Gå til innhold

Katt dumpet i sjøen!


Gjest SoccerPlayer

Anbefalte innlegg

Forstår virkelig ikke at noen klarer å gjøre noe sånt engang. Blir kvalm når jeg tenker på den kampen for å komme seg ut av buret og i det hele tatt bevisst vite at man kaster et levende vesen på sjøen i et lukket bur.

At folk ikke engang kan avlive dyret på en skikkelig måte. Forstår ikke at det skal være mulig at alle slags idioter får lov til å ha dyr når det er slik de kvitter seg med dem.

Men det verste er at det sikkert ikke er noen som er ond som har gjort dette. Det kan være hvem som helst omtrent, og det burde ikke være så lett å skaffe seg katt. Hvis man måtte betale for det, så hadde ikke så mange idioter fått seg katt.

Ikke ond?? Vet du hva ond betyr?

Anonymous poster hash: 7a92e...14e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baremeg89

Pus lå ved siden av meg når leste saken, fikk klump i halsen da jeg så for meg han i den situasjonen. At noen kan ver så onde ??! At de sover godt om natten. Håpe den som gjore dette for med seg stormen rundt, og vedkommende kjenner det i sjelen. Hvis det er snakk om et barn, håper jeg det for hjelp. (Vil helst ikke tenke på hvem det kan vokse opp til å bli) MEN hadde noen skadet mitt dyr.. Gud hjelpe den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grusomme de er som dreper forsvarsløse dyr, sa hun, og gumlet i seg resten av lammesteken sin.



Anonymous poster hash: efc5e...868
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan folk kan gjøre sånt. De må faktisk ha tenkt gjennom dette, funnet fram buret, puttet katten inn i og tatt den med seg, for å så kaste buret i vannet. De hadde hatt så mange muligheter til å ombestemme seg, men neida, de tenkte ut en "god" plan og gjennomførte den.

Jeg forstår det bare ikke. Hva galt hadde den katten gjort dem? Det irriterer meg at enkelte mennesker ikke forstår at dyr også kan føle smerte, tørste, sult og sorg. Eller er det kanskje sånn at de er klar over det, men velger å gi faen? Om det er tilfellet, lurer jeg på hvordan de er som person ellers.

Noe som er trist å tenke på, er at det er mange, mange dyr som lider rundt om, men som aldri blir oppdaget. Det skjer så mye fælt, og det er nok lite som faktisk kommer ut i media. Blir dårlig av tanken...håper katten døde fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bragt på det rene at katten var levende når den ble senket? I såfall er det jo helt groteskt og håper de som har gjort dette blir tatt og straffet.

Var katta død før de senket den, kan det jo ha vært en human avlivning, selv om synet i seg selv er ille.



Anonymous poster hash: b3034...6fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anobano

Hadde jeg visst hvem det var som gjorde dette hadde jeg banka han opp torturert og heve han på havet uten å tenke meg om!!

Og siden katten var chippet håper jeg dem for gudsskyld tar seg bryet med etterforkning og får straffet vedkommende.

tenk om det var et barn det hadde skjedd med, DA hadde det gått unna da!

venter...

Endret av anobano
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi spiser mest av i Norge, er dyr som har blitt drept.



Anonymous poster hash: efc5e...868
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi spiser mest av i Norge, er dyr som har blitt drept.

Anonymous poster hash: efc5e...868

Er ikke sikker på om det stemmer, men vi spiser dyr i bøtter og spann, i alle fall!

Har ikke drept noe større enn en flue selv, men drukningsdøden går vel raskt og greit?! Vet ikke om dyrene som blir sendt til slakteren dør noe kjappere. Eller hva med musefelle? Hvis musa havner litt skjevt i den kan den leve en stund.

Mennesker og dyr kan ikke sammenliknes, de som mener det får skape seg sitt eget lalasamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anobano

Er ikke sikker på om det stemmer, men vi spiser dyr i bøtter og spann, i alle fall!

Har ikke drept noe større enn en flue selv, men drukningsdøden går vel raskt og greit?! Vet ikke om dyrene som blir sendt til slakteren dør noe kjappere. Eller hva med musefelle? Hvis musa havner litt skjevt i den kan den leve en stund.

Mennesker og dyr kan ikke sammenliknes, de som mener det får skape seg sitt eget lalasamfunn.

Jo, dyr er faktisk like mye verdt som mennesker. Jeg synes slike folk som deg kan legge deg inn på hospits for deg er ikke rett å ikke bry seg om dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, dyr er faktisk like mye verdt som mennesker. Jeg synes slike folk som deg kan legge deg inn på hospits for deg er ikke rett å ikke bry seg om dyr!

Så hvis du måtte velge om du skulle drepe en kattunge eller et barn måtte du bare trukket lodd?

Ellers kan du ta det helt med ro, jeg har ikke noe kjæledyr, og kommer aldri til å skaffe meg det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Dessverre er jeg ikke særlig overrasket. Jeg leste flere av de lignende sakene på den linken, og jeg tror bare det blir verre og verre. :cry3:

Problemet er de lave straffene for å ta livet av dyr: http://old.dyrebeskyttelsen.no/artikler/straffen_for_aa_drepe_dyr_i_norge.shtml

I Norge har man en øvre strafferamme på tre år for mishandling av dyr etter dyrevernloven. Vi har eksempler på grove overgrep, langvarig dyremishandling, tortur, drap og seksualisert vold av dyr. Som oftest blir det gitt en lav bot, enkelte tilfeller betinget fengsel og i ytterst få tilfeller ubetinget dom. Gjerningspersonen kan miste retten til å holde dyr. Dette skjer imidlertid sjelden og ofte kun for en begrenset periode og for et enkelt dyreslag. Det utøves dog ingen kontroll på at mennesker som mister retten til å holde dyr faktisk ikke skaffer seg nye dyr. Dette medfører nok en uthuling av straffereaksjonene. Videre er det et stort problem at personer som blir fradømt retten til å holde en dyreart, fritt kan holde andre.

Det som behøves er en lov som er mye strengere enn det man har idag, samt et Dyrepoliti.

Som nevnt et eller annet sted her inne så kan barn stå bak slike grusomheter. Jeg husker jeg hørte om fem somaliske barn som hadde pint og plaget og drept fire små kattunger. Kattemoren kom seg unna.

De fikk ingen straff. >_<

Ble ikke irettesatt en gang.

Drittunger.

Dessuten så er det vel sånn, i hvert fall husker jeg det ble sagt sånn, at de som skader eller dreper dyr vil ha færre sperrer for å drepe mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysj så grusomme folk kan være!

Leste en sak for et par år siden, hvor en politimann sa at de aller fleste dyreplagerne som ble tatt (det var ikke mange), er tilsynelatende vanlige folk!

Jeg får helt frysninger av tanken.

Mennesker som et i stand til denne type handlinger må jo ha en vesentlig mangel på empati, vett og forstand!

Rett og slett skummelt at de rusler blandt oss!

Anonymous poster hash: ca4b5...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anobano

Så hvis du måtte velge om du skulle drepe en kattunge eller et barn måtte du bare trukket lodd?

Ellers kan du ta det helt med ro, jeg har ikke noe kjæledyr, og kommer aldri til å skaffe meg det heller.

ja rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja rett og slett.

Hæ? Ville du virkelig hatt problemer med å velge mellom en katt og et barns liv? Er du helt tulling eller? Så hvis du måtte velge mellom katta di sitt liv, og barnet ditt sitt, så ville du fått problemer med å velge. Står det virkelig så dårlig til oppe i topplokket ditt?

Det er en god egenskap å være glad i dyr, men når det blir så ekstremt som dette, så blir det for dumt. Jeg er glad i dyr,og hater dyremishandling, men jeg setter likevel et menneskeliv foran et dyreliv. Mennesker står i en særstilling i forhold til dyra. Dyr og mennesker kan ikke sammenliknes. Vi er skrudd sammen helt forskjellig, både fysisk og psykisk.

Har du ikke fått med deg at dyr kan være ganske "onde" vesener som dreper andre dyr, på bestialske måter? De fanger dem, og biter offeret sakte i filler til det til slutt dør en pinefull død. Ikke særlig humant det heller. Dyra er ikke så snille som du skal ha det til. Naturen er beinhard, men slik er den.

Anonymous poster hash: 90509...0d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hæ? Ville du virkelig hatt problemer med å velge mellom en katt og et barns liv?

Anonymous poster hash: 90509...0d3

"Hvis jeg våknet av at det brant i huset vårt ville jeg tatt med meg kattungene og løpt ut og så, hvis det var mulig, gått inn igjen for å redde den to år gamle datteren vår. Hvis hun døde ville jeg i alle fall vært glad for at jeg fikk reddet de skjønne små kattungene våre".

Helt normalt. Ingenting galt med det. Nei da.

Anonymous poster hash: efc5e...868

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Ville du virkelig hatt problemer med å velge mellom en katt og et barns liv? Er du helt tulling eller? Så hvis du måtte velge mellom katta di sitt liv, og barnet ditt sitt, så ville du fått problemer med å velge. Står det virkelig så dårlig til oppe i topplokket ditt?

Det er en god egenskap å være glad i dyr, men når det blir så ekstremt som dette, så blir det for dumt. Jeg er glad i dyr,og hater dyremishandling, men jeg setter likevel et menneskeliv foran et dyreliv. Mennesker står i en særstilling i forhold til dyra. Dyr og mennesker kan ikke sammenliknes. Vi er skrudd sammen helt forskjellig, både fysisk og psykisk.

Har du ikke fått med deg at dyr kan være ganske "onde" vesener som dreper andre dyr, på bestialske måter? De fanger dem, og biter offeret sakte i filler til det til slutt dør en pinefull død. Ikke særlig humant det heller. Dyra er ikke så snille som du skal ha det til. Naturen er beinhard, men slik er den.

Anonymous poster hash: 90509...0d3

Har du fått med deg at mennesker kan være onde da`?? Her kommer vi med nøye gjennomtenkte mord og de groveste tortur. Vi dreper ikke engang menneskene for å spise dem, det gjør dyr. de dreper ikke noen bare fordi de syntes det er artig men for å overleve.

så det du sier er helt tull

ta deg en tur til legen

Anonymous poster hash: 4842a...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at mennesker som gjør noe sånt som det her må ha en feilkobling i hjernen. Og en farlig en sådan. Kan man fullt bevisst stenge et forsvarsløst lite dyr inne i et låst bur, for så å la det føle intens redsel, panikk og smerte i mange minutter uten noen kjangse til å overleve, så tenker jeg at man likesågodt kan skade mennesker uten å føle noe anger. Det er sykt.



Anonymous poster hash: 4de3c...172
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt vanlig og dagligdags. Når folk i tillegg gir bort kattunger istedet for å ta seg betalt ihvertfall 500 kr pr kattunge så er det slik det blir. Et annen tiltak burde være å gjøre sterilisering av hunkatter mye billigere. Da hadde problemet med formange kattunger blitt litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...