AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #61 Del Skrevet 25. juli 2014 Er det ikke positivt at mødre også lever sunt og trener, fremfor å presse i seg mat og gå opp minst 10kg i løpet av graviditeten? Trening tar jo ikke hele dagen, så hun har sikkert massevis av tid med ungen også. Bare fordi noen er late, dvaske og småfeite etter graviditet, og foretrekker å late seg, hjelper det ikke å rakke ned på spreke mødre som trener og står på! Anonymous poster hash: 726fc...032 Presse i seg mat? Om det er noen som presser i seg mat er det nettopp trenings/tynnhetsfanatikerne som hater mat mer enn noe annet i verden, det er de som presser i seg mat! Og det at du kategoriserer mammaer med noen ekstra kilo som "småfeite, late, dvaske" viser bare at du er en fordømmende og uvitende idiot. Du har ikke lært deg det du, at det er utallige grunner til at man er som man er? Om man så er normalvektig eller overvektig. Ikke alle sitter og eter sjokolade og ser på TV hele dagen. Jeg f.eks har et ødelagt ben som direkte resultat av en graviditet. Og noen kg for mye. Men jeg er vel bare lat, dvask, glad i å ligge bort livet og småfeit, jeg. Anonymous poster hash: 35148...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #62 Del Skrevet 25. juli 2014 Og for å legge til èn ting. Ingen er født feite og overvektige. Det er bare den typiske unnskyldningen folk som er tjukke kommer med. Selvfølgelig har noen raskere forbrenning enn andre. Hvis du putter inn mer enn det kommer ut, blir du feit. Hvis du sier du trener masse og spiser sunt, og likevel er tjukk, da gjør du noe feil. Da må du spise mindre og sunnere, evt. trene mer. Så slutt å kom med dårlige unnskyldninger. Anonymous poster hash: 726fc...032 Er du dum, eller bare stressa? Glemte du, i farta, at det er flere grunner til overvekt eller fedme enn de du nevner ovenfor? Tør du å innrømme at du egentlig ikke kan noenting om emnet og dermed ikke burde uttalt deg? (Du fremstår jo som dum)Anonymous poster hash: 35148...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #63 Del Skrevet 25. juli 2014 Presse i seg mat? Om det er noen som presser i seg mat er det nettopp trenings/tynnhetsfanatikerne som hater mat mer enn noe annet i verden, det er de som presser i seg mat! Og det at du kategoriserer mammaer med noen ekstra kilo som "småfeite, late, dvaske" viser bare at du er en fordømmende og uvitende idiot. Du har ikke lært deg det du, at det er utallige grunner til at man er som man er? Om man så er normalvektig eller overvektig. Ikke alle sitter og eter sjokolade og ser på TV hele dagen. Jeg f.eks har et ødelagt ben som direkte resultat av en graviditet. Og noen kg for mye. Men jeg er vel bare lat, dvask, glad i å ligge bort livet og småfeit, jeg.Anonymous poster hash: 35148...8d9 Presse i seg mat? Om det er noen som presser i seg mat er det nettopp trenings/tynnhetsfanatikerne som hater mat mer enn noe annet i verden, det er de som presser i seg mat! Og det at du kategoriserer mammaer med noen ekstra kilo som "småfeite, late, dvaske" viser bare at du er en fordømmende og uvitende idiot. Du har ikke lært deg det du, at det er utallige grunner til at man er som man er? Om man så er normalvektig eller overvektig. Ikke alle sitter og eter sjokolade og ser på TV hele dagen. Jeg f.eks har et ødelagt ben som direkte resultat av en graviditet. Og noen kg for mye. Men jeg er vel bare lat, dvask, glad i å ligge bort livet og småfeit, jeg.Anonymous poster hash: 35148...8d9 Presse i seg mat? Om det er noen som presser i seg mat er det nettopp trenings/tynnhetsfanatikerne som hater mat mer enn noe annet i verden, det er de som presser i seg mat! Og det at du kategoriserer mammaer med noen ekstra kilo som "småfeite, late, dvaske" viser bare at du er en fordømmende og uvitende idiot. Du har ikke lært deg det du, at det er utallige grunner til at man er som man er? Om man så er normalvektig eller overvektig. Ikke alle sitter og eter sjokolade og ser på TV hele dagen. Jeg f.eks har et ødelagt ben som direkte resultat av en graviditet. Og noen kg for mye. Men jeg er vel bare lat, dvask, glad i å ligge bort livet og småfeit, jeg.Anonymous poster hash: 35148...8d9 Er vel bedre å være sunn og veltrent enn usunn og feit? Bare svarte på at det er helt tragisk å rakke ned på personer fordi de ser bedre ut og har jobbet hardere enn det dere selv har. Da må man få lov til å svare at det ikke finnes noen unnskyldning for å bli feit og ikke ta vare på kroppen sin. Ingen blir feit av å ha ødelagt beinet sitt. Man MÅ ikke løpe maraton for å trene, og ved sunt kosthold blir man ikke tjukk. At du sier at folk som trener hater mat? Det finnes mye god og sunn mat! Kanskje du skal prøve det ut? Anonymous poster hash: 726fc...032 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #64 Del Skrevet 25. juli 2014 Er du dum, eller bare stressa? Glemte du, i farta, at det er flere grunner til overvekt eller fedme enn de du nevner ovenfor? Tør du å innrømme at du egentlig ikke kan noenting om emnet og dermed ikke burde uttalt deg? (Du fremstår jo som dum)Anonymous poster hash: 35148...8d9 Er du dum, eller bare stressa? Glemte du, i farta, at det er flere grunner til overvekt eller fedme enn de du nevner ovenfor? Tør du å innrømme at du egentlig ikke kan noenting om emnet og dermed ikke burde uttalt deg? (Du fremstår jo som dum)Anonymous poster hash: 35148...8d9 Forstår at 99% av mødrene på dette forumet har et par kilo ekstra. Anonymous poster hash: 726fc...032 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 25. juli 2014 #65 Del Skrevet 25. juli 2014 Joda, vet det er mye press om å se bra ut etter graviditet, men synes ikke denne dama var er aktuelt eksempel på det. Hun ser frisk og sunn ut og virker verken manisk treningsgal er ortorektisk. Når det kommer til selve temaet så er jeg litt lei av hele greien. Enten så er det bilder av supertrente nybakte mødre som har tatt vare på seg gjennom hele graviditen og ser superfit ut rett etter fødesel og da er det galt. Da er det galt fordi de "kun" bryr seg om kroppen og ikke barnet. Hvor kommer den logikken fra? Hvorfor kan en ikke være aktiv og holde seg i form under og etter graviditet uten at folk skal stille spørsmål om de er gode mødre? Jada, det er selvsagt noen som er sykelig opptatt av vekten og utsetter barnet for underernæring under graviditeten, men det betyr ikke at alle slanke og aktive gravide damer gjør det. Hva med da de som er overvektige og som putter i seg så mye dritt under graviditeten at de utsetter både seg selv og barnet? Jeg er lei av at man "hyller" "ekte" mammakropper og disser en fit og veltrent mammakropp. Begge har prestert det samme. Hvorfor er den "ikke perfekte" kroppen mer verdt enn den veltrente? Alle skal liksom bli tatt under samme kam fordi en håndfull tynne graviddamer ikke presenterer et sunt forhold til mat og graviditet. Jeg er slank og jogger 6 dager i uka, spiser rent og sunt og lager mat fra bunnen. Det kommer ikke til å endre seg om jeg blir gravid. Jeg trives med den livsstilen. Kommer ikke til å endre det fordi noen mener at man bare skal "slappe av og nyte gravidtetstiden:" Aka ete for 2-4 personer, fråtse i dritt og mosjon er å gå frem og tilbake til kjøleskapet") Istedenfor å henge seg opp i hva alle andre gravide damer gjør, hva med å fokusere på hva som faktisk er viktig? Barnet. At mor tar vare på seg selv og tar det beste valget for sin livsstil og sitt barn. Det er en del press på nybakte mødre om å ha en viss kroppsfasong, og det er vel nettopp det denne tråden belyser? Som sagt, denne tråden handler ikke om denne kvinnen, så det er ganske irrelevant å diskutere hvorvidt hun er ortorektisk eller ikke (hun er det etter min mening ettersom hun kun poster kroppsfikserte bilder og bilder hvor hun trener - men en kan ikke dømme en person kun etter bilder vedkommende legger ut på sosiale medier). Å ta opp relevante problemstillinger som påvirker mange kvinner er vel ikke akkurat problematisk, uansett hvor lei du er av det personlig? Og så vidt jeg ser, er det ingen som kritiserer kvinner som har et sunt forhold til mat og trening - men kvinner som tar det til det ekstreme - og det går begge veier. Vel, jeg trener selv 6-7 dager i uka, spiser relativt sunt og er i følge BMI-skalaen undervektig, og når til og med jeg føler kroppspresset, kan jeg bare tenke meg hvordan nybakte mødre har. Det er også ganske ironisk at du reagerer så sterkt når mødre, som mest sannsynlig lider av ortoreksi, blir kritisert, men samtidig kritiserer mødre som "fråtse i dritt" og som kun "slapper av og nyter graviditeten." 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 25. juli 2014 #66 Del Skrevet 25. juli 2014 Det du tydeligvis ikke har forstått er at det er ikke alt i løpet av graviditet og spedbarnstiden man kan velge. Jeg kunne ikke velge at jeg skulle være kvalm og kaste opp hele graviditeten, og jeg kunne ikke velge at jeg skulle få en unge som ikke sov om natta før han var 6 mnd. Lite energi og overskudd til trening når ungen kun sov 20 minutter av gangen på dagtid og nesten ikke på natten i det hele tatt. Jeg hadde også som deg intensjon om å trene og leve livet som før.Anonymous poster hash: 2b94a...287 Men du kan velge et sunt kosthold. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 25. juli 2014 #67 Del Skrevet 25. juli 2014 Igjen; så handler det om kosthold. Man kan fint ta vare på seg selv uten trening om formen ikke tillater trening. Det er en del press på nybakte mødre om å ha en viss kroppsfasong, og det er vel nettopp det denne tråden belyser? Som sagt, denne tråden handler ikke om denne kvinnen, så det er ganske irrelevant å diskutere hvorvidt hun er ortorektisk eller ikke (hun er det etter min mening ettersom hun kun poster kroppsfikserte bilder og bilder hvor hun trener - men en kan ikke dømme en person kun etter bilder vedkommende legger ut på sosiale medier). Å ta opp relevante problemstillinger som påvirker mange kvinner er vel ikke akkurat problematisk, uansett hvor lei du er av det personlig? Og så vidt jeg ser, er det ingen som kritiserer kvinner som har et sunt forhold til mat og trening - men kvinner som tar det til det ekstreme - og det går begge veier. Vel, jeg trener selv 6-7 dager i uka, spiser relativt sunt og er i følge BMI-skalaen undervektig, og når til og med jeg føler kroppspresset, kan jeg bare tenke meg hvordan nybakte mødre har. Det er også ganske ironisk at du reagerer så sterkt når mødre, som mest sannsynlig lider av ortoreksi, blir kritisert, men samtidig kritiserer mødre som "fråtse i dritt" og som kun "slapper av og nyter graviditeten." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 25. juli 2014 #68 Del Skrevet 25. juli 2014 Men du kan velge et sunt kosthold. Ja, det kan man. Men det er jo trening disse damene i første omgang fronter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Globusen Skrevet 25. juli 2014 #69 Del Skrevet 25. juli 2014 Men du kan velge et sunt kosthold. Poenget til AB er jo at i visse situasjoner er det vanskeligere å være konsekvent og prinsippfast. Du er alene med et spedbarn som har kolikk, i tillegg til dette lider du av fødselsdepresjon og har utfordringer på hjemfronten - tror du ikke at en er mer disponibel for å ta dårlige beslutninger i en slik situasjon? Livet er ikke alltid så sort hvitt som enkelte ser ut til å tro. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 25. juli 2014 #70 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg hadde allerede rettet på meg selv en gang. Skjønner at dere er sjalu og bitre, men det hjelper ikke å rakke ned på folk som er sprekere enn dere. Anonymous poster hash: 726fc...032 Du har virkelig perfeksjonert trollekunnskapene dine skjønner jeg. Her flerres både sjalu-kortet og bitter-kortet frem, samtidig! Wow! Og for å legge til èn ting. Ingen er født feite og overvektige. Det er bare den typiske unnskyldningen folk som er tjukke kommer med. Selvfølgelig har noen raskere forbrenning enn andre. Hvis du putter inn mer enn det kommer ut, blir du feit. Hvis du sier du trener masse og spiser sunt, og likevel er tjukk, da gjør du noe feil. Da må du spise mindre og sunnere, evt. trene mer. Så slutt å kom med dårlige unnskyldninger. Anonymous poster hash: 726fc...032 Nei det er ingen typisk unnskyldning for tjukke folk. Ingen tjukke, lubne eller feite jeg kjenner (inkludert meg selv) har noen sinne så mye som ymtet frampå om noe så teit. Ikke i dritfylla en gang. Her tror jeg det er fantasien din som spiller deg et puss. Enten det eller så omgir du deg med høyst uintelligente mennesker. Eventuelt kan jeg også dra frem bitterkortet og anta at du er bitter for ett eller annet som involverer en tjukk person siden du er så vill i blåsa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #71 Del Skrevet 25. juli 2014 Ja, er skikkelig feit... Det blir for dumt å henge alt på knaggen sjalusi. Jeg er helt normalvektig. Jeg undres fordi jeg ikke skjønner hvorfor det må loggføres til andre mennesker. Ok med trening, men gjør det for deg selv, ikke for å få likes. Lurer på hva det gjør med barn å ha mødre som er så opptatt av anerkjennelse, og det må være lov til å undre seg.Anonymous poster hash: 2b94a...287 Ja, er skikkelig feit... Det blir for dumt å henge alt på knaggen sjalusi. Jeg er helt normalvektig. Jeg undres fordi jeg ikke skjønner hvorfor det må loggføres til andre mennesker. Ok med trening, men gjør det for deg selv, ikke for å få likes. Lurer på hva det gjør med barn å ha mødre som er så opptatt av anerkjennelse, og det må være lov til å undre seg.Anonymous poster hash: 2b94a...287 Alle er forskjellige. Noen liker oppmerksomhet, andre ikke. HVA ER PROBLEMET? Anonymous poster hash: 2a7f6...0e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 26. juli 2014 #72 Del Skrevet 26. juli 2014 Poenget til AB er jo at i visse situasjoner er det vanskeligere å være konsekvent og prinsippfast. Du er alene med et spedbarn som har kolikk, i tillegg til dette lider du av fødselsdepresjon og har utfordringer på hjemfronten - tror du ikke at en er mer disponibel for å ta dårlige beslutninger i en slik situasjon? Livet er ikke alltid så sort hvitt som enkelte ser ut til å tro. Nettopp! Spot on! Du satte ord på det jeg brukte evigheter på å ikke klare og formulere i går kveld. Takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Whitestripes Skrevet 26. juli 2014 #73 Del Skrevet 26. juli 2014 (endret) Folk har jo fullstendig mistet evnen til å tenke selv. De leser blogger, henger på Insta og forum, får 'inspirasjon' og skal følge blindt alle slags trender som dukker opp. Voksne folk har bloggere som sine største forbilder i livet, det er direkte skremmende. Endret 27. juli 2014 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2014 #74 Del Skrevet 27. juli 2014 Jeg er sjokkert over at kvinner som velger å bli mødre ikke vet/har slått opp hva anbefalt vektoppgang er under graviditet og HVA denne vekta består av. De 12-16 kg man bør legge på seg om man før graviditet er normalvektig er for det meste vekten av fosteret, morkake og økt blodvolum i kroppen. Kun et par av disse kiloene er fett og det fettet trenger man i ammeperioden. Jeg blir oppriktig sjokkert over at gravide har et så høyt fokus på kropp og vekt og at de som går opp maks ti kg er forbilder. Folk er spik, spenna gærne.Anonymous poster hash: 51d39...129 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 27. juli 2014 #75 Del Skrevet 27. juli 2014 Tråden ryddet for hets Bond, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 27. juli 2014 #76 Del Skrevet 27. juli 2014 Så ingenting galt med den videoen. Snarere tvert imot. Den viser at man ikke trenger å sitte ned og la kroppen forfalle bare fordi man har fått barn. Utrolig mange mødre som ser det vanskelige i alt, og derfor ikke trener samtidig som de skylder på at det er fordi de har barn. Jeg har heller ikke sett noe tegn til at man skal kutte ut sukker og karbohydrater (ref. til et svar som omhandlet FF) Fotballfrue spiser både sukker og karbohydrater, bare i mindre mengder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 27. juli 2014 #77 Del Skrevet 27. juli 2014 Så ingenting galt med den videoen. Snarere tvert imot. Den viser at man ikke trenger å sitte ned og la kroppen forfalle bare fordi man har fått barn. Utrolig mange mødre som ser det vanskelige i alt, og derfor ikke trener samtidig som de skylder på at det er fordi de har barn. Jeg har heller ikke sett noe tegn til at man skal kutte ut sukker og karbohydrater (ref. til et svar som omhandlet FF) Fotballfrue spiser både sukker og karbohydrater, bare i mindre mengder. Jeg er så enig! Disse trådene tar helt av i alle retninger. Noen orker ikke/kan ikke/vil ikke/gidder ikke legge inn trening på samme måte som hun i videoen i åpningsinnlegget. Og det er vel greit? Like greit som at de som ønsker å gjøre dette kan gjøre det uten å bli beskyldt for å sulte i hjel barnet eller gi den en vond barndom. Jeg skulle ønske jeg var/er like flink til å benytte meg av treningsmulighetene som er rundt oss idet daglige. Da hadde jeg kanskje ikke slitt med dårlig rygg og vonde knær i dag. Men alt med måte selvfølgelig!! Dette må jo ikke gå utover mors - eller familiens - helse. Men det så jeg ikke noe til i videoen. Har heller ikke inntrykk av at det er situasjonen hos FF, siden hun blir nevnt flere ganger i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 27. juli 2014 #78 Del Skrevet 27. juli 2014 Alle mennesker burde være litt mer opptatt av hva dem selv gjør istedenfor å bry seg om hva alle andre gjør. Jeg kjenner mødre som trener, har et tilsynelatende perfekt liv, perfekt kropp etc. All ære til dem og jeg er glad på deres vegne (vel vitende om at et perfekt liv utad ikke nødvendigvis er så perfekt) Jeg kjenner mødre som har et tilsynelatende lite perfekt liv. Trener ikke, klarer ikke å stille opp på alt, enslige etc. Full forståelse for det, og jeg aksepterer da at folk er forskjellige. Hva folk gjør er opp til dem selv, og ingen andre. Uansett om de gjør det pga mote, rosabloggere eller om de gjør det kun fordi de vil det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylva Virvla Skrevet 28. juli 2014 #79 Del Skrevet 28. juli 2014 Det gagner barnet at mor trener Trening gir mindre sjanse for rygg- og andre belastningsskader. Foreldre trenger en sterk rygg og mage pga. mye løft Trening gir bedre psykisk helse. Kroppen utskiller lykkehormonet endorfiner Trening forebygger overvekt og livsstilssykdommene som følger med Trening gir større sjanse for en friskere alderdom Trening gir et lengre liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. juli 2014 #80 Del Skrevet 28. juli 2014 Det gagner barnet at mor trener Trening gir mindre sjanse for rygg- og andre belastningsskader. Foreldre trenger en sterk rygg og mage pga. mye løft Trening gir bedre psykisk helse. Kroppen utskiller lykkehormonet endorfiner Trening forebygger overvekt og livsstilssykdommene som følger med Trening gir større sjanse for en friskere alderdom Trening gir et lengre liv Det er vel knapt noen i denne tråden som har påstått noe annet -"alle" vet det. Diskusjonen har vel vel så mye handlet om fokuset på "å få tilbake kroppen" og presset om å se ut som om man aldri har vært gravid. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg