Gå til innhold

Hvorfor ingen markeringer FOR Israel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom man legger KG's fora til grunn så er det heller Hamas-cheerleaderne som taper medlemmer.

I Danmark, som jeg linket til over, er man ikke enige med deg, der klarte noen Hamasister å få politiet til å gå inn for å beskytte folk i en demonstrasjon som ikke var Israel-fjendtlig nok.

KG er neppe representativt.

Jeg ville festet meg mer ved det faktum at tusenvis av mennesker går i demonstrasjonstog og oppfordrer Israel om å stoppe volden, mens vi ikke har sett et eneste tog under parolene "tunellene må stenges" eller "Hamas har skylden", "Med Israel For Fred", "Jødehat er ikke kult!" og lignende.

Det MÅ jo bety noe?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Ferie
Skrevet

Den demonstrasjonen hadde jeg aldri tørt å gå i. Med tanke på aggresive palestina støttespillere. Var i Oslo (tilfeldig) under Gaza demonstrasjonen. Mye sinne. Dessuten er hovedpoenget at Israel gjort ett vanitig overtråkk - 1000 drepte på Gaza.

Skrevet

Jeg ville festet meg mer ved det faktum at tusenvis av mennesker går i demonstrasjonstog og oppfordrer Israel om å stoppe volden, mens vi ikke har sett et eneste tog under parolene "tunellene må stenges" eller "Hamas har skylden", "Med Israel For Fred", "Jødehat er ikke kult!" og lignende.

Det MÅ jo bety noe?

Du tror meg sikkert ikke, men jeg skrev ned på et stykke papir, rett etter mitt innlegg: "KG er ikke god nok statistikk", så ditt svar var ventet.

Dersom du, som jeg, leser danske aviser, så vil du se at nettopp det at jødehat og glorifisering av den arabiske / islamistiske "frihetskamp" er på vei frem i Europa er noe man diskuterer og oppfatter som et økende problem.

Media i Norge er litt bak i tid her, men det kommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den demonstrasjonen hadde jeg aldri tørt å gå i. Med tanke på aggresive palestina støttespillere. Var i Oslo (tilfeldig) under Gaza demonstrasjonen. Mye sinne. Dessuten er hovedpoenget at Israel gjort ett vanitig overtråkk - 1000 drepte på Gaza.

Hadde ikke Israel forsvart seg skal jeg love at antall drepte i Israel hadde vært langt høyere. Sist jeg hørte hadde Israel skutt ned over 1000 raketter som ville landet i tettbygd strøk, deriblant storbyen Tel Aviv.

En annen viktig faktor er at der Hamas har brukt milliarder på raketter har Israel brukt milliarder på varslingsystemer, bomberom og rakettforsvar.

Er det noen som har gjort et vanvittig overtråkk er det Hamas. De skyter vilt og uhemmet mot sivile, mens Israel skyter målrettet og endatil varsler beboerne i forkant slik at de kan evakuere.

Anonymous poster hash: 03c68...fa7

• Liker 5
Gjest Ferie
Skrevet

Hadde ikke Israel forsvart seg skal jeg love at antall drepte i Israel hadde vært langt høyere. Sist jeg hørte hadde Israel skutt ned over 1000 raketter som ville landet i tettbygd strøk, deriblant storbyen Tel Aviv.En annen viktig faktor er at der Hamas har brukt milliarder på raketter har Israel brukt milliarder på varslingsystemer, bomberom og rakettforsvar. Er det noen som har gjort et vanvittig overtråkk er det Hamas. De skyter vilt og uhemmet mot sivile, mens Israel skyter målrettet og endatil varsler beboerne i forkant slik at de kan evakuere. Anonymous poster hash: 03c68...fa7

Har du kilder som kan støtte på den informasjonen?
AnonymBruker
Skrevet

Mye av grunnen er at de har blitt sabotert så mange ganger at de ikke orker.

Hver gang det er tog for Israel så kommer det alltid folk og begår vold, river ned flagg etc.

Og grunn nr 2 er at folk som støtter er som regel produktive mennesker og bruker tiden andre ting enn demonstrasjoner..

Anonymous poster hash: 1317b...3ec

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det har nok mye med sabotasje å gjøre ja. Eneste som gidder å føre motdemonstrasjoner når muslimene og raddisene er så rabiate er skinheads og fascister som liker å slå fra seg på lik linje.

Pro-israelsk demonstrasjon møtt med dette under Cast Lead:

https://www.youtube.com/watch?v=sD_1PFbhAKI

https://www.youtube.com/watch?v=yak6qRarjvI

Endret av Meeh
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det MÅ jo bety noe?

Det betyr at de mange som støtter Israel ikke våger å gjøre dette, fordi de frykter hvilke konsekvenser det vil få med tanke på motdemonstrasjon. De som støtter den andre siden derimot har ingen grunn til å frykte noen voldelig motdemonstrasjon fra Israel-venner.

Anonymous poster hash: 4a381...f94

• Liker 8
Skrevet

Det betyr at de mange som støtter Israel ikke våger å gjøre dette, fordi de frykter hvilke konsekvenser det vil få med tanke på motdemonstrasjon. De som støtter den andre siden derimot har ingen grunn til å frykte noen voldelig motdemonstrasjon fra Israel-venner.

Jeg tolker dette slik at du mener at støtten deres til Israel ikke stikker spesielt dypt. Og det er jo forståelig nok, det.

• Liker 2
Skrevet

Det har nok mye med sabotasje å gjøre ja. Eneste som gidder å føre motdemonstrasjoner når muslimene og raddisene er så rabiate er skinheads og fascister som liker å slå fra seg på lik linje.

Pro-israelsk demonstrasjon møtt med dette under Cast Lead:

https://www.youtube.com/watch?v=sD_1PFbhAKI

https://www.youtube.com/watch?v=yak6qRarjvI

Øh, jeg så ikke noe til den pro-israelske demonstrasjonen? Er du sikker på at det var en?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke Israel forsvart seg skal jeg love at antall drepte i Israel hadde vært langt høyere. Sist jeg hørte hadde Israel skutt ned over 1000 raketter som ville landet i tettbygd strøk, deriblant storbyen Tel Aviv.

En annen viktig faktor er at der Hamas har brukt milliarder på raketter har Israel brukt milliarder på varslingsystemer, bomberom og rakettforsvar.

Er det noen som har gjort et vanvittig overtråkk er det Hamas. De skyter vilt og uhemmet mot sivile, mens Israel skyter målrettet og endatil varsler beboerne i forkant slik at de kan evakuere.

Anonymous poster hash: 03c68...fa7

“Here’s the difference between us,” explains the Israeli prime minister. “We’re using missile defense to protect our civilians, and they’re using their civilians to protect their missiles.”

http://www.washingtonpost.com/opinions/charles-krauthammer-moral-clarity-in-gaza/2014/07/17/0adabe0c-0de4-11e4-8c9a-923ecc0c7d23_story.html

Anonymous poster hash: 19841...f21

• Liker 8
Skrevet

Det blir litt som å insistere på en heteroparade bare fordi de homofile har en.

Heldigvis er det vanskeligere å støtte okkupasjonsmakten med den informasjonen vi besitter i dag. Det betyr ikke at man hater jøder eller støtter Hamas, men at man anerkjenner roten til problemet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker dette slik at du mener at støtten deres til Israel ikke stikker spesielt dypt. Og det er jo forståelig nok, det.

Hvorfor gjør du deg dummere enn det du er?

• Liker 8
Skrevet

Det blir litt som å insistere på en heteroparade bare fordi de homofile har en.

Heldigvis er det vanskeligere å støtte okkupasjonsmakten med den informasjonen vi besitter i dag. Det betyr ikke at man hater jøder eller støtter Hamas, men at man anerkjenner roten til problemet.

Hva er roten mener du?

• Liker 1
Skrevet

Hva er roten mener du?

Bosettingene og stadig tilrøvelse av land. Okkupasjonen er kjernen i konflikten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bosettingene og stadig tilrøvelse av land. Okkupasjonen er kjernen i konflikten.

Hvor mye land har Israel okkupert siden 1967? Eller er det noe annet du mener med "stadig tilrøvelse"?

Anonymous poster hash: 19841...f21

• Liker 2
Skrevet

I tillegg til blokaden, lurer også på hvorfor Israel ikke jobber for å støtte opposisjonen til Hamas politisk, isteden for å bombe dem, de øker jo sympatien for Hamas

• Liker 4
Skrevet

Hvor mye land har Israel okkupert siden 1967? Eller er det noe annet du mener med "stadig tilrøvelse"? Anonymous poster hash: 19841...f21

Tilrøvelse av land skjer i stor grad gjennom ulovlige bosettinger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det har noe med at det er færre og færre som faktisk ER for Israels handlemåte? Jeg tror ikke det ville vederfares dem noe ille dersom de gikk ut og demonstrerte.

Der tror jeg du tar grunndig feil. Les lederen i VG i dag (Hvor er midtøstens Mandela-Skartveit). Ikke at det er noe fasit, men tror hun setter ord på noe som mange nordmenn tenker. Og til spørsmålet til TS: jeg tror grunnen til det er todelt: det er ikke politisk korrekt å støtte Israel. Det er skummelt å delta i pro-Israel demoer, pga voldelige pro-Palestina-motdemonstranter. Sist gang det var en pro-Israel-demonstrasjon i Oslo var det jo takket være politiet at pro-Israelere ikke ble skadet. Jeg var ikke med på noen demonstrasjoner, men glemte sykkelen min på Nationaltheatret, og den ble stjålet under opptøyene. Buuuuu!

Anonymous poster hash: e2320...caf

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...