Gå til innhold

Hvorfor ingen markeringer FOR Israel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke relevant, all den tid sivile palestinere stormer opp på taket av bygninger som er varslet å bli tatt ut av Israel. I stedet for å løpe noen kvartaler unna opptrer de som menneskelige skjold.

Anonymous poster hash: 03c68...fa7

Virkelig? Jeg antar at du har noen bilder/filmer av dette fenomenet?

Anonymous poster hash: b05b2...82b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig? Jeg antar at du har noen bilder/filmer av dette fenomenet?

Så klart!

Det er også kjent at Israel sender ut både flyveblader og ringer opp og varsler husstander om at de må evakuere. I tillegg til at de skyter varselskudd mot taket.

Anonymous poster hash: 03c68...fa7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Israel har gitt opp store landområder i håp om å oppnå fred. Når har palestinerne ofret en centimeter i håp om fred?

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, mod.

Anonymous poster hash: b9c8d...231

Endret av Magnifique
  • Liker 4
Skrevet

Men, det gjør ikke truslen mindre reel!

Derimot så velter det argumentet om at rakettene aldri rammer befolkede områder, da Iron Dome åpenbart bare tar de raketter som er farligst!!

Akkurat DET er det vel ingen som har sagt. Men jeg forstår at det er lettere å velte en stråmann enn en som slår tilbake.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Israel har gitt opp store landområder i håp om å oppnå fred. Når har palestinerne ofret en centimeter i håp om fred?

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, mod.

Anonymous poster hash: b9c8d...231

Var dette landområder Israel hadde et reelt krav på? Virkelig? Og de ga bort disse landområdene, som utvilsomt har vært i deres eie i flere generasjoner, bare for å få fred? Ikke noe internasjonalt press involvert i det hele tatt? Alt dette er helt nytt for meg.

Endret av Magnifique
  • Liker 3
Skrevet

Ryddet for bilde med kopirett.

- Magnifique, mod.

Skrevet

Hvis du med alvor tror at dette handler om antisemittisme, har du misforstått.

Det er nettopp det det handler om. Hvorfor er det demonstrasjoner for en håndfull drepte i Gaza når titusener eller hundretusener er drept andre steder i verden i pågående konflikter? Det er fordi jøder ikke er involvert i konfliktene der det faktisk går mange liv.

• Liker 1
Skrevet

fordi folk har mest sympati for den siden som mister flest uskyldige mennesker. Det tror jeg ikke har noe med politisk overbevisning å gjøre i det hele tatt. Og dermed er det ikke mange som gidder å gå i fakkeltog for den ene israelske soldaten som har fått et skrubbsår på kneet.

Hvis folk har mest sympati for de som mister flest uskyldige, hvorfor bryr de seg om Gaza i det hele tatt? Tapene i Gaza er ørsmå sammenlignet med utallige andre katastrofer som ligger nær denne i tid. I Syria er haugevis med mennesker brutalt drept av islamistiske terrorister, men det er en håndfull folk i Gaza som får all oppmerksomheten?

Hvorfor?

Faktisk er det drept over 1500 sivile palestinere i Syria, og utallig andre er såret. Ingen bryr seg. Men selv før det bikket 100 døde i Gaza var fordømmelsene av Israel i gang.

Hvorfor?

Felles for alle konfliktene med langt flere tap av sivile liv er at jøder ikke er involvert. Derfor gir du og andre jødehatere faen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det, og det faktum at ingen har dødd av disse rakettangrepene på svært lang tid. Tatt i betraktning at de har vært skutt opp mange tusen raketter siden 2011, og at bare 1000 av dem har krevd Iron Dome`s intervensjon, så er det ikke feil å si at de fleste av rakettene bommer.

At ikke flere israelere har blitt drept er jo pga den enorme fokuset Israel har hatt på sikkerhet: bygge bomberom og diverse alarmer som gir folk 15 sekunder til å løpe i dekning. Hva har Hamas gjort for sikkerheten til Palestinerne? Bygget bomberom? Nops! Hva med alarmer? Nops! Tunneler derimot, til å frakte Bl.a våpen og til å kunne bruke til å kidnappe israelske soldater (F.eks Shalit).

Anonymous poster hash: e2320...caf

• Liker 4
Skrevet

Det er nettopp det det handler om. Hvorfor er det demonstrasjoner for en håndfull drepte i Gaza når titusener eller hundretusener er drept andre steder i verden i pågående konflikter? Det er fordi jøder ikke er involvert i konfliktene der det faktisk går mange liv.

Over tusen mennesker er ikke "en håndfull". Når folk reagerer så er det kanskje pga at disse menneskene ikke kan flykte, ikke kan protestere, ikke kan slå tilbake og i det hele tatt er utlevert til jødenes forgodtbefinnende. Det får oss til å føle at en urett blir begått her. 24/7, år ut og år inn. Vi vil gjerne ha en slutt på det.

Jeg forstår forøvrig ikke bruken av "men det skjer jo så mye faenskap ellers, hvorfor skal dere mase om akkurat det MINE venner gjør? Jødehatere!"

• Liker 3
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det mangler ikke på demonstrasjoner til støtte for Hamas/Palestina her i Norge, men hvor er demonstrasjonene til støtte for Israel? Har det blitt så farlig å støtte Israel i offentligheten at slike markeringer foregår under bakken?

Anonymous poster hash: 34e53...496

Fordi det ikke finnes noen grunn til å støtte en stat opprettet basert på gamle eventyr?

• Liker 2
Skrevet

Hvis folk har mest sympati for de som mister flest uskyldige, hvorfor bryr de seg om Gaza i det hele tatt? Tapene i Gaza er ørsmå sammenlignet med utallige andre katastrofer som ligger nær denne i tid. I Syria er haugevis med mennesker brutalt drept av islamistiske terrorister, men det er en håndfull folk i Gaza som får all oppmerksomheten?

Hvorfor?

Faktisk er det drept over 1500 sivile palestinere i Syria, og utallig andre er såret. Ingen bryr seg. Men selv før det bikket 100 døde i Gaza var fordømmelsene av Israel i gang.

Hvorfor?

Felles for alle konfliktene med langt flere tap av sivile liv er at jøder ikke er involvert. Derfor gir du og andre jødehatere faen.

noen konflikter og naturkatastrofer får mer oppmerksomhet enn andre, sånn har det alltid vært. Haiti fikk mer oppmerksomhet enn flomofrene i Pakistan, og folk ga også mer penger til Haiti. Muslimene i Mindanao i Filippinene har blitt undertrykt i flere titalls år, men folk flest har ikke hørt om det.

folk engasjerte seg veldig i balkankrigen, men verdenssamfunnet ga faen i Rwanda.

balkan var Europa, afrika bryr ingen seg om. Samme med israel og palestina. Det er nærmere enn andre steder. Folk flest kan mye om konflikten, og synes Israels apartheidpolitikk er urettferdig. Syria er altfor komplisert.

å skylde på jødehat er bare lavmåls. Jeg synes faktisk du skal be meg om unnskyldning for at du kalte meg jødehater. Du ser ut til å bry deg mye mer om religion enn det jeg gjør. Kanskje du er muslumhater? Og the irony.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og der har vi roten til de arabervennlige's propaganda med at: "Jammen Hamas' raketter slår inge ihjel, de lander på ett jorde utenfor byen"

Men på et eller annet mystisk vis har langt flere palestinere enn israelere mistet livet de siste ukene.

Jeg er så grådig lei av at det settes likhetstegn mellom kritikk mot staten Israels overgrep mot befolkingen i Palestina og antisemittisme. Det farligste våpenet en stat kan ha er et effektivt skjold mot kritikk, noe dere gledelig gir den ved å skrike ut om jødehat så snart anledningen byr seg. Det er en eldgammel hersketeknikk, og vitner om feighet. Er det fordi argumentene deres ellers ikke strekker til?

Det er riktig at enhver stat har rett til selvforsvar, men folkeretten stiller krav om at PROPORSJONALITETSPRINSIPPET respekteres. Hvis Israel opptrer på en forsvarlig måte - hvordan kan det da ha seg at så vanvittig mange flere har mistet livet i Palestina enn i Israel de siste ukene? Barnedrap og utslettele av hele familier kamufleres under begrepet "selvforsvar". Jeg har i alle fall ikke tenkt til å stå på sidelinjen og heie, men dere må jo gjerne arrangere en markering for å prøve å forsvare dette.

Anonymous poster hash: b9c6c...de3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er riktig at enhver stat har rett til selvforsvar, men folkeretten stiller krav om at PROPORSJONALITETSPRINSIPPET respekteres. Hvis Israel opptrer på en forsvarlig måte - hvordan kan det da ha seg at så vanvittig mange flere har mistet livet i Palestina enn i Israel de siste ukene? Barnedrap og utslettele av hele familier kamufleres under begrepet "selvforsvar". Jeg har i alle fall ikke tenkt til å stå på sidelinjen og heie, men dere må jo gjerne arrangere en markering for å prøve å forsvare dette.

Proporsjonalitetsprinsippet har ingenting med at antallet døde på hver side skal være noenlunde likt. Det døde nesten 30 ganger flere japanere enn amerikanere under invasjonen av Japan, men betyr dette at reaksjonen var feil og ulovlig? Overhodet ikke. Proporsjonalitetsprinsippet referer til verdien det å ødelegge et militært mål har, sett opp mot hvor stor skade man risikerer å påføre sivilbefolkningen. Har et mål høy verdi militært, kan det angripes til tross for at man vet at det vil stryke med sivile.

Å bl.a ødelegge infrastruktur som truer Israels eksistens rettferdiggjører at det dør sivile.

https://www.youtube.com/watch?v=5NAhozItSq0

Endret av Meeh
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er litt delt, jeg kunne gjerne tenke meg å gå i tog for å støtte Israel. Med tanke på sabotasje fra meningsmotstandere vegrer jeg meg for det. Synd ... Jeg er ikke interessert i å bli skadet som følge av noen rabiate anti-Israelfanatikere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Neida, jeg setter likhetstegn mellom Israel-hat og jødehat.

Jødehat er det lite av.

Israelkritikk derimot er det mye av.

Jeg kritiserer Israel for apartheid, okkupasjon, krigsaggresjon og mord på sivile. Ingenting av dette har noe som helst med verken religion eller etnisitet å gjøre.

Å forsøke å gjøre kritikk av barnemord til antisemittisme er virkelig å latterliggjøre seg selv.

Anonymous poster hash: f5d57...bac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt delt, jeg kunne gjerne tenke meg å gå i tog for å støtte Israel. Med tanke på sabotasje fra meningsmotstandere vegrer jeg meg for det. Synd ... Jeg er ikke interessert i å bli skadet som følge av noen rabiate anti-Israelfanatikere.

Ja, kjipt at man ikke kan være nazist uten at folk skal reagere.

Anonymous poster hash: 4a4bd...68d

AnonymBruker
Skrevet

Dette viser at det har blitt farlig å støtte Israel i dag. Veldig skummelt og trist.

Anonymous poster hash: 34e53...496

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...