Gå til innhold

Når skal jeg begynne med spray?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I dag fikk jeg mensen og da er det ikke lenge før jeg skal begynne med spray. I papirene står det at jeg skal begynne på dag 20 etter 1 mensdag. Skal jeg regne fra mensdagen eller dagen etter?

Så etter i papirene fra førsøk 1 og da fikk jeg mens 3 januar. Jeg begynte med spray den 24 januar. Det blir dag 22 dersom jeg regner fra 1 mensdag og dag 21 hvis jeg regner fra dagen etter.

Er det noen som kan svare meg på dette?

Jeg kom fram til enten 15 eller 16 juli som er min første spraydag, men er usikker på hvilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulselinemor

Det var jeg som skrev innlegget over. Jeg rekker nesten ikke å skrive noe før jeg faller ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du usikker, skal du ringe klinikken din, og følge det de sier, ikke få fasiten her inne. Saken er at det er noe varierende praksis, ulike medisintyper/-merker, og jeg har sett spraystart både på dag 21 og 22 - begge tilfeller var spesifikk dato skrevet opp fra klinikken, på gruinnlag av oppgitt mensdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg har tenkt å kontakte sykehuset for å dobbel sjekke datoene. Men jeg tenkte kanskje noen viste hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vil variere etter sykluslengden din., derfor må du ringe klinikken. Jeg har startet på dag 21 to ganger (dvs på dagen 3 uker etter mensen kom) og på dag 19 en gang. Så det varierer!

RIng!! De vet det der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuddly

1. mensdag er den dagen du begynner å blø "rent blod".

Altså ikke bare spotter slik mange gjør i et par dager før mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Jeg ringte i dag og fikk beskjed å begynne den 15 juli. Så nå er dette oppklart. Godt å ha noe å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...