Gå til innhold

Veldreide Anjah


Anjah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ah, jaaaa! Det tror jeg den vil etterhvert :fnise: Nå er det ikke lenge før jeg ser 5-tallet på vekta! Kanskje neste uke? Da er i allefall første mål nådd! Jeg har en bukse og en kjole jeg ikke har brukt på evig lange tider, jeg gleder meg til å prøve dem igjen!
Hvordan går det med deg, Wintergirl? Fortsatt flink til å trene og holde vekten? :)

Nå fortiden er jeg ute og går tur omtrent hver dag. Jeg går i bratte bakker ca 30 min. Pulsen er høy hele denne halvtimen. Deretter jogger jeg nedover igjen, der det er mulig. Også har jeg oppdaget gleden ved Geocaching, så det blir gjerne noen ekstra turer ut i uka også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bra her også :) Jeg har tatt meg samme  og er flinkere til å både gå turer og trene litt styrke. Har kjøpt meg amino bcaa som skal være bra for musklene.  Vekten har holdt seg stabilt og kondisen har blitt betydelig bedre. Flinkere til å lage mat fra bunn av , og bruker en  del linser, kikkerter og mye mer grønnsaker. Mannen  skal ned noe selv, så han jobber mye med det nå. Trener hver dag etter jobb. Men skal øke litt selv med gåturene mine. Hender jeg går dobbel runde, men  skal prøve å gå nesten hver dag. Mye oppover og nedover der jeg går ;)

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 7:

Vekt: 60,0
Vektnedgang totalt: 5 kg

CM:

Overarmer: (26) (26) 25
Lår: (57) (56) 55
Hofter og rumpe: (100) (99) 99
Midje: (70) (69) 69

Hadde håpet å se femtallet på vekta i dag, og det var jaggu nære om å gjøre :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at 58 er et fint tall :fnise: Men det er ikke så om og gjøre med selve vekten, egentlig. Mindre fettprosent og mer muskler er mer interessant, men vektmålingen gjør det liksom litt lettere å holde motivasjonen oppe :danse:Hva er sånn amino bcaa forresten??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Den ‎06‎.‎07‎.‎2016 at 7.27, Anjah skrev:

Jeg tenkte at 58 er et fint tall :fnise: Men det er ikke så om og gjøre med selve vekten, egentlig. Mindre fettprosent og mer muskler er mer interessant, men vektmålingen gjør det liksom litt lettere å holde motivasjonen oppe :danse:Hva er sånn amino bcaa forresten??

Sorry sen svar, snupp ;)

50-tallet er et fint tall for deg vet du :)

Her kan du lese litt om bcaa  http://www.bedretrent.no/5-fordeler-med-a-bruke-bcaa/

Noe jeg fikk av mannen min. I morgen skal jeg prøve meg på pvo. Skal visst gi en skikkelig energiboost, så du orker å gi skikkelig når du trener. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg har vært en uke på ferie siden sist. En tur til Danmark, og deretter noen late dager med familie i Sverige. Herlig! Været har vært så som så, men sånn er det jo her oppi norden :fnise: I Danmark tok vi med kid'en til Legoland og pannekakehuset. Lego imponerte poden, med pannekakehuset var min favoritt! Noen burde seriøst lage en pannekakerestaurant her oppi Hallingdal, for noe så godt skal du leite lenge etter! I Sverige fikk jeg tatt årets første dukkert, etter ca 3 kvart lett jogging rundt en innsjø. Kaldt, men godt :) Geocaching har det også blitt. Dietten min la jeg på hylla denne turen, men jeg har fått meg litt mosjon så og si hver dag! Vel hjemme igjen i går gikk jeg på vekta, og det var et ublidt møte, for å si det sånn! :fnise: Check out this:

UKE 8:

Vekt: 62,0
Vektnedgang totalt: 3 kg
Siden sist: + 2
 

CM:

Overarmer: (26) (26) (25) 25
Lår: (57) (56) (55) 55
Hofter og rumpe: (100) (99) (99) 99
Midje: (70) (69) (69) 69

CM er jo det samme som før ferie, så jeg regner med at oppgangen rett og slett bare er vannvekt. Jeg følger en lavkarbodiett til daglig, så når jeg nå har unnet meg både brød, ris og pasta i ferien, sjokolade og vin på kvelden osv osv, kan jeg nok bare takke meg selv :fnise:

Vel, ny uke, nye muligheter! takk for link, Wintergirl. Skal ta en titt nå :tommel:!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Jeg er akkurat der du er nå mtp at ferie og å unne seg ting har ødelagt litt, men det er bra du ser at det er mye vann og at det er lett å komme tilbake til rutinene. Tøff du var som tok en dukkert, syns det er kaldt i syden-vann, jeg! :P

Kommer til å bli flinkere til å følge med her, du dukker opp i mine innlegg siden jeg har skrevet her før, men har ikke vært så flink til å kommentere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, så hyggelig å se deg igjen, Rainbow! Jeg så at du svarte i tråden jeg lagde om kaloriforbruk under trening her om dagen også. Takk for svar :)

Ferie er deilig. For alt annet enn slankekuren, altså :fnise: Har du/dere vært på noen utflukt så langt? Vi skal ut på reis f.k søndag. Da går turen til India! Herreguuuuud, det blir så spennende! Vi har fått barenvakt for kid'en, så det er kun jeg og min mann som reiser. Vi skal i bryllup sammen med en del andre fra Norge også. Hotelet og stedet ser supert ut. Jeg gleder meg helt vannvittig til dagene der nede! :hoppendeglad:

UKE 9:

Vekt: 59,1
Vektnedgang totalt: 5,9 kg

 

CM:

Overarmer: (26) (26) (25) (25) 25
Lår: (57) (56) (55) (55) 53!
Hofter og rumpe: (100) (99) (99) (99) 98
Midje: (70) (69) (69) (69) 68

Dette betyr jo garantert at vektøkningen fra sist skyldtes vannvekt. Ikke sjangs i havet  at  jeg hadde klart å gå ned nesten 3 kg på en uke ellers!

 

Nå som dere følger meg litt her, Wintergirl og Rainbow, synes dere progresjonen min virker ok? Jeg lurer på om jeg selv synes det går litt trått og smått, tatt cm i betraktning. Jeg har jo holdt på i snart 10 uker... Eller er jeg bare pessimistisk i dag, kanskje? Jeg begynte jo ikke å måle cm før jeg var inne i uke 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er flink jeg :) , og nei, det går ikke trådt.  Å gå ned fort bør ikke være den beste løsningen da du kan gå enda fortere opp igjen ! Du er nede på 50- tallet og målene dine ser ganske slankt ut nå. Men innimellom så sliter vi alle med litt vann i kroppen, og det får så være så lenge du er flink og holder deg stabil ellers.  Man har dårlige dager, og man har bra dager ;) Du er kjempe flink og går ned på en sunn og fornuftig måte. Fortsett med det!:trene: :tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 12.26, wintergirl skrev:

Syns du er flink jeg :) , og nei, det går ikke trådt.  Å gå ned fort bør ikke være den beste løsningen da du kan gå enda fortere opp igjen ! Du er nede på 50- tallet og målene dine ser ganske slankt ut nå. Men innimellom så sliter vi alle med litt vann i kroppen, og det får så være så lenge du er flink og holder deg stabil ellers.  Man har dårlige dager, og man har bra dager ;) Du er kjempe flink og går ned på en sunn og fornuftig måte. Fortsett med det!:trene: :tommelopp:

Takk for feedback :tommelopp:Håper jeg klarer å holde mosjoneringen i gang nå som jeg reiser bort i 12 dager.

Nå på morningen utfordret jeg meg selv litt, og prøvde meg på litt mer seriøs jogging, ikke bare disse bakketurene mine. Jeg hadde lest at de som er i ålreit form klarer å gjøre 1 mil på 1 time. Så jeg tenkte jeg skulle se om jeg kunne klare 5km med sammenhengende jogging. Haha, 3,3 km var det jeg fikset. Da var jeg ferdig! :svett:

Men løypa total var på 7,5 km, da, så jeg fullførte jo den; med litt sporadisk jogging der jeg hadde pust og puls til det. Brukte 50 min på hele greia, og var dryppende svett da jeg var tilbake ved bilen. Fornøyd med innsatsen jeg, ass, men tror det er en stund til jeg klarer ei mil for å si det sånn :fnise:

Klarer dere å joggei ei mil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å jogge 1 mil sammenhengende nei:tongue:

Jeg gir lett opp når det kommer til sånt, men liker å gå fort og småløpe innimellom, men jogge sammenhsammenhengende 1 mil kills me:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

UKE 1, 2017:

Vekt: 59,0
Vektnedgang totalt: 6 kg

CM:

Overarmer: 29 (26) (26) (25) (25) (25) 26
Lår: 60 (57) (56) (55) (55) (53) 54
Hofter og rumpe: 105 (100) (99) (99) (99) (98) 100
Midje: 76 (70) (69) (69) (69) (68) 70

Vel, da er det på'an igjen, da! Treningsopplegget mitt og diettplanen dalte sakte men sikkert nedover fra den indiaturen frem til januar i år. Siden da har det vært null trening eller diett. Men nå! Nå skal det skje! :Hehe: Jeg har en sånn Spaniatur å se frem til i slutten av juni, så jeg har lyst til å stramme opp litt, bare. Og det hjelper jo så fint på motivasjonen å loggføre litt her! :Nikke:
Eller, jeg håper i allefall at det skal gjøre det. Jeg kjenner meg egentlig litt for lite motivert til hele greia denne gangen. Føler at innsatsen de siste dagene bare er sånn halvhjerta. Jeg har en plan om å holde meg helt unna karbohydrater en 2 ukers periode, for å få bukt med et akneproblem på ryggen. Det har funket før, så håper det funker igjen! Jeg bare... ååå, jeg har sååå lyst på boller, pasta, pizza, sjokolade...  Så jeg er litt sur, haha :Knegg: Jeg er 4 dager inn i kostplanen.

Men jeg er uansett veldig fornøyd med å ha holdt vekten hele denne vinteren! Det føles veldig godt! Bare et par cm her og der som har lagt seg på, men håper jeg kan trene dette til muskler istedet! Jeg ser egentlig ikke behovet for å redusere så mange kilo av kroppen. Målet mitt var jo i utgangspunktet 58 kilo, og der kommer jeg nok kanskje i mål om et par uker. :tommelsmil: Frem med målebånd istedet!

Endret av Anjah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay, du er tilbake! :hoppe: Og det fikk jo meg til å se at jeg aldri svarte deg i fjor! Det kan være god hjelp med en tur som gjør at man får lyst til å trene og passe mer på kostholdet. Men ingen karbohydrater hørtes rett og slett vondt ut. Du trenger karber for å gi kroppen næring. Jeg teller macroer, og spiser 275 gram karbohydrater hver dag. Nå bulker jeg, altså, men i de styrketreningsgruppen jeg er med i er det mye fokus på at man ikke må frykte karbohydratene. :) Jeg følger IIFYM (if it fits your macros) som betyr at jeg kan spise boller, pizza og sjokolade, men ikke så mye. Må veie det og sånn, men det er så mye friere. Slippe å tenke på at noe mat er rein, noe er dårlig, noe er mat man skal få dårlig samvittighet av...

Etter tre mnd på å spise masse har jeg gått opp i vekt, men på riktig måte, altså i muskler. 

Nå ble dette veldig mye om meg, det var ikke meningen, jeg ville bare si at ingen karbohydrater ikke er noe stas, og du kan jo også komme i ketose...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.5.2017 den 3.40, wintergirl skrev:

Kjempe bra jobbet, Anjah :tommelopp: Hvordan går det med deg om dagen? :)

Jojo, takk, takk :) Du, det går bedre og bedre, faktisk. Hvordan er det med du? Gratulerer med vel overstått 17 Mai, forresten! Vi hadde en fortreffelig dag her oppe i Hallingdal i går. Sola kom jo frem! Jeg er sikker på at 7 timer i tung telemarksbunad må kvalifisere som dagens treningsøkt, eller hva? :fnise:

 Gikk du i bunad? Trener du selv om det liksom er sånn familie/fridag?

 

På 16.5.2017 den 14.20, Rainbow skrev:

Yay, du er tilbake! :hoppe: Og det fikk jo meg til å se at jeg aldri svarte deg i fjor! Det kan være god hjelp med en tur som gjør at man får lyst til å trene og passe mer på kostholdet. Men ingen karbohydrater hørtes rett og slett vondt ut. Du trenger karber for å gi kroppen næring. Jeg teller macroer, og spiser 275 gram karbohydrater hver dag. Nå bulker jeg, altså, men i de styrketreningsgruppen jeg er med i er det mye fokus på at man ikke må frykte karbohydratene. :) Jeg følger IIFYM (if it fits your macros) som betyr at jeg kan spise boller, pizza og sjokolade, men ikke så mye. Må veie det og sånn, men det er så mye friere. Slippe å tenke på at noe mat er rein, noe er dårlig, noe er mat man skal få dårlig samvittighet av...

Etter tre mnd på å spise masse har jeg gått opp i vekt, men på riktig måte, altså i muskler. 

Nå ble dette veldig mye om meg, det var ikke meningen, jeg ville bare si at ingen karbohydrater ikke er noe stas, og du kan jo også komme i ketose...!

Haha, ja, her er jeg igjen! Så gøy at du og Wintergirl fortsatt stikker hodet innom dagboken. Det er ordentlig hyggelig! :rodmer:
Jeg må si at jeg beundrer deg hvordan du klarer å holde vedlike engasjementet i styrketreningen din! Jeg har hatt ett par runder på treningsstudio det siste halvannet året, men jeg mister motivasjonen etter et par måneder. Jeg tror jeg blir for fokusert på at jeg kjeder meg, og at jeg liksom stresser med å komme igjennom de og de øvelsene, så jeg kan komme meg ut av studioet igjen :sprettoy: Har i allefall funnet ut at dørstokkmila ikke er så lang når jeg skal ut i Guds frie natur, haha. Forrige uke tok jeg ei sånn trimtrapp vi har i nærheten. Den har 407 trinn, og jeg tok trappa 3 ganger! Det blir jo på en måte både kondisjon og styrkeøkt det, eller? :D

*Google IIFYM*... :fnise:
Ja, null karbs er ikke så veldig gøy, så det går bare en periode. Men det er riktig som du sier, at jeg kommer i ketose, og der er jeg nå. Jeg måler med sånne urinstix. Jeg har lest endel om emnet ketolyse, og det er ikke så skummelt. Kroppen har 2 måter å hente energi på. Kroppen foretrekker å bruke karbohydrater, men når lageret er tomt, bruker kroppen fett istedet. Denne gangen er jeg ikke helt ute etter vektreduksjonen ved ketose. Jeg tror ikke det vil funke så bra heller, for jeg er jo fortiden ganske normalvektig. Men jeg merket meg at sist gang jeg prøvde meg på en ketolysekur, forsvant aknene på ryggen, og disse skulle det vært deilig å få redusert igjen før jeg skal sprade rundt i bikini :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anjah skrev:

Jojo, takk, takk :) Du, det går bedre og bedre, faktisk. Hvordan er det med du? Gratulerer med vel overstått 17 Mai, forresten! Vi hadde en fortreffelig dag her oppe i Hallingdal i går. Sola kom jo frem! Jeg er sikker på at 7 timer i tung telemarksbunad må kvalifisere som dagens treningsøkt, eller hva? :fnise:

 Gikk du i bunad? Trener du selv om det liksom er sånn familie/fridag?

 

Haha, ja, her er jeg igjen! Så gøy at du og Wintergirl fortsatt stikker hodet innom dagboken. 

Så flott at det går så bra :) Går bra her også. Meldte meg på rumpetreningskurs her jeg bor. Vi var en gjeng damer som trente spesifikk rumpe og det gav resultater :) Men hadde en liten inngrep i ankelen for 3 uker siden og har ikke trent siden da. Føler meg helt elendig, men det kommer seg vel når jeg begynner om få dager.  Du har virkelig fått resultater da :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 2, 2017:

Vekt: 58,5
Vektnedgang totalt: 6,5 kg

CM:

Overarmer: 29 (26) (26) (25) (25) (25) (26) 25
Lår: 60 (57) (56) (55) (55) (53) (54) 54
Hofter og rumpe: 105 (100) (99) (99) (99) (98) (100) 99
Midje: 76 (70) (69) (69) (69) (68) (70) 69

En ukes progresjon. Jeg er fornøyd, jeg altså :)
I dag skal jeg sjaue på i stallen og ta en tur på hesteryggen. Det blir dagens økt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...