AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #1 Skrevet 24. juli 2014 Skal til syden snart (innen en uke) men nå lurer jeg på om jeg skal avlyse? Pga terror trusselen i dag Noen andre som vurderer det?Anonymous poster hash: e9c56...404
Gjest Seajewel Skrevet 24. juli 2014 #2 Skrevet 24. juli 2014 (endret) Jeg skal ihvertfall ikke avlyse pga noe som kan være tomme trusler... Og er det noe i det, er det vel bedre å være i andre land enn i Norge akkurat da. Endret 24. juli 2014 av Seajewel 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #3 Skrevet 24. juli 2014 Ja men, flyplasser er jo terrormål? Det er flyplassen jeg er bekymret for..Anonymous poster hash: e9c56...404
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #4 Skrevet 24. juli 2014 Du får neppe pengene tilbake på et sånt grunnlag. Så lenge offentlige myndighet ikke fraråder deg å reise, så reis. Hele terrorfrykten og handlingen kan jo og være over før du reiser. Anonymous poster hash: f5541...495
Gjest Seajewel Skrevet 24. juli 2014 #5 Skrevet 24. juli 2014 Jeg tror ikke de angriper mindre flyplasser iallefall, da må det i så fall være Gardermoen. For terror handler vel om å ramme flest mulig? Eller?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #6 Skrevet 24. juli 2014 Vi skal strax ut å reise 2 barn og 2 voksne, men avlyser ikke turen vår pga Norge kan være terrormål. Da er det jo faktisk bedre å være ute av Norge i så fall. Anonymous poster hash: 2ea06...a75 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #7 Skrevet 24. juli 2014 Men hva om det er Gardermoen man reiser fra da? Orker ikke tanken på å utsette barna mine for en eventuell fare for terror.....Anonymous poster hash: e9c56...404
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #8 Skrevet 24. juli 2014 Jeg ville ha avlyst om reisen din gikk fra en norsk flyplass. Har selv avlyst flyreise fra Norge neste uke pga dette. Istedet booket jeg om og tar fly heller fra Arlanda i Sverige. Så kjører jeg bil dit. Anonymous poster hash: 182e8...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #9 Skrevet 24. juli 2014 Men hva om det er Gardermoen man reiser fra da? Orker ikke tanken på å utsette barna mine for en eventuell fare for terror.....Anonymous poster hash: e9c56...404 Regner med du utsetter barna dine for bilkjøring daglig. Kan du gjette hva som er mest sannsynlig å dø eller bli skadet av?Anonymous poster hash: 33289...7f4 13
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #10 Skrevet 24. juli 2014 Jeg tror ikke de angriper mindre flyplasser iallefall, da må det i så fall være Gardermoen. For terror handler vel om å ramme flest mulig? Eller? Eller ramme oss der det gjør vondt. En plass det gjør vondt i hjertet av å bli angrepet. Hva enn det skulle være. Anonymous poster hash: 7f91d...75c
Gjest Seajewel Skrevet 24. juli 2014 #11 Skrevet 24. juli 2014 (endret) Hm. Det ble spekulert i at de kan angripe kjemisk i drikkevann også. Kanskje en ide å kjøpe vann på flaske fremover. Endret 24. juli 2014 av Seajewel
makkapakka Skrevet 24. juli 2014 #12 Skrevet 24. juli 2014 kommer ikke til å bli angrep på "typiske" steder nå som meldingene om dette har gått ut. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #13 Skrevet 24. juli 2014 Jeg og veninnen min skal egentlig reise til syden i dag, men hun ble så redd pga. dette at vi heller avlyser turen. Må si jeg er litt skeptisk jeg også, men hadde nok reist hvis det ikke var for at hun er så redd. Blir vel vanskelig å få pengene igjen, hjelper sikkert ikke med legeærklæring heller på dettte grunnlaget. Det er jo minimal sjangse for at det "treffer" akkurat der man er på det tidspunktet, men jeg forstår godt at folk blir redde. Særlig hvis man skal reise fra en av des store flyplassene. Anonymous poster hash: 87cba...3eb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #14 Skrevet 24. juli 2014 kommer ikke til å bli angrep på "typiske" steder nå som meldingene om dette har gått ut. Dette tebker jeg også. Men desto større grunn til å være skeptisk om man feks. skal reise fra en mellomstor flyplass o.l. Anonymous poster hash: 87cba...3eb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #15 Skrevet 24. juli 2014 Det er mer sannsynlig at du blir bitt av hai og samtidig truffet av lynet en at du blir utsatt for terror. Og spesielt ikke når beredskapen er så høy. Anonymous poster hash: 6ae4a...88a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #16 Skrevet 24. juli 2014 Vi skulle ut å reise tidlig morgen 23 juli 2011, vi tok inn på hotell på gardermoen den 22. Det smalt mens vi var på vei til gardermoen. Flytoget ble fyllt opp av mennesker som ikke hadde fly før sent på kvelden men som ikke ville være i sentrum. Flere venninner ringte meg og sa at jeg ikke måtte sette meg på et fly, men selv tenkte jeg bare at her vil jeg ikke være og det føltes godt å vite at vi skulle bort i tilfelle noe mer skulle skjedd. På gardermoen så vi flere bevepnede politimenn, og det var satt opp ekstra passkontroll, det sto også politi og kontrollerte alle som kom kjørende inn til terminalen. Reis på ferien din, de som har gitt denne trusselen vil skape frykt, og ved å ikke reise gjør du akkurat som dem vil. Og tenk så skuffet barna dine blir over å ikke få reise på ferien de har gledet seg til. Anonymous poster hash: 38ee6...0be 1
Gjest Seajewel Skrevet 24. juli 2014 #17 Skrevet 24. juli 2014 Jeg og veninnen min skal egentlig reise til syden i dag, men hun ble så redd pga. dette at vi heller avlyser turen. Må si jeg er litt skeptisk jeg også, men hadde nok reist hvis det ikke var for at hun er så redd. Blir vel vanskelig å få pengene igjen, hjelper sikkert ikke med legeærklæring heller på dettte grunnlaget. Det er jo minimal sjangse for at det "treffer" akkurat der man er på det tidspunktet, men jeg forstår godt at folk blir redde. Særlig hvis man skal reise fra en av des store flyplassene. Anonymous poster hash: 87cba...3eb Det er trist å lese. Forstår frykten, skal selv reise en av de kommende dagene fra en middels flyplass. Men tenker at det er bedre å være et annet sted enn her.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #18 Skrevet 24. juli 2014 Det er mer sannsynlig at du blir bitt av hai og samtidig truffet av lynet en at du blir utsatt for terror. Og spesielt ikke når beredskapen er så høy. Anonymous poster hash: 6ae4a...88a Jeg hadde en venninne som hele tiden snakket om at det var større sjanse for å bli bitt av hai enn X, Y, Z og så videre. Så dro hun på surfeferie, og gjett hva som hendte? Bare en liten kuriositet... Og det gikk helt fint med henne, om noen lurer! Anonymous poster hash: 84ad3...08e 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #19 Skrevet 24. juli 2014 Det er ikke noen økt sjanse nå enn tidligere i sommer. Den eneste forskjellen er at folk har blitt bevisst risikoen, men terror-risikoen i seg selv har ikke økt. Den har ligget stabilt en stund på et nivå som ikke er spesielt lavere enn hva situasjonen er i skrivende stund. Det er rart hva litt bevisstgjøring kan endre i folks tankegang. Anonymous poster hash: 36f92...51e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #20 Skrevet 24. juli 2014 Det er ikke noen økt sjanse nå enn tidligere i sommer. Den eneste forskjellen er at folk har blitt bevisst risikoen, men terror-risikoen i seg selv har ikke økt. Den har ligget stabilt en stund på et nivå som ikke er spesielt lavere enn hva situasjonen er i skrivende stund. Det er rart hva litt bevisstgjøring kan endre i folks tankegang.Anonymous poster hash: 36f92...51e Dette stemmer vel ikke helt. PST opererer med en helt konkret trussel, noe som visstnok skal skje innen få dager. Slik har i hvertfall jeg skjønt det.. Håper det ikke er sant! Anonymous poster hash: e9c56...404 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå