er nå i 60-årene og de hadde hvis det var nødvendig, vært i stand til å ta seg av barn, og evt ha sikret hjelp til barnet om de hadde blitt syke og ikke kunne delta fullt ut selv. I et par der en er i 30-årene burde det være gode muligheter til å ta seg av barnet, alenemødre flest klarer det jo bra. Hvis vedkommende hadde så dårlig oppvekst at det hadde vært bedre å ikke bli født, må det ha vært mer i veien med foreldrene enn alderen.

Akkurat dette tenker jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange tørre, grå fitter her inne på KG..

Anonymous poster hash: 52b68...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange tørre, grå fitter her inne på KG..

Anonymous poster hash: 52b68...0a4

Akkurat det skal jeg ikke uttale meg om, men det som er sikkert er at det er mange som er glad i å ta et veldig spesielt eksempel og skulle generalisere ut fra det ;)

- Pappaen min var så gammel at jeg skammet meg og ønsket at jeg aldri hadde vært født

- Ikke få nummer tre! Jeg har vært dritten i midten og hadde en helt ufyselig dårlig oppvekst!

- Hadde vi ikke fått nummer to ville vi helt sikkert vært gift i dag.

- En rød prikk på nesa? Venninnen til kusinen min trodde det var en kvise, og så var det kreft!

- Sønnen min døde nesten av å begynne i barnehage, han! Følelsesmessig krøpling for resten av livet (etterfulgt av: "herregud, har dere ikke planlagt eller? Kan dere ikke ta ulønnet perm har dere ikke råd til barn!")

Anonymous poster hash: 5361e...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

50 is the new 40.

Jeg tviler på at vi blir "yngre og yngre". Rent fysisk må jeg si at jeg merker at jeg nærmer meg de 50. Jeg var ung da jeg begynte å få barn, og jeg kunne aldri holdt det samme aktivitetsnivået i dag som den gang i 20-årene. Mannen min trente alle barnas fotballag og jeg var tilstede på alle treninger og alle kamper. I dag har jeg større behov for å hente meg inn igjen - og slappe av i helgene.

Kunne aldri tenkt meg å starte opp med babyer i min alder. Det ville vært det rene vanvidd. Måtte i såfall hatt masse avlastning, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri tenkt meg å starte opp med babyer i min alder. Det ville vært det rene vanvidd. Måtte i såfall hatt masse avlastning, kan jeg tenke meg.

Det er vel svært individuelt?

Mannen min drar seg også mot 50, og er happy småbarnsfar. Finnes ikke noe vanvittig over den beslutningen her i alle fall, og avlastning har vi så og si aldri uten at det er noe problem ;) Hvis det er noen som er slappe og slitne her i huset er det som regel jeg, som er drøyt ti år yngre. Mannen min har alltid vært og er fremdeles en strikkball :ler:

Dette er noe hver enkelt må kjenne på selv. Jeg for min del forstår ikke de som får sine første barn når de er på alder med Arve Tellefsen og Elton John, men om det føles rett for dem og de mener totalsituasjonen er forsvarlig, så har jeg fint liten grunn til å skulle mene at de velger "feil". Jeg antar at jo eldre man er, jo nøyere har man tenkt igjennom diverse scenarier på forhånd.

Ellers er jeg enig med den som sa at de fleste familier/foreldre har ett eller annet ved seg som muligens kunne vært bedre. Er det ikke alder, så er det noe annet. Den perfekte livssituasjon og den perfekte barndom finnes ikke, og selv om noen sikkert opplever det å ha "gamle" foreldre som vanskelig, er det nok mange som ikke gjør det også.

For vår del tok mannen min sin aller første pappaperm i år ;) Og han står fremdeles på sidelinja, jobber på dugnad og møter til alle arrangementer, hverdager som helger. Det hadde han sjelden tid til da de eldste barna var små, da var det et mye sterkere fokus på karriere og jobb. Igjen, det er fordeler og ulemper ved det meste, og vanskelig å finne et perfekt tidspunkt som passer for alle.

Det eneste som burde telle for TS er hva hun, mannen og kanskje de aller nærmeste mener. Vi andre kan synse, men opplever uansett ikke situasjonen på kroppen og har dermed ikke det samme grunnlaget for å uttale oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rett og slett kvalmende at folk formerer seg når de er så gamle... Stakkars barn.

Anonymous poster hash: 05763...dea

Dette synes jeg er et stygt svar. En så nedlatende holdning til andre mennesker synes jeg er skremmende. "Kvalmende", "formerer seg", "stakkars barn".

Det er ikke noe synd på barn som har foreldre på 50. Tror du de går rundt og ønsker at de aldri ble født? Vi har ingen garantier her i livet, og jeg - på 33 år - kan bli overkjørt av bussen i ettermiddag, for alt vi vet. Min mor døde for eksempel i en alder av 26.

Det er klart, i en perfekt verden hadde alle fått barna sine i en alder av 28 og vært friske, hatt hus, bil, god økonomi og et fantastisk parforhold, men sånn er sjelden livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Det er vel svært individuelt?

Mannen min drar seg også mot 50, og er happy småbarnsfar. Finnes ikke noe vanvittig over den beslutningen her i alle fall, og avlastning har vi så og si aldri uten at det er noe problem ;) Hvis det er noen som er slappe og slitne her i huset er det som regel jeg, som er drøyt ti år yngre. Mannen min har alltid vært og er fremdeles en strikkball :ler:

Dette er noe hver enkelt må kjenne på selv. Jeg for min del forstår ikke de som får sine første barn når de er på alder med Arve Tellefsen og Elton John, men om det føles rett for dem og de mener totalsituasjonen er forsvarlig, så har jeg fint liten grunn til å skulle mene at de velger "feil". Jeg antar at jo eldre man er, jo nøyere har man tenkt igjennom diverse scenarier på forhånd.

Ellers er jeg enig med den som sa at de fleste familier/foreldre har ett eller annet ved seg som muligens kunne vært bedre. Er det ikke alder, så er det noe annet. Den perfekte livssituasjon og den perfekte barndom finnes ikke, og selv om noen sikkert opplever det å ha "gamle" foreldre som vanskelig, er det nok mange som ikke gjør det også.

For vår del tok mannen min sin aller første pappaperm i år ;) Og han står fremdeles på sidelinja, jobber på dugnad og møter til alle arrangementer, hverdager som helger. Det hadde han sjelden tid til da de eldste barna var små, da var det et mye sterkere fokus på karriere og jobb. Igjen, det er fordeler og ulemper ved det meste, og vanskelig å finne et perfekt tidspunkt som passer for alle.

Det eneste som burde telle for TS er hva hun, mannen og kanskje de aller nærmeste mener. Vi andre kan synse, men opplever uansett ikke situasjonen på kroppen og har dermed ikke det samme grunnlaget for å uttale oss.

Men jeg har da aldri sagt at andre velger feil.

Jeg svarer utifra meg og vet at jeg aldri kunne startet opp med babyer i min alder. Er bestemor til flere og elsker det ... men det er stor forskjell på å hjelpe til og ha hele ansvaret. Jeg husker hvor sprek og utholdende jeg var da jeg fikk barn i begynnelsen av 20-årene og hvordan jeg er nå. Jada, jeg trener en del, men det er stor forskjell på å trene en time til dagen og å ha ansvar for en baby hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo kanskje tenkt på dette litt før, dersom barn er viktig for deg. Eldre menn er heller ikke spesielt fruktbare, så det er jo en stor risiko for at du ikke blir gravid i det hele tatt. Anonymous poster hash: 6b2da...092

Men når man nå er i den situasjonen man er i har det lite for seg å være etterpåklok.

Man må ta utgangspunkt i situasjonen her og nå, og handle deretter.

Anonymous poster hash: 97b64...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rett og slett kvalmende at folk formerer seg når de er så gamle... Stakkars barn. Anonymous poster hash: 05763...dea

Kvalmende at folk med dårlig råd formerer seg...

Kvalmende at folk som spiser usunt formerer seg...

Kvalmende at folk som røyker formerer seg...

Kvalmende at arbeidsløse formerer seg....

Kvalmende at folk uten utdannelse formerer seg...

Det er i det hele tatt kvalmende mange som ikke burde fått barn....

Anonymous poster hash: 97b64...f60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...