Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ei jente som var stjernekikker for snart 2 år siden. Hadde rier i 42 timer og de var ganske vonde tidlig. Fikk fødestue med 1 cm åpning fordi jeg hadde så vondt. Klarte ikke gå, så måtte bruke rullestol. 12 timer i aktiv fødsel hvorav 1 time aktiv pressing. Hadde pressetrang lenge før jeg fikk presse. Jeg er faktisk usikker på om det ble oppdaget før jeg fikk presse, men tror de hadde en liten anelse at det kunne være stjernekikker. Ble iallefall oppdaget når jeg skulle presse aktivt. I tillegg lå hun sjevt ned i bekkenet. Det endte med mislykket forsøk på vakuum og tang etterpå. Klarte å dra henne ut på 3 drag samtitig som jordmora låg oppå magen min slik at jeg ikke fikk puste. Mener å ha hørt at om man ikke klarer å få ut ungen på det 3 draget så tar man keisersnitt?

Hadde epidural så var smertefri til fødselen var over. (Eneste positive tingen :-P) Ble klippet pga tanga og fikk heldigvis bedøvelse. Så kjente ikke noe smerter med tang og når de drog henne ut. Bare et vanvittig press og det føltes ut som alt skulle sprenges der nede. Fikk ingen videre rift, men sleit lenge med arrvevet der nede. Hadde lenge og mye vondt, tok vell 3 uker før jeg var smertefri der nede. Tror det tok 1 år før sex føltes tilnærmet normalt. Drar jeg en finger over (utenpå) så føles det vondt/sårt/ømt ut. Kan og i perioder kjenne arret viss jeg har stringtruse på. Dessverre har jeg og fått problemer med å holde på avføring i etterkant. Rett etter fødselen hadde jeg 30 sekunder på meg ellers gikk det galt. Nå klarer jeg å holde meg 2-3 min. Har fått beskjed om å trene i 6 mnd for å se om jeg blir bedre. Begynner i 2015 med det. Viss ikke blir det videre utredning. Jeg er sikker på at noe er blitt ødelagt der. Før kunne jeg holde meg hele dagen så det er veldig uvant å nærmest måtte springe på do. Jeg har vært MAX uheldig og tror ikke det er ofte det får så store konsekvenser. Har i tillegg slitt mye psykisk etter fødselen pga diverse og klarer ikke gå i nærheten av barsel uten å bryte sammen. Usikker på om det blir flere barn her... Men det har flere grunner da.

Men det er mulig at stjernekikker ender med å rotere rett til slutt!! Og at fødselen går fint fordeom. Jeg kjenner ei som hadde setefødsel (ligner litt på stjernekikker fødsel) og hadde aktiv fødsel på 7 timer. Gikk strålende :) Men mener det finnes noe som heter spinnings baby eller noe i forbindelse med fødsel. Det hadde jeg googlet, for har forstått det at det er ulike tiltak man gjør i fødsel, for at babyen skal rotere rett :)

Dette ble visst litt langt.....

Anonymous poster hash: 117d7...7ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja for akupunktur er jo vanlig i ALLE asiatiske land.

Når folk prøver å hjelpe deg så kan du da svare de på en skikkelig måte.

Anonymous poster hash: 0d8dd...b9a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og ja! Om ungen skulle bli tatt med vakuum/tang så vær så snill å ta med ungen til en Kiropraktor (må være flink med barn) /manuellterapaut mtp låsninger. Vi gjorde ikke det før jenta var 6 uker og Gud hvor vi angrer. Ser på bildene vi tok fra den perioden og får helt vondt i sjela av å se hvor skjeiv i nakken hun var :( Hadde ei jente som var veldig urolig, hikket og sov veldig lite.

Anonymous poster hash: 117d7...7ed

AnonymBruker
Skrevet

Gikk helt greit, og grunnen var EPIDURAL. Krev det, og krev det tidlig i forløpet. Forøvrig ble jeg klippet, men på grunn av epiduralen gikk det helt fint.

Anonymous poster hash: 76ec0...315
Skrevet

Jeg hadde stjernekikker, men det ble ikke ooodaget før fødsel var godt i gang. Heldig som jeg var så roterte han til riktig vei på tur ned fødselskanalen, i siste sekund med andre ord. Men ifølge osteopat vi tok han til, så hadde han alle de typiske låsningene som stjernrkikkere ofte har, og dette sa hun før hun spurte om han kom riktig vei ut.

Uansett, fødselen gikk fint. Brukte litt tid på pressingen, men vet ikke om det hadde med at han måtte rotere litt ekstra for å komme ut rettveien..

Gjest Tingelinling
Skrevet

Født stjernekikker. Dette var tredje barnet mitt. Tok 14 minutter fra to cm og til barnet var ute. Visste ikke at det var en stjernekikker før jordmor hadde tatt i mot.

Skrevet

Tang og vakuum høres bare innmari vondt ut, men på det stadiet er man kanskje så utslitt at det ikke spiller noen rolle bare h*n kommer ut?

Ja, jeg var i grunnen bare glad til for å tilslutt få han ut! Men når det er sagt, så kjente jeg faktisk ingenting til klippet (det er uansett så masse andre smerter der nede i det øyeblikket at et klipp fra eller til knapt merkes), og selve "utdragningen" med vakuumet var heller ikke spesielt smertefullt for meg (mer enn det selve fødselen allerede var), og det selv om de måtte prøve fire ganger før de tilslutt fikk han ut.

Så som sagt, jeg tror det kommer til å gå kjempefint med deg også dersom han ikke snur seg før/under fødselen! Jeg skal selv føde på nytt om tre måneder, og gleder meg faktisk, så jeg har overhode ikke fått noen fødselstraumer av å føde en stjernekikker, i hvert fall :)

Skrevet

Var på kontroll på mandag, hvor doktoren min så på UL babyen er en “stjernekikker.” :sjokkert: Huff, leste litt om emnet da jeg kom hjem, ikke veldig oppmuntrende. :( Doktoren sa jeg burde gjøre noen øvelser som å stå på alle fire i 5-10min 2-3 ganger om dagen, selv om det ikke er sikkert at det hjelper.

Har noen her inne hatt en stjernekikker? Snudde h*n seg i siste liten? Hvis ikke, hvordan gikk fødselen? Trenger å høre the cold hard truth, vil gjerne vite hva jeg har i vente. :(

Hei!

Min sønn var stjernekikker, lå litt på skrå med hodet OG kom seg ikke ned i bekkenet. Jeg vet ikke verden det ville ha gått om han var kun stjernekikker, men han måtte bli tatt med vakuum. Cold hard truth er at det var helt forjævlig. Rett og slett! Men vakuumet var fordi han ikke kom seg ned.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...