Gå til innhold

Bruke handicap-toalett fordi man har med seg barnevogn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg bare har full pose går jeg like gjerne på det vanlige toalettet, det er hvis posen av en eller annen grunn er lekk at jeg trenger handikapdoen. Da føles hvert minutt veldig verdifullt for å hindre at det ikke kommer avføring på alt av undertøy og klær. En større stomipose hadde ikke hjulpet for dette, og iallefall ikke bleier (???)

Vil tro at dette med hast til å komme seg til toalettet er verre for de som lider av aktiv tarmsykdom enn for de som har utlagt tarm, selv om det også her er utfordringer som er vanskelige å forestille seg for de som ikke lider av det (tydeligvis)Anonymous poster hash: 047c2...65b

Jeg hadde to tanker i hodet samtidig, det ene utsagnet var angående de med stomi, det andre var tiltenkt de med ulike inkontinensproblemer (enten pga tarmsykdommer eller sykdommer i urinveiene). Det med bleier gjaldt selvsagt ikke de med stomi. Men har man store problemer med å homde på urin og/eller avføring (altså de med inkontinens/tarmsykdommer), så er jo bleie noe som kanskje burde vurderes. Men skjønner jo at det er en terskel for dette.

Anonymous poster hash: d7cb1...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Gardermoen bruker jeg handicaptoalettet med god samvittighet. Får ikke plass til håndbagasjen i de vanlige trange båsene, og den kan ikke stå igjen utenfor. Av en eller annen grunn er det også glovarmt vann i springen ved de fleste vanlige toalettene, mens handicaptoalettet har ordentlig kran der man kan velge varmt eller kaldt. Anonymous poster hash: 62d7a...8da

Så rart. Jeg får plass til håndbagasje i de båsene. Og om man vil stille temperaturen, er det en liten spak på ca 2 cm nederst til høyre på slike automatiske vasker.

Anonymous poster hash: d7cb1...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel kalle det et slags handicap å måtte drasse rundt på en vogn, da ;) og når de ikke klarer å plassere et toalett på stellerommet, kan man ikke forvente annet enn at mødre med barnevogner også må bruke handicaptoalettet.

Det jeg derimot erfarer er mange (irriterende) mennesker som bruker stellerommet som toalett! (Stellerom med et toalett). Menneskeruten barn, uten noe.. Og så står man der med hylende unge og venter og venter på å få skiftet bæsjebleia fordi en annen, uten baby, okkuperte stellerommet... Grr..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel kalle det et slags handicap å måtte drasse rundt på en vogn, da ;) og når de ikke klarer å plassere et toalett på stellerommet, kan man ikke forvente annet enn at mødre med barnevogner også må bruke handicaptoalettet.

Det jeg derimot erfarer er mange (irriterende) mennesker som bruker stellerommet som toalett! (Stellerom med et toalett). Menneskeruten barn, uten noe.. Og så står man der med hylende unge og venter og venter på å få skiftet bæsjebleia fordi en annen, uten baby, okkuperte stellerommet... Grr..

Men det blir akkurat samme greia det. Man slipper de med barn som skal stelles før seg, men er det ingen i kø så kan det toalettet også brukes.

Anonymous poster hash: 0da72...9d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD, MÅTTE HUN VENTE I 2 MINUTTER PÅ DEG?

DET ER HELT FRYKTELIG! 2 MINUTTER FOR EN HANDICAPPET PERSON TILSVARER 2 MINUTTER I HANDICAPP TID!

SKAMME DEG!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir akkurat samme greia det. Man slipper de med barn som skal stelles før seg, men er det ingen i kø så kan det toalettet også brukes. Anonymous poster hash: 0da72...9d8

Nei, særlig ikke når det er masse ledig på de "vanlige" toalettene. Ikke gøy å stå fast med baby med bleiesår.red: det er litt mer forståelig om en mor med barn bruker stellerommet, men irriterende når det "bare" var en vanlig person som ikke gadd å gå til de andre toalettene.

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi vogna ikke får plass på vanlige toaletter, og man ikke vil legge fra seg babyen på et skittent dogulv selvsagt.

Folk med unger skal alltid ha spesialbehandling.

At du har valgt å få barn og putte det i en svær vogn som ikke får plass i vanlige rom er ikke mitt problem.

Å slippe et barn som holder på å tisse på seg fram i køen eller gamle folk som blir slitne av å stå og liknende er greit.

At handicappede må stå i kø burde ikke være noe verre enn for oss andre, så lenge de har tilgang til et toalett de kan benytte.

Nå får jeg sikkert hele KG mot meg, men jeg ser ikke hvorfor det å ha barn i vogn skulle kvalifisere seg mer til bruk av HC toalett enn foreksempel en tykk person.

Jeg synes det er helt ok å fordele køen litt så det går fortere og at dermed alle kan bruke disse toalettene og jeg hadde ikke reagert om jeg så en mor med vogn bruke et slikt toalett.

Ser bare ikke hvorfor "jeg har barn" - "jeg har vogn" - "han er trøtt" eller "han er sulten" på død og liv skal komme foran alt annet hele tiden.

Jeg har lavt blodtrykk og blir veldig uvel og svimmel når jeg får plutselige blodtrykksfall.

En gang jeg var i byen kjente jeg at jeg ble fårlig og ville finne en rolig plass og sette meg og ta en tablett.

Da jeg hadde satt meg innerst i en "bås" på en cafe kom en dame med vogn birt og spurte om hun kunne sitte der, for der var det plass til vognen og hun skulle amme "i fred". Jeg var veldig svimmel og kvalm så jeg svarte bare 'nei beklager' så greit jeg kunne. Da ble hun selvfølgelig sur og sa ifra til betjeningen som kom og 'jaget' meg vekk. Da jeg forklarte hva som var tilfellet fikk jeg selvfølgelig sitte, men hvorfor i alle dager må jeg brette ut om mitt privatliv bare fordi hun har barn??!!

Anonymous poster hash: 96e75...0f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Folk med unger skal alltid ha spesialbehandling.

At du har valgt å få barn og putte det i en svær vogn som ikke får plass i vanlige rom er ikke mitt problem.

Å slippe et barn som holder på å tisse på seg fram i køen eller gamle folk som blir slitne av å stå og liknende er greit.

At handicappede må stå i kø burde ikke være noe verre enn for oss andre, så lenge de har tilgang til et toalett de kan benytte.

Nå får jeg sikkert hele KG mot meg, men jeg ser ikke hvorfor det å ha barn i vogn skulle kvalifisere seg mer til bruk av HC toalett enn foreksempel en tykk person.

Jeg synes det er helt ok å fordele køen litt så det går fortere og at dermed alle kan bruke disse toalettene og jeg hadde ikke reagert om jeg så en mor med vogn bruke et slikt toalett.

Ser bare ikke hvorfor "jeg har barn" - "jeg har vogn" - "han er trøtt" eller "han er sulten" på død og liv skal komme foran alt annet hele tiden.

Jeg har lavt blodtrykk og blir veldig uvel og svimmel når jeg får plutselige blodtrykksfall.

En gang jeg var i byen kjente jeg at jeg ble fårlig og ville finne en rolig plass og sette meg og ta en tablett.

Da jeg hadde satt meg innerst i en "bås" på en cafe kom en dame med vogn birt og spurte om hun kunne sitte der, for der var det plass til vognen og hun skulle amme "i fred". Jeg var veldig svimmel og kvalm så jeg svarte bare 'nei beklager' så greit jeg kunne. Da ble hun selvfølgelig sur og sa ifra til betjeningen som kom og 'jaget' meg vekk. Da jeg forklarte hva som var tilfellet fikk jeg selvfølgelig sitte, men hvorfor i alle dager må jeg brette ut om mitt privatliv bare fordi hun har barn??!!

Anonymous poster hash: 96e75...0f6

At du har dårlige erfaringer med kvinner med barn har i grunn veldig lite relevans her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det hvis dem må vente hver eneste gang de må på do fordi friske og oppegående mennesker bruker doen "dems" fordi de ikke gidder å stå i kø selv. Men jeg vil si at da det ikke var noe kø inn på HC og du hadde med en barnevogn og brukte sånn 3-4 minutter så har hun ingenting å klage på

Det skjønner ikke jeg. Det er ingen krav til eget handicaptoalett, så strengt tatt strå kjøpesentre fritt til å la den vanlige dame/herredoen gjøre tjeneste for alle, så lenge der er nok plass. Den eneste grunnen til at det er et eget avduke er at det kan være for både menn og damer, slik at de slipper bygge to store toaletter. Toalettet er (selvsagt) for alle og enhver. En trenger ikke noen som helst grunn til å gå inn der bortsett fra behovet for en do. Og det kan selvsagt være kø utenfor. Skulle bare mangle.

Anonymous poster hash: dbacf...c25

Anonymous poster hash: dbacf...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det er forferdelig å stå i kø og gjøre i buksen mens du venter på at en funksjonsfrisk person skal bli ferdig på handikap-toalettet. Men TS hadde ikke noe valg. Det er ikke så enkelt å ta med babyen på fanget i en trang bås mens hun gjør sitt fornødne SELV om hun er funksjonsfrisk. Og det er IKKE noe kjekt for en funksjonsfrisk å gjøre i buksen fordi hun ikke rekker å komme seg hjem for å gå på toalettet. Og å plassere barnet i armene på fremmede (vekter eller ikke), er ikke et alternativ. Regner med at de som foreslo dette ikke har barn selv. Og hun i rullestolen hadde vel ikke klart å holde seg noe mer om TS hadde vært handikappet (lengre tid hadde hun sikkert brukt også da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har full rett til å bruke handicap-toalettet. Det er TILRETTELAGT for bevegelseshemmede, ikke RESERVERT til dem. Kjefter du på dama som kommer ut av dame-toalettet mens du venter i kø? Neppe. Drit i å ha dårlig samvittighet. Det er hun som burde skamme seg. Er faktisk litt lei av bevegelseshemmede som tror de eier hele verden og tar som en selvfølge at alle friske skal vike for dem bestandig. Vise hensyn, ja. Men på ingen måte bære dem på gullstol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmeis

Jeg bruker handicaptoalett titt og ofte, spesielt hvis jeg skal skifte eller sminke meg eller lignende. Som nevt; tilrettelagt ikke reservert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her, til AB klokken 19:45.

Jeg har prøvd å få tak i en så liten vogn som mulig, så det skal være så lett som mulig å få den ut/inn av bilen, men det er dessverre en viss størrelse på dem uansett. Jeg skulle gjerne tatt barnet med inn på det vanlige toalettet, men det var rett og slett umulig. Det hadde nesten ikke vært plass til at en ekstra person kunne stått inne på det rommet en gang.

Jeg mener også at man ikke kan forvente særbehandling, derfor spør jeg: Hva mener du at jeg skulle gjort i denne situasjonen?

Å komme meg hjem hadde jeg ikke rukket.

Jeg hadde vært uansvarlig om jeg hadde satt vogna igjen utenfor toalettet, og det hadde ikke vært så mye bedre å overlate babyen til noen fremmede.

Hva burde jeg, etter din mening, gjort?

Jeg syns for øvrig det er hårreisende å be deg flytte deg når du sitter på cafe, du satt der først. De kan jo spørre, men ikke forvebte at du flytter deg.

Mange kvinner ønsker nok å sitte så skjermet som mulig, også av hensyn til andre. Sitter vi synlig er jo det også galt, for de som ikke liker/tåler å se at et barn ammes. Men uansett, her var det selvfølgelig hun moren som burde sette seg en annen plass, det tror jeg få vil være uenige i.

Anonymous poster hash: 4f227...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Jeg hadde to tanker i hodet samtidig, det ene utsagnet var angående de med stomi, det andre var tiltenkt de med ulike inkontinensproblemer (enten pga tarmsykdommer eller sykdommer i urinveiene). Det med bleier gjaldt selvsagt ikke de med stomi. Men har man store problemer med å homde på urin og/eller avføring (altså de med inkontinens/tarmsykdommer), så er jo bleie noe som kanskje burde vurderes. Men skjønner jo at det er en terskel for dette.

Anonymous poster hash: d7cb1...d87

:hakeslepp:

Beklager ordbruken, men du kan ikke ha hatt diaré, eller hatt bleiebarn med diaré, dersom du tror at en bleie holder for oss med aktiv tarmsykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker handicaptoalett titt og ofte, spesielt hvis jeg skal skifte eller sminke meg eller lignende. Som nevt; tilrettelagt ikke reservert.

Skifte raskt, ok, men sminke deg kan du gjøre andre steder med mindre hele sminkeprosessen tar maks ett minutt. Man okkuperer ikke den eneste dassen som er mulig å bruke for en god del folk for å sminke seg. Det er nok en del folk som tenker som du der jeg jobber, for vi har to ansatt-toaletter tilgjengelig i hver ende av bygget (og det er langt imellom dem), og innimellom har jeg stått nærmere 10 minutter og ventet utenfor låste doer fordi enkelte egoister okkuperer dassen i evigheter for å sminke seg, style håret og sjabbe i mobilen. Ikke kult å kaste bort arbeidstiden og risikere ventende kunder fordi noen ikke evner å sminke seg foran speilet utenfor båsene på kundetoalettene.

Anonymous poster hash: 00abe...2f3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At du har dårlige erfaringer med kvinner med barn har i grunn veldig lite relevans her.

Vi er flere. Enkelte tror de har spesielle særrettigheter bare fordi de har presset ut en unge. De kan da vente i kø som alle andre. Ungen ligger i vogn, moren har som regel to bein å stå på. Om ungen har bleieutslett kommer det trolig av manglende behandling for sopp (som er veldig vanlig ved bleieutslett, men som de fleste ikke skønner, samt feil salve. To minutter i kø tåler de fleste.

Anonymous poster hash: d7cb1...d87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp:

Beklager ordbruken, men du kan ikke ha hatt diaré, eller hatt bleiebarn med diaré, dersom du tror at en bleie holder for oss med aktiv tarmsykdom.

Ja, da har man et problem...

Anonymous poster hash: d7cb1...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med unger skal alltid ha spesialbehandling.

At du har valgt å få barn og putte det i en svær vogn som ikke får plass i vanlige rom er ikke mitt problem.

Å slippe et barn som holder på å tisse på seg fram i køen eller gamle folk som blir slitne av å stå og liknende er greit.

At handicappede må stå i kø burde ikke være noe verre enn for oss andre, så lenge de har tilgang til et toalett de kan benytte.

Nå får jeg sikkert hele KG mot meg, men jeg ser ikke hvorfor det å ha barn i vogn skulle kvalifisere seg mer til bruk av HC toalett enn foreksempel en tykk person.

Jeg synes det er helt ok å fordele køen litt så det går fortere og at dermed alle kan bruke disse toalettene og jeg hadde ikke reagert om jeg så en mor med vogn bruke et slikt toalett.

Ser bare ikke hvorfor "jeg har barn" - "jeg har vogn" - "han er trøtt" eller "han er sulten" på død og liv skal komme foran alt annet hele tiden.

Jeg har lavt blodtrykk og blir veldig uvel og svimmel når jeg får plutselige blodtrykksfall.

En gang jeg var i byen kjente jeg at jeg ble fårlig og ville finne en rolig plass og sette meg og ta en tablett.

Da jeg hadde satt meg innerst i en "bås" på en cafe kom en dame med vogn birt og spurte om hun kunne sitte der, for der var det plass til vognen og hun skulle amme "i fred". Jeg var veldig svimmel og kvalm så jeg svarte bare 'nei beklager' så greit jeg kunne. Da ble hun selvfølgelig sur og sa ifra til betjeningen som kom og 'jaget' meg vekk. Da jeg forklarte hva som var tilfellet fikk jeg selvfølgelig sitte, men hvorfor i alle dager må jeg brette ut om mitt privatliv bare fordi hun har barn??!!Anonymous poster hash: 96e75...0f6

Selv om du kunne forlatt vogna med din baby på f.eks 2 mnd utenfor alle toalettene uten tilsyn og risikere at babyen begynner å hyle eller at noen faktisk stikker av med vogna og babyen din, med god samvittighet. Det betyr ikke at alle foreldre i verden er som deg, for de fleste er babyen det kjæreste de har. Regner med at du ikke har barn.

Har lavt blodtrykk og ofte blodtrykksfall jeg og, men lar det ikke gå ut over andre.

Anonymous poster hash: 99b6e...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Ja, da har man et problem...

Anonymous poster hash: d7cb1...d87

Egentlig ikke, så lenge vi har tilgang på et toalett, og da fortrinnsvis et handikaptoalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...