Gå til innhold

Avlyse syden pga terror trussel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De snakker i så generelle termer fordi de ikke hverken kan eller skal dele all informasjon med allmennheten, og for at vi skal vite hva det dreier seg om og ikke få panikk når vi ser bevæpnet politi. Lev som normalt. Reis som normalt.



Anonymous poster hash: e92c7...9ea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men, skal man reise eller ikke reise?

Reis på tur.

Er du i tvil så ring turoperatøren og be om råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, skal man reise eller ikke reise?

Det er jo opp til deg. Tar du sjansen på at ikke akkurat det flyet du skal med blir sprengt i luften?

Anonymous poster hash: bfa59...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De snakker i så generelle termer fordi de ikke hverken kan eller skal dele all informasjon med allmennheten, og for at vi skal vite hva det dreier seg om og ikke få panikk når vi ser bevæpnet politi. Lev som normalt. Reis som normalt.

Anonymous poster hash: e92c7...9ea

+1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo opp til deg. Tar du sjansen på at ikke akkurat det flyet du skal med blir sprengt i luften?

Anonymous poster hash: bfa59...aac

Herrejesus, de sprenger ingen fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus, de sprenger ingen fly.

Hvordan kan du vite dette? Med mindre du er en del av den indre kjernen som står bak slike angrep?

Anonymous poster hash: bfa59...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan du vite dette? Med mindre du er en del av den indre kjernen som står bak slike angrep?

Anonymous poster hash: bfa59...aac

Indre kjerne... :ler:

Nei, da hadde jeg ikke sittet på Kg av alle plasser og tastet med alle de som leser det som står her...

Jeg tror ikke på at de sprenger noe fly på vei UT av Norge, når de sier det er Norge som er målet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis og kos deg på ferie:) de sier at vi skal gjøre som vanlig til de kommer med annen informasjon:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på at de sprenger noe fly på vei UT av Norge, når de sier det er Norge som er målet...

Som sagt, det er en avgjørelse som er opp til hver og en. Ønsker man å ta sjansen på at ikke akkurat det flyet man tar vil bli sprengt i luften så står man fritt til å ta den sjansen. Du er fri til å tro hva du vil. Men hvis flyet fortsatt er i Norge når det blir sprengt så er terroren altså begått i Norge. Som lovet.

Anonymous poster hash: bfa59...aac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis og kos deg på ferie:) de sier at vi skal gjøre som vanlig til de kommer med annen informasjon:)

+1

Dessuten er det tryggere på ferie et annet sted, enn å være her de har sendt trussel til.

Egentlig bør vi jo dra på ferie hele gjengen... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til syden snart (innen en uke) men nå lurer jeg på om jeg skal avlyse? Pga terror trusselen i dag

Noen andre som vurderer det?

Anonymous poster hash: e9c56...404

Det har vel neppe blitt farligere i syden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sala21

Jeg må bare innrømme at jeg blir mer stressa jo mer jeg leser om det. Så... Jeg prøver å ikke lese så mye om det.. Vi skal også på ferie om kort tid, og jeg må si at jeg gruer meg, men man må jo leve videre.

Jeg tror ikke det er sånn at hvis man kommer seg ut av landet med et fly så er det lykketreff at det gikk bra. Får man beskjed om å være forsiktig med å reise, da ville jeg blitt hjemme, men som det er nå, så er det ikke noe vi kan gjøre. Jeg drar på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som tenker på at det faktisk er tryggere enn noen gang å fly nå, nettopp fordi sikkerheten er ekstremt skjerpet? Syns dette hysteriet har tatt helt overhånd - som når dritt treffer en vifte og blir blåst fullstendig ut av proporsjoner. Jeg stoler på politiet og PST, og planlegger å fly på mandag.

Anonymous poster hash: a1938...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal fly med liten baby til Norge fra storby i Europa og skal mellomlande på gardemoen. Jeg har allerede bittelitt flyskrekk og sikkert mer angst etter fødselen. Etter jeg hørte på nyhetene om det Malaysiske flyet som ble skutt ned ble jeg dårlig. Min mann hadde kollegaer som mistet venner osv i den styrten så det føltes litt for nært. Vurderte allerede da å avbestille fly pga angsten, men så hører jeg dette... Vet ikke hva jeg skal gjøre for vil ikke skape noe uventet drama på flyet heller...

Anonymous poster hash: b9d1f...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det ble spekulert i at de kan angripe kjemisk i drikkevann også. Kanskje en ide å kjøpe vann på flaske fremover.

Det må jo være skikkelig vanskelig å få dette til i Norge -vi får jo vannet vårt fra så mange forskjellige kilder rundt om i landet, at om dette skulle skje så er det vel (typisk) de aller største byene som blir rammet, men bare i Oslo er det tre forskjellige vann de må forurense.

Jey for bygdenorge!

Anonymous poster hash: 6a6e0...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Kan ikke stoppe å leve kun p.g.a dette.

Skjer det noe så skjer det noe, da er det meningen at du/dere skal dø.

Andre tragiske ting kan skje når som helst, hvor som helst: i morgen når du krysser gaten kan du bli påkjørt, neste gang du setter deg i en bil kan du kræsje, flyet ditt kan styrte, neste gang du spiser eple kan du sette en bit fast i halsen og bli kvalt, du kan bli stukket av en veps og oppdage at du er superallergisk og dø av det o.s.v. Mye som kan skje, men man kan ikke gå rundt og tenke på det, for da blir man sprø.

Det er farlig å leve...



Anonymous poster hash: 613a6...b9a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BrienneOfTarth

Jeg ville reist på ferie. Kan ikke sitte hjemme og være redd på grunn av noe sånt.

Det er ikke noe farligere nå enn ellers, for det kan i teorien skje noe når som helst. Selv om det kanskje akkurat nå føles mer skummelt på grunn av trusselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og veninnen min skal egentlig reise til syden i dag, men hun ble så redd pga. dette at vi heller avlyser turen. Må si jeg er litt skeptisk jeg også, men hadde nok reist hvis det ikke var for at hun er så redd.

Blir vel vanskelig å få pengene igjen, hjelper sikkert ikke med legeærklæring heller på dettte grunnlaget.

Det er jo minimal sjangse for at det "treffer" akkurat der man er på det tidspunktet, men jeg forstår godt at folk blir redde. Særlig hvis man skal reise fra en av des store flyplassene.

Anonymous poster hash: 87cba...3eb

Du får ikke pengene igjen.

Anonymous poster hash: 24a44...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en gjeng hysteriske mennesker!

Dere kan like gjerne bli sprengt i lufta her hjemme fordi dere avbestilte sydenturen, som at dere kan bli sprengt i lufta for at dere ikke avbestilte.

Vi kan ikke kontrollere terroren, og den mål. Dersom det hadde vært uforsvarlig og holdt flyplassene åpne, så ville de heller ikke ha vært åpne.

Vær våkne, men ikke la dere styre av frykt.



Anonymous poster hash: d0325...ead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var dette? Og hva skjedde?

Nå ble jeg voldsomt nysgjerrig, siden jeg surfer endel selv hehe. Beklager avsporing.

84ad3...08e

Anonymous poster hash: 388be...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...