Gå til innhold

Melde seg på enkeltemne- hva skjer hvis jeg ikke tar eksamen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å melde meg på et enkeltemne og betale semesteravgift for å få adgang til skolen like ved der jeg bor, men lurer på hva som skjer hvis jeg ikke tar eksamen.

Greia er at jeg bor like ved skolen jeg hadde på førstevalget, men kom inn på en skole som ligger 30 min unna meg. Det er helt greit for meg å pendle til forelesninger, men det hadde vært utrolig deilig å kunne lese på skolen like ved, akkurat når det måtte passe meg , for å slippe all reisingen da jeg ikke har forelesninger hver dag.

Anonymous poster hash: c1a70...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer ingenting.



Anonymous poster hash: 41f72...328
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det får ingen negative konsekvenser hvis jeg ev. så senere skal studere der?

Anonymous poster hash: c1a70...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Du kan ikke lese der i åpningstiden uten at du er student der da? Har aldri blitt kontrollert på lesesalen, og har sett folk lese helt andre ting enn juss på det juridiske fakultet liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei. Noen (men vel å merke ikke alle) skoler har regler på at man må ha en viss progresjon for å beholde retten sin som student der, men det gjelder først hvis du er tatt opp i et studieprogram, og ikke for enkeltemnestudenter.

Jeg meldte meg opp i ex.phil på NTNU for 4 år siden, men møtte ikke da jeg ikke gadd å betale for hotellrom. Fikk absolutt 0 konsekvenser da jeg begynte på et studie der året etter.



Anonymous poster hash: 41f72...328
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis kan du vel bare lese på denne skolen uten å melde deg opp i et enkeltemne og ta eksamen? Eller må du ha noen form for adgangskort for å lese der?



Anonymous poster hash: 441b9...210
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...