Gå til innhold

St. Mary Mead


AgathaChristie

Anbefalte innlegg

:vinke:

Ønsker deg en fortsatt god helg, og en god reise på mandag! :-)

Takk for det! Nå er tiden kommet for og ønske alle en fin og solrik sommer, nå er det bare timer igjen før vi drar....

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det føles rart og skulle skrive dagbok så offentlig. For det er jo det - tenk hvor mange som kan gå inn og lese her...Samtidig er det på en måte bedre og skrive slik...Og etterhvert vil man nok bli dristigere, kanskje tørre og dele mer av seg selv her inne...Jeg er nok ikke blant de mest offentlige her inne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så var man tilbake igjen. Ferien har gått så altfor fort, men allikevell er det godt og komme hjem. Til og med godt å re opp sin egen seng igjen...

Etter dager med varme er det nesten litt deilig og komme hjem til gråvær og litt kjøligere temperaturer. Men jeg håper jo at sommeren ikke er helt over riktig ennå...

Slukte forresten det meste av Agatha Christie da jeg var mindre, men synes faktisk boekene uten Poirot og Miss Marple er de beste.

Syns du? Det gjør en venninne av meg og... :) Jeg er derimot helt oppslukt av Poirot - bøkene, og de som er laget film av med David Suchet (Eller spiller hukommelsen meg et puss nå? Han lille mørke med bart?) er helt fantastiske....Smak og behag, ikke sant... :-) Miss Marple er en fascinerende dame jeg gjerne kunne tenkt meg å bli bedre kjent med.... :)

baby - E : Hei, hei.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Agatha. Har selv nettopp kommet fra London. Har endelig fått sett Mousetrap, og den var veldig bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv nettopp kommet fra London. Har endelig fått sett Mousetrap' date= og den var veldig bra. :-)

Å....Det må ha vært en fin tur. Var selv i London for noen år siden, men hadde dessverre ikke mulighet til å få sett dette.... :cry: Neste gang blir det definitivt en del av turen, enten jeg har tid eller ikke! :evil: Håper London ellers også var en fin opplevelse for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kom svaret på en søknad om plass på et behandlingssenter for T. Det var positivt, hvilket var til stor glede for oss. T har den siste tiden vært svært plaget med rygg og nakke problemer etter en kollisjon, og vi er svært optimistiske med hensyn til effekten av et slikt opphold. Så i september/oktober blir hjemme alene over en lengre tid. Gleder meg faktisk litt, selv om jeg selvfølgelig kommer til å savne T en del...

Nå er det bare å håpe på at det vi har hørt om dette behandlingstilbudet virkelig er så bra som det høres ut til.

Selv tilbringer jeg dagen litt "på nett" idag. Vurderer å levere søknad på noen spennende jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så hyggelig at du stakk innom! Ingentin er som å ta opp en gammel Agatha Christie bok og slumre i skyggen etter en lang dag i solen!

Ahh!

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingentin er som å ta opp en gammel Agatha Christie bok og slumre i skyggen etter en lang dag i solen!

Helt enig. :)

I dag har jeg tyvlest litt rundt omkring i dagbøker her inne...Ordet tyvlest bruker jeg forsi det jo er slik jeg føler meg...Man er liksom så vant til at dagbøker skal være en personlig ting, så det kjennes nesten litt "frekt" av meg og kikke i de. :ler: Jeg blir nok mere avbalansert med hensyn til min noe overdrevne moralske holdning til dette etterhvert; Jeg forutsetter jo egentlig at de som legger ut dagbøker her inne vil at man skal lese dem...Det er mer min egen samvittighet som "bremser" meg....

Jeg har til og med dristet meg til og legge inn noen hilsener her og der.... :wink: Etterhvert vil jeg nok bli mere "modig" og tørre og skrive mer i andres bøker, selv om de heter "dagbøker"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. :)

Jepp, blir aldri lei av Agatha Christie. For tiden er en av de mange bøkene jeg leser en biografi skrevet av Charles Osbourne. Hennes selvbiografi er jo aldeles glimrende, noe av det beste hun har skrevet. Denne er jo mer "objektiv", sett utenfra, ganske interessant. Tar for seg hver eneste bok/historie hun har skrevet, forteller litt om bakgrunnen osv. Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei AgathaChristie! :vinke:

Tkk for hyggelig hilsen i dagboka mi! Siden dagbøkene våre bor i samme gate, er det bar å stikke innom :wink:

Alltid hyggelig med dagbokbesøk!! :hoppe:

Nå må jeg sykle på jobb!

Ha en fin dag!

klemmer fra baby-E :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker - klarer du også å hoste opp link til selvbiografien hun skrev?...pretty please??

=)

Her er den. En av hennes beste bøker, like fengende og spennende som krimbøkene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva har så Agatha selv gjort for noe i tropevarmen?

Tropevarme? Hvilken tropevarme? Hos meg er det nok kjølig og litt yr i luften, dessverre...Men det går fint og krype under pleddet på sofaen med en AC - bok og en kopp te... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...