Gå til innhold

St. Mary Mead


AgathaChristie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg antar, etter navnet på dagboken din å dømme, at din favoritt er Miss Marple?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar' date= etter navnet på dagboken din å dømme, at din favoritt er Miss Marple?

Favoritten er nok søte Poirot :wink: Men St. Mary Mead høres ut som en trivelig plass og bo. Har egentlig ikke truffet en Christie - bok jeg ikke har likt, for og si det sånn... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi enige. Poirot er min favoritt. Egentlig har jeg ikke særlig sansen for Miss Marple og har ikke lest særlig av hennes bøker. Foreldrene mine har absolutt alt hun har utgitt, så jeg har lest dem fra jeg var liten og har min egen samling nå i tillegg til de fleste videoene av serien. I sommer skal vi også se Mousetrap i London, det ser jeg fram til. Selvbiografien hennes er vel min absolutte favorittbok, selv om det ikke akkurat er krim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27.juni 04

Så er det vel kanskje på tide og ta fatt...Hyggelige velkomsthilsner har jeg fått, og kjenner allerede at jeg trives her inne i "nettverdenen" min. Men dagbok har jeg ikke skrevet på mange år; kjenner at det er litt skummelt og skulle sette igang slik på egenhånd...

Det er grått i kveld. Lyset forsvinner aldri helt på denne årstiden, men skyene som ligger ned til hustakene på den andre siden, stjeler lyset og gjør kvelden gråaktig. Det er så stille her. Sundet er blankt, luften kjennes varm på en rar måte, nesten fuktig. de vanlige lydene, bilene,menneskene er borte, vet ikke hvor de er blitt av, men nyter det som for et øyeblikk kjennes ut som ensomhet. Det er så mye støy ellers i verden. Korte øyeblikk med stillhet bør man verdsette.

Jeg har slått av alle lys, bare dataskjermen flimrer litt. Natten kan være en fiende eller en venn. I natt er den en venn.

Det er en knapp uke til vi reiser bort; Skal bli godt å komme vekk litt. T er sliten, og noen uker ferie vil gjøre ham godt. Jeg ser frem til å få lest noen bøker. Kanskje noen krimbøker.... :)

Jeg kommer nok ikke til og presentere meg så veldig utfyllende for øyeblikket. Noe vil nok komme etterhvert, men for øyeblikket setter jeg pris på den friheten anonymiteten her inne gir meg. Misforstå meg ikke, jeg kommer ikke til å "fronte" som noe annet en det jeg er og står for, men av og til er det ikke nødvendigvis det at man ønsker å fremstå som en annen som er grunnen til at man søker anonymitet; Noen ganger leter man bare etter muligheten til å velge selv hva folk skal og ikke skal vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28. juni 04

Ble oppringt tidligere med spørsmål om jeg kunne jobbe noen timer for en bekjent. Greit nok det, men enkelte ting burde man kunne planlegge litt tidligere slik at man slapp og ordne vikar samme dag, bare noen timer før man måtte møte. Uansett moro å gjøre litt igjen.

Også i dag er været grått, selv om skylaget innimellom slår sprekker for og slippe til litt sol. Det er vind, og luften kjennes ut som den er fylt opp med små, små vanndråper - ikke regn, men mer som om de er overalt og kommer fra alle retninger. Det er ikke kaldt ut, men når vinden tar tak kjenner jeg litt frysninger på ryggen.

T skulle egentlig ha fri idag, men dro på jobb nå i tretiden. Aner ikke når han er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor heldig er da jeg

som hver kveld

hver natt

får hvile ved din side

Kjenne varmen fra kroppen din

pusten din

hjertet ditt

tett inntil meg

Jeg savner deg

Sorgen er intens.

brennende

Du var livet selv

Kom til meg i skumringen,

hvil hos meg,

kjenn varmen min

en siste gang.

Du er borte når jeg våkner

Sorgen er ikke

mer enn et arr i sjelen

Tårene er ikke lenger

Savnet finnes enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også i kveld er jeg alene. T dro ut tidligere, to kjøringer i kveld. Liker stillheten her hjemme, godt og kunne slå av alle lyder.

Jeg ringte en venninne i kveld og takket nei til bryllupsinvitasjonen fra henne. Det lot seg rett og slett ikke kombinere med ferie og jobb. Hun hadde heldigvis forståelse for dette, og så frem til kanskje og treffe oss ved en senere anledning i sommer.

Nå har jeg sittet og lest igjennom en del innlegg inne på dette forumet. Det som forundrer meg mest er den store variasjonen det er her inne. Så mange forskjellige mennesker som kan møtes og diskutere ulike temaer - og man aner ikke hvem man " snakker" med! Kanskje kjenner man vedkommende i RL?

Da vil man selvfølgelig og lure på hvor mange som finner den anonymiteten som nettet gir betryggende, og som av den grunn tør og diskutere tema de normalt sett ikke ville ønsket og diskutere. Her har man liksom muligheten til og ta "time out" mens man formulerer svaret sitt; Man trenger ikke svare øyeblikkelig....

Og hvor mange "fronter"? Dersom man hadde truffet dem RL, ville de vært de samme? Mer eller mindre "tøff" eller "beskjeden".... Mye man sitter og lurer på en stille kveld....

Det føles rart og skulle skrive dagbok så offentlig. For det er jo det - tenk hvor mange som kan gå inn og lese her...Samtidig er det på en måte bedre og skrive slik...Og etterhvert vil man nok bli dristigere, kanskje tørre og dele mer av seg selv her inne...Jeg er nok ikke blant de mest offentlige her inne :wink:

Har ikke vært på jobb selv i dag.Dagen har imidlertid gått for allikevell, og snart er det på tide og komme seg til køys. Ferieturen er utsatt avreise til neste helg, antagelig søndag, men allerede må man begynne og planlegge pakkingen. Selv om vi ikke skal så langt først omgang, betyr det at vi skal kjøre at man må begrense seg med hensyn til baggasje. Får tenke mer på det i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har

en hemmelig verden

Et lite sted,

helt for meg selv

Ingen vet

hvem jeg er

Ingen kjenner

meg fra før

Jeg er

frigjort

Og jeg vet

at det føles bra

Av og til

ønsker man

å kunne

gjemme seg

Kunne dele

tanker

Kunne dele

glede

og

sorg.

Kunne leve

et ekstraliv

uten krav

og forpliktelser

Leve bare for

seg selv,

Føle at ingen

ser eller vet,

men allikevel vite

at alle

kan se

meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana og LilleBille: Tusen takk! :)

I dag er jeg grundig irritert på T. Vi har hatt denne diskusjonen om forutsigbarehet i dagliglivet før, men atter en gang tar han på seg oppdrag på kort varsel slik at våre planer igjen må forandres. At dette til tide er uungåelig forstår jeg, men i dag hadde man fint klart og finne en annen løsning dersom man hadde ønsket. Nuvel, gjort er gjort og kan ikke endres...ingen vits i å la det bekymre meg for mye.

Er akkurat på tur ut døra, ble oppringt og bedt om og jobbe noen timer. Greit nok, ettersom andre planer allikevell måtte endres. Får prøve og skrive litt mer når jeg kommer hjem ikveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GreenSky: :hoppe: Hei, hei...

"Nord"

Rolf Jacobsen

Se oftere mot nord.

Gå mot vinden, du får rødere kinn.

Finn den ulendte stien. Hold den.

Den er kortere.

Nord er best.

Vinterens flammehimmel, sommer-

nattens solmirakel.

Gå mot vinden. Klyv berg.

Se mot nord.

Oftere.

Det er langt dette landet.

Det meste er nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen hektiske dager. Ferieavreisen er utsatt til mandag, men det passet egentlig bra, ettersom pakkingen har tatt noe lengre tid enn planlagt.

Ble mildt sagt sjokkert etter jobb i går. Fikk høre fra en venninne at daglig leder, som også er en god venn av meg, skal skilles. Det hadde jeg aldri trodd. Riktignok har de hatt det noe stormfullt den siste tiden, men at det var så alvorlig... Dette er trist. Heldigvis er barna voksne, og vil nok ta dette med fatning.

Eller er det grått ute i dag. Grå regnskyer, blikkstille på havet og kjølig. Det er visst meldt bedre vær til i morgen. Jaja....Jeg krysser fingrene og tror det når jeg får se det. Nå er det god natt for meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...