AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #201 Del Skrevet 13. august 2016 3 minutter siden, EvaLena skrev: Hvordan går det med rulleringa, TS? Gammel tråd, men må jo få spørre Det har jeg alt skrevet, i innlegget over ditt. Gjør det nesten ikke lenger. Ser at jeg ikke har samme ab-kode som tidligere i tråden, vet ikke hva det skyldes, kanskje fordi jeg måtte resette passordet nylig? Anonymkode: 26f1b...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. august 2016 #202 Del Skrevet 13. august 2016 Du kan lese denne artikkelen, og gi mannen din litt kudos for å følge med? http://www.vg.no/forbruker/helse/helsemyndighetene-skyll-foer-du-setter-i-maskinen/a/23304445/ Jeg forstår heller ikke hvorfor du er redd for lukt? Står oppvasken i maskinen i dagevis før det vaskes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #203 Del Skrevet 14. august 2016 Den 13. august 2016 at 8.10, Blondie65 skrev: Du kan lese denne artikkelen, og gi mannen din litt kudos for å følge med? http://www.vg.no/forbruker/helse/helsemyndighetene-skyll-foer-du-setter-i-maskinen/a/23304445/ Jeg forstår heller ikke hvorfor du er redd for lukt? Står oppvasken i maskinen i dagevis før det vaskes? Ja, det er jo slike ting han kommer med. Når jeg sier nå googler han seg fram til noen som mener det motsatte av meg, vil alltid være noen som gjør det. Klart at produsentene sier at man ikke skal skylle, det skulle tatt seg ut om de hadde sagt "vi har laget så dårlige maskiner at man må skylle på forhånd". I tillegg varer nok maskinen kortere om man ikke skyller, slik at man må kjøpe ny raskere, noe som er til produsentens fordel. De har en agenda, det er helt logisk å skylle, så jeg støtter myndighetenes råd her. Anonymkode: 26f1b...ac2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2016 #204 Del Skrevet 14. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo slike ting han kommer med. Når jeg sier nå googler han seg fram til noen som mener det motsatte av meg, vil alltid være noen som gjør det. Klart at produsentene sier at man ikke skal skylle, det skulle tatt seg ut om de hadde sagt "vi har laget så dårlige maskiner at man må skylle på forhånd". I tillegg varer nok maskinen kortere om man ikke skyller, slik at man må kjøpe ny raskere, noe som er til produsentens fordel. De har en agenda, det er helt logisk å skylle, så jeg støtter myndighetenes råd her. Anonymkode: 26f1b...ac2 Slik gjør jeg: panner settes i vann like etter matlaging. Siden jeg ikke vasker opp hver dag skylles tallerken i kaldt vann. Glass med melk gjenbrukes, derfor skylles dette. Ting som går rett fra bruk til maskin fjernes det matrester fra - er ikke noe poeng å ha makaroni, løk og sopp dansende rundt i maskinen. Kaffekopper, brus-, øl- og vinglass skylles ikke. Jeg skyller ikke fordi jeg ikke tror at maskinen ikke klarer å vaske rent, men fordi jeg vil unngå lukt fra ting som det har vært melk eller kylling på når det går mer enn en dag til jeg vasker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #205 Del Skrevet 14. august 2016 Den Saturday, August 13, 2016 at 7.59, EvaLena skrev: Hvordan går det med rulleringa, TS? Gammel tråd, men må jo få spørre Jeg er ikke ts men jeg rullerer fortsatt slik jeg er opplært til hjemmefra. Anonymkode: 9f9de...185 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 14. august 2016 #206 Del Skrevet 14. august 2016 47 minutter siden, Blondie65 skrev: Slik gjør jeg: panner settes i vann like etter matlaging. Siden jeg ikke vasker opp hver dag skylles tallerken i kaldt vann. Glass med melk gjenbrukes, derfor skylles dette. Ting som går rett fra bruk til maskin fjernes det matrester fra - er ikke noe poeng å ha makaroni, løk og sopp dansende rundt i maskinen. Kaffekopper, brus-, øl- og vinglass skylles ikke. Jeg skyller ikke fordi jeg ikke tror at maskinen ikke klarer å vaske rent, men fordi jeg vil unngå lukt fra ting som det har vært melk eller kylling på når det går mer enn en dag til jeg vasker opp. Sånn gjør vi det også. Jeg så et program på tv hvor problemstillingen ble tatt opp (husker ikke hvilken kanal, men det var et forbrukerprogram på enten nrk eller tv2, i år eller i fjor), der de gjorde forsøk med skylt og ikke skylt oppvask. Tester viste at oppvask som ikke var skylt før vask i maskinen hadde ekkelt høyt bakterieinnhold på seg. Men de satte inn rubbel og bit, da: ildfast form med middagsrester oppi som sikkert var nok til en kvart serveringsporsjon, liksom. Jeg tror nok de som ikke skyller ville tømt en sånn form for rester, og at sånt er unntaket blant alt de ellers ikke skyller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #207 Del Skrevet 14. august 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke ts men jeg rullerer fortsatt slik jeg er opplært til hjemmefra. Anonymkode: 9f9de...185 Ja, sant? Har alltid vært vanlig i min familie. Er ikke så uvanlig som mange i denne tråden skal ha det til. Anonymkode: 26f1b...ac2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 14. august 2016 #208 Del Skrevet 14. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke ts men jeg rullerer fortsatt slik jeg er opplært til hjemmefra. Anonymkode: 9f9de...185 Så bra da 👍 Jeg har aldri hørt om sånn rullering før, men vi er forskjellige 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. august 2016 #209 Del Skrevet 14. august 2016 Jeg ser at tråden opprinnelig startet i 2014, men jeg svarer likevel. Nei, jeg har aldri tenkt på å rullere tallerkener, bestikk eller glass. Jeg har aldri tenkt tanken en gang. Vil tro det føles urimelig for mannen din, trådstarter, å skulle drive med sånne fikse idèer bare fordi du har fått det for deg at sånn må det gjøres. Jeg hadde ikke giddet å gjøre det, om min partner kom og forlangte "rullering i skapene". Nå har jeg bare hvite tallerkener i skapene, både de til hverdags og "selskaps-servicet" mitt, og har ikke noe mønstret og farget arvegods, da, så slitasje synes ikke så lett. Ikke noe mønster som kan slites vekk, liksom. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2018 #210 Del Skrevet 7. juni 2018 På 14.8.2016 den 15.37, Million skrev: Jeg ser at tråden opprinnelig startet i 2014, men jeg svarer likevel. Nei, jeg har aldri tenkt på å rullere tallerkener, bestikk eller glass. Jeg har aldri tenkt tanken en gang. Vil tro det føles urimelig for mannen din, trådstarter, å skulle drive med sånne fikse idèer bare fordi du har fått det for deg at sånn må det gjøres. Jeg hadde ikke giddet å gjøre det, om min partner kom og forlangte "rullering i skapene". Nå har jeg bare hvite tallerkener i skapene, både de til hverdags og "selskaps-servicet" mitt, og har ikke noe mønstret og farget arvegods, da, så slitasje synes ikke så lett. Ikke noe mønster som kan slites vekk, liksom. Enig med deg Anonymkode: 204a6...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #211 Del Skrevet 25. juli 2019 På 1.8.2014 den 0.50, Jade skrev: Helt kurrant å rullere på tallerkenene om TS ønsker det. Men så lenge det er samboeren sitt ansvar, så må han få gjøre det på sin måte, så lenge han gjør det på en normal og ordentlig måte. Er det vanlig å rullere tallerkener? Jeg har aldri gjort det Anonymkode: 2c673...487 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #212 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.7.2014 den 14.06): Når han tar ut av oppvaskmaskina, så setter han alltid fatene oppå de som allerede er i skapet. Altså, tenk at vi har 8 stk i det samme serviset. La oss si at det er 4 i oppvaskmaskina, da vil jeg at han skal ta de 4 og legge de under de 4 i skapet, slik at det blir slik at man bruker alle fatene like mye, at det ikke blir sånn at de som ligger underst aldri blir brukt og dermed mindre slitt. Er det urimelig å mene at det bør gjøres på den måten? Hvordan gjør dere sånt med kjøkkenutstyr? Anonymous poster hash: 760f6...b76 Jeg foretrekker din måte å gjøre det på, men det er altså ingen krise om det blir gjort på andre måter. Anonymkode: cc7f6...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uredd Skrevet 5. april 2021 #213 Del Skrevet 5. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg foretrekker din måte å gjøre det på, men det er altså ingen krise om det blir gjort på andre måter. Anonymkode: cc7f6...348 Næmmen, tallerkenrulleringstråden Du har, til glede for nye lesere, dratt en av kg's klassikere fram fra glemselen 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #214 Del Skrevet 5. april 2021 Stusset faktisk på hva denne sagnomsuste "tallerkenrulleringstråden" var for litt siden, men skjønte at det måtte være denne når jeg leste HI 😂😂 Anonymkode: 3e836...1f2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #215 Del Skrevet 7. april 2021 Anonymkode: cc7f6...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 7. april 2021 #216 Del Skrevet 7. april 2021 Dette må være en klassiker 🥳😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 8. april 2021 #217 Del Skrevet 8. april 2021 On 4/5/2021 at 9:05 PM, Uredd said: Næmmen, tallerkenrulleringstråden Du har, til glede for nye lesere, dratt en av kg's klassikere fram fra glemselen Ja, denne var og er priceless!!!! 🤗🤗😀😀😀👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #218 Del Skrevet 8. april 2021 Nå har jeg sett mye meningsløs tid vi kvinner kaster bort på bagateller...men dette slår alt. Ruller på gulvet å ler...😂 Anonymkode: 9da46...b31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 8. april 2021 #219 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 18.7.2014 den 14.32): Men poenget er at vi har en arbeidsfordeling og det å ta ut av oppvaskmaskina er hans ansvarsområde. Anonymous poster hash: 760f6...b76 Da må du la han ha ansvaret for tallerknene og ikke blande deg borti hans måte å løse oppgaven på. Hans ansvarsområde = ikke bland deg. Du høres irriterende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 8. april 2021 #220 Del Skrevet 8. april 2021 Blålilla skrev (Akkurat nå): Da må du la han ha ansvaret for tallerknene og ikke blande deg borti hans måte å løse oppgaven på. Hans ansvarsområde = ikke bland deg. Du høres irriterende ut. Haha ser nå at det er en gammel tråd. Lurer på om de er skilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå