Gå til innhold

Spørsmål fra en jomfru


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter

Vi er nok enda flere også (håper jeg). Det er faktisk hvordan man kommuniserer under sex jeg lurer mest på..

-TS

Anonymous poster hash: 13f1c...254

Jeg syntes iallefall det var enklest å være bevisst på å ikke gjøre hele greia så forbannet seriøst. Det er vel eneste "råd" jeg kan gi :vetikke:

Spe på med litt humor og le litt av ting som kan være litt ekkelt og pinlig. Bare å koseprate. En annen ting som hjalp meg utrolig da jeg var helt fersk, var at hun spurte mye om hva jeg hadde lyst til og hva jeg likte og vice versa. Man får ofte svar om man spør.....Da vet man med sikkerhet hva partner liker og håper på og man vil få mye mer ut av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forspill:

1. Hvor lenge har dere forspill?
Alt i fra 3 minutter til flere dager med tirring/erting/pirring, en vanlig kveld så som oftest ca 15 min.

2. Hva gjør dere under forspillet? Regner med det er mye beføling, kyssing etc..Hva med oralsex? Er dette en naturlig del av forspillet for de fleste, eller kun et fåtall som gjør dette?

Kyssing, kosing, dirtytalking, dryhumping, bare fantasien setter grenser! Får også ofte vist frem "godsakene" eller får høre hva slags skitne planer han har for meg den kvelden.

3. Sier dere fra til partneren når dere er våte nok og klare for selve penetreringen eller går det automatisk over til del to liksom?
Som oftest er hånden hans der allerede, men jeg kjenner fort selv om jeg er våt nok selv uten å ta på, så om jeg "kaster" meg på, så har han nå skjønt at han trenger ikke "sjekke". Ellers... så er sjekking en fin ting, tidligere menn har pleid å gjøre det med meg tidligere, bare drar en lett finger over for å se an tilstanden.

Selve akten:

1. Hvor lenge varer penetreringen vanligvis for deg og din partner?
Alt i fra to jukk til 5 min, 10 min, halvtime, time. Kommer helt an på egentlig. Mye av sexen vår sitter i den mentale leken, pirringen, ertingen og alt det der, så om det bare bobler over så trenger vi begge kanskje ikke mer en å bare få "kjørt den inn" før det går for oss begge.

2. Hvordan vet dere hvilken posisjon dere skal ta først? Er det bare en som tar kontrollen? F.eks dersom det er misjonæren så legge kvinnen seg bare ned, dersom det er kvinnen på toppen legger hun seg bare oppå, og dersom det er doggy stiller kvinnen jeg bare opp i "posisjon"? Eller snakker dere med hverandre, og sier høyt hvilken posisjon dere vil gjøre det i?
Kommer helt an på tid, sted og ja. Enkelte posisjoner er enklere om jeg/han vil ha tilgang til klitoris, enkelte posisjoner er enklere å holde om vi elsker sakte og lenge, vi har vel en viss feeling på hverandre hva vi ønsker i sexen der og da, så det går egentlig helt naturlig. Hender dog at jeg får beskjed om å snu meg over på alle fire, bein hit, bein dit, gjør ditt gjør datt og han også får beskjeder av meg om jeg vil ha det annerledes eller endre på noe. Det går vel bare automatisk.

3. Er det vanlig å skifte stilling flere ganger? Når gjør dere i så fall det? Dersom begge får orgasme er dere ferdig da, eller skifter dere stilling etter det noen ganger..eller er det kun dersom dere ikke får orgasme, eller kun mannen får orgasme f.eks dere skifter stilling?

Om mannen får orgasme så stopper jo det meste opp, om vi er i litt ubehagelig kosestilling med bein i alle merkelige vinkler, så skifter vi over til at den ene ligger oppå den andre eller i skje for å kose/slappe av i etterkant. nå jeg som kvinne får orgasme så fortsetter akten. Skifting ja... toppen 2 ganger. Avhenger også mye av hvor lenge vi holder på. Enkelte stillinger er deilige, men krevende å holde i en hel time av gangen.

4. Hvilke stillinger bruker dere hyppigst?

Doggy, meg på et bord/seng med beina over skuldrene hans, mens han står på gulvet, det meste med beina mine oppover, han sitte på en stol/sofa med meg oppå vendt mot han.

5. Dersom mannen har svært stor penis vil vel ikke hele komme inn i vaginaen siden skjeden ikke er så lang eller?
Nope. Vær litt forsiktig her om penisen er for stor for skjeden din. Hvis han barer peiser på uansett kan det bli smertefult. Ikke nødvendigvis der og da når alt er deilig, men i etterkant. Har opplevd noe som kan minne om glødende kull og klør som røsker i livmora når hverken jeg eller han har vært forsiktige. Stillinger som kan hjelpe litt på i tillegg til at mannen tar hensyn er doggy med beina samlet, at du ligger på magen med beina samlet og han over deg og diverse.



Anonymous poster hash: 63e0b...e4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forspill:

1. Varierer veldig. Begynner alltid med litt "tafsing" og kyssing, og går som regel over til at jeg foreslår å gå på soverommet.

2. Som sagt, kyssing og tafsing. Hvis han tar initiativ, og jeg ikke er helt "der" mentalt, så pleier jeg å gi han oralsex, for ingenting som er mer tennende enn det (men du må selv finne ut hva som tenner deg). :)

3. Blir som regel veldig fort våt, så kan gå veldig raskt i svingene. Pleier vel liksom å dra han over meg som et tegn på et jeg er klar i hvert fall.

Selve akten:

1. Selve akten varierer litt i lengde. Han holder lengre dersom det er runde to, eller om vi har sex om morgenen. Men akkurat passe, stort sett. :P

2. Hvilken posisjon varierer jo også. Noen ganger blir det litt "fight" om hvilken stilling - han vil f.eks. han meg på toppen eller sånn, mens jeg liker han på toppen. Blir litt drakamp, men er ganske jevnt hvem som får viljen sin. :P

3. Man skifter jo gjerne litt stilling underveis, men ikke alltid. Det finner dere ut av - hva som føles naturlig. Men ikke vær redd for å ta litt styring selv i hvert fall.

4. Misjonær er vel den vanligste for oss. Og min favoritt. Best å kjenne en mann over seg.

5. Skjeden er veldig elastisk, så det skal mye til før man møter på denne problemstillingen. Men ikke prøv å få en penis inn uten at du er våt i hvert fall.

25 år, jente, kjæreste.



Anonymous poster hash: b3ab9...15a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente og i forhold :-)

Forspill:

1. Hvor lenge har dere forspill?

Til begge er kåte nok, eller til jeg er våt nok... Alt fra 5-20 minutter, spørs helt! Da han hadde vært vekkreist i noen uker hadde vi vel forspill i 2 minutt kanskje. Men til vanlig blir det lenger. Rundt 15 minutt kanskje?

2. Hva gjør dere under forspillet? Regner med det er mye beføling, kyssing etc..Hva med oralsex? Er dette en naturlig del av forspillet for de fleste, eller kun et fåtall som gjør dette?

Kysser hele tiden, leppene, halsen, ørene, brystene. Han fingrer meg og jeg runker han. Tar på hele overkroppen hans. Ingen oralsex fordi vi personlig ikke foretrekker det...

3. Sier dere fra til partneren når dere er våte nok og klare for selve penetreringen eller går det automatisk over til del to liksom?

Som regel så sier jeg det, ettersom jeg blir våt ganske sent.

Selve akten:

1. Hvor lenge varer penetreringen vanligvis for deg og din partner?

Hmm. Ganske vanskelig å svare på egentlig! Rundt 5-10 minutter kanskje.

2. Hvordan vet dere hvilken posisjon dere skal ta først? Er det bare en som tar kontrollen? F.eks dersom det er misjonæren så legge kvinnen seg bare ned, dersom det er kvinnen på toppen legger hun seg bare oppå, og dersom det er doggy stiller kvinnen jeg bare opp i "posisjon"? Eller snakker dere med hverandre, og sier høyt hvilken posisjon dere vil gjøre det i?

Vi sier ikke til hverandre hvilke stillinger vi skal ha, jeg stiller meg opp og gir han et litt sexy smil om det er doggy, eller legger meg på magen om det blir misjonæren, men om vi har misjonæren ender jeg oftest opp med beina over skuldrene hans :-) Om jeg skal oppå han "klatrer" jeg bare oppå.

3. Er det vanlig å skifte stilling flere ganger? Når gjør dere i så fall det? Dersom begge får orgasme er dere ferdig da, eller skifter dere stilling etter det noen ganger..eller er det kun dersom dere ikke får orgasme, eller kun mannen får orgasme f.eks dere skifter stilling?

Vi tar aldri bare en stilling, ofte 5-7 stillinger hver gang vi har sex :-) Når han kommer er vi ferdige, men om jeg ikke har fått orgasme så fingrer han meg til jeg kommer. Vi er veldig opptatt av at begge skal være tilfredsstilt! Vi skifter stilling uansett orgasme eller ikke.

4. Hvilke stillinger bruker dere hyppigst?

Jeg på ryggen med beina over skuldrene hans.

5. Dersom mannen har svært stor penis vil vel ikke hele komme inn i vaginaen siden skjeden ikke er så lang eller?

Min partner har penis som er langt over gjennomsnittet, men det går fint. Hele kommer inn, og da er det enda bedre for meg vertfall! Hadde en periode der jeg ikke ble våt i det hele tatt (pga p-piller, byttet nå) og da gjorde det veldig vondt. Gråte-vondt.

Håper du gjør det for første gang med en som bryr seg om deg, er så glad for at jeg gjorde det og ikke hadde tilfeldig sex første gangen. Det går nok fint, skal du se! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med penetrering for dere som er nybegynnere viktig å huske på at det er helt naturlig att en stor del av mannfolk i tidlig alderene kommer fort, og det skal ikke være noe stress å komme hverken for jenta eller gutten. Heller nyt orgasmen til motpartneren også får dere hvile en god stund.. etter en halv time, max en time så er mannen klar igjen og denne runden er den beste og finish for begge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor lenge har dere forspill?

Alt fra kvarter til en time, det spørs litt om det er romantisk eller mer vill sex.


2. Hva gjør dere under forspillet? Regner med det er mye beføling, kyssing etc..Hva med oralsex? Er dette en naturlig del av forspillet for de fleste, eller kun et fåtall som gjør dette?
Kyssing, tar på hverandre utenfor undertøyet, beføler, pirrer og erter med stryking og biting.


3. Sier dere fra til partneren når dere er våte nok og klare for selve penetreringen eller går det automatisk over til del to liksom?
Det går automatisk, vi pirrer hverandre til begge er sprengkåte, da er det bare å finne en passene stilling og kjøre på.


Selve akten:

1. Hvor lenge varer penetreringen vanligvis for deg og din partner?

Det kommer an på om vi føler for å holde på lenge, eller tar en kjappis. Kommer også an på om kjæresten stopper for å ikke komme med en gang om vi vil ha sex lenger eller om han bare kjører på.

2. Hvordan vet dere hvilken posisjon dere skal ta først? Er det bare en som tar kontrollen? F.eks dersom det er misjonæren så legge kvinnen seg bare ned, dersom det er kvinnen på toppen legger hun seg bare oppå, og dersom det er doggy stiller kvinnen jeg bare opp i "posisjon"? Eller snakker dere med hverandre, og sier høyt hvilken posisjon dere vil gjøre det i?

Det faller seg som regel naturlig, man beveger kroppen i forhold til den andre, så om han legger seg på ryggen så er det klarsignal for f.eks meg øverst for å ri han. Andre ganger flytter han på meg og får meg til å ligge på magen, så tar han meg bakfra. Det hender også at han spør om jeg vil ha en spesiell stilling før han kommer, da sier jeg bare hva jeg har lyst til.

3. Er det vanlig å skifte stilling flere ganger? Når gjør dere i så fall det? Dersom begge får orgasme er dere ferdig da, eller skifter dere stilling etter det noen ganger..eller er det kun dersom dere ikke får orgasme, eller kun mannen får orgasme f.eks dere skifter stilling?

Vi skifter stilling ganske ofte, men det er jo en liten stund i hver stilling. Vi skifter f.eks stilling om han er i nærheten av å komme men han ikke har lyst enda. Når han venter et par sekunder og vi bytter stilling i mellomtiden så holder han lenger.

Det er ferdig når begge kommer ja, da ligger vi å koser etterpå. Vi pleier å gi "klarsignal" da, slik at begge gjør seg ferdige.

4. Hvilke stillinger bruker dere hyppigst?

Doggy, cowgirl, 69 og bakfra liggende er ganske populære her i hjemmet.

5. Dersom mannen har svært stor penis vil vel ikke hele komme inn i vaginaen siden skjeden ikke er så lang eller?

Den vil ikke komme helt inn nei, og da kan enkelte stillinger gjøre vondt om han støter for langt inn. F.eks doggy hos mange.



Anonymous poster hash: b64e2...e52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AB over. Glemte å nevne at det er både suging og slikking i forspillet, med mindre vi tar en kjappis.

24 år, jente i forhold.



Anonymous poster hash: b64e2...e52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Takk for svar. Siden dere skifter stilling uavhengig av orgasme, hvordan vet dere når dere er "ferdig" med sexen? *uvitende*

Anonymous poster hash: 13f1c...254

Når vi ikke orker mer.... Enten en eller begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forspill:

1. Hvor lenge har dere forspill?
Alt fra 0 minutter til 30 minutter

2. Hva gjør dere under forspillet? Regner med det er mye beføling, kyssing etc..Hva med oralsex? Er dette en naturlig del av forspillet for de fleste, eller kun et fåtall som gjør dette?

Kyssing, beføling, klining, fingring, runking, oralsex etc varierer

3. Sier dere fra til partneren når dere er våte nok og klare for selve penetreringen eller går det automatisk over til del to liksom?
Går automatisk som regel

Selve akten:

1. Hvor lenge varer penetreringen vanligvis for deg og din partner?

1-15 minutter

2. Hvordan vet dere hvilken posisjon dere skal ta først? Er det bare en som tar kontrollen? F.eks dersom det er misjonæren så legge kvinnen seg bare ned, dersom det er kvinnen på toppen legger hun seg bare oppå, og dersom det er doggy stiller kvinnen jeg bare opp i "posisjon"? Eller snakker dere med hverandre, og sier høyt hvilken posisjon dere vil gjøre det i?
Vi pleier som regel å begynne i misjonær pga det er litt vondt for meg å gå rett i doggy, men hender jo jeg bare stiller meg i doggy eller setter meg oppå han eller han slenger meg dit han vil ha meg.

3. Er det vanlig å skifte stilling flere ganger? Når gjør dere i så fall det? Dersom begge får orgasme er dere ferdig da, eller skifter dere stilling etter det noen ganger..eller er det kun dersom dere ikke får orgasme, eller kun mannen får orgasme f.eks dere skifter stilling?

Vi skifter stilling når vi har lyst. Vi skifter ikke stilling etter han har hatt orgasme for han (og regner med alle/de fleste andre menn) klarer ikke å fortsette etter det.

4. Hvilke stillinger bruker dere hyppigst?
Misjonær, doggy, meg øverst, en versjon av doggy bare at jeg ligger flat på magen

5. Dersom mannen har svært stor penis vil vel ikke hele komme inn i vaginaen siden skjeden ikke er så lang eller?
Nei, den kommer nok ikke helt inn. Min kjæreste har 25 cm lang så.



Anonymous poster hash: c2227...c68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forspill:

1. Hvor lenge har dere forspill?

Det varierer veldig. Alt fra 10 sek til 10 min.

2. Hva gjør dere under forspillet? Regner med det er mye beføling, kyssing etc..Hva med oralsex? Er dette en naturlig del av forspillet for de fleste, eller kun et fåtall som gjør dette?

Til vanlig er det kun beføling og kyssing under forspillet. Av og til kan jeg suge han. Jeg liker ikke å bli slikket.

3. Sier dere fra til partneren når dere er våte nok og klare for selve penetreringen eller går det automatisk over til del to liksom?

Det går som oftes automatisk, men av og til synes jeg kanskje han bruker litt lang tid så da kan jeg si "knull meg."

Selve akten:

1. Hvor lenge varer penetreringen vanligvis for deg og din partner?

Varierer veeldig. Alt fra 2 min til 10 min. Jeg er plaget med å ha vondt under sex så er mange år siden jeg klarte å ha sex lenge.

2. Hvordan vet dere hvilken posisjon dere skal ta først? Er det bare en som tar kontrollen? F.eks dersom det er misjonæren så legge kvinnen seg bare ned, dersom det er kvinnen på toppen legger hun seg bare oppå, og dersom det er doggy stiller kvinnen jeg bare opp i "posisjon"? Eller snakker dere med hverandre, og sier høyt hvilken posisjon dere vil gjøre det i?

Vi kan snakke om det. For eksempel: "I dag vil jeg være på topp ;-)" Men til vanlig så skjer det bare. Vi bruker å starte i misjonæren, men plutselig så kan han kaste meg rundt, og vips så har vi byttet stilling

3. Er det vanlig å skifte stilling flere ganger? Når gjør dere i så fall det? Dersom begge får orgasme er dere ferdig da, eller skifter dere stilling etter det noen ganger..eller er det kun dersom dere ikke får orgasme, eller kun mannen får orgasme f.eks dere skifter stilling?

Vi gjør det når vi føler for det.

4. Hvilke stillinger bruker dere hyppigst?

Misjonæren

5. Dersom mannen har svært stor penis vil vel ikke hele komme inn i vaginaen siden skjeden ikke er så lang eller?

Han kan bunne, og det er vondt. En gjennomsnittlig skjede er vel ca 6-8 cm og en gjennomsnittlig penis er vel ca 12-14 cm, så hele kommer ikke inn nei.

Siden dere skifter stilling uavhengig av orgasme, hvordan vet dere når dere er "ferdig" med sexen? *uvitende*

Mannen min kan bli sliten og bare legge seg på siden. Jeg blir som oftes lei og sier "takk for i dag." haha

Oppfølgningsspm ang. oralsex:, kommer dere begge da eller er det vanlig å utføre oralsex selv om man ikke får orgasme av det?

Oralsex under forspill så kommer ingen av oss. Jeg kan godt suge mannen min til han kommer uten at det blir sex etterpå.

Jente 22 år. Gift i 3 år.



Anonymous poster hash: 92b5f...2e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...